Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Livius

    őstag

    válasz opr #1 üzenetére

    Én a régebbi Zynq Ultrascale+ SoC-val dolgozok jelenleg, de autóipari teszt/mérőrendszerekhez használva, nem végső kamerás vagy akármilyen high-tech termékhez. Az új XA Versal most a csúcs lesz ARM CPU + FPGA kombinációban használva és méltó arra, hogy leváltsa a ZynqMP-ét. A leginkább vonzó ez lesz ezekben, hogy 7 nm node-val még kevesebb lesz a hőtermelésük és fogyasztásuk, ami már eddig annyira kritikus volt, hogy hallottam volt olyan termék koncepció, ami pont ezért nem volt megvalósítható az autóban mert még nem volt olyan kis fogyasztású heterogén adaptív SoC, de ezekkel már lehet meglehet csinálni.

    Sajnos egyébként az autóipar nagyon lassan fogja az ilyet használni, főleg az európai, még mindig 15-20 éves cuccokra alapulnak sok esetben az egységek.

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz opr #1 üzenetére

    A legnagyobb konkurencia az autóiparban mindenkinek a Xilinx, mert ők itt a nagymenők. Emiatt annyira nem izgalmas most, hogy a piacvezető konkurenciához képest mit tud, mert az AMD felfalta a Xilinxet.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Livius

    őstag

    válasz opr #7 üzenetére

    Szerintem is nagyon okosak voltak hogy megvették őket, habár nem tudom a Xilinx tényleg rászorult erre? Részvényeket se árt lehet venni most az AMD-ből.

    Amúgy minden autóban lévő videós rendszereben AMD-Xilinx SoC van, vagy Nvidia szerintem. És az önvezetős vagy vezető támogatós egységek nagy része is az. Én azt látom, hogy amióta megvette az AMD, elkezdett feljavulni a SW-es supportjuk, tehát sokkal komolyabb dokumentációk kerültek ki GitHub-ra a Yocto project-es Linux buildjeikhez, látható módon jöttek át az AMD-től open-source fejlesztők és elindultak a rendrakási folyamatok a repoikban, meg komolyabban csinálják a Linux OS maintanelést ezekhez a Versal és Zynq SoC-ékhoz. Van egy sima fórum e-mail levelező listájuk is a meta-xilinx layerhez, ahol fél évvel a nagy bejelentés előtt hogy az AMD megvette őket, voltak valami lengyel cégtől hőbörgők, hogy szar amit csinálnak, mert a long term supportos Yocto project releaset sose támogatják blablabla, és akkor egy Xilinx-os csóka elkotyogta, hogy ez van erre tellik még csak nekik, mert a Xilinx egy HW fejlesztő cég nem pedig SW és zárójelben megírta hogy még egyelőre nem SW cég, majd lehet az lesz. Tehát szerintem itt az hogy SW-ben főleg AI területre beakarnak törni az már ott meglehetett tervekben és az AMD hozza ezt be az összképbe úgy néz ki.

    Az európai autógyártóknál meg konkrétan a modern HW és SW kompetencia hiányzik, ezért ott nagy előrelépésre nem érdemes számítani, mindig az élmezőny mögött vannak évekkel ezekben az új dolgokban.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz opr #3 üzenetére

    Az európai gyártók valamilyen megmagyarázhatatlan idiotizmus* áldozatai, mert az "invest in the lows..." gazdasági alapszabály ellenére az egész COVID időszakot átaludták, minden projektet visszamondva.
    Ez igaz a teljes VW csoportra, Daimler, RNM, Stellantis, valamint a JLR-ra is - kinézett ide 1-2 projekt, de 2020-21-ben mindet törölték.
    Az egyetlen üdítő kivétel talán a BMW.

    Én csak a powernet+safety részre látok rá, de ezen keresztül látom az autók elektromos architektúráját és a karosszéria egy részét.
    Nem kezdték meg a gyártók időben az új standard-ra (ASIL A -> B / C (felszereltségtől függően), majd pedig D a távoli jövőben) való átállást, így most utólag kapkodnak bepasszírozni az új ECU-kat a 2025...27 platformokba, amiknek 2024/25-re már az úton kellett volna lenni.
    Lásd Porsche eMacan, amit eredetileg 2022-re ígértek.

    Csak ezzel a döntéssel minimum 2 év lemaradást generáltak saját maguknak. Itt nem csak a "state of the art" technológiát értem, hanem a teljes architektúra átállást és ennek az integrálását COVID alatt kellett volna csinálni, de csak most utólag foltozzák össze, kapkodva '25-re.

    A kínaiak ezidő alatt lefejlesztették az új elektromos autókat, új architektúrát, most pedig letarolják vele a piacot.

    Az USA piacról röviden: döglődés.
    A GM a fentebb említettnél is lassabban reagált, a Ford pedig teljesen leépíti az európai fejlesztést, miközben az USA-ban nincs párja egy pár fejlesztési osztálynak.
    Egy kész vicc az egész USA, mióta kiderült hogy a hadiipari alkatrészek 80%-a Kínából jön (kezdve az olyan lényegtelen elemekkel mint egy tank toronycsapágya, vagy egy repcsi radarja), nincs még autóipart kiszolgálni képes dia-cast beszállítója sem, nemhogy precízebb dolgokhoz (mexikói és brazil cégek vannak a kínai konkurencia mellé)... :DDD

    De ne menjünk bele jobban, nehogy elkotyogjak itt valamit - az eddig elhangzottak szerencsére nyilvános dolgok, csak ritkán van így összeszedve.

    *én sejtem a választ, a mi cégünket is mérgezi: az alkalmazottak szaktudása" manager", azaz semmihez nem ért, és még büszke is rá.

    [ Szerkesztve ]

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz opr #1 üzenetére

    A kérdés, mire fogják használni. Ha egy CPU mind felett rendszerhez, ahhoz kevés lesz.

    Ami viszont korlátozhatja elterjedését, az az az apróság, hogy tíz évig lesz elérhető. Kevés. Ugyanis a fejlesztés OEM szinten:
    1. Ma: körbe nézünk mit lehet ma kapni, mi lesz elérhető kb. hat év múlva.
    2. Még mindig durván ma: ezek közül választunk terméket, funkciót, mindent.
    3. Holnap: elkezdjük a fejlesztést, tervezést, rajzolást.
    4. Holnapután: elkezdjük a prototípus építést, tesztelést.
    5. Azután: Validálunk mindent, felkészülünk a sorozatgyártásra.
    6. 5-6 év mostantól: Sorozatgyártás kezdete. Felkészülés Faceliftre.
    7. 8-10 év mostantól: Facelift.
    8. 12-15 év mostantól: modell kifut.
    9. 22-30 év mostantól: pótalkatrész biztosítási kötelezettség.

    Na ehhez tíz év elérhetőség marha kevés.

    Jelenlegi terméknél már most azon kell agyalni, valami FET vagy mit mivel fogunk helyettesíteni, mert 2030 után nem fogják gyártani. SOP autó: 2024, 2025, membre de esetleg még 2026.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz opr #21 üzenetére

    Annyira nem vagyok benne, és engem End of Line érintett, ahol a szoftver felmegy az autóra, s el kell kezdeni kutatni, ha valami nem működik.
    Egyesével is szívás, de ha egyben kell mindent nézni, akkor halál.
    Ráadásul kontrollerenként van maximum hat komponens, amire figyelni kell:
    HW, SW, Calibration, DOTI, Messagerie, esetleg még a gyártói szoftver.
    A Calibration adja meg a SW-nek a konkrét paramétereket, a DOTI definiálja a konkrét autót, a Messagerie a diagnosztikai programban az ECU kérdezz felelek párja. Ha nem megfelelő, akkor a kiolvasott adatok szarok lesznek, elcsúsznak, és hülyeséget lehet az autóra feltölteni. És ezek kompatibilitása egymással keresztbe kasul fontos.

Új hozzászólás Aktív témák