- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Netfone
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
Akár, bár erre mifelénk (Fr, Alsae) elég, ha kint van, hogy iskolabusz és máris mindenki óvatosabb. Igaz, itt pl szinte minden, iskola közeli zebra "piros", iskola kezdéskor és végekor zebraőr vigyázza, és a buszmegálló közelében is a gyalpgosé az elsőbbség. És általában ezt szigorúam be is tartják. (Igaz, itt a zebránál is megállnak legtöbbször nekem, de ha pl gyerek is van velem, akkor mindegy hol akarok átkelni, az autósok 75%-a akkor is átenged Van néha nagy ritkán olyan is, hogy állok a gyerekekkel a pirosnál, de az utós megáll a zebra előtt, hogy átengedjen (neki zöld) )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Srácok ne csináljátok már!
Ti egy utópiáról beszéltek. Én is várom h a gúgli autó elterjedjen, de az elmúlt 2k éven is túl van az emberiség, mi is itt vagyunk.
Az hogy van-e gyereken, nem értem hogy kerül ide?! ( Bár ha ez az ultimate érv ellenem, akkor jól állok ) Nem, nincs saját gyerekem, de van egy rákos nővérem, aki egyedül neveli a kislányát és akit ezért nekem is "örökbe kellett fogadnom".
Jah és még egy dolog: nem fordult elő egyszer sem h kirohantam volna takarásból. Én azért voltam el-fakanalazva, mert iszonyatosan pimasz voltam, és amikor anyám elmondta, feleseltem nem is kicsit.Biztos vagyok benne hogy az USAban is úgy mint Franciaországban is vannak ebből balesetek, tehát nem állják meg a helyüket példaként.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz philoxenia #31704 üzenetére
Ezt ismerem. És legott elvenném a jogsiját a parasztnak. Múltkor mentem fel Andrássyra a bóthoz, és sárgára váltott lámpa a Terézen, én meg megálltam, mert láttam h a villanyoshoz már nagy tömeg akar átjutni. Rohadjak meg ha a mögöttem megálló kocsi és az én lökösöm közé befért volna egy papírlap! És mindezt úgy h hagyott egy kisebb fékcsíkot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31703 üzenetére
Az hogy van-e gyereken, nem értem hogy kerül ide?!
Majd ha lesz, megérted.
(#31708) Lauda: rosszul másolta be a linket, bárkivel előfordulhat. Május 1-től hatályba lépett a KRESZ módosítása, gyerekeket szállító buszt olyan úttesten, amely párhuzamos közlekedésre nem alkalmas, tilos kikerülni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Itt olvashatta, egy híren belül kétféleképp írják....
tilos lesz elhaladni az utasok be- és kiszállásának ideje alatt.
A megállóból való elindulásukat pedig az autósoknak lassítással, szükség esetén megállással kell segíteniük.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #31711 üzenetére
Kozben megtalaltam a kozlonyben is! Szoval igaz a hir!
-
félisten
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem értem miből látszik az, hogy éppen szállnak-e le vagy föl a gyerekek, lesz jelzés rajta erre külön? Áll egy iskolabusznak látszó jármű az út szélén. Nem lehet elmenni mellette?
a szövegben itt ez van: párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton a gyermekszállító autóbuszok mellett tilos lesz elhaladni az utasok be- és kiszállásának ideje alatt. ezek szerint ha megáll, szemből se lehet elmenni, tehát igazából ez egy forgalmi akadály lenne?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #31715 üzenetére
Menni kell az elakadasjelzonek, olvasd el a legfrissebb kozlonyben a valtozast: [link]
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
Értelmes szövegezés:
(Lakó-pihenő övezetbe – a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre –
csak a következő járművek hajthatnak be: )„g) a mozgáskorlátozott személy által vezetett vagy az őt szállító jármű és annak vezetője"
Tehát az "őt szállító jármű vezetője" hajthat be?[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #31718 üzenetére
Elofordul ilyesmi.
bitpork hozom a fakanalat gyerek...
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
-
plömplöm
őstag
azon nem akad fel senki, hogy ezek a nagyonhüjék a "vigyázz gyermekek" tájékoztató táblát felruházták egy 30kmph-ás sebességkorlátozó funkcióval?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #31723 üzenetére
csaxólok, hogy akkor pld ha holnap a grassalkovicson támadsz észak felé, ami egy kétsávos főút, amin 70kmph-ás emelt sebességkorlát van, nagyon figyeld majd, hogy kiraktak-e egy icipici táblácskát ez alá a tábla alá:
emlékezz vissza a nemrég történt egér utas akcióra.
csaxólok
jaigen, két gyerekem van
csaxólok
szeptembertől mindkettő iskolás már
csaxólok
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #31724 üzenetére
Lehet, hogy számodra meglepő, de 70-nel is észre kell venni a táblákat. Sőt, autópályán is van kiegészítő tábla, azt meg 130-nál kell észrevenni.
Amúgy meg ott van, hogy "ha az úttest párhuzamos közlekedésre nem alkalmas". Tehát itt pont nem lesz 30.Ja, és kb. 10 éve nem jártam Bp-en autóval, sőt, többsávos úton sem, autópályát kivéve. Kiráz a hideg az 1000 főnél népesebb településektől
[ Szerkesztve ]
-
-
mezis
nagyúr
válasz plömplöm #31722 üzenetére
Ilyen tábla előfordul külterületen is. 90-ről lehet egyből 30-ra korlátozni ? (Általában meg szokta előzni 60-as tábla.)
Egyébként nekem nincs kifogásom a 30-as korlátozás ellen, csak ezt nem balkáni módon kellene intézni. Országhatárra ki lehet táblázni, hogy nálunk ám tartozik egy 30-as korlát is ehhez a táblához. De akkor a repülőterekre is ki kell tenni, mert van aki repülővel érkezik, kocsit bérel,....
mezis
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #31725 üzenetére
magas az a ló, amin ülsz, annyira, hogy le sem látsz róla. vagy nem is nézel lefelé egyáltalán? amúgy meg nincs ott, hogy "ha az úttest párhuzamos közlekedésre nem alkalmas". Tehát itt pont lehet 30, ha a kétfelé álló háromszög közé beraknak egy kis téglalapot is. a párhuzamos közlekedéses az iskolabuszosnál van ott. a talpán álló figyelmeztető háromszög mióta adhat utasítást, jelen esetben sebességkorlátozást?
és még egy dolog: a saját fiamat ölte meg majdnem egy ámokfutó picsa, aki csak azért nem végzett azzal pár gyerekkel a sor elején a suli előtti lámpás gyalogátkelőhelyen, mert az őket kísérő tanár hangja kellően éles és hallható, és megálltak szépen, hiába volt nekik zöld. minden reggel nézegetem, ahogy már a gyerekeiket szállító szülők is szarnak mindenféle szabályra, beleértve a záróvonal átlépését, a járműforgalom elöl elzárt terület elkerülését, a menetirány szerinti bal oldalon nem-parkolást. szeptemberben volt ott egy egyenruhás a fentemlített átkelőhelyen egy-két hétig, nem sok minden változott, de így, hogy azóta megint nincs, hihetetlen mire képesek a szülők is. egy helységgel arrébb be is van kamerázva az az átkelőhely, most ezen megy a lobbi, hogy ez is be legyen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #31728 üzenetére
„(6) „Gyermekszállítás” (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján elhelyezett legalább 40x40 cm méretű fényt kibocsátó vagy megvilágított tábla az álló jármű környezetében gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Az így megjelölt
a) úttesten álló autóbuszt – a gyermekek be- és kiszállásának az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével jelzett időtartamában – kikerülni, és
b) autóbusz mellett – a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten – elhaladni tilos.”[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Khelben #31729 üzenetére
kis adalék párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesthez:
"Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."Azért az extrém furcsa lessz mikor az iskolásokat szállító, buszmegállóban álló busz mellett tilos lessz akár csak 30-al is elmenni
Érthető, hogy kiugrik a kiskölök a busz előtt és emiatt szükséges, csupán szürreális lessz a látvány
-- end of transmission --
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz SaNyEe #31730 üzenetére
Azért értelmetlen ebben a formában a szabály, mert a Volán/BKV buszról leugró és átszaladó gyereket ugyanakkor egyáltalán nem védi... Gondolom majd lesz korrekció, mint a cukorbeteg törvénynél, azt is marha okosan hozták és szövegezték.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
SaNyEe
aktív tag
válasz philoxenia #31731 üzenetére
mit is mondhatnék .. statisztikákból olvasnak és statisztikákon akarnak javítani. Ezt a célt el fogja érni és nyilván hótnagy sikernek lessz elkönyvelve
Persze javítani fogja a gyerekek túlélési arányát, de a probléma mindkét végénél megfogandó (lenne) szerintem. Gyalogosgázoláshoz nem árt ha van egy gyalogos is aki kiugrik a jármű elé.
-- end of transmission --
-
MaciG
addikt
-
ReSeTer
senior tag
Betudnátok nekem másolni a májusi iskolabuszos kresz módosítást, ami a törvénykönyvben van benne, tehát ne amit egy híroldal leírt? Mert valahol azt írják, hogy zölden megvilágított táblával ellátott busz számít annak, valahol csak 40x40-est írnak, valahol vészvillogóval, valahol anélkül, ráadásul most 30-as korlát mikor számít, kicsit hülyén lett ez bevezetve.
Köszönöm! -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz ReSeTer #31734 üzenetére
Volt a közlöny: [link]
1. § A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 20. §
(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) „Gyermekszállítás” (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján
elhelyezett legalább 40x40 cm méretű fényt kibocsátó vagy megvilágított tábla az álló jármű környezetében
gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Az így megjelölt
a) úttesten álló autóbuszt – a gyermekek be- és kiszállásának az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének
egyidejű működtetésével jelzett időtartamában – kikerülni, és
b) autóbusz mellett – a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten – elhaladni
tilos.”[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
ReSeTer
senior tag
Vasárnap hajnai 2-kor is 30-al kell menni? Ráadásul, honnan tudja a sofőr, hogy az adott tábla alatt lévő kiegészítő táblán feltüntetett távolság meddig tart? Pl: felfele nyíl 200m felfele nyíl (200 méteren tart a gyerekek figyelmeztető tábla hatálya), és téged a 180. méternél bemérnek 40-nel? Mert ugye az autókban nincs méter mérő. Csak nagyjából következtetni lehet, de a rendőrök ezzel nem foglalkoznak. Remélem valami feloldó tábla is lesz, mert ez így eléggé gumitörvény, amivel lehet megint büntetni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz ReSeTer #31736 üzenetére
Ha van kiegészítő tábla a gyerekek tábla alatt időtartammal, akkor nem.... Feloldó tábla nincs szerintem sehol, de az ellenirányú tábla ezt is oldja nyilván, mint a többi esetben....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
SaNyEe
aktív tag
válasz ReSeTer #31736 üzenetére
A tiltás feloldása ugyanúgy történik mint bármely másik tábla esetén, ha erről nincs más rendelkezés (kiegészítő tábla), vagy korlátozásokat feloldó tábla.
#31741: 70-ről 30-ra delta v 40km/h. Ezt ne kelljen má kitenni 5km-rel korábban ...
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
bobsys
addikt
Az iskolabuszos megoldas jo, ne lehessen elmenni mellette, alljon meg mindenki. Az iskola zonas tabla sem rossz otlet csa a kivitelezes fos, lehetne mondjuk idoben korlatozni (iskola napokon reggel 7-9 meg delutan 3-5) + jelezni kene a zona veget is es mondjuk egy figyelmezteto tabla a zona elott jo sok meterrel, hogy 70rol normalis modon lehessen 30ra csokkentetni a sebesseget
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából a KRESZ-ben hiányzik a sebességcsökkentést előjelző tábla, ami a vasútnál bevált, nem mindig jó megoldás a fokozatos sebességcsökkentés... Azonkívül gyakori a takarás is...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biga
senior tag
Ne már! Most tényleg belekötöttök néhányan egy olyan szabályba, ami azt igyekszik erősíteni, hogy jobban vigyázzon mindenki a gyerekekre? Aki itt bármit nehezményez ezzel a szabállyal kapcsolatban, az eddig mit csinált, ha észrevette, hogy egy rakás gyerekkel teli busz megállt valahol, vagy iskola előtt ment el? Talán rágyorsított? Szerintem normális, minimális felelősségtudattal rendelkező felnőtt ember eddig is lelassított és igyekezett figyelni a gyerekek helyett is, ez után annyi történik, hogy ez már le is van írva, illetve messzebről kiszúrhatja mindenki az iskolabuszt. Ilyen ökörségen agyalni, hogy vasárnap hajnal 2-kor is úgy közelíts-e meg egy táblával felszerelt buszt vagy sem nincs sok értelme, mert abszolut nem életszerű. És ha valami érdekes okból mégis ilyennel találkozik valaki hajnali 2-kor (és oka van, hogy kint a tábla, tehát nincs hatálytalanítva sem a szokásos lehúzással), akkor vajon mégis, mekkora veszteség ér valakit, ha kivételesen betartja a szabályt?
A nem normális vezetőn meg ez a szabály sem fog segíteni...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
Eddig még nem találkoztam ilyen busszal, ellenben a különböző más buszokon rengeteg a gyerek... Mo-on alig létezik iskolabusz.....
A táblás éjjel kettes egy másik szabály módosítása, gyakorlatilag a 30-as táblákat akarják kispórolni, holott normális helyeken eddig is volt....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MaciG
addikt
-
-
biker
nagyúr
Perre kell menni...
Kresz szerint a tábla hatálya a tábla utáni útszakaszra vonatkozik, a feloldó tábláig, vagy a kiegészítő táblán jelölt szakaszig
A tábla MELLETTI és ELŐTTI útszakaszra nem, így ez hibás táblakihelyezés
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
A kihelyezes ilyen szempontbol hibatlan. Amugy ha az autosok ismernek a kreszt, akkor tudnak, hogy egy tilto tabla melle teljesen mindegy milyen tajekoztatast ado tablat helyeznek es az hiaba ellentetes ertelmu, a tilto tabla az ervenyes. Mas kerdes, hogy ez amit a rendorseg muvel, a patkanykodas magasiskolaja.
-
biker
nagyúr
Közúti jelzések elhelyezése, karbantartása és ellenőrzése
11. § (1) A közúti jelzéseket a KRESZ és a vonatkozó szabványok rendelkezéseinek megfelelően úgy kell elhelyezni, hogy azok a járművezetők és gyalogosok, akikre a jelzés vonatkozik, bármely napszakban, kellő távolságból észlelhessék, és azokból - helyismeret hiányában is - a forgalmi rendet félreérthetetlenül felismerhessék.
(2) A forgalomirányító fényjelzőkészülékek és a közúti jelzőtáblák elhelyezésénél ügyelni kell arra is, hogy azok jelzését ne láthassák olyan irányból érkező járművezetők és gyalogosok, akikre a jelzés nem vonatkozik. Ha ez nem lehetséges, olyan elhelyezési módot kell választani, amely nem hagy kétséget az iránt, hogy a jelzés melyik irányból érkező járművezetőre, illetőleg gyalogosra vonatkozik.
(3) Tilos
a) a KRESZ-ben, illetve a közúti jelzések szabványaiban nem említett közúti jelzések alkalmazása,
b) egymásnak ellentmondó közúti jelzések (közúti jelzőtábla és jelzőtábla, jelzőtábla és útburkolati jel, fényjelzőkészülék és jelzőtábla, vagy útburkolati jel és forgalomirányító fényjelzőkészülék fényjelzése) együttes alkalmazása.
(4)38 A (3) bekezdés a) pontjában említett tilalom nem vonatkozik az „Egyéb veszély” közúti jelzőtábla alatt a veszély jellegére utaló, valamint azokra a kiegészítő jelzőtáblákra és közúti jelzésekre, amelyeket a közlekedésért felelős miniszter engedélyez.
(5)39 A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 20. § (11) bekezdésében meghatározott ellenőrző hatóságok, az ellenőrzés helyén és annak 200 méteres körzetében, az ellenőrzés időtartalmára ideiglenesen, - az autópályák és az autóutak esetében a közút kezelőjével közösen, egyéb esetben önállóan - utasítást adó jelzőtáblákat és előjelző táblákat helyezhet el a forgalom irányítására.ha a parkolási fizető övezet tábla és a megállni tilos tábla és a sárga felfestés együtt jelen van, az ellentmondó tényező, + a behajtási irányból nem látható a tábla, csak helyismeret esetén ismerhető fel (oka, régen másik irányból lehetett ide behajtani)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Mac mini ( M1, 2020 ) 8/256
- Dell Latitude 7300 Aluminium i5-8265U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, ÚjÁllapot
- iPhone SE 2020 64GB Független Karcmentes/1 hónap gar. Akku 97%/p3418/
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- iPhone X 64GB Független Újszerű/1 hónap gar./Akku 100%/p3417/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen