Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tbs

    addikt

    válasz amol #7324 üzenetére

    Noakkor, mivel a kolléga kicsit elméleti kérdést tett fel, amire mindenki tudja a választ, imhol egy kis gyakorlat:

    Jazz, elsőkerékhajtás, automata, Hungaroring vezetéstechnikai hosszú tréning.

    Alaptudás: ideális jég nincs. A probléma a kerekek különböző tapadása.

    Alapvetően egyenes haladásnál:

    Ha sok hely van, és közel a jóoldalon lévő padka, akkor:
    Kicsit kézifék, hogy a segge ne törjön ki, kicsi gáz, hogy tudjuk irányítani merre kaparjon, és kormányzás óvatosan a padka felé. Nem tökig tekert kormánnyal. A padkára érve tapadni fogunk -> kezünkben a jármű.

    Ha kevés hely van, vagy közeledik valami, akkor:
    Gázról le, kitámaszt, szemgúvaszt, nemmozdul. Ha van sok idő, akkor pici kézifék. Csatt után N-be rak. Közben nem árthat az a pici motorfék.

    Alapvetően elbaszott kanyarodásnál:

    Ha sok hely van, kitámaszt, és élvezi a piruetteket.

    Ha kevés hely van, tökmindegy. Reménykedik, hogy élőlényt nem csap el. (Megállván kérem lője főbe magát. Barmokat nem kérünk az utakra...)

    Kicsit elbaltázott kanyarnál:

    Ha van hely:
    Korrekció. A tökéletes korrekciós technika: kormányt a csúszás irányába rántva egy pillanatnyi satuféket nyomva a minimális bólintás miatt megnőtt nyomóerő miatt akár le is tapahatnak a kerekek. Visszakormány az ívre, ha megy, akkor hirtelen túlkormányzottá válhat a járgány, de semmi vész, elsőkerékhajás, arra kapar, amerre a kormány áll. Tehát kisgáz. Ha nem megy, akkor várunk csúszásirányba állított kerekekkel, hogy mikor megy mégis.

    Ha nincs hely:
    Mint a helyes verziónál, csak hatványozottan kevesebb időnk van, ezért ne fékezzünk rá. Ellenkormány, hogy tapadjanak, ha tudnak.

    Mivel automata, próbáljuk a gázon ne mozdítani a lábunkat, kivéve ott, ahol kell. Az okatatás során volt pörgés is sokszor, a dolog még tudással a hát mögött is lutri.

Új hozzászólás Aktív témák