- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
Hirdetés
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sys85
veterán
válasz szotyika77 #30100 üzenetére
Forscan lite eddig nekem mindenre jó volt (hibakód törlésre is)
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Nagyfejű #30092 üzenetére
Focus-hoz nagyjából ez az optimális. Köbcentiben az 1.4 kicsit kevés tud lenni ahhoz a bódéhoz, fenntartás szempontból pedig az erősebb 1.6-okban több a hibalehetőség, 1.8-2.0 is magasabb kockázatot jelent.
Fiesta esetén talán kisebb motort néznék, bár ez sem rossz, csupán kisebb fogyasztás reményében városi használat esetén -
kcsa
veterán
Tudom hogy az én hibám, hogy nem bírom elengedni.... de rákérdeztem SIKA Hungáriánál a szélvédőragasztóra, mert csak.
Szóval álljon itt eme beszélgetés örök tanulságul, hogy mit is lehet elhinni az interneten random idegenektől.
Kérdés:Üdv.,
A Sika 556 ragasztó leírásában úgy érzem van némi ellentmondás, miszerint a
ragasztó csak fizikai úton távolítható el, azonban pár bekezdéssel előtte
szerepel, hogy oldószereknek nem áll ellen.
A kérdésem annyi csak, hogy már térhálósodott ragasztó oldható valamivel?
Tehát pl. oldószerrel teljesen eltávolítható a már megkötött ragasztó
szélvédőcsere során?
Köszönöm!Válasz
Tisztelt xy!
Köszönjük a megkeresését! A két állítás között nincs ellentmondás, mivel az
eltávolíthatóság azt határozza meg, hogy milyen eszközzel/módszerrel lehet a
felületről a ragasztóanyagot teljesen "leszedni". A vegyi ellenállásnál pedig
azon anyagokat soroljuk fel melyek károsítják az anyag felületét, szerkezetét.
Tehát jelen esetben a felsorolt vegyi anyagok közül valamelyik pl. károsítja
ugyan a ragasztó felületét, de ettől még nem válik le, nem távolítható el.
Persze, ha egy erős vegyianyag hosszú időn át éri, pl. be van áztatva,
lehetséges, hogy bekövetkezik a leválás, de ez konstrukciótól függően sok
időbe telhet (több hónap/év).
Emiatt a kikötés utáni eltávolításhoz mechanikai módszereket javaslunk,
pl. kivágó huzalt (négyélű/sodrott/polietilén), kivágó gépet, pengét, stb.
Megkötés előtt a Sika Remover-208 javasolt.
Illetve megjegyezném, hogy a Sikaflex-556 szélvédőragasztót hazánkban
már nem forgalmazzuk. Helyette az alábbiakat tudom javasolni:
És volt olyan korrekt a válaszoló, hogy még ajánlott terméket is. Szeretem az ilyen supportotJó szórakozást az oldószerezéshez.
-
ReFleXx
addikt
naja szerintem az emberek 99%-a sikaflexet mondana, ha megkerdeznek mondjon mar egy szelvedoragasztot. szoval biztos, hogy ők a hülyék és a megkötött ragasztót könnyedén oldja egy oldoszer amiről még mindig nem kaptunk infót, hogy mi lenne az.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #30107 üzenetére
Írtam már, hogy szilikon oldószer.
#30104
Korrekt válasz, mint tipikusan nem konkretizál semmit, csak lehetségesről ír.
Arról meg pláne nincs konkretizálva, hogy kiszedett szélvédő után a ragasztó maradék lenne leoldva vegyszerrel.
Mert most beragasztot szélvédő kioldásáról ír.Viszont a kikötés ragasztóra értelmezhetetlen, mert kutyát, lóvat, brigát, stb. lehet kikötni.
Megkötés, meghúzás, stb. már értelmezhető vegyi állag változásra.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #30112 üzenetére
Poliuretán jellegű, nem poliuretán.
Gondolom Te meg Purhabbal, mert hát poliuretán.#30113
Attól mert tudom értelmezni az olyan írást, ami semmit sem mond.
Ez a tipikus „felsőfokú végzetségű” duma, hogy még véletlenül se legyen konkrét, és ezzel egyértelműen felelőségre vonható.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ReFleXx
addikt
válasz darvinya #30114 üzenetére
ugy latom elerkeztünk a nuanszokba belekotessel valo eltereles fazisaba
meg mindig nem irtal semmi konkret termeket
azzal inditottal hogy van egy 10e Ftos oldoszer ami 5 szelvedocserere eleg, melyik lenne ez?
ha ennyire jol ismered a termeket, hogy meg az arat es a kiadossagat is ismered, miert nem linkeled be vegre es zarjuk le a temat?[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
A Zéé
addikt
válasz oliwire #30108 üzenetére
Én a duzzadószalagokat, vízzáró szalagokat, meg a betonadalékszereket, betonjavítókat használom/használtam tőlük, jó cuccok nagyon. Mondjuk áruk is van :)
De kollégám mesélte, hogy a szerkezetmegerősítő szalagjukat használták egyszer, és brutális a cucc. Egy "ragasztószalag" ment a beton panel két oldalára, aztán utána vágtak bele 6 méteres nyílást az 5 szintes épület földszintjén. De az a szalag állítólag hídszerkezetek megpatkolására is jó.Just a simple Lineman...
-
Joker88
őstag
na,láttam, hogy volt itt vita az ilyen régi szélvédőragasztó-leszedésről.
Van ismerősöm egy buszos cégnél ,ott pedig eléggé gyakran cserélnek ilyen ragasztott üvegeket..
Annyit mondott, hogy ilyen rezgőcsiszolóval szedik le a maradékot, ha pedig esetelg rozsdás a keret,akkor ugye több a munka vele.. csiszolás,javítás,stb.. de nem használnak ilyen csodalöttyöt, mert a ragasztót nem viszi le semmise
A másik ami miatt írok..
A kocsin holnap cserélek,cserélünk , úgynevezett üresjárati szabályzó szelepet.. Amit rendeltem, az elektromos csatija OK, de van hozzá ilyen tömítés-féle.. Viszont a régin nem volt.. (vagy már legutoljára amikor leszedték,egyszerűen nem rakták vissza..
Szóval, kellene az a tömítés,vagy csak 'ajándék' ? mert a neten lévő alkatrészek egy részéhez nem adnak, a többi részéhez viszont igenés róla lenne szó:
Fiesta, 1997, 1299ccm benzin,Endura-E csodamotor /láncos-szíjas,megne kérdezzétek /[ Szerkesztve ]
In loving memory of Garrett Lockhart
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #30114 üzenetére
Csak hogy így péntek este vacsi helyett beleszóljak: poliuretán szélvédőragasztó Egy másik. És egy harmadik ez épp magyarul
Nem poliuretán jellegű, mert ilyen nincs, hanem konkrétan poliuretán. (mint ahogy h2o jellegű víz sincs)
És hogy mivel lehet oldani egy térhálósodott műanyagot? Vágással, dörzsöléssel, kapargatással. Mechanikai oldószerekkel.szerk: #30122 Joker88 Javasolnám hogy használjátok a tömítést is, nem árt az ha hézagmentesen kapcsolódik az alkatrész és nem tud fals levegőt szívni a motor. Ez lenne a tömítés lényege.
[ Szerkesztve ]
-
szotyika77
aktív tag
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #30125 üzenetére
A DMF-t kihagytad, dimetil-formamid a becsületes neve. Vegyészek kedvelt oldószere, poliuretánon is nagyszerűen működik. Mindössze 80-90 fok hőmérséklet kell hozzá, az ajánlások szerint.
Hogy miért is nem használják ezeket autóüveg-műhelyekben, nos annak van néhány oka. Olvasd át pl ezt a biztonsági adatlapot -
gabor9991
őstag
Nem hiszem el, hogy 3 napja fárasztjátok magatokat
Sohasem nyerhettek -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #30127 üzenetére
DeFranco olvtárs vázolta fel egyszer egy hsz-ben hogy miért nem jó dolog az ha a <csakazértis> jellegű és ehhez képest is dezinformatív, irreleváns, fárasztóan troll tartalmak itt virítanak a topikban örökre, anélkül hogy a cáfolat szót kapna.
És csak egyetérteni tudok vele. -
őstag
válasz #27070592 #30126 üzenetére
Azért érdekes ez a biztonsági adatlap is
"H360D Károsíthatja a születendõ gyermeket."
Én még nem láttam terhes hölgyet szélvédőt cserélni... Mondjuk Cromax-ban pár éve láttam egy autószerelő csajt... Nem is jött hogy higgyek a szememnek Persze respect a csajoknak, nem vagyok ilyen hím sovén egyed, de fura volt akkor is"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
Ha már magyarázat kell, mert mindenki azt mondja, amit egyszerű okos műhely old meg.
Mint felnit idehaza csak homok fúvózzák (miközben tudják, hogy ezzel tönkre is teszik egy kicsit), miközben van vegyi leoldás más országokban.
Szóval szélvédő ragasztó rugalmas kis mértékben, mert ha rideg PU lenne, akkor első egyenletlen úton berepedne a szélvédő.
Miért? -Mert a kaszni deformálik már ilyen kis mértékű út hibánál is.
Akkor következő (amit írtam), hogy bármilyen csiszolás, drót korongozás, esetleg flex-szel maradékot leszedése biztosan a festék, védőréteg is lejön.
Ez annyit jelent, hogy 3 éven belül lyukassá rohad a lemez.
Legyen ott maradék, és az egyenletlen, nem tapadó felületre felragasztani az új szélvédőt hülyeség, mert nem tud beilleszkedni rendesen, ahol nem tapad oda, ott beázi és elválik.De legyen úgy…
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #30129 üzenetére
Igen.
#30130 csabex2007: Ez a tipikus pongyola magyar fordítás. Erről volna szó: H360 – May damage fertility or the unborn child
Vagyis ha valaki (férfi vagy nő, mindegy) ilyen anyaggal dolgozik és rendszeresen ki van téve a szennyeződés lehetőségének, akkor a (férfiban folyamatosan termelődő) ivarsejtjei károsodhatnak és ezzel nő a kockázata egy nem egészséges utóda megszületésének. -
Drughi
addikt
Üdv!
Mk 2.5 Focus kombi:
Tolatáskor gyenge a fény hátrafelé, szeretnék javítani rajta.
Izzócserén kívül van más lehetőség?
Mekkora meló egy izzócsere hátul?Pixel 7a
-
őstag
válasz Drughi #30134 üzenetére
Áhhh, ne is mond... Annyit bosszankodom ezen én is... Ali-n találtam ezt a cuccot amit a hátsó lökhárítóban lévő fényvisszaverők helyére fogok beszerelni és tolatáskor remélhetőleg elegendő fényt fog kibocsájtani a kamera számára amely szintén úton van
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
HARDVERAPRÓD
Sziasztok!
Még mindig Mondeo MK3 2003-as TDCI info computer segítség kellene.
oliwire fórumtárs segítségével lett kábelem, és az összeköttetés is megvolt a kocsival. Az óracsoportból indított teszt alkalmával az óracsoport baloldali lcd részén látom kiírva a piktogrammokat (üzemanyag tank jel, km.. stb), az infó kart lenyomva csipogás is hallható, de a kijelzőn nem jelenik csak a hőfok. A forscan progival engedélyeztem a pillanatnyi fogyasztást, de mégsem történik semmi és a többi lehetőséget nem látom benne. Hogyan tudom ezt aktiválni hogy mutassa az infókat az órám? Esetleg komfort elektronika csere kell, vagy valami más. elakadtam itt. Köszönöm a segítségeteket -
A Zéé
addikt
válasz Csabex #30137 üzenetére
Hmm.. Én eddig abban gondolkoztam, hogy veszek egy bal oldali fehér tolatólámpát valami angol autóból, és asszem FB-n linkelt valaki kétszínű led izzót, ami fehér, ha tolatsz, piros, ha ködlámpa. De ez a verzió is érdekes lehet. Majd írd meg milyen :)
Just a simple Lineman...
-
őstag
válasz Pyttawrx #30139 üzenetére
Utána olvastam és elvileg fontos szempont az, hogy az óracsoport azonos üzemanyaggal rendelkező autóból legyen, vagyis a dízelhez nem használható a benzines óracsoport... Kérdés, hogy amit te vettél utólag milyen autóból volt, azt tudni? Forscan-nél engineering módban voltál? Ugyanebbe a hibába szaladtam én is sajnos... A napokban oliwire fórumtárssal éppen erről társalogtunk itt.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz subaruwrc #30138 üzenetére
Az a baj, hogy a mi esetünkben másként van megoldva a tolatólámpa, ugyanis a tervező mérnökök a kombi esetében megszüntették a lökhárítóban lévő tolatólámpát és csak az van ami a függőleges lámpacsoportban van amellyel kb semmit sem látsz... Vagy talán opció volt ez !? Nem tudom... Bedobok egy pár fotót is, hogy illusztráljam amiről írok.
Ez van a te esetedben (nagyon jól jött a topik összefoglaló )"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
HARDVERAPRÓD
válasz molnarpeter #30146 üzenetére
Hogy derítem ki, mivel a piktogrammok ott vannak, meg ki is jelzi az öndiag során, de ezzel még nem biztos, hogy tudja, ezt hogy derítem ki?
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #30131 üzenetére
Ha van rá időd, nézd meg ezt az egyemberes action-service szélvédőcserét. Egy parkolóban készült. Nem volt se csiszolás, se drótkorongozás, se flexelés. De vegyi oldószerezés sem.
Hogy a topiknál maradjunk, Ford Focus az alany.Mielőtt válaszolsz valami orbitálisat, nézd meg ezt a video-t is
Én itt ki is szálltam a szélvédőcserés témából. Majd beszámolok milyen módszert toltak a pilkingtonnál, ha már túl leszek a cserén.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest