- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- iPhone topik
- Yettel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
xDefiant - Íme a végleges gépigény
gp Az ingyenes FPS a mia naptól végre játszható lesz minden platformon.
-
Extra magokkal tömi ki AmpereOne szerverprocesszorát az Ampere
ph Ehhez a TSMC 3 nm-es eljárása ad alapot, ráadásul új technológiák is érkeznek.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63002 üzenetére
Ez is így van, idő kérdése ez csak.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #63003 üzenetére
Balaton szinten zenész… ott lassan éjjel is fizetni kell. Nálunk meg leszereltette a polgi a pályázati pénzen telepített töltő, mert drága volt a fenntartása. (kiváncsi lennék hova került a töltő - feleségének elektromos autója van)
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz KAMELOT #63007 üzenetére
Előbb jutna eszembe egy Suzukit gázosítani mint egy BMW-t.... ha a fogyasztás/km/ár számít akkor meg biztos, hogy nem BMW-t vennék. Még csak feszíteni sem ha gázzal akarnám használni.
A dízel Bömös olyan mint egy mozdony: megy és nem kérdez.
A benzines Bímer olyan mint egy versenyautó: lehet pörgetni és teper mint állat.De egy gázos BMW inkább csak PNV
Nekem az E39 520i a 170 paci dupla VANOS-os verzióval, 5-ös kézi váltóval úgy hogy használom is ahogy jólesik és forgalomhoz mérten dinamikusan gyakorlatilag csak városban használva (néha megyek vele vidékre, de nem jellemző...) télen 11,2 litert fogyaszt.
Most hogy rájöttem egy Pest megye autópálya-matrica nem árt még ha nem is nagyon használom ki, de már 11,1-re le is ment a fogyasztásom amit már meg nem mondom mikor nulláztam le. Pedig csak az M0-án pár kört mentem különféle teendők miatt.
Menne ez még lejjebb is ha valóban arra használnám mint amire kitalálták... azaz városból-városba autópályáznék vele.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
KAMELOT
titán
válasz Puma K #63008 üzenetére
Csak ne felejtsük el a paramétereket.
E65---2.1t súly, 3.6 V8....ezzel mentem 10-15 fogyit. Semmi hátrány nem származott abból, hogy gázzal jártam.
Ha meg benzinnel jártam akkor 11-12L/100km voltaz átlag. Annyi mint a te 520i.Gondolkoztam, hogy teszek lpg a Lagunába. Gyors számolás után 40.000km környékén hozza vissza az árat. Sajnos ez nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz szabi325 #62998 üzenetére
Megrendeltem a nem defekttűrő változatot. Majd nyilatkozom a különbségről . Ugyanazon az autón, ugyanazon a felnin. Annyi, hogy nem Sottozero 2-est vettem hanem Bridgestone LM005-öt. Tesztekben ez volt vízen a legjobb, a hóban sem rossz, de az nem nagyon számít már nálunk.
-
kardkovacsi
senior tag
Elmondom szerintem ez hogy van. Vannak a britek. Ott pl. egy sima ötös BMW-re ilyen 80-100e forint havonta az adó (nem, nem olvastad el, havonta ennyi). Ellenben a pluginra meg közel nulla. Az angolok imádják ezt a nyomi sorházas építkezési módot ahol nincs garázs, semmi csak utcán parkolás. Az adó olcsó, tölteni meg nem tud.
Másik oldalról meg ott van a legnagyobb és legmocskosabb bulvár média ami kb. ezen csámcsog mióta bevezették a CO2 adózást és megjelentek a plugin hibridek. Részben jogosan mert sokan tényleg nem töltenek.
Na és akkor a harmadik. Az itthoni autós újságírás, élen a villanyautósok.hu-val akiknek már egy Totalcar-al megegyező olvasottságuk van. Ők ugye a sok klikkelés miatt szépen áthozzák ezek a cikkeket és jól felhergelik a népet. Totalcar a másik, ott ugye még saját pejoratív jelzőt is kitaláltak, adócsaló hibridek. Politikus meg elolvassa és meg is van a döntés.A poén az, én senkiről de senkiről nem tudok széles ismerősi körben aki ne töltené a pluginját (pedig van sok). Két emberről hallottam, akik bevallották a nem töltést. BMW 330e facebook csoport, na honnan valóak? Igen, britek.
A dolog legnagyobb paradoxona, hogy az itthoni villanyautós facebook csoport, mikor még ingyenes volt a töltés, állandóan tele volt, hogy a "köcsög pluginek" miért foglalják a töltőt amikor úgyis tudnak benzinnel menni. Persze ha most is kimész mondjuk a városba akkor a már fizetős töltők 80%-án plugin tölt. Akkor most töltenek vagy sem?
Amúgy meg miért ne töltené? Otthon töltve 800 forint 100 km, oszlopon 2e, ugyanez egy 8 literes fogyasztással meg 4e (ha van napelemed akkor meg 12-13 forintos napelem áramárral számolva 250). Itthon meg vannak cégek ahol van plugin mellé legtöbbször korlátos benzin kártyát meg korlátlan töltő kártyát adnak. Erről is volt cikk már.
Nekem pl. ~40e km után ezek a fogyasztási adatok: 2.4l és 13.8 kWh.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63011 üzenetére
300eu / hó az adó egy 5 bömbire UK-ban? Ezeknek elment az eszük?
Ja tudom, nyomni kell az ECO hülyeséget, hogy vegyen mindenki villany kocsit. Az vesz villanykocsit akinek van családi háza és tud otthon tölteni, úgy okés is a dolog. Ameddig kevés a EV, addig a töltőknél sincs gond.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63014 üzenetére
Havi összegekről volt szó. Amúgy nem értem miért olyan meglepő. Itthon is 22e forint a cégautó adó, havonta (zöld rendszámra nulla). Briteknél meg CO2 alapú van, amit gyakorlatilag a fogyasztással arányos így a nagyobb autók többet fizetnek. Illetve van egy olyan, hogy minél öregebb egy autó akkor is többet kell fizetnie.
Persze lehet, hogy valaki nagyított a facebook csoportban, de én nem tartom valószínűtlennek mivel kint a 3-4 éves használt autók ezért a töredék árukra esnek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #63016 üzenetére
Közben utána olvastam, tényleg volt egy kis nagyítás benne. Ilyen 100-120 font körül van az összeg per hó. 120 font az 52e forint a mai áron. Bocsi akkor 50e és nem 80.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63016 üzenetére
Ezt nem írtad, hogy céges autó. Itt gondolom a többségnek saját autó van. Azt gondoltam valamiféle adót jell külön fizetni
Én csak kötelező biztosítást fizetek évente 70€.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63012 üzenetére
Amúgy nézz szét a UK használt piacon és meg fogsz lepődni. Pont a magas és folyamatosa növekvő adó miatt nagyon olcsók a nagy teljesítményű használt autók. Nem véletlenül látsz itthon jampizni jobb kormányos coupé mercikkel sokszor ilyen kétes fejű alakokat. Kint megveszi gombokért a nagy teljesítményű idősebb autót itthon meg menőzik a jobb oldalról
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63019 üzenetére
Biztos nem engedélyezném a jobb kormányos kocsikat EU-ban. Abszolút nem látsz semmi, ha közlekedsz, mármint hogy előtted mi történik.
Ezeket hívják csóróknak, akik 3500ft tankolnak és mennek 2 kört a városban. Sok ilyet látokV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
negro
őstag
válasz kardkovacsi #63019 üzenetére
na igen, ez sokan elfelejtik, hogy ezekben a kormany rossz oldalon van, (innentol kezdve eladhatatlan az auto uk-en kivul kb) ezert fele, harmad annyiba kerulnek.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
FIREBLADE78
addikt
Feltettem a kérdést régebben,hogy mivan ha plug int használok és városban csak akksival megyek. Viszont ha ritkán nem város,akkor hibrid módban avagy csak benya. Jót tesz e a belsőégésűnek,hogy havonta esetleg több hónap után egyszer röffen be a rendes motor?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
Akkor nézzünk egy kis tesztet [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
válasz nincsnév007 #63025 üzenetére
Mondta közben, hogy a töltési költség, kb. hat literes fogyasztásnak felel meg. Mivel most minden 480, mindegy benzin, vagy gázolaj.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63026 üzenetére
Úgy felel meg 6 literesnek, ha nem otthon töltöd, otthon töltve, egyből 2 liternek felel meg. Pl ha csinálsz egy 500km-es napi etapot, egy otthoni egy fizetős töltőn, más a végeredmény.
-
KAMELOT
titán
Mondjuk nálunk nem éppen. Költség mindennel együtt.
4 henger---1300€
6 henger---1900€
8 henger---2500€
12 henger---3000€
Nagyon régóta ennyi. Ezért írtam múltkor, hogy inkább nagy kocsiba éri meg belétenni. Ott durván 20.000km alatt visszahozza.
Haver H2-ben 10 éve van gáz, rendzszeresen karbantartva. Itt már azért nem mindegy, hogy 23L benzin vagy 28L gázzal mész.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
Általában lehet, de nem mindig. Van, aki használtan vesz kocsit lpg szettel. Azért az nagy előnye, hogy gyak dupla tankod is lehet, dupla hatótáv. Az összes dízelmotorosról is mondtál amúgy véleményt...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63033 üzenetére
Ha jól van megírva akkor nem kormol. Legalább is nem úgy mint a csatatuningos Volkswagenek meg Alfák... Enyém se fújja a vastag fekete füstöt, pedig DPF sincs alatta...
Valamelyik nap ment előttem egy Astra, láttam nagyon meg akar indlni, mert visszaváltott és lőtte a fekete füstöt. Csak menni nem ment a szerencsétlen... inkább kimentem a külsőbe, és félgázzal elhúztam mellette. Imádom az ilyen alakokat, amint beállok mögéjük elkezdik túráztatni, lövik a fekete füstöt, amikor meg menni kellene akkor nyomják de nem megy.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63035 üzenetére
Feljött nekem is ez a videó reggel youtubeon. Első gondolatom az volt, hogy mekkora faszság, mert egy használt E46 minden csak nem csóróknak való mulatság. Egyáltalán nem olcsó fenntartani úgy, hogy megbízható is legyen.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Chris0321 #63037 üzenetére
Gondolom. Alkatrész árak nem csökkennek azonos mértékben a kocsi értékével. Nem csak megvenni kell tudni, fenn is kell tudni tartani. Csóró egyetemistáknak egy 1.0 Swift kell ami igénytelen, meg gombokért hozzád vágnak mindent. Komplett első féket cseréltem + olaj+olaj szűrű, levegő szűrő 45k ért. Ehhez képest most csak egy tárcsa 80k előre nekem.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
Gsx-rr
veterán
Van ahol teljesen megszokott a gaz.Nalunk az osszes Kia K5 (Optima)
Es Hyundai Sonata gyari gazos. Ez a nepauto.
5 kilometere korzetben mindenhol van gazkut. Mondjuk a sajat otthoni palackot is ujratoltik.Puma K: Nem nezem de a regi baratjat egyszeruen mar ki nem allom(Bazso)
Tuleroltette o is ezt az elektromos vonalat.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Anaren91 #63036 üzenetére
Én ezt tudom, nem is értem hogy adhatnak ilyen nevet neki. 330i is fogyaszt főleg városban. Ott a Szegedzi Szabi. Belémentek hátulról. Meg lehet nézni mennyi is volt költsége és csak elemeket cserélt + szerelés + festés. 1M feletti összeg.
Puma K: Azelőtt faxa volt, jól bemutatta, csak idővel elszállt az agya, ahogy Karotta haverjának is. Együtt jók voltak.
Gsx-rr: Puzsér írt egy cikket a EV-ről. Ott van egy szép hosszú mondtad, hogy mi a gond ezekkel. Beszélünk az ECO-ról, aztán szénerőművekből van a villany.
Múltkor volt egy tanulmányi cikk, ha mindent lekapcsolnának egész EU-ban akkor 10%-al járulna hozzá a CO csökkentéshez. Többi 90% akkor honnét jön?!?
Sajnos ez egy álom kergetése. H. András is aszondja 27M a kocsi, de feltornászta 35M, meg hogy 300k a könyökfűtés![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #63043 üzenetére
Totál felesleges fícsör. Nekem a kocsiban 15p után meleg volt minden, pedig volt -10C éjjel.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
negro
őstag
válasz Puma K #63039 üzenetére
En amugy birom v birtam de ez inkabb mar nosztalgia hisz a 2000-es evek elejetol kovettem a TC-et (ma mar egyre jobban hanyagolom, na nem azert mert felmondott ott) mikor meg azt se tudtak letezik ilyen autos portal... de o mindigi is bmw fricskazo volt es triggerelt.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Chris0321
addikt
válasz Anaren91 #63038 üzenetére
Azért jobb lenne egy biztonságosabb autó, általánosban volt osztálytársam olyanban halt meg egy frontális ütközésben.
Nemrég volt egy baleset, BMW áttért a másik oldalra (22 éves fickó vezette) és egy nő meghalt a kocsiban amivel ütközött, azon is karácsonykor kopott nyári gumi volt.
Én sem szívesen fizettem ki ennyi pénzt még javításokra, új nyári gumira de ki tudtam mert egyébként nem tartottam volna meg az autót még ha sokat buktam volna rajta akkor sem. -
KAMELOT
titán
válasz Chris0321 #63046 üzenetére
Ez sajnos a hatóság szégyene is. MO-is sofőrök!
-mindenféle nyikhaj kap jogsit
-gumira, fékre nincs pénz
-féket nem sokan ismerik és főleg nem a táblákat
-index az távoli jövő
-nem érdekli őket senki, majd lehúzódik a másik
-legkedveltem a gyilkossági ksérlet "büntető fékezés"
-legjobb....3000Ft tankolunk 50.000 euros mercit Prada ruhábanV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63041 üzenetére
"Gsx-rr: Puzsér írt egy cikket a EV-ről. Ott van egy szép hosszú mondtad, hogy mi a gond ezekkel. Beszélünk az ECO-ról, aztán szénerőművekből van a villany. " - egyrészt nem szénerőműből jön az áram, itton sincs már lassan egy sem. Inkább gázból. A másik a hatékonyság különbözet simán kiadja a CO2 mérleget így is. A harmadik, hogy lokálisan nem szennyez egyáltalán a villanyautó, a maradék szénerőműre meg simán rá lehet és rá is akasztják a szűrőket, mert ott nagyban sokkal gazdaságosabb mint egyenként rakni bele a katalizátort ami így sem tökéletes. A negyedik, ami szerintem a lokális nulla szennyezés után a legfontosabb, hogy ennek megvan a esélye, hogy megújulóval menjen a másiknak meg egyáltalán nincs. Tavasszal, nyáron simán termelnek/termelhetnek a napelemek annyit amivel a közlekedést is el lehet látni árammal.
Szóval ez csak egy ilyen Puzséros faszság.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
- Filmvilág
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- iPhone topik
- Yettel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest