Hirdetés

SAL VPT Smart - visszapillantóba oltott okostelefon

Jó régen, de járt már nálunk olyan menetrögzítő kamera, amit a visszapillantó tükörbe építettek. Sokat fejlődött az iparág, ez tagadhatatlan.

Kamerák és app

Egy ilyen berendezés legfontosabb tulajdonsága, hogy rögzítse a körülöttünk történő dolgokat, ami pedig fontos, azt egy érintéssel fixen tárolhassuk későbbi visszanézésre. Van a masinában G-szenzor, ha irreális lassulást érzékel, akkor ő maga is eltárolja a felvétel (mindkettőt), de erre manuálisan is van opció, ha az a kedvtelésünk, hogy a magukat villamosnak képzelő prémium autók indexelési szokásait este a fotelben elemezgessük bosszankodva. Viszont képminőség szempontjából az eredmény meglehetősen középszerű: Full HD az első, HD a hátsó kamera felbontása, a dinamikatartomány szűk, este az első modul még csak-csak, de a hátsó nagyon zajos és könnyen megzavarják a fények. Sokkal jobbat kéne kínálni ebben az árszegmensben, sokan lemondanának arról, hogy appokat telepítsenek, ha közben kapnának 4K felbontást, HDR-t és egyéb jóságokat, de ahhoz viszont a használt chipset+GPU páros lesz karcsú. Itt jön ki, hogy ez nem egy célhardver, amit egyetlen feladatra szánnak, hanem egy általános okostelefonos belépőszint.

A fenti videóban Zsolt elemezgeti a dolgot és rak be felvételeket is, amelyek MPEG-2 TS fájlformátumban esnek ki a gépből, ezeket azért kábé bármivel le lehet játszani, de alapvetően egy elég régi formátum, több videoeditor nem is tud velük mit kezdeni konvertálás nélkül. A célnak persze megfelelnek a videók, láthatók rajtuk a rendszámok, a helyszínek, széles a látószög elöl-hátul, tehát arra biztosan elég, hogy egy-egy esemény rekonstruálható legyen a segítségükkel.


[+]

Ha a motyóban fixen van SIM, akkor lesz értelme a CarKeeper alkalmazásnak is, ami egy QR-kód beolvasása és egy regisztráció után lehetőséget ad arra, hogy a távolból is ránézhessünk a kamera képére, küldhet riasztást, ha a G-szenzor szerint megmoccan az autó, pedig nem is ülünk benne, továbbá rögzíti a legutolsó használat helyét, amit térképen visszanézhetünk. A tükörben van 500 mAh-nyi akkumulátor, ami persze ahhoz kevés, hogy fixen rögzítsen videókat, de arra elég, hogy szükség esetén magához térjen a berendezés, kommunikáljon 4G-n és elindítsa a kamerákat.

Összegzés. Van ebben ötlet, az nem vitás. A kérdés inkább az, hogy szükségünk is van-e erre a tudásra. Azt mondanám, hogy ízlés dolga, jópofa, hogy a navigáció a tükörben fut, tolatókamerát nélkülöző autókban is hasznos a hátsó modul megléte és a kép kirakása a tükörre, a képminőség azonban lehetne jobb. Ha nem babrálunk semmivel és nem is rakunk ki alkalmazásokat fix futtatásra, akkor kis idő után lekapcsol a kép és megmarad tükörnek a termék úgy, hogy közben mennek a kamerák, nálam az ADAS felesleges fícsörnek számított, ahogyan az alkalmazástelepítés lehetősége is. Ahhoz képest, hogy koros a hardver, egyáltalán nem döcögős a felület, a nagy kártyák miatt használni sem komplikált, viszont pont a kamerák beállításai hiányoztak. A beszerelési komplexitás kvázi adottság, amit nemigen lehet elkerülni, de csak egyszer kell nekiesni, a GPS modul jól vizsgázott, a Bluetooth kihangosítással sem volt probléma, zenét mondjuk pont nem ezzel a masinával érdemes hallgatni. Magyarán vegyes a kép, vannak benne ötletes megoldások, ízlés és felhasználói szokás és elvárás kérdése, hogy megér-e 75 ezer forintot. Ha nincs Bluetooth-fejegység, első-hátsó menetrögzítő kamera és tolatókamera az autóban akkor vegyél új autót ez a berendezés sok funkciót próbál pótolni, nyilván nem lesz olyan, mintha gyári megoldásokkal szerelnénk fel, de nem is kerül annyiba. Ha viszont csak egy olyan kamera kell, ami a tükörbe van építve, akkor léteznek kevesebbet tudó, de az eredendő célnak ugyanígy megfelelő megoldások is kedvezőbb árfekvésben.

Bog

A tesztkészüléket a Somogyi Elektronic biztosította, köszönjük. Itt lehet megvásárolni.

Előzmények

Hirdetés