Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Elek

    csendes tag

    válasz Parci #14 üzenetére

    A baj nem azzal van, hogy megtanulhatatlan lenne az anyag, s nem hiszem, hogy láttam volna valaha vmelyik ''kartársamat'' ömlengeni az elvégzett teljesítményről.

    Szal a probléma gyökere az, hogy tényleg sok tanár magas ívben sz@rik a fejünkre, a jegyzetek soxor használhatatlanok, az órák borzalmasak. Félévente pár tárgyból meg kifejezetten szivatós a ZH, a vizsga. Persze mindez megkerülhető lenne, ha az ember mindig egy fél évvel a tanárai előtt jár. Ha tutira jól akarsz vizsgázni (és nem vagy csodagyerek, mert jópár ilyen is van itt, megvallom. Arról ismerszenek meg, hogy a tanárok marhaságai ellenére meg tudnak tanulni minent), akkor félév elejére be kell szerezni az összes infót a felsőbbévesektől a tanárokról, és a [b]szükséges[/b] anyagokat. Nem többet, nem kevesebbet, csak azt.
    Ergo nem kell különlegesnek lenni a BME-infón, csak élelmesnek :) Nameg szerencsésnek. ;)

  • NOP

    csendes tag

    válasz Parci #14 üzenetére

    Kicsit késve hadd reagáljak, mert azért még mindig jobb későn, mint soha:


    Számomra a legnagyobb baj a szakkal az, hogy egyszerre tanít mérnöki, programozási, közgáz és egyéb tárgyakat. Egy kis fizika, holott később semmire sem kell. Egy kis Jelek és Rendszerek, holott később semmire sem kell. Egy kis elektronika, holott később semmire sem kell. Feltéve persze, hogy programozni akartok.


    Nos, én még nem végeztem, nincs teljes rálátásom a dolgokra, de szerintem meg pont ez teszi érdekessé a szakot. Lehet, hogy csak én vagyok elég ''mindenevő'' számtech téren, de annak ellenére, hogy alapvetően a software oldalról szeretnék hozzáállni a jövőben az infohoz, nekem nagyon tetszik, hogy tanítanak pl. digitet, fizikát, hasonlókat.

    Ezek egyrészt kellenek, hogy megértsd a gép működését, már ha a Windows GUI user oldalánál is mélyebben érdekel, másrészt meg király, hogy ha nem is a P5-öt, de mondjuk egy egyszerűbb áramkört meg tudok tervezni (és remélem az elektronika után már a megvalósítás is menni fog, és lehet saját, elektronikus, programozható dobókockám, amire Shadowrun játékosként igen nagy szükségem lenne :DD ).

    A jelek meg szerintem igenis hasznos: hang- és képfeldolgozás, Kirchoff-hálózatok stb. Szerintem minden a helyére kerül. És ami jobban érdekel, azt meg biztos lehet hallgatni választhatóként pluszban.

    Ja, a nehézséggel csak egyetérteni tudok Parcival: egyáltalán nem lehetetlen a 4-es 5-ös szint elérése. Van, ahol az 5-ös picit gáz, mert nagyon nagy a ZH súlya, amit az ember hajlamos kicsit eltrehánykodni, vagy netán a 10 pontos feladatsor ugye elég durván kvantál, és egy-egy hiba mindenkinél becsúszhat, de ez minden.
    OK, ez nyílván nem vonatkozik az ''átlagra'', de az ''átlag'' szerintem nem is való arra a szakra, ahová felveszik, amikor elsőben 400-500 fő indul, csak hogy az egyetem kapjon utánuk támogatást, vagy mittudomén. De akit érdekel, és hajlandó tanulni is, annak szerintem nem gond.

    MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

  • Vertic

    aktív tag

    válasz Parci #14 üzenetére

    Most negyedéves vagyok, BME infón, integrált intelligens rendszerek szakirány.

    Nagyrészt igazad van, de szerintem a szerteágazás nem feltétlenül rossz dolog. Bár néhány dologgal én sem vagyok egyálatalán kibékülve. A legnagyobb baj szerintem az, hogy az előadók néhány esetben nem képesek úgy összeállítani a féléves anyagot, hogy az értelmes legyen (összeálljon a fejedben, legyen képed a dologról) - vagy túl sokat akar ledarálni, vagy nem eleget, és elveszik a részletekben. Nagyon kevés a jó előadó sajnos :)

    Vizsgákat le lehet tenni, bár az ember közben mindenkit utál, aki kapcsolatba hozható a tanulandó anyaggal :)

    '' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''

Aktív témák