Hirdetés

SAL VPT Smart - visszapillantóba oltott okostelefon

Jó régen, de járt már nálunk olyan menetrögzítő kamera, amit a visszapillantó tükörbe építettek. Sokat fejlődött az iparág, ez tagadhatatlan.

Menü, funkciók

Kell egy kis idő, mire összeszedi magát a szerkezet, miután áramot kap. De aztán feltárul a felület, amely igény szerint többféle üzemmódban is mutatja magát. Mivel széles a kijelző, így alapesetben egy kártyás menü első három elemét látjuk balra, jobbra pedig az első kamera képét. Ez a felosztás akkor is általános, ha a menüelemek között választunk valamit (kivéve szövegbevitelnél, akkor mienk az egész terület), egészen balra vannak a legfontosabb ikonok (első és hátsó kamera, beállítások, home és vissza), egészen jobbra pedig a sebességünk, valamint az idő és a dátum olvasható le.


[+]

Mielőtt beletúrunk a részletekbe, vegyük észre, hogy ez egy olcsó telefon. 8.1-es Android, négymagos Speadtrum (Unisoc) SL8541E processzor, Mali820-as GPU, 2 GB LPDDR3 RAM és 16 GB tárhely jellemzi. Van benne egy 2 wattos hangszóró, FM-transmitter, hogy a rámásolt fájlokat átküldjük FM-sávon az autórádióra, képes a Bluetooth kapcsolatra, hogy kihangosítóként is működjön, van benne egy alapszintű 802.11 b/g/n WiFi, valamint egy 4G-s SIM-foglalat. Azt már kevésbé hirdetik, hogy a B20-as sávot nem ismeri, ami itt-ott okozhat adatkommunikációs problémát, de akárhogyan is: ez egy nagyon olcsó telefon hardvere, ami egy módosított Androidot futtat.


[+]

Pont ebből fakadóan egy csomó menüpont kialakítása ismerős lesz, főleg a beállítások között turkálva, de van alkalmazáslista is Google Play áruházzal, ahová le is lehet tölteni ezt-azt. Ha valaki YouTube videókat akar nézni egy visszapillantón, annak például adott a lehetőség. A menüben van hotspot funkció is, ami a belerakott SIM adatforgalmát osztja szét autószerte, de ha nem teszünk bele kártyát, viszont a telefonunkról osztunk netet, az is opció. Már csak azért is, mert van navigáció, alapesetben a Maps (de hát felrakható a Waze is), ami a tükör bal felén fut ablakban, egészen addig a pontig, amíg címet nem írunk be, mert onnantól fullscreen, de csak addig, amíg hozzá nem érünk — lett volna még némi feladat az optimalizáció szempontjából.


[+]

Az első, vagy a hátsó kamera képe egy az egyben kitehető, más kérdés, hogy a kép alját és tetejét jóindulatúan levágja a rendszer, de egymás mellé is tehetjük a képeket, bár ez vezeték közben zavaróbb, mint egy csapat rollerest kerülgetni a Lánchídon. Az amúgy is le van zárva. Normál esetben viszont nem látszik semmi a kijelzőn, csak működnek a kamerák, de amúgy a berendezés tükörként funkcionál, ám ha navigálunk, akkor ez a képessége megszűnik, mert elfoglalja a Google Maps a helyet. Olyat is tudunk ám csinálni, hogy fixen kidobjuk a hátsó kamera képét, és akkor egy Honda e-ben érezhetjük magunkat, tolatáskor még távolságcsíkokat is rajzol a képre a rendszer, de erre azért nem bíznám rá a lökhárító fényezését.


[+]

Ha előrefelé közlekedünk, akkor be lehet kapcsolni az ADAS névvel illetett sáv- és távolságfigyelőt, ami nyilván egy szoftveres megoldás, de meglepően ügyes, rajzolgatja a sávokat, mutatja a többi közlekedő távolságát, ha vészesen gyorsan közeledik valami, akkor rajzol rá piros figyelmeztetést, ez mind szép és jó, de közben szeretnék hátrafelé is pillantani néha, szóval az eredendő probléma ezzel az egésszel, hogy azért normál esetben ott az a tükör azért van, hogy belenézzek, ha viszont valami mást mutat, akkor egy információval kevesebbel gazdálkodom haladás közben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés