- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Netfone
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
w.miki
veterán
Ha valaki ért jogásznyelven, kaptam választ:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
Rendelet 20. § (1), (2) pontja értelmében:
„20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a
(2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan
üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására
irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a
fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Oldal: 2 / 2
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban
meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.Fentiek alapján tehát a fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja, vagy a termék kézhezvételétől számított 14
napon belül gyakorolhatja.
Tekintettel arra, hogy a termék nem került átvételre, javasoljuk, - ha ezt eddig még nem tette meg -
hogy álljon el a vásárlástól, így ez esetben a vállalkozás nem követelheti a szállítási díj megfizetését
Tájékoztatom továbbá, hogy a minőségi kifogások, kárigények, szerződéses jogviták intézésében a
Fogyasztóvédelmi Főosztályának nincs hatásköre, azaz ha a minőségi kifogás, elállás, kártérítés
rendezésének módjában vita merül fel, igényét bírósági úton lehet rendezni, mivel a szerződésekből,
mint polgári jogi jogügyletekből származó jogok és kötelezettségek teljesítésére a gazdálkodó szervezet
csak a polgári perrendtartás szerinti per eredményeként, bírósági határozattal kötelezhető.
Tájékoztatom, hogy az igényét polgári peres úton, bíróság előtt érvényesítheti. Az igényérvényesítés
másik lehetséges eszköze lehet a lakhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes Kereskedelmi és
Iparkamara mellett működő Békéltető Testület előtti térítésmentes eljárás kezdeményezése, ahol a felek
személyes meghallgatásával tesznek kísérletet a felmerült jogvita elintézésre.
Felhívjuk figyelmét arra, hogy a Hatóság nem jogosult jogi iránymutatást tartalmazó állásfoglalások
kiadására. Ennél fogva tájékoztatásunk nem minősül jogszabálynak, hatósági döntésnek vagy
intézkedésnek, emiatt jogi értelemben vett kötelező ereje sincsen.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, elektronikus aláírás szerintKiemelés tőlem, talán ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
w.miki
veterán
Kis dilemma, hogy pontosan mi a vásárlástól való elállás módja, jogilag?
Ha írok emilt az info kukac szerszámnemkell pont hu címre, hogy nem kérem, az annak számít?
Vagy személyesen/ajánlott levélben keressem az ügyvezetőt?
De ezt már nem merem megkérdezni tőlükOlcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
tknof1871
őstag
Üdv!
Szerintetek/Önök szerint gyári garanciapapír nélkül egy webshop megcsináltatja a gyártó szervizével a garanciális javítást?
Történet:
Az ország egyik legnagyobb webshopjában vettem egy konyhai gépet. Van egy üzletük a városban, ott vettem át és fizettem ki a vételárat. 1 hónap után elromlott. Az üzletbe vittem vissza, garanciális javításra leadtam. Ők továbbküldték a gyártó Bp.-i szervizébe. Visszakaptam megjavítva (egy összetett komponensét újra cserélték) de nincs meg a gyári garancia papírja.Szerintem a garanciapapírt is átadtam és a vásárlási számla 1 másolatát amikor átadtam javításra. A javítás után, amikor visszaadták a gépet az üzletben, meg is kérdeztem hol a gyári garancia papírja de azt mondták mindent átadnak amivel a gép visszaérkezett Bp.-ről.
Itthon nem találtam, azóta se találom, a garanciapapírt. A webshop ügyfélszolgálatát megkérdeztem (telefon). Rendes volt az ügyintéző, szerinte ez gond mert így személyesen már nem tudom a gyártó szervizébe beadni javításra. Emailben tájékoztattak, a helyi üzletüknél nincs.
[ Szerkesztve ]
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
szasanyi
félisten
Elvileg elég a számla vhol mégis ragaszkodnak a garancia jegyhez is. Elvileg nem kell az eredeti csomagolás sem, vhol mégis ragaszkodnak ahhoz (is). Elvileg nyugati színvonalú kereskedelem folyik nálunk is, korrekt szabályozásal de gyakorlatilag ez nem így van. Sajnos többször tapaztaltam, és csak azért írom le mert üzlettől / webshoptól függően elég nagy szívás lehet egy garis ügyintézés (de akár az elállás is, ha mondjuk megtévesztö vagy helytelen a feltüntetett termék és nem az érkezik mint kellene).
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
tknof1871
őstag
válasz inf3rno #3208 üzenetére
Üdv!
A számlán 12 hónap a jótállás. A shop a neten az ÁSZF-ben is ezt írja, 12 hónap.
A gyártói garanciapapíron (International Guarantee) Magyaroszágon 2 év. Szkenneltem, képfájl formában még megvan. Bosszant hogy eltűnt. Fontos papírokat irattartókba rendezve megőrzöm. Mindegy, a webshop azt írta pótolható. Jelezzem nekik ha pótlást szeretnék.
Az tényleg jó kérdés mi van ha nincs gyártói garanciapapírom, kifutok a 12 hónapos jótállásból és akkor még 1 év marad a gyártói garanciából. Állítólag van a városban is szervize a gyártónak. Kb 3 hónapja vittem be az üzletbe garanciális javításra. Ők valamiért a gyártó Bp.-i szervizével javíttatnak.(#3207) TIT
Elég szokott lenni a számla is,csak tudják mennyi garit adnak rá?
Ezzel nem lehet gond. 17 éve működnek, mindenki ismeri őket. Több vásárlás után írom, korrekt cégnek ismertem meg, korrekt emberekkel találkoztam az üzletükben.Egyedül ezen akadtam fenn. Javítás után visszaadták a gépet. Kérdeztem hol a gyártói garanciapapír. Azt válaszolták mindent átadnak, úgy ahogy az üzlet visszakapta Bp.-ről. Én azt gondolom 99% tényleg így volt.
A neten a FAQ-ban azt írják a garanciális ügyintézéshez kell a számla (vagy a másolata) + gyártói garanciapapír. A garanciapapírt csak megnézik, nem csatolják a garanciális javításra átvett dolgokhoz? Ezt a papírt kutattam, táskákat forgattam ki, próbáltam kitalálni hol hagyhattam el.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
-
#24845312
törölt tag
válasz tknof1871 #3213 üzenetére
Nem tudom, ezt csak ők tudhatják. De garanciapapír ügyben egyedül velük volt eddig csak gondom nekem is, meg az ismerőseimnek is. Vagy nem is adnak, vagy csak kérésre adnak (néha még olyankor sem), vagy más sorozatszámot írnak rá, mint ami a terméken szerepel, stb., stb., stb.
-
MODERÁTOR
válasz temporello #3216 üzenetére
Igen, jogos.
-
inf3rno
nagyúr
válasz temporello #3216 üzenetére
Én még ezen felül google maps-ben meg szoktam nézni, hogy mi van az adott címen. Ha nem egy üzletet látok kirakattal, hanem valami ipari komplexumot vagy tanyát, akkor felejtős.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Azért keményen odavertek az Alzának [link], bárcsak az ipon, aqua, stb. is kapna hasonlót egyszer.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
mikej95
aktív tag
Turbado.hu jelentem személyes tapasztalat alapján egy jó bolt. Üzleti modelljükből adódóan (behozzuk az EU-ba ahol és ahogy a legolcsóbb, eladjuk ahol megveszik) lehetnek késések, de nekem pl időben kihozták cuccot.
Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.'
-
kecske5
újonc
Sziasztok!
megaruhaz.com-nál vásárolt már valaki?
Semmit nem találtam róluk, de elég ratyi az oldaluk, az árak gyanúsan alacsonyak (megaruhaz: [link] , arukereso: [link] ). -
senior tag
válasz kecske5 #3225 üzenetére
99% hogy kamu az egész, címük is egy székhelyszolgáltatóra mutat, nem túl bizalomgerjesztő, offos
We exploited "We spread hate. We raised hate. We thought hate to be our savior. We put all our problems we created on the "Island of Devils". As a result that devil was born, to return the hate we gave it"
-
koby11h
aktív tag
válasz #24845312 #3212 üzenetére
Tegnap átvett mobil, sorozatszám a dobozon és a garpapíron természetesen eltért.
Mivel ilyen ki-kivel van kavar van körülöttük (egyesülések) így inkább felhívtam Őket, lediktáltam a mobil sorozatszámát a dobozról és kértem egy arra szóló garancialevelet.
Jövő héten meglátjuk kapok-e valamit."C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
TIT
veterán
Nekem gyáriszámot se írnak a garra,de már megszoktam,manapság nem divat mindenhol.
Majd ráírom én,úgyis a számlát kérik. -
lufi7
aktív tag
https://jogaszvilag.hu/cegvilag/viszlat-markaszerviz-valtoznak-a-jotallas-szabalyai/
"Csak szóljatok mindig 5 perccel a gól előtt"
-
#21346560
törölt tag
-
#24845312
törölt tag
Bár az emagra nagyon sok panaszt hallottam eddig is, nekem különösebb gondom nem volt velük annak ellenére sem, hogy rendszeresen szoktam tőlük rendelgetni. Sajnos azonban mióta az edigital-lal egyesültek, elkezdtek ők is az edigital szintjére süllyedni (ami a legalja kategória volt mindig is).
Még júliusban rendeltem tőlük pár dolgot (10-15 megrendelés), amiket a budapesti boltjukba kértem átvételre, gondolván, hogy így gyorsabb lesz míg megkapom, mert nem kell pluszban x napot várni a kiszállításra. Teltek a napok, hetek, míg végre bő 1 hónap után jött az értesítés, hogy megérkeztek a megrendelések. Bementünk értük, erre bejelentették, hogy csak rendszerhiba volt, nem érkezett meg semmi sem! Ráadásul szerintük az x darab megrendelésből az egyiket már át is vettük. Pedig nem, nem vettük át, se számla, se garanciapapír nincs az emagos fiókomban sem, se értesítés az adott megrendelésről, se semmi. Meg persze a termékek sincsenek nálunk, tehát garantáltan nem vettük át őket. Hát ennyit az emagról, nálam ezek után abszolút tiltólistásak, az biztos! 1-1,5 hónap alatt nem tudnak egy megrendelést a saját boltjukba leszállítani, ráadásul feleslegesen utaztatják órákat az embert, ezen kívül pedig valótlanságokat is állítanak a megrendelésekről. Az emag mostantól minden szinten egyenlő az edigital-lal. :-( -
TIT
veterán
válasz #24845312 #3238 üzenetére
Az is érdekes,hogy ha bemegyek személyesen akkor is fizetnem kell 350-et,de mire fel?
Így is felszámol 500.-at ha utánvétel veszem át.
Alza2.
Nekem a 2 éve megjött cuccosra azt írja az emag,hogy szállítás alatt és az árral is játszanak,másnapra 2 ropival ment le az ára. -
inf3rno
nagyúr
válasz #24845312 #3238 üzenetére
Jó tudni, én cipőt vettem tőlük nemrég, az is fura volt, mert csak beszórták valami használt dobozba, nem is az eredeti dobozában volt, semmi papír, szilikagél, stb. Na mindegy, maga a cipő jó, csak már csomagolás terén is ezek szerint esett a szint.
Buliban hasznos! =]
-
koby11h
aktív tag
válasz koby11h #3234 üzenetére
Megjött pótlólag a garanciajegy az edigitaltól a telefonhoz, postai levélként.
Valódi Samsung garjegy, hibás dátummal (mert a számla kiállítási dátumát írták rá nem az átvétel dátumát, pedig maga a garjegy szerint "a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától"...). Továbbá sorozatszám nélkül, hiába diktáltam le és ellenőrizte vissza az ügyfélszolgálatos
Ha 17 év alatt nem sikerült ezeket megtanulniuk, akkor félek már nem is fogják..."C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
bolic
őstag
Az emag már nem küld számlát és garipapírt, ehelyette doboz oldalán van az emag sorszám és weblapon virtuálisan meg van adva a gari dátum, nekem pl. a monitort sikerült meghosszabbítani 5 évre a garancia virtuálisan.
[ Szerkesztve ]
Siketeknek ártalmasak az érzéketlen tuskók!
Új hozzászólás Aktív témák
● a hardveraprós fekete pontot NE ide írjátok!
- LG OLED65G39LA 2 Év GYÁRI GARANCIA !!
- Godox Litemons LA200D 5600K LED lámpa
- Fujitsu Lifebook S752, 14" HD, I3-2348M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A532, 15,6" HD, I5-3230M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A530, 15,6 HD, I3-380M CPU, 4GB RAM, 250GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen