- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mikuland
tag
válasz philoxenia #30600 üzenetére
A szülő felelőtlensége így motoroztatni a gyereket...
Mert hiába elektromos bringa, akkor se kétszemélyes...
A másik képen a zindiai család modell....négy gyerekkel kétkeréken![ Szerkesztve ]
mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
Möhe
addikt
válasz philoxenia #30600 üzenetére
Indiában még KRESz sincs,nincs miről beszélni ,gettó....
-
8th
addikt
Lassú voltam: "Ezt a videót eltávolítottuk, mert megsértette a YouTube sokkoló vagy undort keltő tartalommal kapcsolatos irányelvét. Sajnáljuk.
""Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
biga
senior tag
Nem csodálom. Szerintem elég egyértelműen látszott, hogy ott bizony meghaltak az autóban (megjegyzem, az ütközés erős volt ugyan, de szerintem ha használnak övet túlélhető volt (bár valószínű akkor is súlyos sérüléseik lettek volna). Az utascella nagyrészt egyben maradt, bár az nem látszik, mi lett az elejével, lehet a motor az utastérben van és akkor mindegy
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30612 üzenetére
Igen, a hátsó személy előrerepült (igazából majdnem kiesett a vezető oldali - kinyíló - ajtón.
A briteknél volt annó egy hosszabb kampány, ahol hasonló - de megrendezett persze - sokkoló videókkal igyekeztek az emberek fejébe beleverni, hogy a biztonsági öv a világ egyik legjobb biztonsági eszköze: nem kell utána adót fizetni, díja sincs a használatának, nagy ész nem kell a használatához, időt sem nagyon vesz el az ember gyermekétől, cserébe a balesetek jó részében megmenti az életedet. Nem igazán értem azokat, akik nem használják. Már csak az ő kedvükért ott kellett volna hagyni a videot...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
mephi666
nagyúr
-
biga
senior tag
válasz mephi666 #30615 üzenetére
A veszteglő állót jelent. Gondolom lerobbant vagy nem tudom. Bér ha valakinek megáll a kocsija az nem úgy szokott ám történni, hogy megyek 100-al, majd hirtelen állok. Nehéz elképzelni, mit keresett a belső sávban álldogállva.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nemcso
senior tag
Bármi lehetséges...
Kb. fél éve hazafelé jövet Gárdonyba, az M7 érdi leágazója előtt, ahol az M0 becsatlakozása van, a felhajtó sávban egy Fiat kisteherbe hajtott bele egy Polo. Annyira sikerült neki, hogy a Polo hűtőrácsába ragadt a Fiat hátsó lökhárítója. A kiskocsit vezető hölgy pedíg fogta magát, és megállás nélkül, 3 sávon át bejött a belső sávba, ahol kb.40-50 -vel döcögött, a hütőjéből meg folyott a víz.
Hogy közben mit gondolhatott ? Lehet, hogy a baleset kiváltotta sokk miatt csinálta ezt a józan ésszel megmagyarázhatatlan dolgot.De egy műszaki hiba is kiválthat egyeseknél megmagyarázhatatlan dolgokat.
Leáll a belső sávban; vészvillogót sem kapcsolja be; sétálgat a lerobbant kocsija körül a forgalom kellős közepén....[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30618 üzenetére
Ennyi képből és leírásból nehéz kitalálni, de szerintem nem oldalról ütköztek, az oldalán inkább a szalagkorlát miatt lehetett sérülés (erre utal a leírás is). A tető azonban nekem gyűrődöttnek tűnik, mégpedig hosszanti irányban. Ez esetben azonban valószínűbb, hogy a jobb hátulját kapta el a furgon (ami a képen nem is látszik) és tolta rá a korlátra.
(persze ez csak spekuláció, majd megtudjuk az igazságot. Vagy legalább is megtudunk valamit ).
Ahogy olvastam egyébként a veszteglés nem tény, ezt Lázárék hivatala nyilatkozta. Hogy ez valóban így volt-e majd megmondják a szakértők.
Ha viszont valóban oldalról kapta, akkor pláne érdekes, hogy tudott egy belső sávban haladó autót bal oldalán elkapni[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz Dluinet #30618 üzenetére
"Holnapra többet fogunk tudni."
Optimizmusod határtalan. Holnapra kitalják a leghihetőbb mesét.
Az a régi Balaton melletti balesetet is addig magyarázták, húzták, hogy végül a vétkes sofőr már nem is lett vétkes. (Életszerű ugye az, hogy van mögötted egy kocsisor, le akarsz kanyarodni balra és észre fogod venni, hogy az egész sort előzi valaki igen nagy sebességgel. A megkülönböztető jelzéssel is csak annyira lehetne száguldozni, amennyire az út, látási, forgalmi viszonyok megengedik.)
Én egyszer békésen mentem 130-al az M3-ason a szélső sávban, a belsőben sehol senki, egy jobb kanyarban, egy őrült elképesztő sebességkülönbséggel a műszaki sávon húzott el melettem. Azért tehette az emberszabásúja, mert érezte, hogy ha a belső sávot választja, fel fog kenődni a szalagkorlátra....
mezis
-
biga
senior tag
-
brd
nagyúr
Ezt nekem egy magát okosnak gondoló egyén kétféleképpen magyarázta. Egyrészt bennéghet az autóban, másrészt az autója (Hemi C300) olyan biztonságos, hogy bekötnie sem kell magát. Ezekre sajnos nem tudtam mit mondani neki, mert valamilyen szinten a főnököm volt...
The only real valuable thing is intuition.
-
zsid
senior tag
Tavaly volt kamionnal egy karambolom. Az övfeszítő meghalt, így ki sem tudtam húzni az övet. Nem fejeltem ki a szélvédőt, pedig 80-as tempóban ütöttem el egy szembejövő szerelvény pótkocsiját ( amit a szél felborított). Azt el tudom képzelni, ha valami keményebbet találok el, akkor lehet kifigyelek a szélvédőn- mondjuk szemből beton vagy ilyesmi.
<tRucKdriFteR>
-
biga
senior tag
Ne viccelj Ez tiszta fizika. Kamionnal lehetsz akár 40 tonna, míg amivel ütközöl (ha nem másik kamion vagy vonat) ennél jóval kevesebb. Ergo te egyszerűen eltolod az "ellenfeledet", miküzben a lassulásod nem jelentős (kb mint egy erős vészfékezés). Ilyen esetben persze, hogy nem repülsz ki a szélvédőn. De ne ez legyen már az etalon. Mellesleg kamionon is necces az öv nem használata. Ott viszont gyakoribb pl a borulás. Na ott pl nem mindegy, hogy bent maradsz-e a kabinban, vagy kiesel és jó esetben ez a tömeg a hátadon landol.
Öv nélkül közlekedni idiótaság. Egy átlag személyautó esetén (hasonlóval ütközésnél) már 30 km/h-nál (tehát 15+15!!!) sincs esélyed megtámasztani magad, simán fejeled a szélvédőt. Persze tudom, valóban van a baleseteknek az a szinte mérhetetlenül kicsi száma, ahol pont a biztonsági öv miatt hal meg a delikvens, de ez oly elhanyagolható, hogy ezzel ép eszű ember nem számol. Baleset esetén a másodperc tört része alatt bármi megtörténhet. Ilyenkor fél %-al több esélyen az élete múlhat a vezetőnek. Aki ezt végiggondolva sem kapcsolja be magát, azt részemről szimplán öngyilkosságnak tekintem.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Sotho
őstag
Suvoknál a merev kasztni miatt ekkora gyűrődés esetén lehet akkora a lassulás hogy bekötve is kampó.
Meg ez a 100-al kőfalnak esete. rip -
brd
nagyúr
-
zsid
senior tag
Nem viccelek, egy másik kamion ponyvás pótkocsiját ütöttem el, utána vittem egy kisebb fát és a szántásban álltam meg. Ha végigolvastad a hozzászólásom, akkor láthattad, hogy ez nem az etalon, csak egy példa, hogy be lehet mákolni, nekem sikerült - egyszer. Nem buzdítok senkit az öv nem használatára, én is mindig bekötöm magam, akkor pont nem volt használható biztonsági övem, úgy másfél hónapig.
A lassulásról annyit, hogy fékezésre már nem volt időm, kb 20 méteren sikerült 0-ra lassulni. Vészfékezésnél minimum 30-33 méter kell egy nyergesvontatónak száraz úton.<tRucKdriFteR>
-
biker
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
úgy látom megtanították a szarvasoknak is, mi az a zéró tolerancia
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Sotho
őstag
Igen vannak akik úgy előznek hogy azt sem tudják mi van. 2009 decemberében jöttem itt Bp. fele nagy hóesés havas út sötét, látási viszonyok rosszak. Mentem kb 30-al egyszerűen nem lehetett gyorsabban. mögöttem a linkelt ponton gondolta úgy egy csóka hogy elege van a tötyögésből és kielőzött. és akkor 2x2 sávos lett az út középen szalaggal elválasztva , szépen be is ment a szembeforgalomba és nem esett le neki hogy mi van vagy fél km-n keresztül jött mellettem a korlát túloldalán aztán levillogták nem lett semmi szerencsére megfordult.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
Pedig van. Kedden, gyönyörű napos időben egy miskolci kanyargós úton (közel a temetőhöz !) egy job kanyarban mögöttem a harmadik autó ütközött a szemközti sávban egészen az út szélére lehúzódott autóval. Nem hiszem, hogy műszaki problémája lett hirtele - bár a LADA-k elhanyagolt talpas csapszege szeret kitörni....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
8th
addikt
Be voltak e kötve vagy sem az jelen estben nem oszt nem szoroz. Szemre jöhettek kb 80-100km/h körüli tempóval, csatt rá két tized másodperccel már az ellenkező irányba ~70-el tolta őket a teherautó. Esélyük sem volt ekkora lassulást lehetetlen túlélni, a belső szerveik tuti csúnyán átrendeződtek.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
biga
senior tag
Szerintem nem mentek ott annyira gyorsan. Annyira nem omlott szét az utó (bár az eleje eltünt, ajtó kinyílt, de az utascella egészen ép maradt). És ha megnézed a kamion is viszonylag hamar leállt, ami ha azt nézed milyen volt az út nem rossz. Szerintem lassabban metek az átlag orzágúti tempónál. A hátsó utas előrerepült, a két első meg kifejelte a szélvédőt! Súlyos sérülésekkel, de szerintem így ennyiből is úgy néz ki, hogy övvel túlélik.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
Az utascella viszonylagos épsége maximum annyiból előny, hogy nem darált húst kellett a tepsibe kanalaznia a tűzoltóknak. Teherautó 70km/h körüli tempóval biztosan ment és az ütközés pillanatában szinte semmit sem lassult. Ha a személyautó szemből csak 60-al jött már akkor is. Egy 60km/h - 0 - 70km/h lassulás-gyorsulás a másodperc tört része alatt az emberi test számára elviselhetetlen terhelés.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
biga
senior tag
Biztos, hogy szegycsont ilyenek sérülnek, bordák is jó eséllyel, de belső szervek ilyen ütközésnél azért jó eséllyel még nem szakadnak le. Ennél jóval nagyobb ütközést is élt már túl ember, extrém esetek is előfordultak már az életben, de ez a gyorsulás még átlag ember számára is jó eséllyel elviselhető. A hátsó utas előrerepült, kis híján ki a kinyíló ajtón, de ha megnézed az ülés nagyrészt megfogta. Láttam én már kiszakadni ülést hátul ülőtől, amit (bár abban a konkrét esetben is csak ő és maradanó sérüléssel), de túlélt. Itt ilyenről szó nincs (vagy nem látszik). A videon ha jól láttam légzsák sem nyílt, ami ugye megint azt jelzi, hogy nem volt öv. Ha van öv, nyílik a lufi, a video alapján (ami lássuk be igen kevés info egyéként ) szerintem ez egy valószínűleg túlélető baleset (lett volna), ha bekapcsolják az övet.
Egyébként a legnagyobb gyorsulás (lassulás), amit ember bizonyítottan kibírt, az 46g körül volt néhány tized másodpercig. (John Paul Stapp, 1954). Egy katapultülés kb 20g-vel lövi ki a pilótát.
Nem állok le kiszámolni (főleg, hogy nincs adat hozzá, csak találgatunk ), de ez az ütközés ezeknél biztos vagyok benne, hogy kisebb volt. (De ha valaki nekiáll kiszámolni, és kiderül, hogy 40g feletti gyorsulás volt itt, akkor ugyan nagyon meglepődnék, de bocsánatot kérnék )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #30648 üzenetére
Tehát 70 km/h körüli rugalmatlan ütközés esetén (fa) sincs 40g felett a testre nagyon rövid ideig ható gyorsulás Köszi a linket.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
Ja, nincs 40g felett csak ugye azt hagyod ki a számításból, hogy ezek a szerencsétlenek nem 0-ra lassultak hanem 70ről 70re lassultak-gyorsultak másodperc tört része alatt. 72km/h = 40g lassulás. legalább 140km/h sebességkülönbséggel csattantak össze így nekik több mint a kétszeresét kellett volna elviselniük. Szerinted túlélheti ezt bárki is?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Sorozatok
- MIUI / HyperOS topik
- Autós kamerák
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Beszámítás! ASUS Z790 Hero i9 13900K 64GB DDR5 2TB SSD RTX 4090 24GB be quiet! Pure Base 500 1000W
- Beszámítás! Gigabyte Z590 i7 10700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ANTEC P180 Corsair 750W
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 8500T 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1660Ti 6GB Sharkoon ZALMAN 500W
- Beszámítás! GB B550M R7 5700X 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3080 10GB be quiet! Pure Base 500DX Corsair 750W
- Beszámítás! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 12GB SPC Ventum VT4V BE QUIET! 550W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs