Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    A Bf és a Me jelölés időben tér el. Amikor a cég felvette Masserschmitt nevét, akkor változott a jelölés Me-re. Ez, ha jól emlékszem 1942-ben történt.

    Azok a pilóták, akik a 109-es többféle változatát is repülték (Hartmann kiesett, mert Ő csak G-n és K-n repült, a kettő pedig nem igazán különbözött egymástól) egyértelműen az F-et tartják a típus csúcsának. Erős fegyverzet, a legjobb manőverezőképesség, agilitás. A G-nek csökkenteni kellett a fegyverzetét, hogy valamennyire szinten tudják tartani a mutatóit. Ez viszont nem sikerült, folyamatosan romlott a teljesítménye. Ezen segítettek a különféle teljesítményfokozók, ezek viszont csak rövid ideig voltak alkalmazhatók (menekülés), mellesleg egy motor életében csak egyszer lehetett alkalmazni. Ezek a rendszerek jelen voltak a Fókákban is (az MW50 legalább is, a GM-1 csak opcionálisan, és nem is igazán használták őket) Utána a motort selejtezni kellett. A legjobb magassági vadásznak a Ta-152H-t tartják mindenhol (itt is volt névváltás, a Focke Wulf ugyanis 44-végétől a főtervező Kurt Tank nevét adta gépeinek), ami az FW-190D továbbfejlesztett változata. A legjobb általános célú német vadászgépnek pedig a Ta-152C-t. Azért mondom, hogy a Me-109 '42-re elavult, mert addigra kimerült a továbbfejlesztési potenciálja. '42-től csak a Gustav-ot toldozták-foldozták de nem igazán értek el fejlődést. A háború elején tényleg a legjobb volt, de eljárt felette az idő.

    A németek azért értek el ilyen magas győzelmi számokat, mert volt mit lelőniük, főleg keleten. Lehet ezen sokan meg fognak lepődni, de az oroszok csak az angoloktól több mint 7000 repülőgépet kaptak! A németek kb 90000 vadászgépet gyártottak a Bf-109 gyártásának kezdetétől. (kb. 54000 109-es, durván 20000 190-es, beleértve a csatagép verziókat is). Volt olyan hónap, hogy a németek több Il-2-t lőttel le, mint amennyit azonos időszak alatt az oroszok gyártottak! A szövetségeseknek, főleg az amerikaiaknak, akik aránylag későn kapcsolódtak be az európai harcokba, sokkal kevesebb cél kínálkozott (az amerikai pilóták kevesebb mint 10 %-a látott egyáltalán német gépet a levegőben!).

    Ajánlott olvasmány: Mike Spick - A Luftwaffe ászai (Hajja & Fiai, 1998)
    Mike Spick - A szövetséges légierő ászai (Hajja & Fiai, 1998)
    A Jagdwaffe (ezt több német vadászpilóta írta, Hajja & Fiai)

Új hozzászólás Aktív témák