Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    24 milliós alapárért hátul dobfék. Köszönöm, nincs is több kérdésem. :))

    Mondjuk nagy átlagban nem lett rossz, de ekkora spúrkodás után egy Teslától jóval drágább, de nem igazán jobb autót nem vennék.

    #12: "Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?"

    Ha így haladunk, akkor majd a hahun. :) Most már a Teslák is kezdenek benézni itthon is 10 milla alá (ami persze >>2,2), és most már vannak 7 személyes Model X-ek is 12-13 millióért.

    #14: Igen, és még jóval olcsóbb is lenne, viszont az jelen esetben mindenképp hatalmas hibája a CRDI-nek, hogy nem elektromos.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz adamssss #15 üzenetére

    A képre :R.

    #16: Nem akar mindenki, de szinte senki sem tud, ha épp kellene. Vagy csak baromi macerásan. És azt is csak pályán. De menj el vele nyaralni mondjuk Montenegróba vagy Albániába, gondolom ott is minden sarkon lesz Mobiliti meg Supercharger.

    Egyelőre nem az igazi a helyzet... de majd meglátjuk, hogy mit tudnak a Toyota messiásként várt szilárdtest akkumulátorai. Valószínűleg max. feleannyit, mint amennyit hazudnak róluk. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #49 üzenetére

    "A hajózás kontra autózás szennyezése kapcsán pedig nézegessél grafikonokat, hátha sikerült új konklúziókra jutnod..."

    Azért ehhez azt is tegyük hozzá, hogy valamivel kevesebb hajó (kereskedelmi kb. 58 ezer, minden mással együtt 103 ezer) van, mint autó (1,47 milliárd). A különbség alig másfélszer 4 nagyságrend, míg CO2-ben kb. 8-szoros az eltérés: 79% vs. 10%.
    Oké, a 400 méter hosszú, 60 méter széles MSC Irina egy pöppet nagyobb és nehezebb, mint egy Mini Cooper.

    A hajók többek között SO2-ben "nagyon erősek". SECA (Sulphur Emission Control Area) területeken 2010. július 1-től 1,00%, 2015. január 1-től 0,10% a megengedett kéntartalom, a SECA-n kívüli területeken pedig 3,50% 2012. január 1-től, és 0,50% 2020. január 1-től). Emellett pedig NOx-ben és PM-ben is brutális értékeket produkáln(t)ak. Sajnos nem találtam a fentiekre adatokat (pedig tényleg próbáltam), de amennyire emlékszem, SO2-ben a hajózás simán legyűrte a szárazföldi közlekedést, és valószínűleg a másik 2 területen sincs akkora különbség, mint ami a CO2 emisszió alapján következne.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Napfénysüti #77 üzenetére

    "Maga az elektromos motor ekkorát tud lassítani hogy nincs szükség erősebb fékre?"

    Elvileg igen, de ez így akkor is annyira gáz, hogy én nem mertem volna ezt meglépni a VW helyében. A 24 milliós árba belefért volna, hogy anyagköltségen mondjuk 50 ezerrel drágább legyen a fék, de legalább ne hasson gagyinak. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz CriticalHit #122 üzenetére

    De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy. A legtöbb ember viszont nem az. És nem tudom, hogy felextrázva (baromi long range, több motor, klíma használatának engedélyezése, robotpilóta, automata kávéfőző) nem lehet-e 22 az Ioniq, urambocsá' még több.
    Az alapból 17,8 milliós Model 3-at "sikerült" 26,6 millióssá (+49% ár! :Y) konfigurálnom: long range (3,5 millió), normális (piros) szín (780k :( ), nagyobb felni (650k :Y), vonóhorog (515k :Y), fehér belső tér (458k), plusz a nem működő FSD (2,86 millió). Szarjon sünt a Tesla is a felárai miatt. A félmilliós vonóhorog meg a felni árkülönbség azért odavág. De a plusz egy elektromotor meg +17,5 kWh akku 3,5 milliós felára se gyenge. Az FSD-ről meg már ne is beszéljünk. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #124 üzenetére

    Aztán miért kellene "követelni"? Te annyival mész, amennyivel akarsz, már ha az 60 és 130 km/h között van. (Oké, a többi jármű is kevesebbet fogyasztana a kisebb sebességnél, de ez a te költségeid szempontjából gyakorlatilag mindegy.) Az ICE-ok hatótávja azért nem csappan meg brutál mértékben, persze lehet, hogy leesik ~8-900 km-ről mondjuk 6-700-ra, urambocsá' még kevesebbre. Viszont aztán bármelyik sarkon "feltöltheted" kb. Supercharger áron, de nem 50, hanem bő 1 perc alatt, nagyjából 40-50000 km/h sebességgel. :U

    #126: "Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?"

    Ezt advanced user experience-nek hívják, és nagyon raj. :K Ha még lenne mellé valamilyen menő hangeffekt is, az lenne csak az igazi csúcs! Azt meg melyik dizájner nem szarja le, hogy a funkció a fancység rovására megy? :U Nekik pont nem számít, ha a hülye sofőr amiatt okoz tömegbalesetet, vagy üt el a zebrán 10 embert, mert a klímát kellett csesztetnie.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz CriticalHit #130 üzenetére

    A 4 milliós kedvezmény tudtommal csak vállalkoz(s)óknak, vállalkozásoknak van, magánszemélyeknek nem. (Persze nem bánnám, ha rosszul tudnám. :) )

    A "tuningolt" Model 3-at meg csak azért írtam, mert nem csak az alapár létezik egy autónál. Hiába elérhető már potom 18 milláért, ha neked egy 22, vagy épp 26 milliós felszereltségű kell. Szóval ha valaki azt írja, hogy nála/neki 24 millió a Model 3, akkor nem feltétlenül mond hülyeséget.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #134 üzenetére

    A felvetéseid nem rosszak, és egy olyan kis országban, mint Magyarország, sokkal inkább működhetnének, mint mondjuk Németországban vagy az USA-ban, hiszen itt max. egy Zalaegerszeg-Debrecen távolságnál járna jelentősebb menetidő-növekedéssel. (Sőt, amúgy mintha pont a franciáknál pont a fogyasztáscsökkentés végett csökkentették is volna - vagy csak sokan szerették volna, hogy csökkentsék?? - a sebességhatárt.)

    Részben viszont - legalábbis szerintem - túlideologizálod a helyzetet.
    Egy mondjuk 130 → 110-es váltásnál a zajterhelés valószínűleg érdemben nem változna. Így is, úgy is hangosak az autók. :) De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog. Ahová meg kell (és ugye ez is törvényben szabályozott), tesznek zajvédőt, és azokon a részeken többnyire eleve sokkal kisebb a sebességhatár (pl. 80-100). Ami sokkal fontosabb a zaj szempontjából, az a járművek száma. Azt viszont nem fogják korlátozni.

    A fogyasztás csökkenése szerintem bő 5%-nál nem lenne nagyobb (6 literes fogyasztásnál már az is -0,3 liter). Az is jó persze, de nem az a meghatározó. Hanem az, hogy Marketinges Józsi egyedül autózott napi 600 km-t azért, hogy részt vegyen egy mítingen, amit amúgy online is simán megtarthattak volna. Meg ugye ha eleve nem egy ember ülne egy autóban, hanem 2-3, akkor az máris fele-harmadannyi autó. Meg ha nem 1,5-2 tonnás autókban ülnénk egyedül, hanem kevés 100 kilós "matchboxokban", akkor megint csak radikálisan csökkenthető lenne a fogyasztás is.

    Kevesebb baleset lenne-e? Talán. Vagy nem. Lehet, hogy kevesebb baleset lenne, de talán inkább kevesebb halálos baleset. Ami persze egy nagyon jó dolog lenne. De elsősorban nem abból szokott lenni a probléma, hogy valaki a megengedett sebességgel közlekedik, hanem abból, ha hülye (nem figyel, mert pl. mobilozik vezetés közben, urambocsá' elalszik) vagy épp béna a sofőr (relatív gyorshajtás, akár érdemben a sebességhatár alatt; pl. havas, jeges úton, durva esőben, porviharban). Viszont akik most érdemben gyorshajtanak (mondjuk 180-200 km/h), szerinted ők is 20-szal kevesebbel fognak menni? Ugye hogy nem? :) Ha meg eddig mondjuk 50-70 km/h volt a sebességkülönbség köztük és a szabályosan közlekedők között, akkor ez most már 70-90 km/h lesz, ami már érdemben veszélyesebb. Ami spec. pont fokozhatja a balesetek számát. Hülye dolog ez. :) És pont azért lehet hülye dolog, mert hülyék az emberek.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #138 üzenetére

    "Jó dolog a hiperszenzorosság"

    (Sajnos) nem jó. Vagyis sok - a legtöbb - esetben nem.

    "csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni."

    Amíg Angliában éltem, addig mondjuk leginkább vezettem, és nem nagyon sétáltam olyan helyen, ami nem eleve arra van, hogy ott emberek sétáljanak (pl. sétálóutcák). Csend is volt, és a levegő is egész jó volt. Itthon viszont, akár a székesfővárosban, akár vidéki nagyvárosban (ahol lakunk) feltűnt, hogy milyen szar minden. :DDD De azért félig-meddig együtt lehet vele élni. Keresni kell a csendes(ebb) helyeket.

    "Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek"

    Én meg zenét hallgatok. Nem is halkan ráadásul, bár azért relatíve kutturáltan. Vegyél elektromos autót. :)

    "De a nagy felniket sem értem feltétlenül"

    Pedig első körben pofonegyszerű. Jobban néznek ki. :U Mondjuk szerintem 19" fölött már minden ormótlan. Az előző autómon (Mazda 6) 17"-os 215/45-ös gumik voltak, elég szép alufelnin. Szerintem már-már tökéletes volt, látványra, meg amúgy is. A mostanin (Mazda 6) 215/55 R16-os van. Kevésbé szép. A felni is.

    Az amúgy durva, hogy régen a 17" nagy volt, a 18-19" meg már-már csodaszámba ment. Ma meg már szinte egy Minire is ráteszik a 20-22"-os kerekeket. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #143 üzenetére

    "A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk."

    Így van. Több fícsör nincs meg egy Teslában, ami egy németben benne van, vagy kérhető (pl. HUD), viszont olyan dolgok meg vannak benne alapból, amik a német prémiumokban akár milliós felárak lehetnek. Például a bőr belső (még ha az nevetséges is a Teslánál), vagy az ülésfűtés/hűtés, panorámatető.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #151 üzenetére

    Nekem alapvetően sokkal jobban tetszik a Tesla koncepciója. Igenis legyen majdnem minden (hasznos, releváns) fícsör alapból elérhető. Az már nem érdekel, hogy a gyémánthatású karbon matricáért meg az M betűért ki kell pengetni 4-5 millát a BMW-nél, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásokat ne hagyjanak már ki csak azért az eleve rohadt drága autóikból, hogy azokért még x milliót el lehessen kérni.

    Konfiguráltam már talán 5-ös BMW-t fullra. Alapból volt vagy 30 millió, azt hiszem 50 körül meg is állt a végén. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz HThomas #165 üzenetére

    "Ha már a napelemes - kertesházas tábor nagy része átállna, akkor sokat javulhatna a városok levegője."

    Vegyük mondjuk a székesfővárost. Valószínűleg 1-200 ezer embernél több nem házban él (és végképp nem napelemesben), hanem lakásban, nagyrészt panelben. Mivel az utóbbiakból van mondjuk 10-15-ször annyi, mint az előbbiekből, ezért a változás marginális lesz. Annyiban mondjuk torzít a kép, hogy a belvárosban - és nyilván lakásban - lakók többsége a tömegközlekedést használja (bár ismerek erre is ellenpéldát), szóval az autós városi közlekedésben relatíve alulreprezentáltak.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #175 üzenetére

    "Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés."

    Jól mondod, opció. Nagyon drága opció. Azért a családi házak nem kis része kicsi és korszerűtlen. De még a nagyobb, jobb állapotú házban lakó családok szerintem bő 3/4-énél se az a kérdés, hogy futja-e majd a ~20 millás EV otthoni töltésére (mondjuk még 3-5 millióért), mert nem, hanem hogy lesz-e pénzük 2-3 éven belül szigetelésre.

    "Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre"

    Az már valóban, de ilyen arány semmilyen relatíve sűrűn lakott területen nem lesz. Nem lehetne elektronokkal lekövetni. :U

    "A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel"

    Erről van szó. :K De ilyen se lesz, sok tényező miatt.

    #179: Utánanézhetsz, de attól még nem leszel se szerelő, se a modell szakértője. A cipős példa meg nagyon félrevisz. Az egy alapvetően kis értékű szar, amit eleve könnyen hazavághatsz, de ha nem, akkor is ~1-4 éven belül FIXEN lecseréled, mert tönkremegy. Azért egy autót nem. A cipőhöz eleve nem is kell értened, nem kell tudnod, hogy cianoakriláttal vagy mondjuk epoxigyantával ragasztották, hány rétegű, milyen erős cérnával varrták (if applicable), és hogy mekkora volt a VOC tartalma a használt festéknek. Tetszik? Igen. Van méretben? Igen. Kényelmes? Igen. Olcsó? Nem, de jó eséllyel akkor is megveszed.

    Egy autót "felpróbálni" azért jóval macerásabb. Nem lesz a belvárosi plazában 30 méteren belül 8 üzlet, ahol fel tudod próbálni azt az 5-6 fajta modellt a megfelelő színű, megfelelő évjáratú, felszereltségű, futásteljesítményű modellt, amit szeretnél. Ami ráadásul egy cipőnél több 100-szor drágább, és még attól is alsó hangon egy bő nagyságrenddel komplexebb, a tulajának meg majdnem fixen érdeke, hogy legalább minimálisan megvezessen téged.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz consono #186 üzenetére

    Akkor igen... csak azzal a problémával szembesülnének, amivel én is nagyjából. Nálunk majd némi szerencsével lesz a mostani pályázat keretein belül 6 kWp napelem és 10 kWh (LFP) akkumulátor. Vegyük azt, hogy lesz elektromos autóm (még nincs), amivel én napi kb. 50 km-t ingáznék (ami most kb. 2500 Ft-omba fáj naponta, bár most már inkább többe). Az az elég optimista 16 kWh/100km-rel számolva 8 kWh/nap - még bele is férnék a házi akkukapacitásba. Csakhogy... akkor a házi akkut naponta szinte teljesen lemeríteném (a töltési veszteség DC-n lenne vagy 3-5%), egyúttal az autót is naponta kellene töltenem. Ez szuboptimális lenne mindkét akkupakk élettartamára nézve. Még akkor is, ha az LFP nemhogy nem degradálódik, hanem egyenesen nő is a kapacitása a töltés hatására. :) Kétnaponta viszont nem igazán tudnám tölteni az autót (este érek haza, akkor már max. nyáron süt a nap, télen kevésbé), mert annyit meg nem bírna el az akku.

    Alternatívaként ott van az, aki akár napi 100-200 km-t is megy, mondjuk egy akár 30 kW-ot is fogyasztó Model X-szel. Neki napi szinten 30-60 kWh-nyi elektron kellene. Az már nagyon nem kevés; 60 kWh-val egy szerényebb háztartás akár 2 hétig is ellébecolhat. Egy 10 kWp-s napelem még talán ki is termelné az energiaigény nagy részét, de 5-6 kWp már macerásan. Ha meg hibrid rendszered van otthon akkumulátorral, akkor tovább nehezedik a helyzet. Ha pedig nincs, és egyszerre ér haza és kezd tölteni mondjuk 200 ilyen Model X, akkor az nem kismértékű, és akár elég sok óráig tartó (11 kWh-val akár 6, kevesebbel még hosszabb) állandó terhelést ad a hálózatnak.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Qtya123 #188 üzenetére

    Saját, bár egyelőre fiktív példa. Szükségünk lenne 7 személyes autóra, mondjuk egy S-Maxra, mert azt amúgy meglepően sokan dicsérik. Amin én alapvetően értetlenkedek, de biztos igazuk van, csak még nem tudom. :) Hiába szeretnék továbbra is szívómotort, ugye olyan eleve nincs - persze ez már persze gyakorlatilag majdnem minden gyártó majdnem minden modelljénél így van. Emésszük meg.

    Elsősorban erősebb motorral szereltet, és lehetőleg benzineset szeretnék. (Bónuszként lehetőleg nem a 3 évvel ezelőtti új áráért egy 100 ezer km-es 5 éveset. Persze ilyen konkrétan nincs, szóval ezt (is) elengedem.) Az egy dolog, hogy az EcoBoost motorok eleve szarok, de erősebb benzinesből kb. 0 a választék. Létezik belőle kézi váltós is, de többnyire PowerShiftesek szoktak lenni. :DDD Szóval akkor milyet vegyek? Megkockáztassam? Ha szerencsém van, megúsztam, ha nem, akkor meg hülye-e vagyok, ha egyébként márkaszervizbe hordták, és amúgy szerelő is megnézte előtte?

    #191: Ezen én is gondolkoztam, csak amennyire láttam, baromi drága az akkupakk hozzá (10 kWh kb. 1 millió? talán soha nem hozná vissza az árát nálam). Meg azt se tudom, hogy lehet-e "csak úgy" bővíteni, nem jár-e valamilyen szerződésmódosítással, urambocsá' a támogatás elvesztésével. Annak idején azon is agyaltam, hogy a ~6 kWp-t bővítem majd a duplájára, de azt sajnos szabályosan nem lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz kcsa #194 üzenetére

    "Megtérülésről nem volt szó"

    Valóban nem, bocs. :B Mondjuk úgy azért könnyebb a helyzet. :DDD De akkor 20 helyett már legyen inkább 200 kWh, és akkor még ha a vaciúj X Plaid mellett lenne egy másik is vésztartaléknak, akkor se kellene aggódni. :U

    Egyúttal köszi a márkaajánlást is. Ezentúl mindent tőlük fogok venni. :)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz cappa72 #195 üzenetére

    "Az utolsó S-Max hibrid motorral elvileg nem rosz."

    Valóban nem (kemény 1,1 kWh-s akku van benne, nem szarral gurigáznak :)) ), de azt hiszem azzal már a 20 millát nyaldossa, meg egyébként is 15 millióról indul, szóval (újonnan) az sajnos nem játszik. :(

    "Pont akkor vettük meg, amikor még nem volt hibrid belőle, várni meg nem várhattunk, mert kifutottunk volna a kedvezméyes támogatott időből..."

    Az egyik rokonomék így cserélték le a kb. 2-3 éves S-Maxukat egy újra. Az állami támogatással gyakorlatilag ingyen kaptak egy új autót, mivel a használt árak már elindultak felfelé, de az új autók akkor még nem sokat drágultak. Nálunk akkor még nem volt meg a 3. gyerek, úgyhogy lecsúsztunk a lehetőségről.

    "Mintha láttam volna 7 személyes EV-t régebben...."

    Model S-ből is van elvileg 7 személyes, vár ott borzalmas módon a menetiránynak háttal van a +2 ülés :Y. Model X-ből van "rendes" 6 és 7 személyes változat, Model Y-ból pedig Európán kívül még mindig van 7 személyes. Ide valamiért sajnos azt nem hozták, pedig muszájból olyat vennék, ha elektromosat vennék. :( Sebaj, most már 15 millió alatt is vannak 7 személyes Model X-ek. Amikért amúgy annyira nem rajongok, viszont az az egyetlen félig-meddig normális 7 személyes EV.

    #197: Nagyon sokat nézelődtem, volt pár alternatíva (de egyik se igazán jó, ha másért nem, az ára miatt). Nissan X-Trail, Kia Sorento (sőt még a Carens is! azt hiszem azt már nem is gyártják, meg kicsi is... de legalább olcsó, 4-5 milla körül már van nem is olyan rossz, míg a legtöbb használtan is inkább 10+ millió), GLB Merci. Aztán voltak elrugaszkodottabb ötletek is, mert a legtöbb 7 személyes autó, akár MPV, akár SUV, 7 személyre vetítve a matchbox kategóriát közelíti. 7 személyes X5-ös BMW (van X7-es is, de az már brutál drága), Q7-es Audi, meg vannak nagyobb Mercik is (350-es??), amik már kb. 505-515 centisek. Brutál nagy, de úgy már van némi csomagtér is a 7 főnek, szóval nem egy C-Max vagy Dacia Lodgy. Sőt, szemezek-szemeztem Matda CX-9-essel is. Itthon talán nem is volt kapható, de használtan van néhány példány. Nekem sok szempontból szimpatikus, bár a fogyasztása az pont nem az. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Bog #226 üzenetére

    Köszi a tippet, de kisbuszt több tényező miatt sem szeretnék. Sokat megnéztem, de nekem alapvetően nem bejövősek, bár amúgy rém praktikusak. Szóval simán lehet, hogy előbb-utóbb mégiscsak egy kisbusz lesz... :(

    A Ford Tourneo-n pl. egész sokáig gondolkoztam, de minőségben/fícsörökben és teljesítményben SE az igazi az se. :U Vagyis hát nagyon messze vannak a számomra ideálistól. Tudjon gyorsulni (lehetőleg <9 s) és menni is (bár amúgy 150 fölötti tempóval kb. sohase mennék, szóval ez a legkevésbé értelmes igényem), legyen alapvetően minőségi a beltere, lehetőleg perforált bőr ülés fűtéssel-hűtéssel, legalább 2 zónás klíma, napfénytető, jó hangrendszer. Ez utóbbi nekem sajnos eléggé fontos, :B bár a legtöbb autó minőségibb saját hifijével elégedett szoktam lenni (a sógorom Kia Carensében is egészen tetszett, pedig nem extra). Teljesen tipikus családi autós igények. :DDD

    A VW Multivanen is gondolkoztam, de az is csak akkor lenne igazán jó - már ha egyáltalán lenne rá pénzünk (nincs) -, ha felcsapnánk hippinek. Az meg még nem most lesz. :) Napi használatba lenne, és valószínűleg csak általam (kell valamivel munkába járni, és elsősorban nem kisbusszal szeretném), szóval nem bánnám, ha valahogy ki is nézne - tehát <> kisbusz.

    Nekem leginkább egy 7 személyes, 500-510 centis kombi kellene (mondjuk Mazda 6, BMW 3-5, vagy akár egy SuperB), de ilyen sajnos NINCS. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Qtya123 #249 üzenetére

    "Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?"

    Baromi egyszerű! Azt mondja a marketinges a CEO-nak:
    - Főnök, ezzel az innovációval autónként 230 eurócentet spórolhatunk!
    Erre a főnök:
    - Nagyszerű! Kezdjék el már tegnaptól!
    Erre egy mérnök:
    - De főnök, ez így...
    - NINCS DE!

    Szóval valami ilyesmi. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sinesol #252 üzenetére

    Köszi, néztem már a Highlandert is. Nem esélytelen az se :), bár valamiért inkább Sorento/S-Max-párti vagyok (vagy böhöm Audi/Mercedes... esetleg Volvo XC90; BMW nem annyira). Gyakorlatilag már minden releváns márka 6-7 személyeseit néztem hahu-n; onnan tudtam meg, hogy vannak 7 személyes, 5+ méteres böhöm Mercik, sőt pl. Mazda CX-9. A poén az, hogy a legtöbb SUV, sőt a legtöbb MPV is kisebb (rövidebb), mint a legtöbb kombi, és így csak ~200 literes a csomagterük 7 üléses módban, ami lássuk be, fail.

    Egy "átlag nagy" kombi 470-480 centi, sok MPV pedig csak 450-460 centis, sőt a 7 személyes SUV-k se sokkal nagyobbak (a Nissan X-Trail is "csak" 468 cm). Még talán a Sorento a legnagyobb "kommersz" SUV, a maga 480 centijével. De még abból se sokat profitál a csomagtér. :( Ehhez képest a SuperB kombi (486 cm, 660 literes csomagtér!) szerintem simán lehetne 7 személyes... csak hát olyan nincs. A Kodiaq se rossz amúgy (pont az S-Maxos rokonoméknak van céges Kodiaqja - az S-Maxot jobban szeretik), de az meg megint csak elég drága (mondjuk mi nem?)... és talán nem is annyira nagy.

    Sajnos a "normális" 7 személyes használathoz (elfogadható csomagtérhez) minimum 490 centis autó kell, de inkább ilyen 505-510, ami már persze brutál nagy bármihez képest. De úgy már legalább 350 liter körüli lesz a csomagtér. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sinesol #254 üzenetére

    Fuuu, az a Cadillac egy szörnyeteg, tutira nem kellene, szerintem még akkor se, ha csilliomos lennék (de nem vagyok az). Alapvetően praktikus, nem mérhetetlenül drága fenntartású autót keresnék, amivel azért normál helyeken is lehet parkolni. Az egyik szomszédos utcában párszor már láttam egy Ford F350-est parkolni. Nem tudom, hogy mi baja van az amerikaiaknak, de a rohadt nagy, rohadt erős autóknak én szinte semmi értelmét nem látom. :( Persze ha ta vagy a Dzsokijújing, és 3 tehenet szállítasz rajta egyszerre a dzsungelben vagy a Himalájában, akkor oké, de városok közelébe se engedném.

    #255 és #256: Köszi a tippeket. :R Az Explorer tényleg jó. :) Szerintem már azt is volt, hogy néztem, de sajnos új autó EV-ből meg PHEV-ből fixen nem játszik, mert azok már bőven a huszon-harmincx milliós kategóriák. :( Nekem meg sajnos a fele is sok árban. Egyelőre a Tesla X100-akkal próbálok barátkozni, némi szerencsével év vége felé, vagy max. jövőre tudunk majd venni egy olyat. Vagy valami mást. Egyelőre muszájból a sima 5 fős autóinkkal is még épp elvagyunk (3 gyerek van, 0,5-4-6 évesek), csak időnként, amikor néha megyünk valahová, akkor vinnénk magunkkal a bátyámat és/vagy az anyósomat. De a legtöbb esetben az is 5 személyesként lenne használva, és más esetekben is inkább 6. A csomagtér meg 6 személyes esetben már érdemben jobb lenne. Ha eleve lenne ~300 liter 7 üléssel, akkor 6-tal az már lenne vagy 350-400.

    #255: Az "új" autót én napi szinten használnám munkába járásra, és nem kisbusszal szeretnék járni. :DDD A Multivan amúgy nagyon szép és nagyon jó (és persze elég drága is, pláne újonnan), de az leginkább "harmadik", kifejezetten túrázós autónak lenne jó. Az meg (egyelőre) egyáltalán nem játszik. Most 2 autónk van (egy régi SX4 - anyóstól vettük meg -, és egy régi Mazda 6), és 2 is fog maradni. Csak szeretnék egy olyan autót, amiben ha kell, elférünk mindannyian, meg egy kevés napos túrára némi cucc is. A kisbuszok amúgy sem pakolhatóak jól szerintem. Rövid, magas csomagtér, egymás tetejére dobálhatsz mindent, rendes rögzítés sincs. Ilyen szempontból szerintem/nekem sokkal jobb egy sima kombi, aminél a csomagtartónak van pereme, és nem minden kapásból az ajtónak csúszik neki. Ráadásul a mélység-magasság arány is sokkal inkább minden kompatibilis. :)

    #256: Annak az E Mercinek meg majd utánanézek, hátha akad belőle. Engem túlzottan nem érdekel az, hogy nem elterjedt (eléggé rétegigényeim vannak nekem is), ha a konstrukció nem rossz, és urambocsá' meg is tudom fizetni, akkor tőlem jöhet az is. ;)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz HThomas #258 üzenetére

    "Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés"

    OMG :Y Akkor ugyanaz, mint a Model S. Sokáig szemeztem vele, mert azt hittem, hogy ugyanolyan benne az ülés konfiguráció, mint az X-ben... de nem. FB-on tudtam meg az egyik teslás csoportban, hogy hogy néz ki... hát ledöbbentem:

    Szóval nem, ilyen NEM kell.

    "Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen."

    Jogos ez is. De nincs is ezzel semmi baj. Csináljanak kombi hosszban, vagy még nagyobban MPV-t, és akkor mindenki vidám. Egy nagy kombi 470-485 centi, ehhez képest a legtöbb MPV 450-460 centi, de még az akár 7 személyes SUV-ok nagy része is ~460-480 cm. Nevetséges.

    #259: "az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó"

    Ha van egy farmod állatokkal, akkor esetleg elfogadom. De ha amúgy városban élsz - és azért Amerikában is vannak ilyenek -, akkor egyszerűen nevetséges. Vagy még úgy tudnám elképzelni, hogy a csomagtere "convertible" (levehető), és akkor ~személyautó-pickup lenne. De akár olcsóbb a benya, akár nem, ne akarjon már minden paraszt 6 méteres, 3 tonna fölötti monstrummal járni, ami szerintem vagy duplaannyit fogyaszt, mint egy normális, nem kisméretű személyautó.

    "Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy"

    Igen, és ez amúgy nagyon gáz szerintem. :( Legalábbis a 7 személyes autóknál; olyat már nem poénból vesz az ember. De azért vannak kivételek (Audi Q7 505 cm, BMW X7 515 cm, Mercedes GLS (X167) 521 cm :Y).

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz pilóta #267 üzenetére

    "Erős a gyanyum, hogy ha nő a kereslet a töltöinfrastruktúrára, akkor megjelenik a kínálat is..."

    Igen, csak elektront nehezebb bányászni, mint szénhidrogéneket (mert pl. akár szénhidrogén is kellhet hozzá :DDD ), ráadásul a kiépítés is macerásabb. (Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.) Persze ha már van kiépült infrastruktúra, és az ellátás is megoldott, akkor már nagyon könnyű az egész. :) Csak addig eljutni sajnos nagyon nehéz ÉS drága.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #271 üzenetére

    Azért van némi, egészen minimális különbség. A kőolajat nem te állítod elő, hanem az van (még). A szállítása és a tárolása is már régóta megoldott, és egész egyszerű (hosszú kőolajvezetékek, hatalmas olajtankerek, tartálykocsik), és hellyel-közzel akár nagyon gagyi módon házilag is meg tudod oldani (fogsz pár marmonkannát, megtöltöd, aztán meg az akár tehén által hajtott "lovas"kocsival odébb viszed).

    Áram viszont nem van. Nem szeded le az áramfáról vagy bányászod ki a mészlepedékes elektrontelepről. Ezek helyett sajnos elő kell állítanod. Erőművekben, többé-kevésbé bonyolultan (akár kőolaj felhasználásával btw). És ami egy hatalmas probléma vele: "szállítani" még tudod is valahogy (egy közvetlen erőmű-villanyautó rézkanóccal például), de tárolni igazából nem. (Illetve de, csak baromi drága, nem éri meg. Egyelőre...)

    És itt jön a képbe a tanyán lakó Józsi bácsi, aki a legközelebbi elektrik vezetéktől is kilométerekre van, viszont le akarja cserélni a marmonkanna szállításra is használt Riskát egy Mercedes EQS-re, amit otthon akar tölteni. Na azt hogyan fogja? Kihúzza hozzá a kábelt az EON? Vagy vegyen szigetüzemű naperőművet (30+ kWp)?

    Ha az EQS helyett mondjuk inkább egy Hummert venne, akkor azt telepakolja vagy 50 marmonkannával, elmegy a legközelebbi Tescoig, ott a kúton megtölti az 50 marmonkannát benyával, aztán meg azt otthon közvetlenül fel tudja használni sokáig. Alternatív megoldás, ha a sziget üzem meg a kábelfektetés nem jönne be, hogy elmegy a Riskával a Tescoig, ott vesz egy dízeles áramgenerátort, meg 50 marmonkannányi benzint (ebből is látszik, hogy Józsi bácsi nem igazán vágja a témát), amit a 2. generátoránál már gázolajra cserél, és végre tudja házilag is tölteni az EQS-ét! :R

    Szóval nem, nagyon nem ugyanolyan a kettő. Ha legalább nagyrészt hasonló lenne, akkor nem lenne semmi gond. De egyáltalán nem olyan.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Vesa #279 üzenetére

    Ma már az teljesen természetes, hogy mindenhol van benzinkút. Amikhez igen, oda kell szállítani benyát, de közel se napi szinten (ugyanolyat). (Ez persze kút/forgalomfüggő.) Egy tartálykocsi kb. 20-30 ezer literes, abból 50 literes tankkal kijön 400-600 teljes teletankolás, reálisan meg mondjuk talán 800-1500 tankolás, vagy több. És ez egyfajta üzemanyag csak, pedig van néhány fajta, amik között azért megoszlanak az autósok. Nem akarok hazudni, de egyszer talán egy OMV kúton mondták azt, hogy heti egyszer visznek hozzájuk üzemanyagot. Pedig az egy forgalmas helyen lévő forgalmas kút volt.

    Régen - mondjuk 50-60 éve - valóban nagyon kevés kút volt, de már vagy 30 éve rengeteg van, tényleg majdnem minden 2. bodzabokornál is. Majd ha közel ugyanígy lesz az elektromos töltőkkel is, akkor az egy egészen más helyzet lesz. De egyelőre nagyon nem így van. Az meg, hogy mi volt 50-100 éve, egyáltalán nem foglalkoztat, és annyira az se vigasztal, hogy mi lesz 20-30 év múlva. Próbálok a mában élni. Lehet, hogy 2050-ben már jó lesz, de addig még lehet kifejezetten nehéz.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Vesa #284 üzenetére

    Jogos felvetések ezek is, köszi. :R A tetőboxtól amúgy mindig is ódzkodtam - bár lehet, hogy ez csak az én hülyeségem. Egyrészt magasan van (én meg alacsony vagyok, ami egy eleve magas autónál mindenképp probléma), másrészt plusz - jelentős - légellenállás (mondjuk ezen akár túl lehet lendülni), harmadrészt viszont - és ez a legnagyobb félelmem - elég könnyen feltörhető, meglovasítható. És ha pont abba tettem a család Fabergé tojását, meg az arany/gyémánt ékszereinket is... akkor az nem olyan jó. :B :DDD

    De amúgy igen, egyszerű és logikus megoldás. És ha úgy veszed, mint egy autóhoz tartozó extrát, akkor (sajnos) nem is olyan drága. Ha meg az utazás végpontjánál teljesen kipakolsz belőle, akkor még olyan nagy anyagi veszéllyel se jár. :K

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz HThomas #286 üzenetére

    Ezek is mind jogos felvetések.

    Teljesen nyilvánvaló amúgy, hogy a kocsiban gyakorlatilag soha nem hagy az ember nagyobb értéket, csak amíg egy nagyobb méretű nagyobb értéket eljuttatsz A-ból a tőle nagyon messze levő B-be, addig lehetnek problémák. Akár köztes megállóknál, szállásoknál. Ha mondjuk egy hószánt hajtogatnék be a tetőboxba (nyilván nem teljesen valós példa), akkor azt nem biztos, hogy egy 2 napos út átmeneti szállásánál le szeretném venni, hogy aztán másnap reggel, az indulás előtt újra felrakhassam - persze aki lusta, és kockáztatni is szeret, az előbb-utóbb ráfarag. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz HThomas #294 üzenetére

    "az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre"

    EZ A TUTI MEGOLDÁS!!!4 :R Sőt, eleve a gyerekek közé rakom, és akkor még csak le- és felszerelni se kell. :))

    Nekem a UK-ben kilopták a kocsimból a katalizátort. Szétvágták a kipufogónál, 2-3 perc alatt meg is vannak vele. Közel 2 hetet szívtam vele, és összességében (mivel 1 éven belül hazaköltöztünk - na nem emiatt) szerintem vagy 3-500 fontot buktam is miatta. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Gynt #292 üzenetére

    "és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik."

    Négy-öt személy négy-öt bőröndje egy MPV-ben, sőt még egy kombiban is elférne, viszont hét személyé egy alapból ~200 literes csomagterű (7 személyes) MPV-ben már kevésbé. Három kisgyerekünk van, a legkisebbnek konkrétan kellene kiságy, sőt babakocsi se ártana (a hordozó mellé), amik már önmagában felzabálnák az egész csomagteret, sőt talán többet is. Persze 2 (szülő) + 3 (gyerek) = 5 (fő) <> 7, de pont hosszabb (értsd: ~7-10 nap) csatlakozhatna ezekhez még 2 fő. Szóval pont olyan konfigurációnál lenne a legkisebb a csomagtér, amikor a leginkább szükség lenne rá. :)

    Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Gynt #298 üzenetére

    "Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre."

    Felvetem majd a problémát az asszonynak. :DDD 21 éve vagyunk együtt (az életemnek már több, mint a fele), biztos meg fogja érteni. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák