Hirdetés

Nothing Phone 2a - semmi nem drága

Lefelé bővítette kínálatát a Nothing, ez természetesen a funkcionalitás megcsonkításával járt, mégis megtartotta a márkára eddig jellemző egyedi vonásokat az olcsósított modell.

Multimédia

A hátlapon egymás mellé tett kamerák felbontása egységesen 50 megapixeles, két Samsung szenzorról van szó, a normál látószögű fotókért egy ISOCELL GN9, az ultraszéles felvételekért egy JN1 felel. Előbbihez van optikai stabilizáció is. Alapból persze most is 12,5 megapixelen fogunk fotózgatni, a kezelőfelületet pedig nem variálták túl, de a “több” opció mögött van pro mód is, ahol az ISO, a záridő, az EV és a fehéregyensúly változtatható — de csak a főkamera kapcsán, az ultraszélesnél ez nem elérhető. Az is kicsit zavaró, hogy a bal felső sarokból előhúzható beállítási ablak (képméret, mozgáskövetés, egyebek) nem fordul el 90 fokkal, ha fekvő állapotban fotózunk. 50 megapixel esetén nincs kétszeres zoom, ezt csak 12 megapixelben kínálja fel a rendszer, hiszen abból vág majd közelebbi képet. Nappali tesztfotóink következnek:

50 MP normál

50 MP ultraszéles

12 MP normál

12 MP 2x zoom

12 MP ultraszéles

Az 50 megapixeles felbontás használatára semmi szükség, mert a kétszeres digitális zoom minimum olyan jó eredményt ad, mintha a nagy méretű képből vágnánk utólag ki. Az ultraszéles kameránál pedig azért nem kell használjuk, mert egyszerűen gyenge az eredmény teljes felbontáson, viszont 12,5 megapixelen mindkét esetben kifejezetten korrektek az eredmények, némi túlélesítésnek azért van nyoma, de ennyi bőven belefér. A megjelenést követően jött egy frissítés kimondottan a kamerára, addigra már megvoltak ugyan a tesztfotók, de mentünk a friss szoftverrel még egyet, ezeknek az eredménye látszik itt, ám már visszaadtuk a tesztkészüléket, amikor megint jött egy újabb update. Sötétebb fényviszonyok esetén a szoftver automatikusan kapcsolja az éjszakai módot, de ezt manuálisan felülbírálhatjuk. Ez azonban nem redukálja a felbontásbeli opcióinkat, ugyanúgy opció ilyenkor is az 50 megapixel mindkét látószöggel, illetve a kétszeres zoom is, magyarán megint jön egy rakás kép:

50 MP normál

50 MP ultraszéles

12 MP normál

12 MP 2x zoom

12 MP ultraszéles

Nos, este a főkamera nagyjából rendben van — 12,5 megapixelen. Jóval látványosabb, hogy a kétszeres digitális zoom mennyire feljavítja a fotókat ahhoz képest, mintha az 50 megapixeles felvételből mi vágnánk ezt ki, tehát lehet és érdemes is használni, de azért előfordulnak bizonytalanságok ott, ahol a sötét háttér előtt ugyancsak sötét tereptárgyak vannak, ott megborul a vonalélesség és zajos is az eredmény. Az ultraszéles kamera viszont sajnos gyenge, kásás lesz a fotó, noha a színkezelés látószögeken átívelően koherens. Szelfiügyben viszont nem vagyok teljesen elégedett:

A hátterszeparáció portré mód esetén ügyes. A 32 megapixeles felbontás viszont masszív túlzás, itt nyugodtan lehetett volna 8 megapixeles az eredmény egy 4-1-es binning után, valószínűleg jobbak lettek volna a képek és kevesebb tárhelyet is foglalnának a fotók. Persze nem kell 100%-os nézetben vizsgálni, akkor a kissé szűk dinamikatartomány ellenére is elégedettek lehetünk. Mi újság a videókkal?



A maximális felbontás és képkockaszám 4K30 mindkét szenzorral, de ilyenkor nem lehet köztük váltani. Noha mindkét kamerával korrekt a 4K felvétel színkezelése és minősége, de sajnos az elektronikus stabilizáció mozgás közben béna, ugrál a fókusz, ami nagyon zavaró. Inkább hagyatkozhatna a rendszer csak az OIS-re... Ha viszont Full HD-ra (és akár 60 fps-re) váltunk, akkor egyrészt lehet kapcsolgatni a látószögek közben a felvétel során, másrészt megszűnik az EIS béna működése, ez egyértelműen optimalizációs kérdés, amin még remélhetőleg tud javítani a gyártó.


Este az ultraszéles kamera elég satnya videókat csinál, a főkamera jó lehetne, de megint ugrál a fókusz.


Az előlapi modul nappal kifejezetten jó. Persze a dinamikatartomány valamivel szűkebb, mintha a hátlapi kamerát használnánk, a látószög is szűkre van vágva, vagyis az átlagnál messzebb kell nyújtsuk a kezünket előre, de az eredmény meglepően jó, itt az elektronikus stabilizáció is remekül működik, de sötétebb környezetben már elfogy ennek a Sony szenzornak is a tudása. Említést érdemel még a termék korrekt hangszórója, nagyon jópofák a gyári rendszerhangok, érezhető a vibrációs visszajelzés és természetesen megvan a HD felbontású tartalmak streameléséhez szükséges DRM licencsz is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés