- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
eleve az kovetkezik, hogy a minimalis sebesseg 60km/h.
Ebből pont nem következik ez. Nem is lehet minimális sebességet előírni, hiszen lehet olyan köd, amikor csak 30-cal lehet menni. De nem is ír elő minimális sebességet ez a paragrafus, sehol nincs benne, hogy ennyivel kellene menni.
-
jerry311
nagyúr
Ebben még mindig nincs minimális haladási sebesség megadva:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.Mentem már autópályán lépésben, mégsem büntetett meg senki.
Az más kérdés, hogy más szabályok milyen egyéb kötelezettségeket rónak és jogokat adnak az autópályán közlekedőkre.
-
biga
senior tag
válasz jerry311 #31255 üzenetére
Szerintem egyik sem általános körülmény. Pl megállni is tilos autópályán, műszaki hiba, baleset esetén ennek ellenére muszáj. De ezen, nem standard körülményekre ezen tiltás természetesen nem alkalmas. Valóban nincs bene, hogy nem mehetsz 50-el autópályán, de ha a kocsi ennél nem tud többet, eleve fel sem mehetsz. Ha pedig ok nélkül mész 60-nál lassabban, arra meg simán megáll pl a forgalom indokolatlan akadályozásától akár a közúti veszélyeztetésig akármi. Ezek ugyanis eleve tilosak bárhol, nem csak autópályán (a köd pl sztem indok. A dugó is. De a "ennyivel van kedvem menni" nem)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
Miért ne szabadna vezetni buszt hegesztőszenüvegben? Alsónadrágban is szabad.....
Sőt, alsónadrág nélkül is.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
Ha az autód képes 130-ra és annyi a megengedett és minden körülmény megfelel hozzá, de te 100-zal mész, akkor indokolatlanul akadályozod a forgalmat. A 80-nal menő kamion is akadályozza, de ő nem indokolatlanul, mert nem tud többel menni. Márpedig: 3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
-
qdak
addikt
válasz Khelben #31254 üzenetére
sztem tuti kiszednenek a sorbol ha mennel 50 el a belso savban asd
hozzateszem az nem kicsit lenne veszejes.
ha 40T az mar sarga fenyes, meg meg asszem felvezeto auto is jar melle, az teljesen mas dolog
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
biga
senior tag
válasz Khelben #31267 üzenetére
A 130 egy felső korlát! Nem kötelezően betartandó sebességhatár. Nyugodtan mehetsz 100-al (vagy akár 80-90-el is) autópályán, nem sértesz vele semmilyen szabályt (természetesen mindegyik esetben betartva a jobbra tartási kötelezettségedet), nem veszélyeztetsz és nem is tartasz fel vele senkit indokolatlanul.
yorsabban akarsz haladni, biztonságosan kielőzheted azokat, akik meg nem.
Igen, Mo-on sokan vannak, akik szerint ha az autós pályán csak 100-al megy, akkor közveszélyes. De a valóság az, hogy az autópályán pont azért van több sáv, hogy ha te gyorsabban akarsz haladni biztonságosan kielőzhesd azokat, akik nem. A 60-as alsó korlát azért van, mert ott már a sebességkülönbség esetleg túl nagy az átlag közlekedőhöz képest. Ez azért 80-90-nél csak szélsőséges esetben állna fel (és ilyenkor a másik fél valószínűleg eleve szabálytalan).Kb napi szinten közlekedek francia, svájci és német pályákon, errefelé a világ legtermészetesebb dolga, hogy az autósok bizonyos százaléka bizony a külső sávban a kamionokkal együtt haladnak és ez senkit nem zavar. Minden autó alapfelszereltsége a forgatható kormány, esetleg a fék nés minden nehézség nélkül tudják használni is (egyszerűen kielőzik őket, ennyi ) Otthon valóban azt látom, hogy sokan nem értik a "maximális megengedett sebesség" fogalmát és rá akarják erőltetni a többiekre az ő tempójukat.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Khelben
nagyúr
Ha 100-zal mész, előznöd kell a 90-nel menő kamionokat. Ilyenkor vagy felgyorsítasz 130-ra, vagy szabályt sértesz.
És még egyszer: nincs 60-as alsó korlát. "és ilyenkor a másik fél valószínűleg eleve szabálytalan" a kresz sehol nem ad felmentést a kötelezettségek alól csak azért, mert a másik fél szabálytalan. Ha valaki szabálytalanul előz egy kereszteződésben és te nem adod meg az elsőbbséget, akkor te leszel a hibás, mert a szabálytalanul közlekedőnek is elsőbbsége van a főúton (kivéve, ha a szabálytalansága miatt nem észleled időben, mert pl 200-zal jön egy kanyar mögül).
-
biga
senior tag
válasz Khelben #31270 üzenetére
Egyetértek veled, csak nem értem miért lenne ez ellentmondás az én hsz-omhoz képest (Egyébként miért is kellene 130-al előznöm egy kamiont? Hol van ez előírva?)
A 60-as korlát arra vonatkozik, hogy ami nem tud ennyit, eleve fel sem mehet pályára! És ez azért szerintem is jelzésértékű arra nézve, hogy - normál körülmények között - ez az ajánlott minimum.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Khelben
nagyúr
De hogy lenne már ez ajánlott minimum? Gondold el, mész 130-cal és előtted terem valaki 60-nal, mennyire balesetveszélyes? Ezt a rendelkezést a 80-as években tették bele a kreszbe, hogy a szakadt ifákat meg barkasokat kitiltsák az autópályákról, semmilyen más célja nincs.
-
deicide
veterán
válasz Khelben #31272 üzenetére
Az "előtted terem" azért autópályán legfeljebb rossz látási viszonyok között fordulhat elő, más esetben már jó messziről fel lehet mérni, hogy nagyon lassan megy. Egyébként én is a kamionok 90km/h-s sebességével haladok autópályán, mert ott fogyaszt a legjobban, ha ingázik az ember, sokat számít. De eddig még mindig mindenki észrevette, hogy viszonylag lassan megyek és megoldotta
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
biga
senior tag
válasz Khelben #31272 üzenetére
Na várj: az eleve tilos, hogy - féktávon belül meg pláne -kimenj bárki elé. Tök mindegy milyen sebességgel mész.
A 60-as szabályban pedig szerintem érthető a jogalkotó célja: tudatosan ne haladj 60-nál lassabban (ha nem megy ennyit a jármű, eleve fel se menj). Ettől még persze ha bármilyen okból 60 alá kell menned, senki nem fog megbüntetni, ezt nem is állította senki. De ettől még ok nélkül ezt nem teheted meg.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #31267 üzenetére
"Ha az autód képes 130-ra és annyi a megengedett és minden körülmény megfelel hozzá, de te 100-zal mész, akkor indokolatlanul akadályozod a forgalmat."
Forgalmat akadályozni csak akkor lehet, ha az van is.
Természetesen igyekezni kell felvenni a forgalom ritmusát. De az, hogy ki, mikor, hol mekkora sebességgel halad, nem csupán a megengedett maximum és a többiek elvárásának a kérdése. Pl.: még szárad a tinta a jogosítványán, ismeretlen, bonyolult csomóponton kell útirányt választani...Nekem olyan érzésem van, hogy itt a fórumon egyesek verbális pressziót gyakorolnak, melynek az a cálja, hogy igenis tessék onnan előlük sürgősen eltűnni, és egyébként meg haladjon mindenki a megengedett max. fölött még annyival, amire még nem kattan a traffipax.
mezis
-
Khelben
nagyúr
Én totál türelmes vagyok az utakon akkor is, ha valaki 90 helyett 60-nal megy előttem, mert a tájat nézi. Amikor lehet, megelőzöm, addig meg megyek mögötte és nem szidom az anyját. Csak akkor borul el az agyam, amikor megpróbálják megmagyarázni, hogy ez így szabályos. Nem az, hiszen feltartja a forgalmat. Traffipax határon szoktam autózni úgyhogy elég sokszor kell várnom másokra, de türelmes vagyok. Kivéve, ha meg akarják magyarázni
-
biga
senior tag
válasz Khelben #31276 üzenetére
De mi nem szabályos? 90-el menni autópályán? Már miért ne lenne az? Rengeteg olyan indok lehet, amiértn ennyivel megy. Ezeket te valószínűleg nem tudod, nem ismered, így számodra értelmetlen, de ettől még létezhetnek. A 90 nem akadályozza a forgalmat sem pályán (míg pl a tartós 40-50 már igen), hisz a sebességkülönbség legfeljebb 40km/h lehet a többiekkel szemben, illetve rengeteg a pályán haladó jármű eleve nem is mehet ott ennél többel. Mellesleg az autópálya pont azért több sávos, hogy nyugodtan és biztonságosan kielőzhesd.
Országúton ugyan erre nincs több sáv, de ettől még lehet bőven sok olyan ok, amiért valaki 90 helyett 60-70-et megy. Pusztán e miatt nincs jogod kizárni őt a közlekedésből, ellenben jogod van kielőzni őt, mikor erre lehetőséged van.A közlekedés társas foglalkozás. De a szereplői különbözőek, különböző képességekkel és motivációkkal stb vennek benne részt egyenrangú felekként. Ezt illik figyelembe venni...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
qdak
addikt
válasz Khelben #31276 üzenetére
rgo akkor az is szabalytalan, aki a fouton 40-50 el totymorog es 10-15km en koveted merrt nin lehetoseg elozni, o meg le nem huzodna, pedig vannak leallok.?
mert parszor volt szerencsem hozza...(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
biga
senior tag
Biztos van ilyen is, de a valóságban hány olyan lehet, aki valóban minden ok nélkül megy annyival? Mert azért ismerjük el nem jellemző a csak hobbiból forgalmat feltartók száma. Aki bármilyen okból (legyen ez egy műszaki hiba akár, ami a közlekedést csak a sebességében korlátozza, vagy akármi) lassan halad, az legtöbbször igyekszik segíteni azokat, akiket ideiglenesen feltart (pl félrehúzódik). A valóban bunkókat meg amint lehet ki kell előzni és el kell felejteni. Aki tudatosan, akarattal akadályoz azt meg a zsaruk is kiszedik.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
qdak
addikt
+ brd:
hat itt a fouton (83) van parszor h auto is csak 50-60 al, meg pl trakesz is es le nem huzodna, peersze van joarc is aki lehuzodik, indexel segit.
nalam az a traki vitte a palmat az 1 es uton akinek egett hatrafele vmi refi szeru, es szabalyosan elvakitott :@ ahol normal esetbe beeloztem volna inkabb vartam 1 hosszab szakaszra.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #31282 üzenetére
A helyzet az, hogy egy új, vagy felújított motort még napjainkban is célszerű kíméletesen bejáratni. Még akkor is, ha vannak mögötted. Ha meg nincsenek, akkor kit akadályozol a haladásban ? Házszámot nem kerestél még soha életedben ? Vagy egyszerűen az út mellett egy elegendően sűrű bokros fás területet, ahol a már idegesítően sürgető szükségletedet elvégezheted, vagy éppen hányni készül az utazást nehezen viselő utasod ? Vagy kanyargós úton kötelező számomra két kanyar között felgyorsítani a megengedettig, aztán lassítani (nem satuzni !) mert már ott is a kanyar ?
Igen sok oka lehet annak, hogy miért nem közlekedik valaki a maximummal egy útszakaszon. Már rég előírták volna, kitáblázták volna az illetékesek a minimálisan kötelező sebességet, ha annak nem lehetnének komoly jogi következményei. Elég ahhoz egy kátyú is, vagy egy becsapódó madár, egy felfagyott útszakasz....
mezis
-
brd
nagyúr
Nem ideiglenesen lassan közlekedik, hanem több kilométeren keresztül, és igen, ha nincsenek mögötte, tényleg nem akadályoz senkit (hint: arra nyilván nem is vonatkozik a szabály)... Továbbá nem is az a baj, hogy lassan közlekedik, hanem az, hogy hosszan feltartja a forgalmat, időnként félre kellene állnia, vagy erősen segíteni a megelőzését. De ez is egy olyan szabály, amit normáliséknak nem kell mondani, a többieknek meg jobbára felesleges...
The only real valuable thing is intuition.
-
nemcso
senior tag
Néha munka közben előfordul, hogy nem kell egyik helyről a másikra sietni, ekkor van, hogy 70-80 -nal megyek ahol 90-nel lehetne. Ilyenkor teljesen normális, hogyha utolér egy sietősebb autó, akkor lehúzódok és indexelek, had menjen a saját tempójában, hiszen viszont is elvárhatom másoktól ezt.
Tapasztalatom szerint tehertől sokkal töbször kaphat ilyen segítséget az emberfia, mint személyautótól.Motornál meg természetes nekem, hogy segítem őt lejjebb húzódással, had menjen.
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nagyon érdekes, hogy felénk a 4-es négysávos egy részén és ha 70-el megyek, mert nagyon ráérek, a külsőben, relatíve gyenge forgalom mellett, nagyjából annyian előznek meg, mint mikor 90-100 között megyek, mint általában... Egyik esetben sem tartok föl senkit, a külsőben haladva, de az autósok jó része, nem is a sebességet hajszolja, hanem csak előzni akar... Előztek már meg zebrán, 30-as tábla hatálya alatti, kétsávos részen, ahol én sem pontosan harminccal mentem, de ugye magamra nézve nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni.... A másik idegesítő, üres külső sáv mellett kilométereket haladó autósok a belsőben.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nemcso
senior tag
válasz philoxenia #31286 üzenetére
Tipikus Szfvár-Bp között az M7 -en, hogy 100-110 -es tempóval a középső sávban mennek, pedíg a külső sávban sem akadályozná őket senki sem. Tudom, hogy szabálytalan, de van amikor a külsőben haladva előzöm őket. Egy idő után a többség kijön utánam a külsőbe.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
qdak
addikt
válasz nemcso #31285 üzenetére
+ brd: na igen en erre gondoltam,
amugy meg ha bajba van, van veszvillogoja, igy egybol tisztaba vagy h miert megy lassan.
de mikor lassuzik es pofatlan modon tartja a forgalmat....a nagy gepekkel is teljesen egyetertek, ha segitesz neki 99.9 h megkoszoni.
sajna a buszokrol nem mindig mondhato el ez, multkor meg indexelt h megall en szepen eresztem melle, erre visszahuzta az utra, en meg att a szembe ballra savba, raadasul az egyenes vonalon rendor jott szembe, de nem vacakolt lenyeg megusztuk.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
MaciG
addikt
Ha a több sávos utat jelzőlámpás gyalogátkelőhely szeli át, ott ugye lehet előzni a zebrán is ha zöld van?
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Előzni nem lehet. De ha elhaladsz a másik mellett (vagyis közben nem váltasz sávot), akkor az nem előzés.
(#31290) philoxenia : olvasói levél vs. jogszabály: "c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a
megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha,
sehol nem vagy köteles elengedni .megneznem ahogy visszatartok 3 db Q7 est xD
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Khelben
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #31292 üzenetére
Folyamatosan haladó járművek esetében természetesen nem, de ez az úttesten összefüggő járműoszlopok kialakulása esetében történik.... Nem azt jelenti, hogy elindultam otthonról és azóta folyamatosan haladok...
Más esetben a jobbra tartási kötelezettség az elsődleges...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #31297 üzenetére
Ez hol is van leírva? Mert nekem a "forgalmi sávokban folyamatos haladás" azt jelenti, hogy nem váltok sávot, nem azt, hogy vonatozik 20 autó
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #31298 üzenetére
A jobbra tartási kötelezettségnél....36.
ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
plömplöm
őstag
válasz philoxenia #31299 üzenetére
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat", pontosan, és ha ebben a őrülten sűrű forgalomban mégis el lehet a jobbra vissza nem térni tudó mellett menni jobbról, akkor a forgalom sűrűségének megítélése volt téves a vissza nem térni tudó fejében, és ezt a fejet ki kellene cserélni egy olyanra, amelyik vissza tudott volna térni abba a fenesűrű forgalomba, nem?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ukrajnai háború
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- World of Warships
- Xbox Series X|S
- Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- ÚJ! WURKKOS HD20 Dual Light LH351D+XPL 2000 Lumen USB-C LED Fejlámpa
- Számítógép AMD Athlon 64 x2 Socket 939, Gigabyte GA-K8NF-9
- Új! Sofirn HS10 LH351D 1100 lumen USB-C tölthető fejlámpa
- Új!LED napelemes fali lámpa Napelemes lámpa alkonyat és mozgásérzékelővel
- Új! Sofirn HS20 XHP50.2 2700 Lumen USB-C fejlámpa
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen