Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kyle23

    tag

    válasz cucka #141 üzenetére

    Ok. De szerinted az újabb motorok nem tudják ugyanezt? Ne vicceljünk már. Annyi baromságot hoznak fel a brlsőégésű motorok ellen, hogy az már fáj. Semmilyen komoly visszaesés nincs autópály@s tempónál, nem úgy mint az EV-nél. Az ilyen kisarkítós, hazugságoktól falra tudnék mászni.....
    Nem szántóföldön lakom, csak szimplán karban tartom az összes kocsimat, erőgépeket. Meg nem terjesztek ennyi baromságot, hogy minden szar csak az Év a Szent, miközben közel sem szentgrál az sem. Addig, amíg a világ m@sik végéről, hajókkal meg repülőkkel hozatom be a filléres szarjaimat, addig ne akarjuk már ki nyírni az autózást, meg felcimkézni azokat, akik nem hajlandóak ezt elfogadni.
    Érdekes mód, remeg a világ, hogy kinyírják a belsőégésű kocsikat, de ha már akkugyár, meg Ev gyártó cégek épülnek a szomszédba, akkor takarodjon a picsába, mert kinyírják a földet. Fuck logic ugye.....
    A rengeteg műanyag étel zabálásról ne is beszéljünk, hogy mi okoz még rákot a kipufogó gázon kívül...

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #143 üzenetére

    "A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk."

    Így van. Több fícsör nincs meg egy Teslában, ami egy németben benne van, vagy kérhető (pl. HUD), viszont olyan dolgok meg vannak benne alapból, amik a német prémiumokban akár milliós felárak lehetnek. Például a bőr belső (még ha az nevetséges is a Teslánál), vagy az ülésfűtés/hűtés, panorámatető.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #151 üzenetére

    Nekem alapvetően sokkal jobban tetszik a Tesla koncepciója. Igenis legyen majdnem minden (hasznos, releváns) fícsör alapból elérhető. Az már nem érdekel, hogy a gyémánthatású karbon matricáért meg az M betűért ki kell pengetni 4-5 millát a BMW-nél, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásokat ne hagyjanak már ki csak azért az eleve rohadt drága autóikból, hogy azokért még x milliót el lehessen kérni.

    Konfiguráltam már talán 5-ös BMW-t fullra. Alapból volt vagy 30 millió, azt hiszem 50 körül meg is állt a végén. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • kyle23

    tag

    válasz cucka #152 üzenetére

    Egyet értek szinte majdnem mindenben!

    EV-k valós alternatívák lehetnek, csak nagyon sok idő még, míg az infrastruktúra valóban képes lefedni az igényeket, itt arra gondolok, hogy a töltőhelyek száma min duplázódik v triplázódik, ill 80%-ban lesznek a nagy sebességű töltők , ahol nem kell megvárni egy szülést, hogy maxra menjen a kocsi. Ha ezek adottak lesznek hatalmas réteget kitudnak majd váltani, de addig még mindig inkább réteg termék lesz az EV, sajnos v nem sajnos.

    A régi autókra tekintve, az ilyen füstölős szarokat és a DPF nélküli kocsikat én sem engedném forgalomba, kezdetnek megbasznám a tulajt is, utána meg mennék a vizsgaállomásra ahol átengedték a kocsit, de itt nem csak a füstölésre lennék kihegyezve, hanem a rozsda által összefogott kasznis kocsikra is. Egyszerűen nevetséges és szánalmas, hogy milyen autók vannak engedélyeztetve a közutakon.
    Minden kocsinak meglenne a helye, az, hogy boldog-boldogtalan dieselt vett, azt nem tudom kinek kell köszönni. Diesel pályára, nagy távolságokra, illetve erőgépekbe, benzines szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.
    A jelenlegi EV-ket már most tökéletesen lehetne városi, munkába járós autónak használni, mert annak tökéletes és elég, még akkor is, ha fűteni v hűteni kell meg fúj a szél stb. Teljesen még nem kiváltható akár egy benzines akár egy Diesel kocsi, de az idő haladtával és a fejlesztésekkel eljöhet ez az idő, de még nagyon messze vagyunk szerintem tőle. Az lesz majdf még a kérdés, ha átbillen a mérleg nyelve, az áram mint meghajtó anyag hova fog kilőni árban, mert már most is látszik, hogy bizony szépen nő felfelé a töltési ár. Nyilván, ha otthol tudsz tölteni az okés, de ezt a városi, paneles lakosok nem tudják majd megoldani. :)

    Nem tervezek amcsiba menni, nincs rá időm. :DD , hál istennek vidéki papíros paraszt vagyok, és viszonylag tiszta levegőt lélegzem. :)

  • Qtya123

    őstag

    válasz cucka #152 üzenetére

    "Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt."

    15 évvel ezelőtt is ugyanezt ugattam, hogy ez egyszerűen nonszensz. Meg, hogy nem való városba, rövid utakra a dízel. Akkoriban persze legtöbben legyintettek ezekre a hangokra. Az az időszak volt kb a mánia csúcsa szerintem. Boldog-boldogtalan azt vett városba is, meg emlékszem özönlöttek be az országba a 2010-es években a 320D BMW-k.
    Aztán szépen megégették magukat vele az emberek, mert egyrészt egy rakás levedlett autót hoztak be, aminek a hibái már itthon jöttek ki, másrészt ugye elkezdték ölni őket a városban araszolós 15-20 perces távok. Kollégám anno 1.5 km-re járt a munkahelyére dízellel és vergődött, hogy örökké DPF problémája van. 1.5 km... Semmilyen autót nem indítanék be ilyen munkába járási távra.

    Mára már változott a kép, kissé háttérbe szorult ez a városban dízellel mászkálás, de a behurcolt retkek a mai napig itt rohangálnak kiherélt részecskeszűrővel.
    Az megint egy más kérdés, hogy a modern benzinesek szintén részecskeszűrővel szereltek, mert a veszélyes PM 2.5 részecskeszám jelentősen megnőtt a kipufogógázban a szigorodó emissziós normák miatti fejlesztések által. Gondolom, mikor ezek lesznek 15 évesek, szintén kiflexelt, kiütött, DPF szűrő nélkül folytatják útjukat.... :(

    [ Szerkesztve ]

  • CriticalHit

    őstag

    válasz cucka #180 üzenetére

    Valóban igaz, hogy így " semmi se változott érdemben". Pedig az állami támogatás már magánszemély számára is elérhetővé tehetné a Renault 5, az Alfa Milano/Junior vagy az MG4-el az elektromos autózást. Rosszul emlékszem, hogy volt magánszemélyek részére is állami támogatás?

    Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

  • Vesa

    veterán

    válasz cucka #151 üzenetére

    Csak nem mindegy, hogy az az extra milyen minőségű. Amíg a BYD Atto-ban a sávtartó konkrétan használhatatlan, mert autópályán a leállósáv és a külső sáv vonalán visz, addig a német prémiumban úgy tartja a sávban az autót mint a kisangyal. Vagy pl. amíg a Volvo HUD egy pár pixeles, gyakorlatilag testreszabhatatlan légypiszok a szélvédőn, addig egy BMW-ben ez maximálisan testreszabható és kiválóan használható. Nem elég az, hogy valami "benne van". Azt is nézni kell, hogyan és milyen minőségben működik. Ugyanakkor pl. a Skoda ENYAQ-ban már 2021-bem is elérhető volt az Augmented Reality a HUD-on, ami elég menő és nagyon jól működik. Ilyet túl sok HUD még nem tud, pl. a Mercedes és a VW egyes típusai, meg még pár autó tudja csak.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • cappa72

    nagyúr

    válasz cucka #274 üzenetére

    Legyen inkább teljesítményfelhasználás.
    Az áram mértékegysége az Amper.
    A teljesítmény az W.

    (Nem akarok nyelvtannáci lenni, de ha már számolgatunk mindenféle adatot, akkor legyen korrekt a megnevezés és a mértékegység.

    Ahogy H. Béla mondotta egykoron:
    "Kollégák, aki a mérőszámok után nem írja ki a megfelelő mértékegységet, az más sarlatánságokra is képes.")

    [ Szerkesztve ]

    B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

  • bteebi

    veterán

    válasz cucka #271 üzenetére

    Azért van némi, egészen minimális különbség. A kőolajat nem te állítod elő, hanem az van (még). A szállítása és a tárolása is már régóta megoldott, és egész egyszerű (hosszú kőolajvezetékek, hatalmas olajtankerek, tartálykocsik), és hellyel-közzel akár nagyon gagyi módon házilag is meg tudod oldani (fogsz pár marmonkannát, megtöltöd, aztán meg az akár tehén által hajtott "lovas"kocsival odébb viszed).

    Áram viszont nem van. Nem szeded le az áramfáról vagy bányászod ki a mészlepedékes elektrontelepről. Ezek helyett sajnos elő kell állítanod. Erőművekben, többé-kevésbé bonyolultan (akár kőolaj felhasználásával btw). És ami egy hatalmas probléma vele: "szállítani" még tudod is valahogy (egy közvetlen erőmű-villanyautó rézkanóccal például), de tárolni igazából nem. (Illetve de, csak baromi drága, nem éri meg. Egyelőre...)

    És itt jön a képbe a tanyán lakó Józsi bácsi, aki a legközelebbi elektrik vezetéktől is kilométerekre van, viszont le akarja cserélni a marmonkanna szállításra is használt Riskát egy Mercedes EQS-re, amit otthon akar tölteni. Na azt hogyan fogja? Kihúzza hozzá a kábelt az EON? Vagy vegyen szigetüzemű naperőművet (30+ kWp)?

    Ha az EQS helyett mondjuk inkább egy Hummert venne, akkor azt telepakolja vagy 50 marmonkannával, elmegy a legközelebbi Tescoig, ott a kúton megtölti az 50 marmonkannát benyával, aztán meg azt otthon közvetlenül fel tudja használni sokáig. Alternatív megoldás, ha a sziget üzem meg a kábelfektetés nem jönne be, hogy elmegy a Riskával a Tescoig, ott vesz egy dízeles áramgenerátort, meg 50 marmonkannányi benzint (ebből is látszik, hogy Józsi bácsi nem igazán vágja a témát), amit a 2. generátoránál már gázolajra cserél, és végre tudja házilag is tölteni az EQS-ét! :R

    Szóval nem, nagyon nem ugyanolyan a kettő. Ha legalább nagyrészt hasonló lenne, akkor nem lenne semmi gond. De egyáltalán nem olyan.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák