Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Joshi

    titán

    válasz modflow #61628 üzenetére

    A VRR és a 4K/120Hz két külön dolog. A VRR az tulajdonképpen egy FreeSync technológia, ami az AMD FreeSync-hez áll a legközelebb. Ez ugye hivatalosan 40-120Hz között ugrál függően attól, hogy az adott grafikus számítási egység milyen képkocka sebességet tud kiszámolni (FPS=Frame Per Secund).

    Na most pl PC-re kötöd a tévédet, akkor ott működni fog a fix 4K/120Hz mondjuk a Windows asztal felbontása 4K és 120Hz lesz. PC-n sincs ez másként, hogy ha egy fix képfrissítésű monitoron beállítasz 60Hz-t, de mondjuk játék alatt nem tudja a videókártyád azt az FPS számot hozni, akkor az FPS-ed beesik ennél jóval alacsonyabb értékre tehát szaggatni fog a játék. Na most a PS5 grafikus egysége néhány játéknál jelenleg csak úgy tudja hozni a fix 120Hz-t, tehát a 120FPS-t, hogy dinamikusan visszaveszi a felbontást. Jelenleg ezt tudják az új konzolok.

    Ennél sokkal jobb megoldás a VRR (PC-n a FreeSync, G-Sync), azaz nem a felbontást csökkenti és az FPS számot tartja fixen, hanem ellenkezőleg, a felbontás fix 4K marad, de az FPS szám csökkenni fog.

    Tehát összefoglalva az nem a tévé hibája, hogy egy külső eszköz grafikus processzora képtelen tartani a 4K@120Hz-t. Ha te reklamálni szeretnél a Sony felé, akkor azt csak a beígért VRR hiánya miatt teheted.
    Remélem így már érted miről van szó.

    ui.: a Vsync technológiáknak még abban van pozitív hozadéka, hogy vertikális szinkront ad, tehát nem fog szétesni a kép. Ugye ez Vsync nélkül elég gyakori.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák