Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NomadND1

    senior tag

    válasz Bog #3 üzenetére

    Itthon legalább két helyen láttam, hogy tiltva van, de már meg nem mondom hol. Gondolom ők már átélték közvetve, vagy közvetlenül, hogy mi történik, amikor egy ilyen csoda kigyullad és csak ég és ég közel 3000 fokon. Hogy ez mennyire sok talán jól szemlélteti, hogy a beton 1200 fokon a vas 1500 fokon olvad.

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #49 üzenetére

    "A hajózás kontra autózás szennyezése kapcsán pedig nézegessél grafikonokat, hátha sikerült új konklúziókra jutnod..."

    Azért ehhez azt is tegyük hozzá, hogy valamivel kevesebb hajó (kereskedelmi kb. 58 ezer, minden mással együtt 103 ezer) van, mint autó (1,47 milliárd). A különbség alig másfélszer 4 nagyságrend, míg CO2-ben kb. 8-szoros az eltérés: 79% vs. 10%.
    Oké, a 400 méter hosszú, 60 méter széles MSC Irina egy pöppet nagyobb és nehezebb, mint egy Mini Cooper.

    A hajók többek között SO2-ben "nagyon erősek". SECA (Sulphur Emission Control Area) területeken 2010. július 1-től 1,00%, 2015. január 1-től 0,10% a megengedett kéntartalom, a SECA-n kívüli területeken pedig 3,50% 2012. január 1-től, és 0,50% 2020. január 1-től). Emellett pedig NOx-ben és PM-ben is brutális értékeket produkáln(t)ak. Sajnos nem találtam a fentiekre adatokat (pedig tényleg próbáltam), de amennyire emlékszem, SO2-ben a hajózás simán legyűrte a szárazföldi közlekedést, és valószínűleg a másik 2 területen sincs akkora különbség, mint ami a CO2 emisszió alapján következne.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Bog #49 üzenetére

    "A fékbetét kopásából származó port"

    Ez vasoxid, temészetben is előfordul nagy mennyiségben. Ami nem okoz problémát... ellenben a gumigyártás során alkalmazott polimer anyagokkal.

  • HThomas

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Bog #175 üzenetére

    Pontosan, így kevésbé lenne fájdalmas az átállás és reálisabb elvárás, mint a (parkoló nélküli) lakásban lakókat rákényszeríteni az EV-re. Aztán ahogy a töltő infrastruktúra bővül, majd jöhetnek ők is, ha akkor még egyáltalán ez lesz az irány...

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #175 üzenetére

    "Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés."

    Jól mondod, opció. Nagyon drága opció. Azért a családi házak nem kis része kicsi és korszerűtlen. De még a nagyobb, jobb állapotú házban lakó családok szerintem bő 3/4-énél se az a kérdés, hogy futja-e majd a ~20 millás EV otthoni töltésére (mondjuk még 3-5 millióért), mert nem, hanem hogy lesz-e pénzük 2-3 éven belül szigetelésre.

    "Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre"

    Az már valóban, de ilyen arány semmilyen relatíve sűrűn lakott területen nem lesz. Nem lehetne elektronokkal lekövetni. :U

    "A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel"

    Erről van szó. :K De ilyen se lesz, sok tényező miatt.

    #179: Utánanézhetsz, de attól még nem leszel se szerelő, se a modell szakértője. A cipős példa meg nagyon félrevisz. Az egy alapvetően kis értékű szar, amit eleve könnyen hazavághatsz, de ha nem, akkor is ~1-4 éven belül FIXEN lecseréled, mert tönkremegy. Azért egy autót nem. A cipőhöz eleve nem is kell értened, nem kell tudnod, hogy cianoakriláttal vagy mondjuk epoxigyantával ragasztották, hány rétegű, milyen erős cérnával varrták (if applicable), és hogy mekkora volt a VOC tartalma a használt festéknek. Tetszik? Igen. Van méretben? Igen. Kényelmes? Igen. Olcsó? Nem, de jó eséllyel akkor is megveszed.

    Egy autót "felpróbálni" azért jóval macerásabb. Nem lesz a belvárosi plazában 30 méteren belül 8 üzlet, ahol fel tudod próbálni azt az 5-6 fajta modellt a megfelelő színű, megfelelő évjáratú, felszereltségű, futásteljesítményű modellt, amit szeretnél. Ami ráadásul egy cipőnél több 100-szor drágább, és még attól is alsó hangon egy bő nagyságrenddel komplexebb, a tulajának meg majdnem fixen érdeke, hogy legalább minimálisan megvezessen téged.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #226 üzenetére

    Köszi a tippet, de kisbuszt több tényező miatt sem szeretnék. Sokat megnéztem, de nekem alapvetően nem bejövősek, bár amúgy rém praktikusak. Szóval simán lehet, hogy előbb-utóbb mégiscsak egy kisbusz lesz... :(

    A Ford Tourneo-n pl. egész sokáig gondolkoztam, de minőségben/fícsörökben és teljesítményben SE az igazi az se. :U Vagyis hát nagyon messze vannak a számomra ideálistól. Tudjon gyorsulni (lehetőleg <9 s) és menni is (bár amúgy 150 fölötti tempóval kb. sohase mennék, szóval ez a legkevésbé értelmes igényem), legyen alapvetően minőségi a beltere, lehetőleg perforált bőr ülés fűtéssel-hűtéssel, legalább 2 zónás klíma, napfénytető, jó hangrendszer. Ez utóbbi nekem sajnos eléggé fontos, :B bár a legtöbb autó minőségibb saját hifijével elégedett szoktam lenni (a sógorom Kia Carensében is egészen tetszett, pedig nem extra). Teljesen tipikus családi autós igények. :DDD

    A VW Multivanen is gondolkoztam, de az is csak akkor lenne igazán jó - már ha egyáltalán lenne rá pénzünk (nincs) -, ha felcsapnánk hippinek. Az meg még nem most lesz. :) Napi használatba lenne, és valószínűleg csak általam (kell valamivel munkába járni, és elsősorban nem kisbusszal szeretném), szóval nem bánnám, ha valahogy ki is nézne - tehát <> kisbusz.

    Nekem leginkább egy 7 személyes, 500-510 centis kombi kellene (mondjuk Mazda 6, BMW 3-5, vagy akár egy SuperB), de ilyen sajnos NINCS. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák