- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
maajsz
senior tag
Végigfutottam, nem értek egyet az ítélettel, de a végén írja is, hogy nem jogerős, én is fellebeznék biztosan.
Véleményem szerint nincs különbség a között, hogy védett úton haladsz és keresztező útról szabálytalanul beléd jönnek vagy egyéb úton haladsz és jobbról egy egyirányúból szintén szabálytalanul beléd jönnek.
Egyetértek azzal, hogy ne vezess rutinból az ilyen helyeken, de ha egy abszolút szabálytalan jármű belém jön oldalról akkor ne én legyek már a hibás. Nyilván mindent meg kell tenni a veszélyhelyzet elkerülése érdekében és ha látom, hogy szabálytalanul jön ki akkor természetesen megpróbálok megállni/kitérni, de ha már behajtottam az útkereszteződésbe és úgy csattan belém az legyen már az ő sara 100%-ban. Különben egy sor olyan szituval elő lehet állni ahol a vétlenre is rá lehet húzni valamit, ha ilyen precedenst teremtenek.
#60700Reggie0
Egyébként a megkülönböztető sofőrjének is ki van adva, hogy igen neki van elsőbbsége de veszélyhelyzetet akkor sem teremthet. Szóval ha azzal érvelünk, hogy kék ninó akármikor jöhet az egyirányúból, akkor akármikor jöhet főutat keresztező stop tábla mögül, vagy akár az autópályán szemben és minden ilyen helyen ugyanolyan szintű óvatóssággal kellene közlekednünk. Így a megkülönböztetőt én nem sorolnám ide, mint külön érv, hiszen az bárhonnan jöhet. -
becenevem
aktív tag
[link]
Békéscsabai eset 2016-ből. Mentő gázolt gyereket.
Nincs elsőbbsége a megkülönböztető jelzést használónak."NEM GYŐZŐDÖTT MEG ARRÓL, HOGY A ZEBRÁN MEGADJÁK-E NEKI AZ ELSŐBBSÉGET."
[ Szerkesztve ]
Ne gyere be meg ne gyere erre, he...
-
félisten
válasz becenevem #60703 üzenetére
Nincs elsőbbsége a megkülönböztető jelzést használónak.
Annak nincs.
Az általad linkelt esetben a mentős a fény és hangjelzést egyszerre használta, emiatt elsőbbsége volt a gyalogossal szemben.
Kresz 21. § (7)
A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
Azonban a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű vezetőjének meg kell arról győződni, hogy a neki járó elsőbbséget megadják-e:
Kresz 49. §
(2) * A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője – a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve – a közúti jelzéseket, továbbá a 24–43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
Ez utóbbit mulasztotta el a mentőautó vezetője.
[ Szerkesztve ]
-
Davidkoma
tag
Zách Dani (illetve a Telex) videója a 2022. szeptemberi Egér úti "eseményről" és a bírói ítéletről. [link]
-
félisten
Walesben a lakott területeken mostantól csak 32 km/h-val lehet közlekedni
Érdekes agymenések vannak, bár ha csak ezt az egy állítást nézzük, akkor igazuk van:
A legfontosabb pozitívum az, hogy a sebesség csökkentése kevesebb balesetet okoz és kevesebb emberéletet követel.
-
félisten
Én arra lennék kíváncsi, hogy jött ki a spanyolországi statisztika:
20 százalékkal csökkent a városi halálesetek száma, és 34 százalékkal mérséklődött a kerékpáros halálesetek száma.
Ehhez kellett még tényező azon kívül, hogy valaki mondjuk 50km/h-val haladt, tehát önmagában a magasabb sebesség nem okozhat balesetet. -
mephi666
nagyúr
...pedig brit tudósok igazán bebizonyíthatnák, hogy ha felemelnék városban 130-ra a megengedettet, akkor kevesebb baleset történne, mert "hamarabb átmegy a forgalom a városon, kevesebbet időznek ott az autók és nem okoznak olyan nagy eséllyel balesetet, mintha 20-30km/h-val 5x annyi ideig ott tökörésznek"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
válasz mephi666 #60712 üzenetére
ja, mint a KRESZ vizsgán a válaszlehetőség, "a gázpedálra lépek hogy minél hamarabb elhagyjam a veszélyes helyzetet"
Amúgy nem tudom ki mit tapasztal, én bizony anno azért (is) vettem kamerát hogy önkéntes rendőrként (ha sajnos kiblurözött rendszámmal is) de jól megszégyenítsek minél több szabálytalankodót online, de őszintén megmondom, annyira tök hétköznapi hogy minden utamon simán van 2-3 olyan szabályalanság amit megérné kitenni (sőt, csatolni egy feljelentéshez...), hogy kb. egy full time videóvágót tudnék foglalkoztatni, de inkább már fel se hozom a memóriakártyát a kocsiból.
Áh, ki is töröltem a litániát amit akartam írni, maradjunk annyiban hogy ma reggel is az Örsről mentem az M7-en keresztül majdnem Veszprémig majd vissza... volt itt minden
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
kw3v865
senior tag
Bár a részleteket még nem ismerjük és ez még csak tervezet, nem is olyan rossz ötlet ez, sőt: [link]
-
mephi666
nagyúr
...pl a mi zafiránk is üresen 1.4tonna felett van, megengedett össztömeg meg valahogy 1.8 körül... és ez 7személyes családi kocsi 105 lóval nem egy racsingoló gép
pályán meg a 110et maximalizálni? anno oktató egyszer vitt fel, hogy tapasztaljam milyen a 130... aki bizonytalannak érzi ennyinél magát, annak továbbra is ott a lehetőség, hogy beálljon a külsőbe 100-110es tempóra... sok értelmét nem látom
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
kw3v865
senior tag
Annak azért lenne értelme, hogy 1,8 tonnánál nehezebb dömperek vezetéséhez komolyabb jogsi kelljen. Azzal már lényegesen nagyobb pusztítást lehet okozni, mint egy átlagos 1,2 tonna körüli autóval (bár ebből nem derül ki,hogy megengedett össztömegről vagy üres tömegről van szó, nagyon nem mindegy). Azt se tudjuk, hogy milyen különbség lenne a B+ esetén a képzésben, vizsgában. Ha ez vezetéstechnikai tréninget jelent, az mindenképp hasznos lenne (nyilván a sima B-hez is jó lenne, de nem reális ez ma, legalább is itthon nem, az infrastruktúra sem áll rendelkezésre).
-
nagyúr
válasz mephi666 #60718 üzenetére
15 éve egyterűzök, 1,7T-s autókkal.
Nem gondolnám, hogy külön kellene vizsgázni ilyenekből.
Szerintem egyedi felelősség.
Persze nem árt, ha felhívják a figyelmet , hogy azért ezeket célszerű másképp kezelni.
De akkor meg a 300LE felettieknél B++, 500 felett B+++... vajh' hova vezetne ez?
Értem én, hogy próbálkoznak kicsit racionalizálni, esetleg valami intézkedést kirakni az ablakba, hogy csökkentsék a halálos/súlyos balesetek számát.
Másrészt viszont 1.2T-s autóval is lehet súlyos balesetet okozni, amikor pont a nagy nehéz autó biztosít nagyobb védelmet.
Há' nemeccerű' gondolkodás ez.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
konci79
őstag
válasz kw3v865 #60719 üzenetére
Először magát az oktatást kellene gatyába rázni... Ha már a tanulóval is pl. tilosban állnak meg, akkor mit oktat?
Ja, az oktató ott sincs, elment valahová.
Nem csodálom hogy divat lett errefelé kanyarban, kereszteződésében parkolni, és mikor jelzem hogy ezt hogy gondolta, nem érti.
Online KRESZ semmire se jó. -
maajsz
senior tag
válasz konci79 #60721 üzenetére
Sarkalatos példákkal nem érdemes dobálózni, a legtöbb oktató nem ilyen. Az tény, hogy az elearning elég kevés, ennek az a leve, hogy az oktató kreszt oktat gyakorlat közben utána meg sírnak, hogy nincs ki a Km a 30 órából. Illetve ott nyilván csak arra tér ki ami szembe jön az adott vizsgakörökön.
Nem azt mondom, hogy az oktatás tökéletes, de amit látsz az utakon az a társadalmi lelki állapot kivetülése, a leszaromság meg az egó. Nagyon gyenge a betartatás, kevés a szankció nincs elrettentés. Oktathatsz te akármilyen jól, ha tudja hogy utána azt csinál amit akar. Főleg ha úgy nevelik, 30-50 óra alatt nem fogod átnevelni max idomítani a vizsgakörhöz.
-
sherlock82
senior tag
válasz cappa72 #60720 üzenetére
Kezdő vezetői engedélyem volt mikor úgy hozta a sors hogy astra meg niva helyett transportert kellett vezetnem. Pàr alkalom után már kezdtem megszokni a kocsi sajátosságait aztán 1-2 hónap után egész magabiztosan vezettem. Pedig nrm vettem részt semmilyen plusz tanfolyamon v átképzőn.
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
nagyúr
válasz sherlock82 #60723 üzenetére
Én sem vettem képzésen rész, és úgy hozta a sors, hogy Ducato-t kellett vezetnem. A többiek meglepődtek, mikor tükörből tolattam be olyan helyre, ahová ők nem gondolták volna, hogy be tudok tolatni.
Nagyon emberfüggő. Van akinek a véribe'van', van aki csak egyszerűen és jól csinálja, van aki meg képtelen megszokni nagyobb vagy más hajtóanyagú autót.
Az alap kresz-nél kellene tanítani, hogy különböző teljesítményű autókat hogyan kell kezelni.Amikor jogsit szereztem, akkor még volt olyan kérdés, hogy hogyan szaladunk neki egy meredek dombnak. "visszaváltással segítjük elő a felhaladást, mert visszaváltáskor magasabb fordulaton erőtartalék keletkezik...:" vagy valami ilyesmi volt a válasz. Ilyen vajh' mostanság is van? Műszaki tartalom megismerése, hogy mégis mire mit reagál egy autó.
Olyan biztos van, hogy melyik hajtású autó hajlamosabb a kanyarban történő megcsúszásra (lányomnál volt).
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
konci79
őstag
válasz sherlock82 #60723 üzenetére
Nincs ezzel baj, az embernek rutint kell szereznie, ez máshogy nem megy.
De manapság egyre többen érzik úgy, hogy ők pilótának születtek.
Kortól és nemtől függetlenül, és ha nem fogják erőteljesen szankcionálni ezeket, nem lesz jobb a helyzet.
Most már minden reggel úgy indul hogy legalább 1 erőszakos jön a hátsómba pár centire, teljesen indokolatlanul.
Napközben szintén rángatja a kormányt, úgy előz, mert 55-el megyek kb, megérkezik vagy 80-al a kislány a Suv-val, mert biztos K..van sürgős dolga van, és ész nélkül előz.
És ez már napi szinten többször.
Elszomorító nagyon. -
biker
nagyúr
az, hogy elektromos autók (egy részére) kelljen külön, nem lenne ördögtől való, de akkor legyen az amg63-ra és az x7 meg z4-re is!
És ez nem súly alapú, hanem kg/LE mint írták lentebb.Egy mezei halandónak egy kona jellegű autó is halálos dolog, miután átül a 150LE-s benzines/dízel csökevényből egy 200LE/400Nm autóba, ami 80-ig kaparja az aszfaltot (pedig csak 7.4mp a 0-100), vagy ha 60-nál kivág előzni padlógázzal, a szemközti árokban találja magát 1mp alatt. És még hol a teslák ereje és megugrása.
Ellenben röhej lenne egy dacia springre vagy egy czerora külön EV jogsiAnnó volt hőbörgés a motor kategória megosztásnál is, aztán bevezették. Félek itt is lesz, valami türelmi idős átmenettel. megvariálva.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nyikszi
őstag
válasz kenguru99 #60729 üzenetére
Meg az is baj, hogy simán átverik a pszichológusokat
Eszembe jut Japán, ahol nem lehet forgalomba hozni 180 km/h-nál nagyobb sebességű gépjárművet. De tényleg, minek itt ekkora sebesség? Amikor max. 130-cal lehet menni. Mondjuk ettől a városon belül még simán mennének gyorsabban
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
kw3v865
senior tag
válasz Reggie0 #60733 üzenetére
Van néhány 140-es (Európában csak Lengyelország és Bulgária), de világszinten is ritka, 160-asból meg csak egyet találtam a térképen:
Teljes méretben: [link]Németországban egyébként max. 130 km/h az ajánlott sebességhatár, ami azt jelenti, hogy ha gyorsabban mész és baleset része leszel vétlenként, akkor is valószínűleg rosszul fogsz járni, amikor kértérítést akarsz követelni a biztosítótól...
[ Szerkesztve ]
-
sherlock82
senior tag
válasz cappa72 #60724 üzenetére
Pontosan ahogy mondod. Erre a kérdésre emlékszem én is és kb szó szerint ez volt a válasz.
Volt a tankkönyvben a B kategóriához tartozó 25 db kérdés, amiből ha jól emlékszem. 5 db volt a vizsgán. ha ezeket tudtad, és mellette az életben fel is ismerted akkor nagy baj nem történt.
Ha valaki rávan kényszerülve - és nemileg tud tájékozódni térben, az kisteher gépkocsival is tud közlekedni és tolatni. Meg hát ahogy írtad, a muszáj nagy úr.konci79
Most már mindenki vehet nagyon teljesítményű autót ha van rá pénz, aztán rájön h micsoda erő is van egy ilyen járgányban.
Olvastam egy felmérést hogy a balesetezők nagy része a kezdő vezetői engedélye ljárta után okoz balesetet, mert azt érzi hogy van már kelő rutinja.
Aztán kiderül hogy mégse aztán megvan a baj.
Amit írsz az napi szintű probléma a sztrádán , itthon mindenkéépen.
Amit még én tapasztalok rendszeresen az a motorfék használatának teljes hiánya.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
félisten
Jelenleg törvényjavaslat formájában:
(1) El kell kobozni azt a gépjárművet, amellyel a közúti veszélyeztetés (234. §) vagy a közúti veszélyeztetés ittas vagy bódult állapotban (234/A. §) bűncselekményt elkövették.
(1) Gépjármű forgalomból történő ideiglenes, vagy végleges kivonását kell elrendelni arra a gépkocsira, amellyel a közúti veszélyeztetés (234. §) vagy a közúti veszélyeztetés ittas vagy bódult állapotban (234/A. §) bűncselekményt elkövették.
Stb.
Hogy mi lesz belőle az kérdéses, mivel ellenzéki képviselő nyújtotta be. Tovább nem folytatom, az már politizálás lenne, szerintem a többség tudja mire gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
-
Reggie0
félisten
Ja, vagy csak bemondasra radvagja a rendor aztan bizonyitsd, hogy nem kovetted el. Az ilyen szigoru szabalyoknak akkor van ertelme, ha a rendornek a szavat nem veszi a torveny keszpenznek, mint ahogy a sebessegmeresnel is szukseg volt ra, mivel allandoan csaltak-hazudtak. Az sem eletszeru, hogy mindig +3 embert ultess be a kocsidba, hogy legyen tanu es akkor is remenykedhetsz, hogy a rendorok sem negyen ultek a kocsijukban.
[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
válasz Reggie0 #60742 üzenetére
Azért erre 1-2 dokumentált példát hozhatnál amikor a rendőr bemondása ellen az adott személynek kellett bizonyítékot hoznia. No offense, lehet hogy mindennapos dolog, keveset látok a világból, de tudtommal még a mi szegényes jogrendszerünk is az ártatlanság vélelmére alapul.
"a sebessegmeresnel is szukseg volt ra, mivel allandoan csaltak-hazudtak" Kifejthetnéd, engem egyszer sem állítottak meg 10 éve mióta vezetek, tudom, én vagyok a lelkiszegény hogy képes vagyok a 30-as táblánál ténylegesen 30 (ha jön valami ökör mögöttem villogva és épp a családomat viszem, akkor a biztonságuk érdekében 40) körül menni, de szerintem tényleg nagyon ritkán szegtem bármilyen szabályt**** (szándékosan szerintem pontosan meg tudom mondani hogy egyetlenegyszer, amikor vittem a feleségem szülni és egy ismert lámpánál tudtam hogy piros lesz mire átmegyek, de átmentem, napokig rágódtam is miatta hogy ha valaki a keresztúton szintén viszi a feleségét szülni akkor mi lett volna), úgyhogy nincs ezzel tapasztalatom, pedig önmagában azért elgurultam már sok útszéli rendőr mellett.
****tudom, a kresz annyira önellentmondásos és betarthatatlan hogy napestig lehetne sorolni a paragrafusokat, hogy na tessék, ez se szoktad betartani. Valószínűleg így is van, értsük jól.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
válasz Reggie0 #60746 üzenetére
"Szerinted pl. arra milyen bizonyitekot adnak a rendorok az allitasukon kivul, hogy mondjuk nem volt bekotve az oved, vagy nem indexeltel? "
A dokumentálást úgy értem, hogy nem nagyon láttam oknyomozást, cikket, bármit ami azt taglalná hogy ma Magyarországon a rendőrök hamis tanuzással (nem tudom ez pontosan milyen tényállás) büntetgetnének ahogy írod. Nagyon nagy baj lenne (tudom az van...) ha ez tömegesen előfordulhatna, és pár ehhez hasonló kommentben meg panaszos facebook poszton kívül nem is látom nyomát.
Azt ezerszer jobban el tudom képzelni hogy kimagyarázza az indexelés hiányát hogy pont akkor romlott el az izzó, vagy nincs bekötve az öv de amikor megállítják becsattintja és utána próbálja hülyének nézni a rendőrt... Csak hogy az egyszerűbbeket említsem De mondom, én nem vagyok túl világlátott, totalcaron biztos van 1-2 olvasói levél ilyenekről, szívesen elolvasom ha linkeled.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
ez se kapott elég büntetést minimum örökre kellett volna elvenni a jogsiját, mert bizonyította a pszichológiai alkalmatlanságát
"Ugyanakkor enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a férfi büntetlen előéletű, beismerte tettét, valamint azt, hogy időközben született egy kiskorú gyermeke, akiről gondoskodnia kell."
...hát meglepő lett volna, ha azonnal nagykorú gyereke születik
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Linux kezdőknek
- xDefiant
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
- 4MP Okos kamera ,wifi+Ethernet,SD,Cloud, forgatható kétirányu hang, dobozában
- Szuper ár! EVGA GF GTX 1660 Super OEM! Első tulajtól! Nem bányász! Kis gamer gépben! Tuning OFF!
- Ryzen 5 5600 BOX + garancia 2025.12 hóig
- FSP Nano 600VA (akku nélkül) eladó
- Okos kamera ,wifi+Ethernet,SD,Cloud, forgatható kétirányu hang, dobozában
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen