- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Magisk
- Yettel topik
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- MIUI / HyperOS topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
Hirdetés
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lezso6 #57850 üzenetére
Mindig belegondolok, hogy milyen lenne, ha én mennék elöl, igyekszem nem feltartani másokat, ha feltartanak, türelmes próbálok lenni. Gyakran járok viszont úgy, hogy az engem zebrán harmincas táblánál ötvennél hetvennel megelőző Fittipaldi a következő utcánál lefordul jobbra. Az sem mindegy, hol vagyok és mennyire ismerem a környéket. Ezért mindig átgondolom, hogy aki engem feltart, az milyen okból teheti. Már csak legyintek, mikor a hetvennel menőt az országúton megelőzve, lakott területen visszaelőz, mert ő ott is hetvennel szokott menni...
Azonban, mikor egyedül vagyok a delikvenssel és már több kilométer óta megy egyedül a belső sávban, óvatosan én is megelőzöm a külsőben.
A nullás déli része viszont nagyon durva tud lenni, pláne szakadó esőben és mikor nem mindig tudod hol jársz, mert ritkán mész arra. Itt azért a három sáv tömve, 130 körüli tempónál már tényleg nagyon nagy odafigyelést kíván mindenkitől, ezt pedig egy odatévedő kezdő vezető/vasárnapi autós nem biztos, hogy könnyen teszi. Ilyenkor a defenzív vezetés nagyon fontos.A napi rutinban ott vezetőtől is azért kíván nagyobb figyelmet, mert bármilyen veszélyes szituáció kialakulhat annyi idő alatt is, míg lepillant a rádióra akár.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Elemental
addikt
válasz philoxenia #57830 üzenetére
Már megint a köcsög rolleresek!
-
dh66e
veterán
-
mephi666
nagyúr
én ennél szebbeket produkáltam, csak felvétel nem készült róla szó szerint ugrottam már 2szer autó elől zebrán... előre... az meg mögöttem csúszott át a zebrán, egyik esetben blokkolt kerekekkel... másik esetben a zebra 3/4-énél jártam, amikor észleltem szemem sarkából, hogy aki jobbról jön, az rohadtul nem lassít (balról állt már a forgalom, ez meg jobbra vagy 50-100 méterre járt, amikor elindultam és bőven féktávon kívül volt...) ...ott helyből ugrottam vagy 1-1.5 métert (utána kezdett kicsit lassítani, majd gyorsított és ment tovább... valószínű csak azt ellenőrizte, hogy állok-e még a lábamon)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz lezso6 #57850 üzenetére
Azon már gondolodtam, hogy abban az esetben mi van, ha: [link]
Ez elég sokszor fordul elő - így a külsőben lévő kamionokat többen előzzük egyszerre.
Ha nagyon szigorú lennék, azt mondanám, hogy szabálytalan vagyok, mert a gyosabb jármű elől le kéne húzódnom. Ugyanakkor én is villoghatnék, dudálhatnék, de nem teszem, mert minek. Vagyis azok is szabálytalanok előttem, az viszont nem érv, hogy én azért szabálytalankodok, mert mások is azt teszik.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz cappa72 #57858 üzenetére
Nem értem ebben mi a szabálytalan. Nyilván ha van hely biztonságosan kisorolni, s elengedni a villogóst, akkor ki kell menni, de azt is csak akkor csinálom, ha látom esélyét annak, hogy újra fogok tudni előzni. Mert ha nagy a forgalom, akkor nem húzódok ki, mert örökre ott ragadok két kamion között.
Sávváltásnál én lassítani már csak azután szoktam, miután visszasoroltam kívülre. Persze ha kevés a hely ott, akkor nyilván még a belső sávban lassítok vissza, de csak annyira, hogy biztonságosan visszasoroljak. A lényeg, hogy az előzéssel minél gyorsabban végezzek, minél kevesebb ideig tartsak fel másokat.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Chris Kiki
senior tag
válasz lezso6 #57859 üzenetére
Nyilván ha van hely biztonságosan kisorolni, s elengedni a villogóst, akkor ki kell menni,
Így van. Érdemes ezt a videót megnézni mindenkinek, ebben Pető Úr szépen elmondja hogyan kellene szabályosan és egymást segítve közlekedni autópályán.cappa72
Megyek 140-nel (óra szerint) belső sávban, előzők, előttem a sor (még mindig belső sávban), lassítok motorfékkel, hogy mire utolérem az előttem haladókat, addigra lelassuljak 130-raSzerintem erről le kéne szoknod. Fejezd be az előzést amilyen gyorsan csak lehetséges, és ha megvan a megfelelő vezetési képességed (térlátás, reflexek, gyakorlat), akkor előbb állj vissza a két autó közé, és csak utána (esetleg pici fékezéssel) vedd fel a külső sáv tempóját.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
tyielow
aktív tag
válasz Chris Kiki #57860 üzenetére
Nagyon jó videó. Egy a probléma, mint mindig: azok nem nézik meg, akiknek kellene...
YouTube: toty1ka
-
válasz Chris Kiki #57860 üzenetére
Most gondoltam át, ez konkrétan már az balesetveszélyes, ha ilyen szituációban motorféket használ, hisz még a féklámpa se gyullad ki, de lassul az autó. Illetve ha a mögötte lévő elég paranoid állat, akkor provokációnak veheti.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nyikszi
őstag
Ez vajon milyen nemzetiségű lehet?
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
nagyúr
válasz Chris Kiki #57860 üzenetére
Szerintem erről le kéne szoknod. Fejezd be az előzést amilyen gyorsan csak lehetséges,
Mindig befejezem az előzést, amint lehet.Lehet, hogy nem jól értelmezted.
A belső sávban maradok, mert előttem a belső sávban 130-cal megy egy sor, ami a külső sávot épp előzi. Én mennék továbbra is 140-nel, de nem tudok, mert a külső sávban előzendők vannak, a belső sáv pedig bedugult.
Tehát a sor, ami 130-cal megy, az a belső sávban megy. A külsőben meg mondjuk a kamionok 90-nel.
Én a belsőben megyek 140-nel.
Tehát lassítok, hogy felvegyem a belső sáv tempóját, a 130-cat. Mindezt motorfékkel. Szerintem ez rendben van. Nem fogom megközelíteni őket 20 méterre, és nyomok egy erős féket. Féktávon kívülről érkezem meg 130-ra, min. 1 autó (inkább 2 távolságra).
Így már másképp hangzik?
Az elmélkedésem arról szólt, hogy ekkor , amikor a sort utolérem, és 130-cal megyek, akkor a mögöttem gyorsabban haladó pl.150) elől visszasoroljak-e a külsőbe.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz cappa72 #57865 üzenetére
Jahogyja. Ha előtted is tele van a belső sáv, akkor párhuzamos közlekedés valósul meg, s nincs jobbratartási kötelezettség.
Mondjuk ha csak néhány tötymörgő van előttem, s nem hajlandók a kis pondró 20 éves focusom elől kitérni, míg mögöttem valami agresszív dög SUV vagy sportkocsi van, akkor azt előre szoktam engedni oszlatni. Általában beválik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Chris Kiki
senior tag
válasz cappa72 #57865 üzenetére
Ja, ez így rendben van, ilyenkor én sem fékezéssel veszem fel az előttem haladók sebességét. A mögötted 150-nel közlekedőt sem kell elengedned.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
nyikszi
őstag
Ja, mint 50-nél, netán 70-nél 2 méterre a sejhajomban, mint tegnap Vecsés felől Budapestre egy furgon. Amint tudtam elengedtem, hadd menjen.
Egyébként a múltkor kérdeztem a sebességet Vecsés felé, tegnap megfigyeltem, tényleg 70-nel lehet menni, szóval nem kapok csekket
Lezso6: "akkor azt előre szoktam engedni oszlatni. Általában beválik. "
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
nagyúr
válasz kw3v865 #57868 üzenetére
Ez jogos, azonban még mindig én vagyok a legnagyobb követési távolságot tartó egy ilyen sorban. S mint ilyen, sokszor a mögöttem lévő villog (én meg leszarom), hogy mennyekmá'. Meg ez ingerli jobbról előzésre a mögöttem lévőt, mert "lőtted még van hely haver, oda beférek".
Vagy ti tartotok 65 méter távolságot akkor, amikor a belső sáv telített, és egy tempóban megy?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
válasz lezso6 #57875 üzenetére
vagy szólni kell havernak, hogy a hátsó ülésről villogjon már oda
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
De amúgy az a durva, hogy Toyota adaptív tempomattal 30, 40 és 50 méter követési távolság állítható, és ha 50-re állítom, és így érek be egy kicsivel lassabban haladót a belső sávban, aki épp kezdi előzni a kamion sort, simán jobbról nekiállnak előzni. Ugyanezen beállítással tök normálisan lehet autópályázni Ausztriában, ráadásul ott a tötymörgő vagy hirtelen elém vágó is kevesebb, így sokkal ritkábban kell nekem fékeznem.
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57879 üzenetére
Miért? Eleve látszik, hogy indexelt, a mögötte lévő számíthatott rá, hogy mire készül. A lendületből ítélve mikor balra húzódott és lelassult gyökkettőre (en hirtelen fékezve!), hogy nagy ívben bekanyarodjon a kapubejárón, még messze lehetett a mögötte lévő, tehát le tudott volna lassítani, megállni, főleg ha nem relatív és abszolút is gyorshajt egy mellékutca kertes házas övezetében. Ha simán valamilyen okból megáll az út közepén, ugyanott vagyunk, de ettől függetlenül mikor a részeg odaért, még nem kezdte meg a jobbra kanyarodást, sőt még el is húzta a kormányt balra. Nem igazán látom, hogy bármi olyat tett volna, ami elősígíthette volna, hogy a mögötte lévő ne lásson más lehetőséget, mint hogy jobbról az út szélén lassítás nélkül megelőzze. A beküldő lélekjelenlétén múlott, hogy nem lett még nagyobb baj.
-
konci79
őstag
válasz Reggie0 #57881 üzenetére
Lehet hogy későn indexelt, de ezt azért ne hívjuk már előzésnek...
Amellett hogy egy ilyen vidéki kis utcán ugyan van felfestés, de nem fér el normálisan 2 autó egymás mellett ( végén látszik is hogy sz.r minőségű és szűk is).
Itt a lényeg azon van hogy nagy sebesség, részegen , öv nélkül, gyerekkel.
Jelentéktelen hogy indexelt-e ( egyébként mikor balra húzza a kormányt , kapásból leáll a jobbra indexelés). -
Reggie0
félisten
válasz konci79 #57882 üzenetére
Hat, igazabol valoban mondhatjuk, hogy csak a savjaban haladt, elvegre o volt a jobb szelen, es a masik auto szabalytalanul a bal szelen, de ha megnezed az elozes definiciojat a kresz vegen, akkor egyertelmu, hogy kimeriti.
"Jelentéktelen hogy indexelt-e": kicsit sem, ezt is fogjak vizsgalni.
A hangsuly itt azon van, hogy a masik auto is szabalytalan volt es buntetojogi szempontbol lehet, hogy felelos lesz. Biztositasi szempontbol pedig szinte biztos, hogy reszben felelos lesz.
#57883 aprokaroka87: Kerdes, hogy reszeg volt-e vagy ittas. Az, hogy elszinezodik a mero nem azt jelenti automatikusan, hogy a fel kocsmat megitta.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz konci79 #57885 üzenetére
Amit en emlitettem az is errol szol. Miert kell szabalytalanul az ut tuloldalarol, iranyjelzes es kello korultekintes nelkul bekanyarodni?
Lehet ez a kisebb hiba, ki tudja, majd a birosag eldonti. De nehogymar ne lehessen eszrevenni es megemliteni minden hibat amit a videon latni...
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57881 üzenetére
Nekem úgy tűnik, akkor villantott egyet az indexszel, mikor még nem is látszik a képen a másik autó (és ahogy konci79 írja, egyáltalán nem biztos, hogy csak villantott volna, és nem folyamatosan indexel, ha nem kell balra húznia a kormányt). És mivel gyorsan érkezett, ezért mikor elkezdte a lassítást, még nagyon messze lehetett a részeg. Ráadásul a kanyarodást még nem kezdte meg, tehát ez pontosan ugyanaz, mint ha csak lelassult volna, az hogy volt egy hely, amit a részeg úgy tekintett, ott jobbról előzhet, csak azt akadályozta meg, hogy nem az autóba ütközött bele.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #57887 üzenetére
Pont akkor villan fel az index, amikor a fak kozott megjelenik egy resze a masik autonak. Vegigleptettem es nagyjabol 3-4 autohossz tavolsagban volt akkor, az kb. 15 meter.
Nagyjabol 3 autohosszt tett meg 1 masodperc alatt, ezt onnan neztem visszafele, hogy kiert a kepernyobol jobb oldalan, azaz a padkara hajtaskor nagyjabol 50-nel mehetett.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57888 üzenetére
Itt villan fel az index:
Ekkor nem látszik a másik autó, a következő pillanatok alapján kb. az oszlopnál lehet.De egyébként már a videó kezdeténél lassan gurul az autó, amikor a részeg még több házzal távolabb járhatott a sebessége alapján, szóval nem valami hirtelen megállás volt, hanem lassan tette, a másik észrevehette volna (józanon), hogy nem fér el jobbra tőle (nem mintha amúgy szabályos lenne), nem kellett ehhez azt is feltétleznie, hogy jobbra fog bekanyarodni. Ahogy egyébként nem is fordult be jobbra. Ilyen alapon ha baloldalt ilyen módon szabálytalanul parkol egy autó, akkor ott is modhatnánk, hogy a szabálytalanul parkoló is hibás volt a balesetben?
-
mephi666
nagyúr
én úgy tudom, hogy álló autót kikerülünk, mozgót pedig előzünk... a kanyarodni szándékozó végig mozgott, jobbról pedig nem előzünk... plusz össze sem ért a kettő, az indexelő még menteni is próbálja az idiótát, akinek nem adták ki az útviszonyok... nem a vezetés volt a vérében, hanem alkohol... az ilyen többet ne üljön autóba... ha azért lassít a kanyarodni szándékozó, mert pl kigurult a pöttyös labda, akkor a törvényszerűen érkező gyereket elbassza 80-al?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #57886 üzenetére
Linkeld légy szíves azt a szabályt, amelyik ezt tiltja. Azután tiltsd le az összes kamion és busz közlekedését, ha tudod....
Erre vonatkozóan is:
A hangsuly itt azon van, hogy a masik auto is szabalytalan volt es buntetojogi szempontbol lehet, hogy felelos lesz. Biztositasi szempontbol pedig szinte biztos, hogy reszben felelos lesz.Melyik szabály tiltja az út bal oldalának igénybevételét?
Biztosítás meg hogy is jön ide?
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #57893 üzenetére
Igen, nagyjabol, ettol meg kb. 0.25-0.5 masodperc mig megjelenik a bokrok kozott.
Ezert is irtam, hogy jobbrol elozes, mert nem allt a masik auto. Kulonben kikerules lenne.
Annyi kulonbseg azert van, hogy folyamatosan huzodott a sav kozepe fele, emiatt kevesebb hely maradt arra, hogy elmenjen mellette. Ez lehet, hogy hatassal volt a baleset kimenetelere, amit majd a szakertoknek kell eldonteniuk. -
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #57896 üzenetére
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
A biztositas ugy jon ide, hogy a polgari peres ugyekben es a buntetougyekben mashogyan merlegelik a feleloseget. Mivel veszelyes uzemrol van szo, ezert a polgari ugyben, ha bizonyithato, hogy ha a masik fel szabalyos kozlekedesevel a baleset elkerulheto lett volna, akkor a biztositonak fizetnie kell, hiaba nem az volt a baleset kivalto oka.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #57898 üzenetére
Hol van itt útkereszteződés?
Már ne is haragudj, nem személyes, de a magyarázatod értelmetlen. Valaki mögött mész. Meg kell állnod, ha nem tudsz továbbhaladni. Ennyi. Innentől kezdve semmiről nincs beszélnivaló.
Gyakorlatilag azt veszem észre, hogy beszélsz összevissza, csak beleszakértesz mindenbe anélkül, hogy értenél hozzá. Egy jótanács : a gyakorlatban ne használd a saját tanácsaidat...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #57899 üzenetére
El kene olvasni a (7)-es bekezdest is, de bemasolom ide neked, hogy ne legyen zavaro a sok sor
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest