- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
Na nehogymár a "marketing bullshit" legyen a ludas, amiért nem ült senki a vezetőülésben...
Úton útfélen hangoztatják, hogy nem önvezető a rendszer, hatalmas visszhangot kap minden egyes baleset, ahol aktív volt a rendszer (és kiderül, hogy a user volt a hibás), ennek ellenére mindig vannak hülyék..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
8th
addikt
Mivel a Tesla mind a mai napig konstansan Autopilot-nak nevezi azt a bullshitet, szerintem nincs miről beszélni. Emberek halnak meg miattuk.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
mephi666
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #54855 üzenetére
Latod, akkor megsem a nevvel van a baj, hanem az emberekkel Az autotulaj is tudhatna, csak el kene olvasni azt a konyvecsket, amit adnak melle.
#54854 mezis: Nem technikai szempontbol volt kerdes. Erdekes modon a pilotak tudjak, hogy nem arra valo, hogy minden szituaciot megoldjon helyettuk, ha gond van visszakapjak az iranyitast, vagy vissza kell venni. A kulonbseg az, hogy pilota nem nagyon lesz segghulye emberbol, mig autovezeto igen. Tehat nem a nevvel van a baj, hanem az idiotakkal.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz Reggie0 #54856 üzenetére
Az "Autipilot" név nem szerencsés.
A vezetőket figyelmeztetni a tartalomra kevés. A sok negatív tapasztalat után figyelembe kellene venni a vásárlók (vezetők) képességeit.
Kb. 50 évvel ezelőtt a Kossuth rádióban (vagy Petőfi?) egy közlekedési műsorban a MÁV képviselőjének intelme autósok felé kb. úgy hangzott, hogy ha piros a jelző, álljanak meg, mert a vonat át fog menni a kereszteződésen.
Akkor még semmilyen felfestés, döcögő nem volt a vasúti kereszteződés előtt, voltak az út melletti táblák aztán a jelző lámpa esetleg még sorompó is. Aztán a sínpár.
Miért is költünk mostanában festékre, döcögőkre?mezis
-
tibcsiworld
aktív tag
Egy kis ismertetés:
"A helyi híradó szerint a sofőr egy barátjának akarta megmutatni az autót, és éppen csak kiálltak a garázsból, amikor pár száz méterrel odébb az autó nem vett be egy kanyart, és egy fának csapódott. A nagy sebességű becsapódás megsértette az akkupakkot, ami kigyulladt, és 4 órán át oltották a tűzoltók. Ami igazán felborzolta a kedélyeket: az ismerős az anyósülésen, a tulajdonos a hátsó ülésen volt, amikor a tűzoltók megtalálták őket.
A tűzoltóság szerint szinte biztos, hogy senki nem volt a vezetőülésen. Ennek pedig nincsen igazán sok értelme.
…amit meg igen, annak nincs sok értelmeA sajtó rögtön ráugrott az Autopilot témára, de ez semmiképpen nem egy tipikus robotpilótás baleset. Az autópályákra és országutakra tervezett szolgáltatást eleve nem engedélyezi a rendszer minden mellékúton, de tegyük fel, hogy itt aktiválni lehetett. Az Autopilot akkor sem kapcsol be, ha nincs bekötve a biztonsági öv, illetve ha a számítógép nem érzékel egy felnőtt embernek megfelelő súlyt a vezetőülésen. Ráadásul a kormányt időnként mozgatni is kell, hogy ne tiltson le a rendszer.
Persze a biztonsági övet beköthetem magam mögött is, ha pedig az AP aktiválása után ülök hátra, az autó ezután már nem ellenőrzi a súlyomat. A kormány babrálásának kényszerítéséhez is el kell telnie egy kis időnek. Szóval nem kevés munkával, de akár át is verhető mind a három biztonsági intézkedés.
Ami igazán különössé teszi az esetet, az a rövid távolság, a garázskijárattól megtett pár száz méter, és a nagy sebesség. Akár az Autopilotot, akár a béta állapotú és fejlesztés alatt lévő Full Self Drivingot (FSD) nézzük, egyik sem úgy indítja el az autót, mint egy pisztolygolyót. Márpedig egy akkora becsapódás, ami miatt kigyullad az aksi és az utasok sem tudnak kiszállni, nagy sebességet feltételez, és a beszámolók is erről szólnak.
Tehát ahhoz, hogy pár száz méterrel az indulás után nagy sebességű baleset történjen, egy nulla-százas padlógázas Tesla-rajtot kellett venni, ami egyébként egybevág azzal a szituációval, amit szemtanúk meséltek: a két férfi az autó képességeiről beszélgetett, majd a tulajdonos a kocsihoz invitálta a barátját, hogy demonstrálja azokat. Csakhogy a tűzoltóság azt feltételezi, hogy a sofőr az indulás után a hátsó ülésre mászott. De hogyan tette ezt meg gyorsítás közben, mindössze pár száz méter alatt, egy, a híradások szerint 60 körüli felnőtt férfi?
Valószínű, hogy vagy a beszámolókkal nem stimmel valami, vagy nem is egy robotpilótás baleset, hanem egy rosszul elsült versenyrajt történt, ami közben a sofőr elvesztette uralmát a jármű felett. Akár az ütközés erejétől, akár ezután, menekülés közben is a hátsó ülésre kerülhetett, nem tudjuk."
Ha néznél Tesla teszteket, tudnád, hogy az autópályára szánt önvezetés gyakorlatilag egy zsákutcában, ahol a baleset történt NEM kapcsolható be! Nem engedi a rendszer!
Ezeket hosszan lehetne sorolni, hogy mennyi butaságot írnak össze az emberek, mert fogalmuk sincs, hogy ez hogy működik, mit enged a rendszer, ...
Ha az autopilot kikapcsol, akkor szirénázik, mint más 120 éves autók rendszerei soha. Gyakorlatilag csak megölnek. Az nem hír?
Továbbá:
Egy tesla önvezetés közben megengedi, hogy padlózd. DE! Hatalmas piros betűkkel írja, hogy a vészfékezést ezzel kikapcsoltad! És hosszan lehetne ezeket sorolni! De az égő benzinesek nem hír, mert napi 1000 van. ha van havi 1 Tesla "szőke" sofőrrel, nah az hír, és gondolkodás nélkül csámcsognak rajta azok, akiknek fogalmuk sincs a dolgokról, de talán soha nem is láttak élőben Teslát!Tehát nem kell 390 oldalakat olvasni, csak elolvasni, amit az autó ír. Mert ez az autó kiírja, sok másikkal ellentétben!
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Ezt a sofőrt is ki kellene vonni pár évre a forgalomból: [link]
-
nagyúr
Ó, rengeteg ilyen nem jó szóhasználat van.
pl. autó súlya; sosem láttam még, hogy N-ban adták volna meg valahol, merthogy a kg az tömeg; vagy telefonoknál mindenki ROM-ol (read only memory), holott csak FW-t (firmware) tesz a tárolóra)De amúgy nem is igazán értem, hogy egyáltalán mit akarhatott ... talán lekanyarodni?
De ha műszaki hiba miatt kényszerült erre, akkor iszonyatos nagy balszerencse. A szerencse meg hogy a munkások nem sérültek.
Borzasztó ilyet látni, na meg olvsni, hogy ez kb. heti rendszerességű.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz Reggie0 #54868 üzenetére
Áhá!
Akkor már értem. Én is leállósávnak tanultam, aztán olvastam valahol műszaki sávnak.. mondjuk tökmindegy minek hívják...Átnevezéshullám az volt máshol is, pl. földrajban. Alpokalja -> Nyugatmagyarországi peremvidék. Már így kell oktatni, különben egyest kap a diák.
Nekem nem tetszik... valahogy lesajnáló hangzása van, persze ez szujjektív...[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz tyielow #54870 üzenetére
Amikor Gti-m volt, akkor is a belső sávot használtam előzésre Akkor még leállósávnak tudtam, én meg menni akartam, mint a fene; mentem is.
Tényleg... én még nem is használtam azt a sávot. Legalábbis önszántamból.
Igaz, egyszer utasként utaztam olyan autóban, ami 140-nél hátsó durrdefektet kapott (Lada1200), na akkor ott (leállósávban) voltunk kénytelen megállni - a srác megfogta az autót még a pályán belül, még a szalagkorlátot sem érintette.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
aprokaroka87
nagyúr
Már megint....
-
nagyúr
válasz aprokaroka87 #54875 üzenetére
Következő feljelsztés az lesz a közútnál, hogy méginkább erős energiaelnyelőket gyártatnak. Jelek szerint szükséges.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
Úgy vezet, hogy közben cidáz? az elég extrém... cseréljenek helyet: az vezessen, akit cidáz
ui: úgyis mondhatni tömören, hogy "ha vezetés közben cidáz, annak szopás lesz a vége"
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
rushty
senior tag
Dr. Herpy rendel 20.: Árpád hídi baleset következményei? [link]
Revolut meghívó pü-ben
-
mezis
nagyúr
válasz aprokaroka87 #54875 üzenetére
Írtam már: a büntetési tételeket szorozni kell a tonnákkal.
mezis
-
bul07
nagyúr
válasz Reggie0 #54877 üzenetére
Második bója után egy beton kockát kell rakni a sávba ami le van zárva ilyen jó 5tonnásat, na az büntetne és a közutasok nem lennének veszélyben
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
őstag
Egyetértek avval, hogy a közutasok élete forog kockán számtalanszor, de azért én humánusabb megoldást találnék ki az 5T betonmonstrum helyett, hiszen itt nem az a cél, hogy ilyen módon büntessen, mert valljuk be, nem szánt szándékkal céltudatosan az utászok életére törnek azok akik balesetet szenvednek. Többnyire figyelmetlenség, fáradékonyság, vagy éppen M.R. szindróma, szóval nem biztos, hogy halált érdemelne bárki is, mert azért valljuk be, hogy egy ilyen 5T monstrummal szemben esélyed nem lenne. Gondolj csak bele... Mi lenne akkor, ha éppen a család hazafelé tartana egy nyaralásból és anyuka hátul ülne a gyerekkel vagy éppen gyerekekkel és apuka a fáradtság miatt bealudna jó pár másodpercre és bekövetkezne a tragédia. Szerintem inkább a megelőzésen, nem pedig az inhumánus megoldáson kellene gondolkodni a mérnököknek. Pl. azt is el tudnám képzelni, hogy ilyen mobil fekvőrendőröket (nem 50 cm magasakat, tehát értelmesen) raknának ki ott ahol a 60-as zóna kezdete van és az ütne akkorát, hogy felébredne ott mindenki... Tény, hogy kamion esetében kevésbé lehet hatékony, de azért szerintem ők is megéreznék.
Félre ne érts, nem ellened szól"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Zolás
addikt
válasz Csabex #54885 üzenetére
Németbe és osztrákba van ilyen cucc, bár szerintem túl közel teszik a munkaterülethez. Viszont kint hamarabb jelzik hogy sávelzárás lesz, már 2km-el előtte van kint tábla. Itthon van hogy 100m sincs.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
válasz Reggie0 #54888 üzenetére
Pl. Zolás hozzászólásában a 2 Km-el előtte lévő tábla...
Én úgy oldanám meg, hogy a munkaterülettől számolva kb. 3 Km-nél raknám ki a 100-as táblát, 2 Km-nél raknám a 80-ast, 1,5Km-nél már fektetnék le 4 cm-es (írtam vmit.) fekvőrendőrt 100 méterenként, 1 Km.-nél pedig 60-as tábla és 7-8 cm-es fekvőrendőr.
Ami pedig az energiaelnyelőket illeti, lehetne körülnézni a Forma 1 világában, ott pl. abroncsokkal van megoldva és azért ott is ha becsapódás van, az nem nagyon történik 100 Km/h alatt szerintem. A humánus megoldás lényege a reakcióidő növelése, ergo ne 100 m-nél vegyem észre, hogy mi is zajlik előttem. Tudom, hogy ez régen rossz, ha nem az utat figyelem, de előző hsz.-ben reflektáltam ennek kapcsán a fáradékonyságra utalva."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #54889 üzenetére
Abroncs azert eleg messzire tud repulni szerencsetlen esetben es a tuloldalt is van forgalom. A vizes megoldas jobb szerintem.No meg az F1 autok, pillekonnyuek, kb fele/harmada a hetkoznapi autoknak, az olyan, mintha a sebesseget gyok2-vel osztanad helybol.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz Csabex #54889 üzenetére
Nem ajánlott ahhoz szoktatni a tömeget, hogy az autópályán km-ekre előre jelezve van az, ha valami nem a szokásos (leállósáv üres, forgalmi sávokban meg 60 - 200km/ó-val közlekedik minden jármű). Inkább MI-t a pilótára: Ha 3mp-nél tovább nem az utat figyeli, gázelvétel, fék, elakadásjelző, motor kikapcs,.... Vagy valami hasonló.
Nálam tapasztaltabb vezetés technikája autópályán: 120-ig még beszélget, da a fölött csak a forgalom és BÁRMI GYANÚSAT MEGLÁT FÉK! Mert 130-nál valahogy SZOKATLANUL HOSSZÚ a fékút.mezis
-
mezis
nagyúr
mezis
-
mephi666
nagyúr
De ha a teljes önvezető módot nem is kérték bele, ez kb az a szint, mintha a zsiguliban menet közben téglát tenne valaki a pedálra és átmászna az anyósülésre Darwin-esélyesek mindenesetre
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dh66e
veterán
-
bul07
nagyúr
Ahogy életbe lép a notórius jogsi nélkül vezetőkre kilövési parancsot adnék a helyi rendőröknek, gyerünk levadászni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen