- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #74051 üzenetére
Ha nincs valami különleges körülmény viszonylag gyorsan meg szokott lenni. -
sarkany01
tag
Sziasztok! Benzines F10 vásárlása előtt állok. szerintetek melyik a jobb motor? N52b30 vagy N53b30? Előnyök/Hátrányok? Válaszokat előre is köszönöm!
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #74056 üzenetére
Nem én, kardkovacsi rendelt.
-
H.Ezredes
őstag
válasz sarkany01 #74054 üzenetére
N52B30 véleményem szerint kevésbé nyűgös és jobb konstrukció. Az utolsó nem közvetlen befecskendezéses S6 szívó motor és szerintem a legjobb is. N52 Vs N53 fő különbsége a közvetlen befecskendezés és annak minden nyűgje az N53-ban. N53-ba befosnak a befecskendezők / kokszosodik / nagynyomású pumpa is meg tud dögleni / Nox szenzor és nox katalizátor. Sokkal érzékenyebb motor. AzN52-be nincsenek benne ezek egy strapabíróbb és jobb motornak is tartom. Nyilán sok Km -nél ott is érvényes a lánc csapágy tömítések de alapjáraton egy sokkal megbízhatóbb motor az N52
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
kardkovacsi
senior tag
Kicsit off. Amikor veszel egy krokodil emelőt és rá van írva 2T, az vajon mire vonatkozik? Teljes autó súlyra, vagy az emelt súlyra?
-
tasiadam
veterán
-
Rossi
addikt
válasz kardkovacsi #74045 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, mindenesetre ismerős (Wallis-os) F87-esére a Wallis Motor Pestben azt mondták, hogy nyugodtan hordja 30.000-enként...
Én 10.000 km-enkénti cserével sem lennék nyugodt, ha ilyenem lenne és hajtanám, de igazából a kihajtás is izgatna, mert amiket írtam (20-30.000 km periódus osztóműre és diffikre, váltóra) egy anyagi csőd lehet.
Szóval fő autónak szerintem rohadtul nem érdemes M modellt venni, kivéve, ha évente nem zavar 1-1,5 milla szervizköltség, meg 4-5 milla üzemanyagra.
Szerintem."Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
chess001
aktív tag
Lehet nem vagyok elég műszaki, de nem értem a váltó, osztóműnél a 30e-s periódust. Nem szennyeződik, ha rendesen van hűtve, akkor nem is melegszik túlzottan, miért kéne folyamatosan cserélni?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
Hetvegi BMW posting
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Rossi
addikt
válasz chess001 #74063 üzenetére
Facebookon posztolt egy M4 Competition-ről, 2D Autószerviz a neve, 8.000 km körül próbaképpen leengedtek minden hajtóműolajat, az osztóműben és a diffikben már égett volt az olaj...
Most nem tudom linkelni, de 4 napja posztolta, nyilvános a profil.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
brumi1024
veterán
válasz Shadowbull #74074 üzenetére
Egy korty és ki is derült.
-
Rossi
addikt
válasz Shadowbull #74073 üzenetére
Volt, hogy 50.000 km-t letekertem egy évben, ott volt 3 olajcsere pl.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Rossi
addikt
válasz Shadowbull #74074 üzenetére
Ez egy BMW-re szakosodott autószerviz, gondolom láttak már égett meg nem égett olajat, de ez csak tipp.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Rossi
addikt
válasz brumi1024 #74072 üzenetére
Nekem logikusnak és hihetőnek tűnt, amit a posztban írt a srác, ha M-es BMW-m lenne, én is így csinálnám.
Mondjuk az is érdekes, hogy a posztban azt írja, hogy a hátsó diffiolaj volt a legramatyabb állapotban, és nekem is a hátsót cserélték garanciában, mivel olajcsere után elkezdett ropogni.
Igaz, nekem csak M Performance autóm volt, de gondolom van összefüggés."Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
chess001
aktív tag
Megtaláltam őket, nekem ez nagyon csak a bevételnövelésről szól!
Ha megég az olaj a difiben, akkor nagyon elmérnökölték volna, de elég sok driftkocsi megy még a régi gyári difikkel, nem hiszem, hogy bírná, ha annyira rossz lenne a konstrukció.
Plusz, ha jól tudom a difiken egy csavar van, elég macerás bennük az olajcsere azon keresztül, szóval átmosni nem lehet a helyén, ezért is kétkedve állok hozzá, hogy miért kéne annyira cserélgetni.
Fékfolyadék cserére is km-t/évente írnak, annak mi baja van x km-nél? Annál amit felvesz vizet azt megmérik, hogy ne okozzon korróziót, ne változzon a forráspontja. Ezeket így minden magyarázat nélkül kiírni nettó szakmaiatlanság, nem véletlenül korlátozták le a hozzászólásokat is.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
Első differenciálműben és osztóműben 60Ezrenként kell olajat cserélni hátsó diffiben elég a 100E Km is. Osztómű / első diffi-ben a legkevesebb az olaj töltet 4-6deci!! és 60E Km alatt valóban megég az olaj főleg az osztómű fekete az olaj égett büdös is sőt rengetegnél már érezni rendellenességet az osztóműben mert nem megfelelő az olaj minősége megkapja az új olajat és utána megszűnik az apró bele bele rángatás. Motor olaj 10E Km után valóban csere érett szokott lenni aki rengeteget pályázik és nem tiporja az autót annak is ~12... Dízelnél azért is kell olajat cserélni időben mert folyamatosan a regenerálás miatt gázolaj kerül a motorolajba. Egy átlagos autó olajcserétől olajcseréig 0,5-1L olajat megeszik de ennyi gázolaj bele is kerül ennyi idő alatt szóval alapvetően a szintet nem látják csökkenni emiatt... Benzines autóknál is 8-10E Km az általános.Ha másból nem már abból is szokták látni a tulajok,hogy fárad az olaj,hogy egyre jobban melegíti el az olajat az autó ahogy egyre több a Km. Mi 1 135i-n azt tapasztaltuk meg még más benzinesen is,hogy 8000Km ig szokta az olaj jól tartani magát még nem melegszik el ( illetve addig kis mértékben melegeszik folyamtosan ) utána teljesen elszáll. Érdekes gyári BMW 5W30-al már ahogy berakod szar egyszerűen melegszik az olaj a Motul 5000Km-ig nem melegszik annyira el mint a gyári aztán 8000ig annyira mint amikor a gyári olaj van benne. Az említett szerviz tulaja meg jóbarátom kifejezetten jól ért hozzá nem beszél hülyeségeketa szakmában egy elismert szerelő. 10 ezrenként nem kell hajtómű olajat cserélni ez is egyértelmű. Viszont mint ahogy írtam mivel nagyon kis töltettel működik sokkal hamarabb is elhasználódnak. Váltóban 60-120E Km Között ez felhasználási módtól függ.Osztómű meg diffibe is már csak feltöltő csavar van le kell szívni belőle. Fékfolyadékot meg alapvetően 2 évente elég cserélni de aki nagyon sportosan használja annak 1 év után el szokott fáradni. De rá is lehet mérni műszerrel is. annyit mi motorolajat is küldtünk be olaj elemzésre és elfáradnak az olajok egyszerűen főleg ha még sportosan is van használva
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
abrtom87
tag
Sziasztok. Tudna valaki tippet adni?
Márkaszervizben új EGR-t kapott az autó, szelepfedelet, komplett tisztítást a soron (mindenről van kép) Viszont azóta 290900 2A8300 hibát dob az autó (EGR hűtő kormos). Turbó, csövek, stressztesztelve, minden nyomás rendben van, semmi szivárgás sehol. 3 hétig volt a kocsi a szerelőmnél, semmit sem talált. EGR-t is szétkapta, patika új minden, semmi korom, semmi eltömődés. Most itt tartok.
Utolsó gondolat, hogy szoftveres lesz a probléma. Elképzelhető ez? Illetve, hogy márkaszervizben nem programozták fel az új EGR-t? Visszavenni szerintem nem fogják, így is örülök, hogy megcsinálták. Ez “otthon megoldós” lesz sajnos. -
tasiadam
veterán
NEM reklámnak akarom tolni, mert nem hirdetem, csak a benyás E39 tulajokat kérdezem, hogy kell-e valakinek egy működő klíma ventilátor, 3 eres, tekintettel arra, hogy ezek nem javíthatók és úgy kell vadászni rájuk. Elöbb dugtam rá az autómra, amin szépen forog is, szóval fasza, csak mint kiderült, sikerült nekem szerválnom még 1 másikat is, és van a nyakamon 1 benya és 1 dízel is, és a benya rácsa kitakarja az intercoolert.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Shadowbull
addikt
Hamarosan...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #74088 üzenetére
Én a kis villanyost várom-még nem láttam a nevét, de talán i3.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Rossi
addikt
válasz Shadowbull #74088 üzenetére
2435 kg...
Értem én, hogy ehhez kell a 728 LE meg 1030 Nm, hogy meglegyen a 4 mp alatti 0-100, de már ez is csak egyenesben tud gyorsan menni, mert a kanyarból leviszi a súlya..."Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #74091 üzenetére
Ami Debrecenből jön sedán Neue Klasse.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #74095 üzenetére
Meg is találtam sajna...
2025: NA5 kódjelű autó gyártása Debrecenben, tulajdonképpen az iX3 átemelése Neue Klasse alapokra.
2026: NA0 szedán gyártásának indítása Münchenben (majd Mexikóban és Kínában).A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #74097 üzenetére
2027, hol van az még... Addigra már a taycan turbo gt ára is esik egy csomót
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #74099 üzenetére
Baromi nehéz feladat lehet, ezek már gyakorlatilag mozgó számítógépek-ahol kb. éves szinten minden változik, az aksi fronton meg még nagyobb fennforgás lehet, már nem az a ráérünk teszteljünk, nézzük meg a másikat, most 20 másik van...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74100 üzenetére
A fejlesztési célokat a projekt indítása előtt fixálják, a széria gyártás előtt 5 évvel, van amikor még többel. Onnantól kezdve nem igazán van nézelődés hogy mi lenne a jobb. A másik meg az hogy ugyan valóban van minden héten valami hír az új csodaakkuról, de azok egy része csak elméletben működik, a maradék meg laborban, bélyeg méretben, csilliókért. A megfizethető, tömeggyártható megoldások száma meglepően alacsony.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #74101 üzenetére
Kb. van NMC meg LFP
Meg ki hogy tokozza be, prizmatikus cellába vagy épp hengeresbe.Amúgy érdemes megnézni, egy Model 3 2017-ben jött ki, nagy upgrade nem volt aksi fronton, picivel emelkedett de ennyi. 75-ről 82-re. Mindezt 7 év alatt.
-
aliali
csendes tag
válasz aliali #73955 üzenetére
Autó 40i x5
100 Auchan benzin eredmény :
783 km ment 80 liter fogyasztót. Kb 9.7L /100
Kevés Autó pálya volt.Sok város Budapest.
Úgy látom egy kicsit kevesebb fogyasztót mint 95 OMV , de nem érdekes.
Most 95 Auchan ment bele, nézem mit tudNem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #74102 üzenetére
Ó, ettől sokkal komplexebb a dolog. Kismillió kémia lehetséges az NMCn velük is, rengeteg gyártástechnológiai megoldás, packaging, lehet sorolni.
Hogy a Tesla mit szerencsétlenkedik, az nem igazán mérvadó. Nézd meg az i3-at. Kijött 2013ban 22KWhval, 3 évvel később kapott egy 33KWhs akkut, 5 évvel később meg egy 42eset.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #74104 üzenetére
Tudom, lehet trükközni az NMC-vel miből mit teszel bele többet vagy kevesebbet, hogy mondjuk gyorsabban tölts de nincs olyan, hogy egyszer csak 2x akkora akkumulátor lesz ugyanannyi helyen.
i3-at nem hoznám ide, már rég volt amikor kijött az utolsó 120-as verzió belőle. Akkor még jobban fejlődött az akku technológia, de mostanra azért lelassult. i4. 3 éve gyártják, ugyanakkora aksival. Talán jövőre lesz upgrade. Biztos nem 125-re fog ugrani a 85-ről mint amikor az i3 esetén volt az első upgrade egyből laza 50%. -
Shadowbull
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
Ha esetleg valakit érdekel, 4.39-es ISTA [link] regelni kell, meg reply-olni egy thanks-et és ott a torrent fájl.
-
kardkovacsi
senior tag
Nem tudom figyeltétek-e de elég sok autónál itthon alacsonyabbak a használt árak mint Németországban. Valaki panaszkodott a facebook csoportban, hogy sok villanyautónál is ez a helyzet vajon mi az átverés benne. Páran mondogatták az áfa csalást a kommentek között és akkor eszembe jutott van egy ismerősünk, aki szeret azért a zavarosban halászni, mesélte, hogy ő mindig így "áfa nélkül" hozza be az autókat, átfolyatják valami cseh cégen, majd hirtelen lekerül az áfa az autóról. Még panaszkodott is, hogy nem tudott olyan 330e-et venni amilyet akart mert egyes kereskedők nem hajlandóak ezeknek a kamu cégeknek eladni az autóikat, mert érdeklődhet náluk a helyi adóhátóság.
Szóval fasza, más csal te meg szív ha az itthon vásárolt autód akarod eladni használtan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali játékos kérdések órája
- Xbox Series X|S
- SSD kibeszélő
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Jövedelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen