- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Ismét mozgásban a Kingmakers
gp Továbbra is izgatottan várjuk a játékot, amelyben a középkorba utazunk modern fegyverekkel.
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tyielow
aktív tag
-
félisten
-
-
bul07
nagyúr
Inkább az megmagyarázhatatlan hogy valaki még használja ezt a Videa retket
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
syberia
veterán
-
aprokaroka87
nagyúr
-
tyielow
aktív tag
-
válasz aprokaroka87 #48959 üzenetére
Komolyan, ez lett az új divat
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
updog
senior tag
válasz aprokaroka87 #48959 üzenetére
What the actual fuck
Minimum örökös jogsielvétel az ilyen hülyéknek (mindkettőnek), még utasként se engedném az ilyeneket többet autóba, és kíméletlenül fölpofoztatnám a Szabó bakterral.
Szándékos veszélyeztetés, vagy olyan hülye hogy még arra se jött rá hogy mennyire k****ra veszélyes amit csinál, akkor meg alkalmatlan nyomorult.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
biztos, hogy van ilyenkor egy kis "agybaj" a háttérben: pánikba esik az illető, mielőbb menekülni akar az adott szituációból és a racionális gondolkodás pedig teljesen megszűnik... az viszont egyértelmű, hogy vezetésre alkalmatlan az ilyen ember és semmi keresnivalója a kormány mögött fene tudja, hol és mikor kapja el a következő pánikroham és 1-2 tonnával a valaga alatt közveszélyes
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Jakuskacsa
senior tag
Sziasztok! Visszaolvasgattam egy kicsit, nem is tudtam, hogy van itt ilyen topic
Én azt gondolom, hogy csak radikális megoldásokkal lehetne változtatni azon a közlekedési kultúrán, ami Magyarországon ma van. Nem vagyok túl idős, (36), de levezettem balesetmentesen közel 800e km-t. Volt olyan kocsim, amibe csak én raktam bele 300e-t. Ahogy én látom: Az utakon közlekedők legalább felének fogalma sincs alapvető szabályokról. (főleg elsőbbségadásról), vagy nincs gyakorlata, mint pl. a kollégámnak a cégnél, aki 2 éve vett egy opelt, és azóta 2000 km-t ment vele. (minek vesz autót??) Külföldre, nagyvárosba nem mer menni. Az már csak tetézi a bajt, ha ezen autósok még mobilt is nyomkodnak vezetés közben. Az amúgy is görcsös vezetéshez még párosul egy figyelemelterelés is. Amúgy sem tud vezetni, de telefonnal még bénább.
Valahogy utólag is, (vagy előtte már) el kellene dönteni, hogy ki alkalmas és ki nem az utcai közlekedésre. Én azt látom, hogy már mindenki kap jogsit, akár van hozzá érzéke akár nincs. Van aki még 10 év után is olyan gyomorgörccsel ül a kocsiba, hogy nem kellene engedni. Az ilyenek figyelmetlenek, feltartják a forgalmat - akár azzal, hogy nem értik, hogy kellene úgy közlekedni, hogy ne tartsák fel a forgalmat, vagy azzal, hogy 50 helyett 30 al közlekednek városban, főúton meg 70 -el. Nem jó sávba mennek, nem értik a turbó körforgalom, sem a 2 sávos körforgalom lényegét és még sorolnám. Én - hangsúlyozom ÉN, nem csak a szabálytalakodókat büntetném, hanem a fent említetteket is.A másik nagy kedvenceim a taplók, (bár ebből lényegesen kevesebb van), akik azt hiszik hogy gyorsulásin vannak, vagy épp nem számít a kicsit toló anyuka a zebrán, ő a 2 sávoson kivág mögülem, mert még átfér a gyalogos előtt. Ezek még mindig kevesebben vannak mint a "bénák". Én azt látom, hogy ezek a "bénák" bénítják meg ma a közlekedést.
A másik, meg, hogy a szerv kb beleszarik az egészbe. Ha az orra előtt csinálja, akkor sem megy utána. Mintha csak és kizárólag a gyorshajtásra mennének, mert az jövedelmező. Hogy ezen kívül mit művelsz az utcán, kb leszarják.
Néha elfogy az autósok türelme és faszságot csinál? Hát persze, mert a fent említett problémákra már nem talál más módszert. Az már más dolog, hogy nem mindemellett nem méri fel, hogy ezzel veszélyezteti a környezetét.
Ami az autósokon kívülálló tényező, az meg az utak állapota, és az útfelújítások időtartalma. Én éltem, jártam pár országban, de az ami itt megy az botrány. Ha gyors a munka az minősíthetetlen, ha lassú, akkor az minősíthetetlen és extra lassú. Amit pl. az M4 és M0 val művelnek az már botrány.
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz Jakuskacsa #48964 üzenetére
Jópár útat a hatalmas mezőgazdasági gépek is tönkreteszik, meg pl az útjelző "bolyákat" is.
Gondolok itt a több tízmillió forintos gépekre.
-
updog
senior tag
válasz Jakuskacsa #48964 üzenetére
Hehe, üdv itt, sok hasonló gondolatod lesz még
"Én azt látom, hogy már mindenki kap jogsit, akár van hozzá érzéke akár nincs." Pont nemrég írtam itt, az autós az új nyugdíjas. KSH szerint minden 3. magyar embernek (csecsemőtől a tolószékes nyugdíjasig) van autója (>3.5M). Persze nem így oszlik el az autók száma, de akkor is van egy jelentős tömeg, akiket egyrészt faék egyszerűségű ígéretekkel (nem lesz dugódíj, ingyenes parkolás, olcsóbb lesz a benzin stb.) lehet az orránál fogva vezetni/hergelni, másik oldalról meg észre sem veszik, hogy közben iszonyatos pénzeket lehet leakasztani róluk (biztosítás, adók, parkolási díjak, büntik stb.), mert - saját belátása szerint - mindenkinek IS muszáj autóznia. Meg ugye az oktatóknak/iskoláknak is csak egy ideig érdeke, hogy fejjék a tanulókat, utána lökik ki őket a forgalomba.
A másik témára: azt maximálisan támogatom, hogy az indokolatlanul és veszélyesen bénákat ugyanúgy ki kéne szedni és büntetni mint a másik irányba szabályszegőket. De azért többnyire ezt a kijelentést úgy értik az emberek, mint az alkoholista definícióját: az
alkoholistaalkalmatlan vezetésre, aki úgyiszikvezet mint mi, csak nem szimpatikus.
Mindenkinek jogában áll nem a határon autózni (a sebességkorlát értéke még mindig a maximális, és nem az ajánlott haladási sebességet jelenti) ha azzal nem zavar / akadályoz / veszélyeztet másokat.[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
annyi autó van már a városban, hogy férni se lehet tőlük: reggel mentem a régi lakásunkhoz, ahol most anyós lakik és 3+ éve reggel fél7 körül mindig rengeteg szabad parkoló volt... lényegében 5+5 lépcsőház van, lépcsőházanként 15 lakás, másik oldalon végig parkoló... 1 percre ugrottam csak ki a kocsiból és ilyenkor az úttest szélén szoktam hagyni a kocsit (mint kb mindenki) a padka mellett, mert kényelmesen elférnek a járművek tőle... indultam tovább munkába és figyeltem, hogy sorban állt az utca végéig még 5-6 kocsi hasonlóan a padka mellett és mindnek tiszta pára volt a szélvédője, tehát azok ott éjszakáztak, mert nem volt szabad hely ahol lakunk, ott is jól meg kell gondolni, hogy tervezzük kocsival a csámborgást, mert este 7-8-9 közt már nagyon esélyes, hogy nem lesz sehol szabad hely és 100-200méterre találunk csak 1-et
ui: péntek délelőtt a központban volt dolgunk... első szabad helyet sajnos benéztem, ami az úticéltól kb 200méterre lett volna, így legközelebb kb 1km-re találtunk szabad helyet ...pedig köröztünk előtte párat eredménytelenül
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Jakuskacsa
senior tag
Olyan olcsó manapság megvenni egy autót, hogy szerintem az elmúlt 20 évben nem volt. Ezért is van ez a nagy robbanás. Legalábbis szerintem. Az már a másik dolog, hogy milyen állapotú, vagy hogy a 20 éves plázamacskának megveszik a városi terepjárót, és azért nem tud vele se tolatni, se közlekedni
Ha messzire megyünk az asszony mindig nyugtat, hogy nem mindenki siet, azért mennek ennyivel. Én meg mindig csak annyit mondok erre: Ja, de ő lehet 10 km-re megy, én meg már letoltam 600-at, és haladnék...Én már pár éve eljutottam arra a szintre, hogy inkább eladom, annyira utálok közlekedni. Csak aztán jönnek az ellenérvek: Anyámék 300km-re laknak, néha el kell menni oda is. Hármunknak a vonat kb 4x annyiba kerül, mintha bepattannék a kis 1.3 jtd-be (grande punto), és megtankolnám. Még akkor is fele annyi, ha ezekre rászámolom az éves költségeket (kopóalkatrész, olaj, stb). Vagy nyáron elmegyünk nyaralni, és jó lenne elmenni ide meg oda... na az elég költséges, ha naponta bérelek kocsit.
Akkor is egyre jobban érzem azt, hogy kiszakadnék ebből a közlekedésből, mert nincs rá szükségem
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
updog
senior tag
válasz Jakuskacsa #48968 üzenetére
"Olyan olcsó manapság megvenni egy autót" megvenni talán, bár definiáld mi az hogy olcsó
Másrészt olyan kiszamolo.hu-san ha utánaszámol az ember, az "olcsó", és az "autó" nem igazán szerepelhetne egy mondatban. Nekem pl. mióta megvettem 2018 májusban, (mivel nem munkaeszköz) naponta kb. -5200 forintot "termel" (nyilván időben előrehaladva ez csökken, és csak addig amíg (ha!) eladom). Amikor áll és rohad napon/hóban/esőben/hétvégén/karácsonykor ugyanúgy, mint amikor egy nap alatt 800 km-t mentem vele.Most akkor számoljunk utána, hogy mennyi a napi átlagbér a magyar nettó átlagfizetéssel. És itt egy 13 éves autóról van szó.
Kíváncsi lennék, hogy ha az utca emberéhez odaszaladnánk egy mikrofonnal, amikor leparkolt az autójával és épp kiszáll, megkérdeznénk hogy egyetért-e vele, hogy naponta 3-4000 forintot beszedjenek tőle mondjuk adóként, mit szólna...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
félisten
válasz Jakuskacsa #48968 üzenetére
Én az üzemanyagár tekintetében tapasztalom ezt. Gyakran hallani, hogy drága az üzemanyag. Namost ha drága neki az üzemanyag, miért nyomja neki mint egy elmebeteg lakott területen belül-kívül egyaránt? Miért előzget feleslegesen? Miért gyorsít be mellém, mikor úgy is lekanyarodik/meg kell állnia? Miért megy oda is autóval, ahova mehetne gyalog/kerékpárral?Miért köröz a tesco parkolóban 5 percet a közeli parkolóért, mikor 20 méterrel arrébb van egy csomó üres hely? Lehetne sorolni egész nap. Namost ha ezeket végiggondolom arra jutok, hogy nem is olyan drága az az üzemanyag. Sőt, olcsó. Ha valaminek a megvásárlása nekem drága, megterhelő, akkor abból próbálok csak annyit felhasználni, amennyit feltétlen szükséges.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuskacsa
senior tag
Hogy jön ki ez az 5200ft? Akárhogy is számolom, én 2 éve vettem a jelenlegi kocsit, van egy egyszeri 30e ft biztosítás, meg egy egyszeri súlyadó ami 10e. SZámoljunk éves szinten 100e-t jávításra. Ez így napi 400ft kb. Az üzemanyagot hagyjuk, mert az mindenkinek annyi amennyit jár vele. Mit adsz még hozzá, hogy ilyen sok?
Relatíve azért olcsó egy kocsi, mert már 300-400e ért tudsz venni olyat ami biztonságosan elvisz A-ból B-be, és műszakilag is aránylag rendben van. Ha azt nézzük, hogy egy fiatal ha akar és tud, akkor 250 körül megkeres, azaz ha csak nagyon kicsit is tesz félre, akkor is 1 év alatt megvan egy ilyen autó. Ahol meg nincs baba, építkezés, stb, és ketten keresnek, ott meg fél év alatt is van már. Arról nem beszélve, hogy ingyen osztogatja minden bank megint a személyi kölcsönt...Lauda: Amúgy abban teljesen egyet értek veled, amit a tesco parkolóban körözésről írsz... ismered a mondást: Aki a mai világban 10m-től többet sétál az már csavargó
[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
updog
senior tag
válasz Jakuskacsa #48972 üzenetére
A rövid válasz, hogy összeadtam azt a pénzt, amit eddig rá kellett locsolni (de odáig lebontva hogy tankolás, parkolás, autómosás stb), és elosztottam a napok számával, amióta megvan.
Ez ~5200 forint / nap. Ha felteszem hogy pl. ma eladom és visszajön mondjuk 800k belőle, még mindig ott tartok, hogy akkor is napi 3500 forintomat égettem el azzal, hogy "kényelmesen" elvitte a valagamat.
Miért? Mert megvettem (7-számjegy), az ezzel járó költségek több mint 100e volt, plusz ugye (kiszamolo.hu alert!) évente bukom a 4-5%-os kamatát is ennek a pénznek. Aztán parkolni és tankolni is kell.
"Az üzemanyagot hagyjuk, mert az mindenkinek annyi amennyit jár vele" Ne haragudj, de ez nagy butaság, amit sajnos sokan így fognak fel. És akkor ha kérdezik hogy mennyibe kerül hogy autóval jársz, akkor havi 20-40.000 forintot levonsz a költségekből? Ja, hát úgy már tényleg majdnem ingyen van Aztán meg (nem személyeskedés, csak itt releváns a példa) sokaknál nem jön ki a matek, hogy a villanyszámlát meg miért nem tudják már megint befizetni hó végén. "Apjuk, ebben a hónapban nem kellett a kocsiba tankolni 35.000-ért?" - "Ja de, de azt ne számold, tankolni mindenkinek kell." Érted.És persze volt pár szerviz is, futóműcsere (mivel használtautó, ezt dobta a gép, másnak meg lendkerék csere vagy turbófelújítást), és nem kukából gumiztattam fel, mert a családom ül mögöttem, illetve márkaszervizbe hordom (miután független szervizből kb. márkaszerviz -10% árat kaptam anno). Biztosításom sajnos 60 alatt nem állt meg egyik évben sem, ez van, friss jogsi, családi autó.
Olcsó az autó?
Tudom, nagy az arcom, miközben ha tökös lettem volna, taxival jártam volna minden nap munkába, és amikor meg kellett hosszú útra, akkor béreltem volna egy prémium autót, még mindig olcsóbban jöttem volna ki. És az a szomorú, hogy ez így van
De hogy on is legyek: szerintem azért vezet úgy mindenki mint az állat, mert ugyanúgy tudatlanul, vagy nemérdekel módon állnak hozzá, mint ahhoz, hogy az autó szerintük olcsó.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
8éve vettük a kocsit 350ért, azóta ráköltöttünk mondjuk 500ezret, amiben van biztosítástól kezdve lakatoson át hengerfej-síkolásig minden (és akkor rendesen fölé lőttem), tankolni kb 1.5havonta szoktunk kb 15ezerért...
összeadva: 350+500+960 ezer = 1,81millió... osztva 3000 napra: 600ft/nap ennyiben van nekünk egy 27éves kocsi
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
válasz mephi666 #48975 üzenetére
Nincs ezzel probléma :) Csak van aki autót tart fenn városon belül 7-8 km-ket ingázni, egyedül ül ugyanannyit a dugóban mint amennyi lenne a menetidő BKV-val (tudom, az olyan undiii...), tankol, parkol a bérlet árának 3-4x-ért, majd mindenki más hibás, hogy nem jön ki a fizetésből... De nagyon offolunk, elnézést, én kiszálltam.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #48975 üzenetére
tankolni kb 1.5havonta szoktunk kb 15ezerért
Mire használod Te azt a kocsit?
Nekünk anno 3.2 milla volt az ár 2006-ban, most van benne 210k km kb. egyen mondjuk 7l benzint százon, az durván 15 ezer liter benzin a durván 150 hónapra azaz 100 liter havonta, 150 liter másfél havonta, ami 60k majdnem és mi nem megyünk sokat....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Ironizer
tag
válasz mephi666 #48967 üzenetére
Majd jön a következő válság, és kiürülnek az utak, mint 2007-ben. Én már alig várom.
(#48974) doeeg: pedig az autó tényleg olcsó, relatíve, gondolj bele, hogy 10 éve is ennyibe került egy liter benzin, mint most, és azóta volt egy "kicsi" infláció, meg durva bérrobanás, pörög a gazdaság, megy a szekér, ilyenkor az átlagember nagy lábon él, hitelek, autó, stb.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
+48977: hát ja, főleg városban használjuk, viszont kihasználjuk, mert ami bevásárlást most is csaptam, azt máshogy nehéz lett volna hazacipelni munkába mondjuk van, hogy bringával járok: az kb +5perc... busszal viszont +fél óra és 1 átszállás lenne... 6:35 helyett indulhatnék 6:00kor, haza pedig 15:15 helyett 16:00 után érnék... arról nem is beszélve, hogy drágább lenne a bérlet, mint a benzin
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
brd
nagyúr
Mert hülye, ahhoz sajnos mindenkinek 'joga' van. Én az ilyen bevásárlóközpontos parkolásban amúgy azt nem értem, hogy sokszor direkt olyan helyre szoktam megállni, ahol más nem (10-15 méterrel távolabb a többi autóstól, ha van rá lehetőség), hogy ne legyen rányit-balhé, kocsit-nekitol-balhé, hülyegyerek-csapkod-valamivel-nekicsap-balhé és egyebek, de 10-ből olyan 3-4x, mire kijövök a vásárlásból, ott áll mellettem egy valami. Miért???
Ironizer: +1, én is.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Politikát ne!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kerxy
senior tag
Kicsit off, de azért para: [Baleset történt a diákoknak tartott katasztrófavédelmi bemutatón Vácon]
-
sztikac
őstag
válasz mephi666 #48967 üzenetére
Ezt hozta az elmúlt évek nagy "gazdasági fellendülése" (én mondjuk Szlovákiában élek, de kb. ua. a helyzet mint Magyarországon). Nálunk az elmúlt 3 évben 2x bővítették a parkolóhelyeket (és nem 1-2 darabbal) és mégis néhány hónap alatt megtelnek. Heti szinten jelennek meg az új autók a ház előtti parkolóban (onnan tudom, hogy még a kereskedés rendszáma van rajtuk). Per pillanat mindenki úgy érzi, hogy neki "jár" az autó és mivel az emberek nagy többsége a szomszédoknak vásárol (had lássák, hogy neki jól megy) általában 1-2 kategóriával a lehetőségeik feletti autókkal járnak. Tele is van a lakótelepi parkoló alapfelszereltségű 1-es BMW-kel és A mercikkel amikkel havi 1-2 alkalommal mennek - fizu után Volt olyan aki tőlem tudta meg, hogy az überf@sza feltételekkel lízingelt Mercedesnél bizony van egy olyan, hogy utolsó törlesztőrészlet, ami kb. 15000 EUR. Ő csak annyit látott, hogy 0% kezdővel, havi 350 EUR-ért van egy olyan autója amit amúgy az életben nem engedhetne meg magának (mondjuk menni nem megy vele sehova, mert a havi lízing kicsit több mint a fizetése fele). Szóval én is kicsit bízok benne , hogy a következő válság egy kicsit "kitakarítja" az utakat, parkolókat.
-
szebe
őstag
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz sztikac #48991 üzenetére
Én is ott születtem, csak közben Magyarországon találtam meg a szerelmet, és itt ragadtam. Amúgy ugyanez a helyzet itt is. Off: Minap beszélgettem a szomszéddal, 7 -es bmw (3 éves), lakás állandóan dúrják, kicsit sörös állapotban rákérdeztem, hogy hogy a fenébe? Mert a feleség munkanélküli, a srác meg nem sokat dolgozik. Válasz: Hitelből. A kocsiján van még 7 év, a fizetés meg fullon beterhelve. Mondtam neki, hogy nálunk a kocsi hitelmentes, tény 9 éves, és olcsó fenttartani jellegű, a lakást meg akkor csináljuk, mikor összejön rá. (tehát szobáról szobára). Majdnem kiesett a szeme...
Amúgy kocsitémára visszatérve, nekem van egy nagyon kedves ismerősöm, aki világ életében Olasz autók szerelésével, és behozatalával foglalkozott. Sok nagyvérű vadat tartottam fent anno, és nem értettem mire megy el a pénz. Egyszer aztán hívott, hogy van egy Grande punto, amit most hozott Olaszból, és vállal rá 1 év garit, kell e? Mondom, meggondoljuk. Ez volt 3 éve. Életem legjobb döntése volt. 3-an vagyunk a családban, a kis1.3 jtd (90le@112Le, hamár prohardveren tuningolunk ), átlag 5 literrel eljár, ez alatt az idő alatt volt 1 db első komplett fékcserém, és 5 db (most lesz a 6.) olajcserém. Ő azt mondta nekem, hogy hagyjam már a 166 os alfát, a fiat coupe 2l 5c 20v-t, meg a többi menő autót, vegyek egy családit, ami hármunkra elég. Óckodtam a dologtól, de azótta nincs költségem, olcsón utazom, olcsó a biztosítás, a súlyadó, és rohadtul nem szégyenlem. 15 ből teletolom a tankját, aztán kb a wc-re is azzal járok, és a hónap végén még mindig nem világít. Horvátországot 3x tettük meg így családostól, hibátlan, klímával 25e körül megjárjuk oda- vissza. Lehet venni itt mindenféle új kocsit, de rá kellett jönnöm, hogy neméri meg. Meg amúgy jól is néz ki.
[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
válasz Jakuskacsa #48993 üzenetére
Kb lehetne "miért vesz fel mindenki úgy hitelt, mint egy állat" c. topikot is nyitni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
aktív tag
válasz Jakuskacsa #48993 üzenetére
@Jakuskacsa
Szép a gépsas.
Egyébként nálam fordítva történt: 12 éve vettem egy GP-t szalonból, mert kellett a napi szinten megbízható pöcc-röff. A rendszeres kopó/fogyó + karbantartáson felül még kb. 500e Ft-ot vitt el összesen az eseti javításokkal; ez egy évre lebontva lófax. Aztán '16-ban belémállt a bugi és vettem egy Alfát (GT-ből már nincs új...). Utóbbival lassan elválnak útjaink; jó buli volt, de azt hiszem kiéltem magam, és ennek fényében a birtoklásra és javíttatásra (értsd: kopó/fogyó + karbantartás, tankolás, adó, stb. nélkül) fordított kiadásokat már nem ellentételezi a kezdeti bizsergés...
A Punto viszont egy fix pontként a mai napig megvan, és ha másért nem is, de szenitmentális okokból még marad egy darabig.
PS: ha esetleg a 'kedves ismerősöd' úgy találja a felhozatalt és nem gond egy ilyen jellegű kérés, akkor egy Fiat Barchetta Naxos érdekelne - for real.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
mephi666
nagyúr
ui: most mondjam azt, hogy megérdemelte? gyalogátkelőhely=gyalogosan, nem biciklivel/rollerrel/gördeszkával...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
válasz mephi666 #48997 üzenetére
Jajj de gyűlölöm a rakparton, meg az 5. kerületi belváros részen ezekkel a motor/roller-keverék sz*rokkal közlekedő eszetleneket, gyalogosként és autósként is a frász kitör amikor kanyarognak ott összevissza. Nem mondom hogy megérdemelte, mert kapott rendesen, viszont nem is úgy tűnt mint aki körültekintően próbált átkelni. A taxist nem feltétlenül hibáztatnám, ilyen sebességgel érkező átkelőre szerintem nem kell számítani, persze nyilván ha folyamatosan jobbra-balra pásztázott volna akkor talán észreveszi előbb.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
válasz mephi666 #48997 üzenetére
Nekem egyszer egy gördeszkást sikerült majdnem megreptetnem, kb fél méter mentette meg, ahogy nagyjából 30km/h-val elsuhant a kereszteződésben (ahol gyalogoknak elsőbbséget kellett volna adnom - csakhát ha nem épp egy Usain Bolt szalad le anyagért, akkor alapvetően nem számítok 30-al megkülönböztető jelzés nélkül rohanó gyalogra).
Fritzlandban történt, szval kb még én pereltem volna a csávót/hozzátartozóit a kasznis számlájával .
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz mephi666 #48997 üzenetére
A jelenlegi szabályzás szerint az elektromos roller nem minősül járműnek, tehát az elektromos roller vezetője gyalogosnak minősül.
Mivel a lámpák sárgán villogtak, a járművezető sem közelítette meg megfelelően az átkelőhelyet, illetve a gyalogos nem léphetett volna le az úttestre, mivel nem győződött meg annak veszélytelenségéről.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- nVidia tulajok OFF topikja
- Építő/felújító topik
- Milyen program, ami...?
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs