Hatásvadászat
Az i7 ebben a kétszínű fényezésben (csak 4,6 milla extra pénz) és az M-csomagos külső elemekkel gyakorlatilag az összes járókelő, biciklista és másik sofőr fejét mágnesként forgatja. Amikor a fatelepre mentem parkettaszegélyért, akkor meglehetősen ostobán éreztem magam beállva a melófurgonok közé, hogy mire két szál szegéllyel visszatérve és a csomagteret a távolból nyitva rebbentsek szét egy csapat bámészkodót, akik utána igen megalázó és/vagy irigykedő tekintettel méregettek engem (megverjük?), ez egy masszívan ellenszenves autó és erre rá is játszik, illetve ad rá extra lehetőséget is.
Az ajtók ugyanis maguktól nyílnak és csukódnak (ez csak 600 lepedős extra). Kapásból nincs kilincs belül, van gomb a teljes nyitásra, meg arra is, hogy csak résnyire nyisson. Nem kell aggódni, tele van szenzorozva, szóval a teljes nyitás sem fogja nekiverni az ajtót a mellettünk álló kocsinak. Ha beültünk, akkor a féket megnyomja behúzza az ajtót, ha pedig kiszálltunk, akkor a kulcson levő BMW emblémát hosszan nyomva az összes ajtót bezárja a kocsi. Azért ez laza, bármilyen helyzetben egy “menj már a fenébe” reakciót vált ki azokból, akik egyébként is azt sasolják, hogy milyen gennyláda fog kiszállni az ordítóan drága BMW-ből. Ha eddig nem voltál ellenszenves, akkor ezen a ponton tutira a pulzáló gyűlölet epicentrumában találod magad és csak azért nem vernek agyon, mert bizonyára nagyon befolyásos barátaid vannak.
Az akku mindhárom esetben nettó 101,7 kWh-s, szóval ha csak egy csoffadt konnektorunk van tölteni, akkor egy fázisról etetve (egy sima dugalj) kell neki 40 óra a teljes töltéshez. Ez ugyan riasztónak hangzik, de egy éjszaka alatt belemegy 25%-nyi nafta, ami simán elég 150 kilométerre, tehát ha ennél kevesebbet megyünk egy nap, akkor tökre élhető még így is az i7. Ha pedig messze akarunk eljutni, akkor jöhet a DC villámtöltés optimális esetben 195 kW-os tempóval. Erre még visszatérünk.
Az első vesék rengeteg szenzort és kamerát rejtenek, de van kamera oldalt is, hátul is (utóbbinál érzékeli, ha nem tökéletes a kép és felkínál egy mosást a rendszer), ez a BMW is ad 360 fokos képet a parkolásról, no meg az összes kamera folyamatosan rögzít 30 másodpercnyi felvételt, amit aztán le lehet menteni USB-re, hogy fontos helyzeteket minden szögből visszanézhessünk. Működik a sofőr nélküli automatikus parkolás merőleges és párhuzamos helyekre, de mintegy 150 méternyi utat megjegyez a rendszer (mondjuk a kovácsoltvas kertkaputól a fűtött garázsig) és ezt utána önállóan reprodukálja, GPS alapján észleli, hogy a rögzített út végpontján állunk, aztán emberi beavatkozás nélkül, de a szenzorokat folyamatosan monitorozva beáll és kiáll helyettünk pont úgy, ahogyan megtanítottuk neki.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!