Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #124 üzenetére

    Aztán miért kellene "követelni"? Te annyival mész, amennyivel akarsz, már ha az 60 és 130 km/h között van. (Oké, a többi jármű is kevesebbet fogyasztana a kisebb sebességnél, de ez a te költségeid szempontjából gyakorlatilag mindegy.) Az ICE-ok hatótávja azért nem csappan meg brutál mértékben, persze lehet, hogy leesik ~8-900 km-ről mondjuk 6-700-ra, urambocsá' még kevesebbre. Viszont aztán bármelyik sarkon "feltöltheted" kb. Supercharger áron, de nem 50, hanem bő 1 perc alatt, nagyjából 40-50000 km/h sebességgel. :U

    #126: "Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?"

    Ezt advanced user experience-nek hívják, és nagyon raj. :K Ha még lenne mellé valamilyen menő hangeffekt is, az lenne csak az igazi csúcs! Azt meg melyik dizájner nem szarja le, hogy a funkció a fancység rovására megy? :U Nekik pont nem számít, ha a hülye sofőr amiatt okoz tömegbalesetet, vagy üt el a zebrán 10 embert, mert a klímát kellett csesztetnie.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Paxker315 #134 üzenetére

    Persze, csak ugye az egész autózás onnan jön, hogy gyorsan eljuss távolabbi helyekre. Lóval simán el lehet jutni Békéscsabáról Pestre egy nap alatt, vagy gyalog 4-5 nap alatt, megalszol pár helyen, alig szennyezel. De ugye pont ez lenne az autózás lényege, hogy ne így legyen, hanem inkább másfél óra...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #134 üzenetére

    A felvetéseid nem rosszak, és egy olyan kis országban, mint Magyarország, sokkal inkább működhetnének, mint mondjuk Németországban vagy az USA-ban, hiszen itt max. egy Zalaegerszeg-Debrecen távolságnál járna jelentősebb menetidő-növekedéssel. (Sőt, amúgy mintha pont a franciáknál pont a fogyasztáscsökkentés végett csökkentették is volna - vagy csak sokan szerették volna, hogy csökkentsék?? - a sebességhatárt.)

    Részben viszont - legalábbis szerintem - túlideologizálod a helyzetet.
    Egy mondjuk 130 → 110-es váltásnál a zajterhelés valószínűleg érdemben nem változna. Így is, úgy is hangosak az autók. :) De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog. Ahová meg kell (és ugye ez is törvényben szabályozott), tesznek zajvédőt, és azokon a részeken többnyire eleve sokkal kisebb a sebességhatár (pl. 80-100). Ami sokkal fontosabb a zaj szempontjából, az a járművek száma. Azt viszont nem fogják korlátozni.

    A fogyasztás csökkenése szerintem bő 5%-nál nem lenne nagyobb (6 literes fogyasztásnál már az is -0,3 liter). Az is jó persze, de nem az a meghatározó. Hanem az, hogy Marketinges Józsi egyedül autózott napi 600 km-t azért, hogy részt vegyen egy mítingen, amit amúgy online is simán megtarthattak volna. Meg ugye ha eleve nem egy ember ülne egy autóban, hanem 2-3, akkor az máris fele-harmadannyi autó. Meg ha nem 1,5-2 tonnás autókban ülnénk egyedül, hanem kevés 100 kilós "matchboxokban", akkor megint csak radikálisan csökkenthető lenne a fogyasztás is.

    Kevesebb baleset lenne-e? Talán. Vagy nem. Lehet, hogy kevesebb baleset lenne, de talán inkább kevesebb halálos baleset. Ami persze egy nagyon jó dolog lenne. De elsősorban nem abból szokott lenni a probléma, hogy valaki a megengedett sebességgel közlekedik, hanem abból, ha hülye (nem figyel, mert pl. mobilozik vezetés közben, urambocsá' elalszik) vagy épp béna a sofőr (relatív gyorshajtás, akár érdemben a sebességhatár alatt; pl. havas, jeges úton, durva esőben, porviharban). Viszont akik most érdemben gyorshajtanak (mondjuk 180-200 km/h), szerinted ők is 20-szal kevesebbel fognak menni? Ugye hogy nem? :) Ha meg eddig mondjuk 50-70 km/h volt a sebességkülönbség köztük és a szabályosan közlekedők között, akkor ez most már 70-90 km/h lesz, ami már érdemben veszélyesebb. Ami spec. pont fokozhatja a balesetek számát. Hülye dolog ez. :) És pont azért lehet hülye dolog, mert hülyék az emberek.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • kyle23

    tag

    válasz Paxker315 #124 üzenetére

    Ez szimplán hazugság. Nem csappan az szinte semmit. 135 templomat, klímával 5.3-5.7 között van a világ pusztulásáért felelős 1.9pdtdi motorral. Uez közút 4.8-5.2. Bár ha azt mondtad volna, hogy 10% a bukó akkor kb igazad lenne. AZ a kérdés euz egy EVnél mennyi? 50%? Akkor sztárok be a röhögéstől mindig mikor látom a 10-20-30 mill@s EVket kampózni a kamionok meg kisfurgonok mögött. :D
    Emiatt is mondom mindig, hogy erőlködjenek egyenlőre a városokban, meg azok 50kmes körzetében, mert oda valók, arra tökéletesek. Egyenlőre. Majd akkor lesz értelme totál háborút indítani a benzinesek ill dieselesek ellen, amikor már fixen tudják azok 70-80%-át hatótávját, uazon a sebességes és minden kényelmi funkciót is használva. Nem, nem a kamu wltp érdekel.

  • cucka

    addikt

    válasz Paxker315 #138 üzenetére

    Az autók zajterhelésének nagy részét a gördülési zaj okozza.
    Ami a sebességtől, a gumi futófelületétől és az út milyenségétől függ. A felni méret sok vizet nem zavar.
    Az út felület hatalmas különbség tud lenni, az ilyen érdes textúrájú utak az autóban ülve is érezhetően megnövelik a zajszintet, kívülről meg ugyanez a négyzeten. És persze extra gumikopást is okoznak, ami környezetvédelmileg szintén probléma.

    Amúgy a kérdésedre a válasz - azért egyre nagyobbak a felnik (és a kerekek is), mert az jobban néz ki. A nők is hordanak magas sarkú cipőt, az sem praktikus.

    #139kyle23
    Az ilyen régi dízel motoroknál nem a fogyasztás a probléma, meg a co2 kibocsátás, hanem hogy ami kijön a kipufogójukon, az rákot okoz.
    Gondolom te sem a szántóföldön laksz, és nem is rakod le az autódat a város határában.

    [ Szerkesztve ]

  • bteebi

    veterán

    válasz Paxker315 #138 üzenetére

    "Jó dolog a hiperszenzorosság"

    (Sajnos) nem jó. Vagyis sok - a legtöbb - esetben nem.

    "csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni."

    Amíg Angliában éltem, addig mondjuk leginkább vezettem, és nem nagyon sétáltam olyan helyen, ami nem eleve arra van, hogy ott emberek sétáljanak (pl. sétálóutcák). Csend is volt, és a levegő is egész jó volt. Itthon viszont, akár a székesfővárosban, akár vidéki nagyvárosban (ahol lakunk) feltűnt, hogy milyen szar minden. :DDD De azért félig-meddig együtt lehet vele élni. Keresni kell a csendes(ebb) helyeket.

    "Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek"

    Én meg zenét hallgatok. Nem is halkan ráadásul, bár azért relatíve kutturáltan. Vegyél elektromos autót. :)

    "De a nagy felniket sem értem feltétlenül"

    Pedig első körben pofonegyszerű. Jobban néznek ki. :U Mondjuk szerintem 19" fölött már minden ormótlan. Az előző autómon (Mazda 6) 17"-os 215/45-ös gumik voltak, elég szép alufelnin. Szerintem már-már tökéletes volt, látványra, meg amúgy is. A mostanin (Mazda 6) 215/55 R16-os van. Kevésbé szép. A felni is.

    Az amúgy durva, hogy régen a 17" nagy volt, a 18-19" meg már-már csodaszámba ment. Ma meg már szinte egy Minire is ráteszik a 20-22"-os kerekeket. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák