Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Livius

    őstag

    válasz Alaaf Pi #13 üzenetére

    "A kérdés, mire fogják használni. Ha egy CPU mind felett rendszerhez, ahhoz kevés lesz."

    Ez így van, ezért is indult egy kezdeményezés, hogy RiscV-os CPU rendszert fejlesztenének közösen autóipari célra orientálva egyes gyártók közösen, hogy legyen végre egy "egy CPU mind felett" megoldás. Az AMD-nek gondolom ez nem érdeke, meg azt is tudják hogy 6 év múlva megint sokkal durvább SoC-ékat fognak már a piacon értékesíteni, így szakmailag beszánthatóak a régiek, és a szokásos emberi túl fogyasztás fenntartható legalább így, hogy majd megint újat kelljen venni mindenhez.

    A probléma ezzel csak az, hogy ezek a cégek akik összeállnának nem az AMD, Intel, Nvidia, akik ezt a kompetencia tudást birtokolják, pedig ők tényleg megtudnák ezt alkotni, csak gondolom nekik semmi érdekük nincs ilyen irányba haladni a klasszik autóipari cégekkel kooperálva. Tehát ebből se lesz semmi várhatóan, csak megint bejelentettek egy hírt.

    Sajnos ahhoz, hogy egy ilyen CPU és központosított rendszer létrejöjjön két piaci tudást kéne összefésülni. Az egyik a klasszik autóipari cégek tudása, hogy milyen autóipari digitális perifériák kellenek a szenzorokhoz/beavatkozókhoz (ezek már sokszor elég spécik, és egy mezei SoC-ban nincsenek benne, saját FPGA implementálás kell, vagy különböző konverter/tranciever IC). A másik tudás meg a tényleges CPU vagy ASIC/FPGA tervezési kompetencia digitális tervezéssel, ez pedig sajnos az autóipari cégeknek nincs meg kellően komoly szinten, ehhez kellenének a top CPU és digital IC-és cégek mint AMD, Intel, Nvidia, (ST, NXP jóval kisebbek, kevesek lehetnek ehhez) hogy a két kompetenciával létrehozható lehessen a tényleg jól megvalósítható "egy CPU mind felett rendszer", szerintem.

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

  • opr

    veterán

    válasz Alaaf Pi #13 üzenetére

    Ez a 10 év semmire se elég egy nagyon jó pont, és jah, tök logikus is, hogy miért. :R

    Amúgy érdekes és jó olvasni ezt a párbeszédet, köszi srácok! :R

    Ugye én is fejlesztő (C++) vagyok, van is beágyazott kritikus rendszerek tapasztalatom is, igaz, az a repülőiparból (pilóta képző szimulátor) meg a tűzveszélyes/kritikus rendelkezésre állású de a hagyományos értelemben véve nem redundáns (benzinkút, tömegközlekedési rendszer - nem az otthoni nyugi :DDD), viszont egyrészt ezek elég régi és emiatt valszeg elavult infók, másrészt nagyon nem autóipar, harmadrészt már 6 vagy 7 éve a játékiparban vagyok, ahol ennek a tökéletes ellentéte igaz, azaz hogy relative gyors elavulás, relatíve csúcstechnológia, cserébe hosszú fejlesztési idő (ez se egy egyszerű kombó, de akkor is nagyon más és máshogy nehéz), szóval ez így tök jó, kicsit betekintést nyerni ebbe is.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Alaaf Pi #19 üzenetére

    Ez kivaloan hangzik.
    Legalabb van hozza valami rendes profiler, crash/hexdump, live cpu/memory viewer vagy egyeb normalis szoftverkornyezet, hogy legalabb valamilyen szinten ertelmes ido es mernokmunkaora kereteken belul ez megoldhato legyen, vagy a helyes valasz siman annyi, hogy rabasztatok (a kedves vevok meg plane)? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz Alaaf Pi #19 üzenetére

    Ez a 2030 jó marketing szám, kellően közeli és távoli is egyben. Nem azt mondom, hogy lehetetlen... majd meglátjuk mi lesz ebből.

    Én reménykedem, hogy lesz majd egy európai cég, aki végre a talpára áll és nulláról elkezd felépíteni egy modern architektúrát, nem pedig az új és régi vasak közt kalapál tovább felemás dolgokat - a meglévő gyártósorok problematikája miatt.

    A Stellantis-ban most van annyi pénz erre, mint aamikor a VW csoport az "alcégek felett álló" SW fejlesztő cégként a CARIAD-ot megalapította. Ez mondjuk egy kisebb buktának néz ki egyelőre, de tanuló példának jó lehet a többi nagy konszern számára.

    Livius #12
    Köszi az infókat onnan is.
    Jelenleg én is borúsan látom az európai nagymúltú márkák jövőjét. Hacsak nem történik egy csoda, akkor mind az egyre szűkülő prémium szegmensért fognak küzdeni.

    Ősszel volt arról is cikk, hogy a felső osztály sem veszi meg a 200k€ premium elektromos autókat, hanem még az utolsó belső égésű szériákból táraznak be - már aki nem lesz divatból egy díszpinty' Tesla tulaj.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Alaaf Pi #20 üzenetére

    Tehát akkor szándékosan ultra fapados szinte minden infotainment rendszer még a prémium kategóriában is. Lehet hogy jobb lenne félretenni az egész vezetéstámogató, önvezető autó fejlesztést, mert ha ugyanezeken a döntéshozókon múlik azok alatt is csak fapados low end hardver lesz, miközben miliszekundumos reakcióidőt várnánk el és 100% pontos döntéshozást. Jobban örültem volna ha egyszerüen csak hülyék a témához, ahelyett hogy egyszerűen csak végtelenül mohók és fontosabb nekik pár megspórolható dollár unitonként mint bármi más.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Alaaf Pi #24 üzenetére

    Az elérhető árú autók kinyírásával komolyan szűkűl a piac és nem csak a bevétel/nyereség oldalon, hanem abban is hogy az tette, teszi ki az autógyárak megrendeléseinek a 3/4 részét, vagyis ennyi autógyárat kell majd bezárni, és milliókat utcára engedve csak az EU-ban. Ha nem lesz komplett pálfordulás nagyon hamar, az EU-s autóipar földbe fog állni keményen. A japánoknál látni hogy végig szkeptikusak maradtak, náluk nincs szó arról hogy dobjunk el mindent az EV kedvéért. Az USA beli gyártók meg eleve csak a pénz után mennek.

    Nem tünik jó időzítésnek több ezer dollárral növelni az eleve túl magasra árazott autók árát a vezetéstámogatás miatt egy komolyan lefelé tartó piacon.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák