- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
félisten
válasz runner 125 #23902 üzenetére
Nem egy nagy dolog, de szerintem ugyes a srac.
-
Avicularia
veterán
Jól összeszedte a sofőr
-
runner 125
nagyúr
Jah, h úgy.. , én meg végig a táblákat figyeltem, azt hittem, h ő is kivisz egyet.
Avicularia
Ez totál mák, legalábbis több múlott a szerencsén, mint a sofőr tudásán. Ha egy ilyen nyerges bebicskázik havas úton, a megfogás esélye 0.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Avicularia
veterán
válasz runner 125 #23905 üzenetére
Nyilván szerencse is kellett hozzá jó adag.
-
-
FF23
senior tag
válasz Khelben #23885 üzenetére
Végülis elsőkerékkel kormányzol, tartasz irányt, korrigálsz, ~90%-ban fékezel, melső hajtásnál adott helyzetben el sem tudsz indulni, emelkedőn felmenni.....Szóval kár ezekről a "piti" dolgokról lemondani, mert ha az elől elmegy a tapadás, marad a fék meg az ima, ha nincs elég hely meg idő, hogy visszajöjjön.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Khelben
nagyúr
B@szhatod az első kerekeddel kormányzást, ha a hátsón nincs tapadás, akkor nem arra fog menni az autó, amerre kormányzol. Ha elindulni nem tudsz, az egy dolog, abba nem halsz bele. Sokkal rosszabb, ha nem tudod egyenesben tartani a kocsit, márpedig tapadás nélküli hátsó kerékkel nem fog menni.
De ne higgy nekem, olvass utána neten, mindenhol azt fogják mondani, hogy a jobban tapadó gumikat hátra kell tenni. Akkor is, ha egyformák, de az egyik pár kopottabb.
-
kételkedem
addikt
A háromajtós Suzuki alapból nem egy hosszú kocsi.
[ Szerkesztve ]
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
MPowerPH
félisten
Látszik abszolút nem értesz ehhez... Próbáld már egyszer ki, hogy havas,jeges úton nyári gumival hátul mire mész. Semmire... Hiába az első a hajtott és kormányzott kerék, ha Neked hátul nincs tapadásod, akkor elég egy kicsit erősebb mozdulat, és már keresztben az autó, ami közúton nem túl kellemes. És azt Te azzal a gumival az életben nem fogod meg.
Látszik, hogy semmit nem tudsz erről. Elég csak a pályaversenyre gondolni, ahol mindig a kopott hátsó gumik miatt sírnak. A hátsó gumik feladata az autót bent tartani a kanyarban, így elég nagy oldalirányú erővel kell megküzdenie.
Téli utakra átvezetve, ha a nyári gumid van hátul, kulcsold imára a kezed, mikor kell kanyarodnod, mert ott az nem fog kapaszkodni. Kérdés, túlélnéd e. Az már más kérdés, hogy elől a nyári gumi miatt lehet el sem indulsz, mert tapadás nulla. De talán jobb is, az ilyenek ne menjenek ki az utakra. Erre is van megoldás. Előre felteszed a hóláncot, és csókolom.Don't Tread On Me
-
runner 125
nagyúr
válasz kételkedem #23910 üzenetére
..ez az új változat, a Mini konkurenciájának készült.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
jerry311
nagyúr
válasz runner 125 #23892 üzenetére
Nem. Inkább ennyire gyenge egy IFA. BMW sokkal erősebb.
-
FF23
senior tag
válasz Khelben #23909 üzenetére
B@szhatod az első kerekeddel kormányzást, ha a hátsón nincs tapadás
Mert?
Egyértelmű, minden esetre érvényes válasz tényleg nincs. A te érvelésed csak azon alapul, hogy a világ legveszélyesebbje az autó kitörő hátulja, és azt lehetetlen korrigálni. Igen, előfordulhat ilyen. De ez csak egy(1) dolog. Ha valós közlekedést veszel alapul -hó/latyak/víz- megállni és az irányíthatóságot kézben tartani fontosabb lehet.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
FF23
senior tag
válasz MPowerPH #23911 üzenetére
24 év vezetés után majd tőled kérek tanácsot, mi? Aki gázfröccs nélkül rakja vissza kettesbe 90-nél és ~75k-nál cseréltet kuplungot
A pálya-, és ralyversenyzőktől sokat lehet tanulni, de nem árt egy-két aprósággal (műszaki is) tisztában lenni. Pl.:
-mindig határon autóznak
-be van csövezve a gépezet
-nincs szembeforgalom
-difizár!....stb.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
MPowerPH
félisten
Ki mondta Neked, hogy én gázfröccs nélkül rakom vissza? A nélkül asszem nem is lehet, vagy legalábbis nem sok értelme van a hirtelen motorfék miatt. Nem sokat nyernék vele, megállna a gyorsulás egy pillanatra. A kuplungnak ilyenkor édes mind1, kapja az ívet, ha erős a motor.
Tudod, a 24 év nem sokat jelent. Van aki 24 év alatt se vezet le 100k km-et, és van aki 500k km után is béna, és jobb a közútnak nélküle.A kuplungot meg összekevered valakivel. Az enyémbe 226k km van, és még nem volt kuplungcserém, pedig van 310NM-em, ami akár még nyírhatná is a szerkezetet a stílusomban.
A pálya és rally versenyzésből pedig sokat lehet tanulni. A tipikus rallyt még nem próbáltam, de szerintem a pályaverseny közelebb áll a közúthoz, már csak az aszfalt miatt is, igaz slick gumikkal kicsit más, de ugyan úgy vannak határok. Ha megindul az autó, akkor a többség nem tudja mit kell csinálni, max becsukott szemmel imádkoznak. Ebben segíthet a pályaverseny, nem a határon autózásban. Azt gép előtt is meg lehet tanulni szimulátorban.
De abban egyet értünk legalább, hogy b@rom az, aki nem 4db túli gumival járkál.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
FF23
senior tag
válasz MPowerPH #23918 üzenetére
Közelebb az 1 millához mint az ötszázhoz.
A személyeskedésen túl nekem voltak érveim is, mint megállás , irányíthatóság... Amit nem is tudtatok cáfolni, és ez.ha tetszik, ha nem, az első keréktől függ. Ttermészeteden nagyon fontos a hátsó is (persze ne egy 1 milis felületű nyárit vegyünk alapul télen) de azt jó esetben lehet korrigálni, míg ha az első tör ki vagy fékezésnél ül fel a hóra/vízre, akkor akár ülhetnél hátul is, mert nincs beleszólásod az eseménybe, a tehetetlenségi erő visz amerre visz.S még annyit, ha olyan gumik vannak gépsárkányon, hogy nem lehet vele elindulni és haladni, akkor mi a f@sznak föltenni bármit is bárhova. Egyszerűbb és olcsóbb nekitámasztani, azt kész.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
dabadab
titán
Izé, az irányíthatóságnak eléggé betesz, ha a hátsókerék nem tapad, szóval az az érv kiesik (meg az egyenesfutás is, mert az pont a hátsó kerekek tapadásától függ).
Marad az, hogy ha az elsőkeréken van a jobb gumi, akkor kisebb a féktáv: ez igaz is, de én inkább állok meg egy kicsivel később a saját sávomban, mint valamivel előbb a szembejövő sáv közepén.
DRM is theft
-
FF23
senior tag
válasz dabadab #23920 üzenetére
Izé, az irányíthatóságnak eléggé betesz, ha az első kerék nem tapad (tudod ez az a kerék, amit te tekergethetsz, a hátsót nem).
A többi meg csak kitaláció, mert például én szívesebben állok meg egy szakadék szélén, mint suhansz bele pér méterrel odébb a vigyorgó képeme bámulva.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
hossszú
őstag
Ma délután szépen leborította a kamionját a söfőr a M2-M0 felhajtó töltésről.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
runner 125
nagyúr
válasz jerry311 #23913 üzenetére
..jah, azt láttam, de tényleg érdekes, hisz belódult rendesen a kanyarban az IFA, tényleg nem értem, h h nem tudta kiborítani, mondjuk mákja volt, mert a kövi már az árok, vagy a villanyoszlop lett volna.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dabadab
titán
Az van, hogy van itthon hátsó- meg elsőkerekes autó is, hajtottam őket tesztpályán meg a való életben csúszós úton is, így aztán van némi rálátásom a dologra azon túl is, hogy minden általam olvasott szakértő egyértelműen azt javasolta, hogy ha csak egy pár kerékre jut téli gumi, az a hátsó legyen. A gyakorlati tapasztalatom pedig az, hogy a túlkormányzottság következményei sokkal problémásabbak és nehezebben kezelhetőek, mint az alulkormányzottságé - ráadásul ha ütközés van, akkor egy alulkormányzott autó az orrával fog ütközni, ami a lehető legjobb túlélési esélyeket adja.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rick4
félisten
válasz dabadab #23920 üzenetére
Ha a hátsó nem tapad, akkor nyomsz egy kis gázt, és az első hajtott kerék meghúzza előre, egyenesbe is jön tőle. De ha elől nincsen tapadás, akkor a hátsóval tuti nem fogsz korrigálni.. Lassan kell menni és kész.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dabadab
titán
"Ha a hátsó nem tapad, akkor nyomsz egy kis gázt, és az első hajtott kerék meghúzza előre, egyenesbe is jön tőle. "
Vagy nem.
Egyébként meg gázt adni ilyenkor nem jó, tekintve, hogy a gyorsítás pluszban megterheli a kerék tapadáskeretét és ha az ember alatt a kanyarban elindul az autó, ott az adrenalin hatására elég esélyes, hogy kétállásúak lesznek a pedálok (ahogy azt az idézett példa is jól mutatja).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Tomate
veterán
Nos, ma kaptam a hírt, hogy 50 helyett 68... És, hogy 30k. Megnéztem neten a fényképet. Egy db fénykép van amin ugyan jól látszik minden, csupán egy tök random kép szemből a kocsival.
A fényképezés helye itt történt:
A pötty a sün, a nyíl meg ahonnan én jöttem. Ugyebár ez alapján az egy kép alapján nem mondható biztosra, hogy én az 50-es szakaszon belül jöttem 68-al. Jöhettem ott is ahol a nyíl van. Ott meg 90%-hogy nem volt 50. Megjön a határozat szerintem fellebbezek. Szerintetek? Nagyon nem hiányzik nekem ez a 30k kuka...
-
félisten
válasz Tomate #23930 üzenetére
A lezerek optikaja, tipustol fuggoen max 120-150 meterrol tudja leolvasni a rendszamot, ugy hogy konnyen be tudod hatarolni, kb hol merhettek be.
Azt nem talaltam meg melyik lezer lehet, a famaIII-nak nem ilyen a kijelzese, konnyen lehet, hogy az a D jeloli a lezertol valo tavolsagot.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz Tomate #23932 üzenetére
Merni tud messzebbrol is, csak bizonytalan a kicsi lezersugar miatt, viszont a rendszamot nem tudja leolvasni a kamera, csak ilyen tavolsagbol.
Ezt en sem tudom, de a piros pottybol nehezen tudna merni fakon es bokrokon keresztul, ha jelenleg is olyan a novenyzet, mont a google kepen. Masreszt a skodas kepen ugy latszik, mintha jobb kanyarban gurulva kapott volna le. A jobb oldali utas bal valla felett latszik egy terelo vagy elojelzo nyil a sav kozepen, gondolkodj hol lehet ilyen ott, en nem ismerem a helyszint.
[ Szerkesztve ]
-
-
tomcsi23
veterán
Nézz csak meg egy frissebb táblicskut....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Khelben
nagyúr
válasz tomcsi23 #23935 üzenetére
Miután felismerhető a sofőr a képen, ezért ennek nem sok értelme van. Tessék szépen befizetni a büntetést.
(#23940) Tomate: szabálysértési.
(#23939) Lauda: hivatalosan 65 felett, tehát 66-tól, de 3 km/h-t számolnak a mérő csalására az autós javára, így lesz 68 felett, tehát 69-től. Pedig a lézeres mérők messze nem tévednek ennyit. Úgyhogy aki közig. bírságot kap, az tuti, hogy megérdemli. A lenti esetben is minimum 65-tel ment a delikvens, tehát ő is megérdemli.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz Khelben #23941 üzenetére
Megnézik az adatbázisban, hogy egyeznek-e a fotók (pl jogsi vs lenti)?
Persze, nem szabad gyorsabban menni a megengedettnél vagy vállalni kell a következményeket.
Amúgy azért lehet ekkora a pontatlansági korrekció, mert mérhetnek régebbi eszközökkel is szvsz....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
deicide
veterán
válasz dabadab #23938 üzenetére
Na de ha levélben válaszol, akkor nem tudják hogy néz ki, az, hogy az igazolványkép hasonlít, az nem mérvadó, lehetnek egypetéjű ikrek is. Ettől függetlenül fizesse be, ha gyorsan ment. Én is mindig vigyázok, hogy betartsam a 69-es szabályt...
dragonfx: egy ideje már így van, azóta én is óra szerint 50-el megyek 30-as táblánál, 60-al 40-esnél, 72 körül 50-esnél.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Rick4
félisten
Sajnos (vagy szerencsére) nem jól tudod) A mérőeszköz hibahatára készüléktől függően 2-3 km/h, tehát az első érték minimum 68km/h lehet ahol közig. bírságolnak. Plusz el ne mondd senkinek, de ott van magán a képen, hogy konkrétan 68 méterről készült a fénykép... Nem tudom a 120-150 métert honnan szedted, az volt ma a harmadik hülyeség.
Azt kell tudni, hogy a közigazgatási bírságos papír jött-e vagy csak a szokásos szabálysértési adatkérő, utóbbinál lehet azt írni a "ki vezette az autót" sorhoz, hogy a szabálysértési törvény 57.§-ára hivatkozva nem kívánok önmagam, közeli hozzátartozómra terhelő vallomást tenni.
Khelben: Azért van ez a 2-3%, mert van olyan, mikor menet közben mérnek, elölről is hátulról is, és ott már a gps vevő is beleszámít, ezért lett típustól függően 2 vagy 3 km/h tévedési lehetőség fenntartva. Maga a lézereszköz meg km 100ms alatt frissít, tehát valami azért ott is mérhető, főleg mikor épp egy tábla vonalában fényképeznek ahogy mostanában szokás...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
jerry311
nagyúr
Miféle genetikai hulladékok vezetnek, új tele elektronikázott autókat, ha így is csak 30-cal képesek haladni?
Utam nagy részén simán jó volt az 50-es tempó, már ahol lehetett haladni a mazsoláktól... -
MPowerPH
félisten
válasz jerry311 #23948 üzenetére
Általában nők, vagy az idősek.
tomcsi23: Persze, nem szabad gyorsabban menni a megengedettnél.
Ehhh... Szabad, csak fő az éberség. Felénk most nagy bevételek lehetnek, ugyanis a rendőrség civil fehér Octavia RS-ből mér, menet közben. Múlt héten majdnem megelőztem, haver szólt, hogy inkább ne. És rafkósak, mert 90 helyett 80-al furikáznak, tehát nehéz előzni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MaciG
addikt
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA® driverek topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- OTP Bank topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen