Okai Neon Lite - extrái miatt szerethető

Az olcsó rollerek mezőnyéből nehéz kitűnni. Hasonló teljesítmény, hatótáv és kialakítás mellett szükség van egy-két egyedi megoldásra, amit az Okai képes is nyújtani, de adódnak kompromisszumok is.

Bevezető

Talán az első Xiaomi roller indította el azt folyamatot, ami itthon az elektromos rollerek terjedéséhez köthető. Egy megfizethető, alapvető városi rohangáláshoz elég tudást kínáló masina volt ez (és még mindig piacon van), ami sok-sok vásárló számára adott hirtelen olyan mobilitási szabadságot, mint egy kerékpár — csak éppen nem izzadt meg az ember és mindenféle mozgásszervi problémák mellett is megoldható volt a rövid távú, de egyszerű és célszerű helyváltoztatás. Erre aztán rácsatlakoztak a különböző rollerbérlési szolgáltatók, hogy tényleg ellepjék az utcákat ezek a gépek, noha ez a hirtelen jött rollermennyiség nem feltétlenül járt kéz a kézben a megfelelő használati attitűddel, de mint minden esetben, most is idomul majd a szabályozás és előbb-utóbb remélhetőleg a rollerezési kultúra is evolválódik.


[+]

Ám mostanra már annyira sokféle roller van a piacon, hogy alkategóriák is keletkeztek. A legolcsóbb mezőny tagjait szokás pálcikarollereknek is nevezni, főleg egyszerű és relatív vékonyka felépítésük miatt. A középső szegmensben vannak a komolyabb, vaskosabb, nagyobb hatótávú, sokszor némi csillapítást is felmutató motyók, ezek felett pedig jönnek az egyre erősebb, már a veszélyesség határát bőven súrolgató szörnyetegek mindenféle korlátozástól mentes végsebességgel és jókora, 60-80 kilométeres hatótávval. Mindennek ellenére a hazai szabályozás nem hogy nem idomult az ezrével az utcákon levő mikromobilitási eszközökhöz (ide értve az e-bringákat és a vadhajtásként jelen levő egykerekűket és villanyos gördeszkákat), hanem konkrétan nullát változott, miközben ígérgetés mindig volt, főleg akkor, amikor egy rolleres érintett volt valami balesetben és a média elkezdte nyomasztani a döntéshozókat. Időről-időre felröppennek állítólagos információk arról, hogy miképp fogják belegyömöszölni a KRESZ-be a rollereseket, de legutóbb azt hallottuk, hogy a választásokig nem piszkálja a kormányzat a rolleres társadalmat, nehogy megharagudjanak. Szép példája ez annak, hogy a júzerek biztonságát milyen csodásan írja felül az opportunizmus.


[+]

Ám az nagyjából látható, hogy az EU-s országokban sok helyen már meglévő szabályozás átemelésére lehet leginkább számítani. Ez meghúz egy határt a teljesítmény és a végsebesség kapcsán, kötelezővé téve a mechanikus féket és a világításokat. 300-350 wattos teljesítménymaximumra és 25 km/h-ban korlátozott végsebességre lehet számítani, eddig a pontig kvázi kerékpárként fogja kezelni a jogszabály a rollereket, tehát akiknek ide befér a cucca, azoknak nem kell aggódniuk. Az olcsóbb masinák pedig rendre ide tartoznak, ahogyan az Okai Neon Lite is, amiről amúgy ez a cikk is szólna, csak sajnos a szerzőt egyre többször zavarja, hogy az államapparátus a kisujját sem mozdítja meg, hogy kereteket szabjon a rolleres piacnak. Ebben az olcsónak számító (100-150 ezer forintos) kategóriában viszont nehéz kitűnni, a teljesítménybeli keretek kötöttek, tehát minőséggel és extra funkciókkal lehet csábítani a potenciális vevőket. Az Okai pedig ezt elég jól csinálja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés