- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz rushty #57798 üzenetére
Kínos ügy. Egészen az utóbbi évekig egy jobb kis kanyarnál csupán a keresztező utca gyalogos, biciklis forgalmára kellett figyelni. Ha meg zöld nyíl van, akkor még arra sem nagyon. Aztán most itt még egy párhuzamos (keresztező?) sávocska is lett, apró valamikkel, amik akár gyorsabbak is lehetnek a lekanyarodónál.
Sávváltás, elsőbbségadási kötelezettség. Mi lesz ebből? Megáll a busz, megvárja a pirosat és majd akkor kanyarodik a kerékpáros sávba?
mezis
-
félisten
válasz rushty #57798 üzenetére
Meg tudom érteni a buszost. Sajnos minden ilyen nagy járműnek vannak holtterei (még a holttértükrök ellenére is). Menet közben nem lehet folyamatosan monitorozni minden centiméterét a jármű környezetének. Elég egy szerencsétlen pillanat/helyzet és kész a baj. Sokat jártam nyergessel, ismerős a probléma.
-
konci79
őstag
Bár lehetett volna biciklis is, de nagyon kellene már szabályozás a rollerekre is.
Ész nélkül cikáznak az autók között sokan ( nem pont erre az esetre gondolok) és egyre bátrabbak...
Szerintem semmi keresnivalójuk a forgalomban, esélyük sincs ha bármilyen kis hibát csinálnak egy 50- es tempónál egy autó előtt. Nagyobb járműveknél meg pl. mint ez az eset, esélyes hogy semmit se látnak belőle, és átmegy rajta. -
mephi666
nagyúr
válasz konci79 #57806 üzenetére
láttam már olyat, ami 100-al képes menni és 50kg... milyen frankót lehet olyannal taknyolni ha nincs szerencséd még rád is esik a szerkezet
itt felénk továbbra sem ismerik sokan a lámpák jelzéseit
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #57807 üzenetére
Akkor meg nem is jot lattal, mert a csucs roller(Rion Thrust) 130-al is tud menni - de csak azert ennyivel, mert szoftveresen korlatoztak, amugy 160 a vege - es csak 25kg. De mivel 3-4 millio igy nem sokkal fogsz a magyar utcakon talalkozni. Ja es kb. ugy gyorsul, mint egy bmw i8, ha meg tudod tartani.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #57808 üzenetére
komolyan nem tudom, kinek a fejéből pattan ki az ilyen turbórollerek ötlete... szerintem esik valaki 30nál egy jót rollerrel, utána bedobja az első árokba közlekedésbiztonság szempontjából hogy lehet ilyeneket kiengedni a forgalomba? ...plusz aki ilyennel repeszt, annak kell egy jókora öngyilkos hajlam... estem biciklivel párszor 20-30as tempóval (füvön, aszfalton) és ez teljesen elég volt ahhoz, hogy utána jobban figyeljek... valakit ledob a roller 40-nél, az elég rosszul járhat
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #57810 üzenetére
Hát, nem láttam még rollerest ilyenekbe öltözve.... Ráadásul teljesen más a testtartás, motorral esve, ha nem ütközöl semminek simán kigurulható. Rolleren állsz, más az íved...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
őstag
válasz rushty #57798 üzenetére
Tény és való, hogy a buszsofőr is hibás, de a rolleres szerintem sokkal nagyobbat hibázott azáltal, hogy nem realizálta a veszélyt. A busz elhaladt mellette és konkrétan az orra előtt volt az oldalindex, de akkor sem lassított, vagy kapta félre a kormányt és ment fel az üres járdára, hanem gondolta, hogy egy kövér gáz és elhalad a busz előtt... Gondolom a fülébe üvöltött a zene is ráadásul. Nagyon veszélyesek az ilyen megoldások, mert a bicikli sávban újabban ugye nem csak biciklik haladnak és az ilyen rollereknek a haladási sebessége nem éppen egyezik meg a rollerével. Itt pl. jobbra kanyarodóként bármennyire is lehet körültekintő az ember, alig lehet belátni a bicikli sávot és volt is rá példa, hogy egy külföldi rendszámos lendületből fordult be és majdnem elcsapjon egy bringást. Ha kerülnöm kell én is itt haladok, de ha tehetem és nem akadályozom a forgalmat, akkor bevárom a piros lámpát a gyalogosoknak, mert az a tuti. Másik ilyen csodálatos hely a Deáknál van ahol elfogy a bicikli sáv és van rá példa, hogy letojják a bringások és haladnak tovább a piros ellenére, na ez is egy tíz pontos megoldás, mert a piros lámpa nem állítja meg mindeniket. Most látom utólag, hogy a maps-es fotón a hölgy is szépen figyelmen kívül hagyta a piros lámpát, aztán rájött, hogy nem jó ötlet tovább haladni és inkább megállt picivel a lámpa után
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
philoxenia
MODERÁTOR
Jól látom, hogy gyakorlatilag abból a sávból kanyarodott,, ahonnan nem is kanyarodhatott volna ? Nekem a felvételből az jön le, hogy nem kijjebb húzódott kanyarodáskor, hanem abban a sávban haladt.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #57816 üzenetére
Itthon en sem, de itthon keves a komoly roller. Viszont vannak akik ilyeneket hordanak: [link]
Ez teny, viszony rollerrol el tudsz ugrani, motorrol meg nehez leugrani. Alacsony sebessegnel azert tobb ido is van erre. Engem mar utott el auto majdnem, szimplan nem adta meg az elsobbseget a gyalogos-kerekparos keresztezodesnel, en leugrottam a rollerrol oldaliranyba, mert 20-24-gyel futni meg azert lehet, a roller meg nekigurult a kocsijanak. Ezt motorral nem csinalod meg. Nagy sebessegnel meg szinte mindegy milyen ivben gurulsz-repulsz, nem annak az 1 meter tomegkozeppont kulonbseg tartalmazza a nagy energiat.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #57821 üzenetére
ja meg hiába fejlesztgetik a gyorsabb rollereket lengéscsillapítóval meg egyebekkel, akkor se nyerő rajta állva a súlyeloszlás és az apró kereke nagyon könnyen megakadhat... egy motor sokkal komolyabb, stabilabb felépítmény, rendes méretű kerekekkel, ami nem akad meg minden apró kátyúban... arról nem is beszélve, hogy rolleren markolhatod 2kézzel a kormányt a stabilitásért, ha pedig hátra próbálsz nézni, garantáltan húzol rajta, ami a sebesség emelésével egyre nagyobb kilengést okoz
van itt jó válogatás... ha pluszba tesz az ember a közlekedési szabályokra, akkor garantáltan napokon belül kivasalják
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #57821 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy motorral a 120 sétatempó, rollerrel meg nagyon nem, kerékméret, lengéscsillapítás stb. az állításod* szvsz. nagyon nem áll.... de ezt is hagyjuk inkább....
*130-nal rollerrel esni pont ugyan olyan biztonsagos, mint motorkerekparral.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #57822 üzenetére
Mondjuk ezeknek mar nem annyira apro a kerekuk, de igy van. Amit emlitettem pont emiatt nincs is elso lengescsillapitoja, hanem a gumi vastag, mert a masik problema, hogy a rollerek felfuggeszteset a kicsi ontomeg miatt nehez optimalizalni es fennal a veszelye, hogy berezonal. De ezert is ismert es jo minosegu uton szabad csak meghajtani, versenypalyara valo. A dualtron es hasonlo olcsobb, majdnem ilyen gyors rollerek mar a felfuggesztes miatt is veszelyesebbek.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #57826 üzenetére
idióta motorosok... kezdődik a szezon, jönnek az elmebeteg szervdonorok ...aztán itt is az halt meg, aki menteni próbálta a baromarcút... közben ezzel másokat is veszélybe sodort, mert személygépkocsival sikerült a frontális, nem pedig a hülyéje kenődött fel
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57826 üzenetére
Aki ismeri azt az utat, tudja, hogy mennyire katasztofális ott az útburkolat minősége (40-es korlátozás is van arra egy szakaszon, máshol meg 60-as), különösen a Jászladány felé vezető sávban, így sajnos várható, hogy megdobja az autót, ha valaki a szélére húzódik. Persze nem tudjuk mennyivel ment az autós. Az is elembeteg, aki ott próbál előzni, főleg motorral...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #57830 üzenetére
Akármi van, ha a jobb sávban valaki megáll a zebra előtt, akkor óvatosan kell megközelíteni a zebrát. Anno KRESZ-vizsgán ez egy tök alap helyzet volt.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lezso6 #57831 üzenetére
Gyakorlatilag a legjobb megállni, mert a megállt jármű az esetleges gyalogost meggyőzi arról, hogy indulhat, amely gyalogost te még a mozgó autódból nem feltétlenül látod.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
Ez az agyhalott se ismeri a követési távolság fogalmát... [link]
Bár a fehér furgonos is telefonozhatott, mert elég későn váltott sávot. -
KRESZ szerint nem kell megállni, csak óvatosan közelíteni, hogy ha jön gyalogos, akkor meg tudj állni. Pont ez volt a kérdés nálam vizsgán, egyik alternatíva nagyon megmaradt, kb: "a tengelykapcsoló csúsztatásával lassan haladok el mellette"
Persze gyakorlatban érdemes megállni. Ahogy jobbkezesnél is, sőt én akkor is meg szoktam, amikor nekem lenne jobbkéz szerint elsőbbségem, mert ki tudja milyen idióták jönnek. Pl 6. kerületben az Aradi utca, ott rendszeresek a balesetek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ha tilos elhaladni az nem azt jelenti, hogy meg is kell állni. Ha utóbbit jelentené, akkor megállna a két autó, aztán egyik se indulhatna el, hisz a másik áll a gyalogátkelő előtt, hisz tilos elhaladni mellette. Hatalmas deadlock lenne.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz philoxenia #57839 üzenetére
Kicsit utánanéztem, lehet összekevertem. Mert lehet csak akkor nem kell megállni, ha forgalmi okok miatt áll a gyalogátkelő előtt. De nyilván ha azért állt meg a másik mert gyalogos jön, akkor nekem is meg kell állni, hisz úgy nem tudok elsőbbséget adni a gyalogosnak, hogy óvatosan ütöm el.
De a megállás helyetti kulcskifejezés a "fokozott óvatossággal megközelítés", ami azt jelenti, hogy ha látom hogy valaki jön, akkor biztonsággal meg tudjak állni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lezso6 #57842 üzenetére
Persze, ha mondjuk az ő sávjából pl. kanyarodni is lehet balra, de a szembejövő forgalom miatt nem tud, vagy például műszaki hiba miatt áll, az más eset, de alapesetben meg kell állni, mert szinte biztosan gyalogos átkelése miatt áll.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
addikt
Zebra esetén fokozott figyelemmel kell minden esetben megközelíteni, hogy elsőbbségadási kötelezettségedett teljesíteni tudjad autósként.
Szóval ha az egyik sávban már áll valaki a zebra előtt, neked ott meg kell bizonyosodnod, hogy nem az elsőbbségadás miatt kell szintén megállnod.
Az hogy sok idióta barom ezt az egyszerű szabályt nem képes betartani és veszélyezteti a gyalogosokat (értsd úgy hogy sok gyalogos egyszerűen már fél lelépni a zebrára, míg meg nem áll az autós a zebra előtt), persze van olyan gyalogos aki elindul, és nem érdekli hogy az autós akár nem is látja, mindig van kivétel is. -
szebe
őstag
Szóval ha az egyik sávban már áll valaki a zebra előtt, neked ott meg kell bizonyosodnod, hogy nem az elsőbbségadás miatt kell szintén megállnod.
2x1 sáv esetén is, amikor a szembejövő sáv beáll valamiért, és zebrához közeledünk, a többség nem foglalkozik azzal, hogy onnan valaki kiléphet..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
válasz philoxenia #57843 üzenetére
Logikus, igazad van.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #57847 üzenetére
És tényleg, meg KELL állni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Futás, futópályák
- Politika
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Ukrajnai háború
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- 2es gép - Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1250P / 24GB / 256GB SSD / TOUCH / 3 év garancia
- 1es gép - Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1250P / 24GB / 256GB SSD / TOUCH / 3 év garancia
- Kiváló ár! Fujitsu S751 laptop (i5/4GB/160GB) - 1 év garancia
- DDR5 GAMER: RYZEN 7 7700X / 32GB 6000MHz RGB DDR5 kit / SSD / akár VGA is! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
- Gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen