- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Mobil flották
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #48300 üzenetére
Bocs, elfelejtettem:
azért tartom kevésnek, mert egy 2004-es C corsát kb. fél éve 600k köré taxált a biztosító amiből 450k körül maradt a roncsértéken felül, igaz 5 évvel fiatalabb, és negyed annyi benne a méter, de akkor is más az arány.
Fórumos ismerős kevesellte a kártérítést, felértékeltette az autót márkaszervizben és azzal tudott masszírozni a biztosítónál.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Amúgy ez elég elrettentő dolog, ha bele gondoltok minden ilyen 20 éves youngtimernek. Történik egy apró félrenézés, abból egy hasonló baleset és annak ellenére hogy 20 éve fizeted a biztosítást (persze tudom az én biztosításom a másiknak fizet) hajadra kenheted a pénzt amit kapsz érte...
⭐ Stella
-
subaruwrc
félisten
válasz molnarpeter #48304 üzenetére
-
flymi
addikt
Februárban vásárolt és beépített gyári szervo szivattyú megadta magát. Reggel még semmi baja nem volt, most be akartam állni vele tető alá, erre vinnyog, mint a veszedelem.
Olaj van a tartályban, de már kormány mozgatása nélkül is borzasztó hangja van, kétszer rátekertem, h biztos azt hallom-e és a hideg futkosott a hátamon attól a hangtól.
Megpróbálom gariztatni.../// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
A Zéé
addikt
Hogy tudsz ennyi szervó szivattyút tönkre tenni? Hanyadikat rakod már az autóba? Negyedik talán?
Ez valami user error lesz szerintem. Nem tekergeted túl sokat álló helyzetben a kormányt? Vagy nincs a kormánymű többi részében nagyon elmenve valami?Just a simple Lineman...
-
gabor9991
őstag
Enyémben is a 3. van most, ugyanilyen 1.6-ban ugyanilyen hidraulikus szivattyú, ugyanaz a hiba nálam is, annyira zúg hogy pályán 4000-es fordulatszám mellett ezt lehet hallani nem a motort
Nem user error hanem hitvány szemét mind amit árulnak.
Én most még nem dobom ki, megvárom hogy a rásegítés is elmenjen, akkor veszek bele egy gyári újat kerül amennyibe kerül -
ViZion
félisten
válasz gabor9991 #48308 üzenetére
"Nem user error hanem hitvány szemét mind amit árulnak."
Ennyi. Sajnos a gyáriként árultak sem olyanok, mint amit a gyárban raknak bele.
Valószínűleg -a sok hülye tulajdonoson kívül (magamat is beleértve)- senkinek nem érdeke a 10+ éves autókat életben tartani.
Ezen szoktam idegbeteg lenni, h az AAAA kategóriás hűtő (vagy tetszőleges más háztartási gép) lehet, h szuperzöld és takarékos, de 2-4 év és kuka. Autóknál is ez van, csak kicsit kitolták, mégiscsak milliós tétel.
Nah, abban mi a környezetvédelem, h újat kell venni???Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
A Zéé
addikt
válasz gabor9991 #48308 üzenetére
Szűk családi körben 8 különböző olyan Ford személyautó volt/van az elmúlt 10 évben, ami legalább 4 évig megvolt. (Focus Mk1, 1.5, 2.5, 3.5, Mondeo Mk4, Fiesta Mk6, 7)
Elég változatos motorokkal, futásteljesítménnyel, felhasználással, hibalistával, de szervó szivattyú hiba egynél sem volt. Ezek közül 1 olyan van, ami 150k km-nél kevesebbel rendelkezik, vagy rendelkezett eladáskor. Az enyémben gyengébb a rásegítés, mint volt, ezt már észrevettem, de a szerelő szerint nincs baja a pumpának, inkább a tömlők lettek ergyák. Ezért furcsállom, hogy flymi-nek, amióta a topikot olvasom, mindig valami gondja van a szervóval...[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz radi8tor #48311 üzenetére
Tény, én rengeteget vezettem autópályán (bőven 200k km felett), és a teherautózás megtanított, hogy hogyan tudok minél finomabb kormánymozdulatokkal haladni, de mutter 10 éve hajtja a Mondeot, 90%-ban városban, és előtte a Focusát is így használta. És ő sokkal kockás ban vezet mint én.
Just a simple Lineman...
-
gabor9991
őstag
Mk2 1.6 szervószivattyú annyira tipikus hiba hogy már 10+ évvel ezelőtt is az egyik olyan hibalehetőség volt amit vásárláskor ellenőrizni kellett, nálam tönkrement a gyári, egy bontott gyári és most egy starline amit az egyik nagy alkatrész forgalmazó webáruházban vettem 3 év garanciával amit az összes közül kifejezetten ajánlottak a neve ellenére mert állítólag sosem volt még rá panasz úgy hogy sokat eladnak belőle.Megvettem, nem volt jó döntés így utólag.
Mikor beszéltem velük hogy zúg mint ami épp szétesni készül akkor azt mondák hogy küldjem vissza, ők is visszaküldik a gyártóhoz aki megvizsgálja hogy folyik -e illetve megfelelő-e a nyomás amit előállít, ha ez rendben van akkor jónak mondható így nem tudják cserélni.
Mivel nem szivárog illetve a rásegítés is megfelelő így nem volt szerintem értelme körülbelül egy hónapra letenni az autót és kifizetni a ki- és beszerelést, hogy megpróbáljam garanciáztatni, megvárom míg tönkremegy.
Szoktam egyébként parkolóban figyelni erre a zajra és elég sok ember jár zajos szivattyúval mindenféle autóval, amiről lehet hogy nem is gondolják hogy gyárilag nem zúgott -
flymi
addikt
Pedig nagyon megörültem, mikor az utángyártott új de hangos szivattyú után egy felújított hangtalan gyárit sikerült szerezni. Szerintem vagy veszek egy utángyártott újat megint ami bírja 1-2 évig aztán kuka vagy veszek csilliókért gyári újat, aztán vagy sikerül jót kifogni vagy nem.
Álló helyben nem tekergetjük a kormányt ha nem muszáj, illetve figyelek rá, hogy lehetőleg minél ritkábban tekerjem koppig/végállásig.
Szervo cső is cserélve lett anno, hollanderrel, sőt legutóbb a tartályt is újra cseréltettem, meg a "gomba" is új.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zzola
félisten
Arról nincsen valakinek infója, hogy egy MK4-es Mondeó klíma rendszerébe hány gramm hűtőközeg kell (R134a)?
Köszi -
A Zéé
addikt
válasz gabor9991 #48313 üzenetére
"Szoktam egyébként parkolóban figyelni erre a zajra és elég sok ember jár zajos szivattyúval mindenféle autóval, amiről lehet hogy nem is gondolják hogy gyárilag nem zúgott"
Ez is egy valid opció, hogy szimplán nem tűnik fel, hogy baja lenne... Bár ha olyan zörgések, búgások lennének, mint amiket leírtok, akkor azt csak észre venném. Vagy nemJust a simple Lineman...
-
flymi
addikt
Beszéltem a céggel meg a szomszédban a szerelővel és 99,9%-ra állítják, hogy ez most nem a szivattyú baja, hanem valamelyik másik alkatrésznek ami abban a körben van. Csapágy vagy görgő lehet a ludas.
Szervo hatás van, csak mocskos hangos, nem is kíntattam tovább.
Holnap leveszik a szíjat és ránéznek.
Utána már többet fogok tudni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Lehet mégis csak a szervónál lesz a gond, tócsa van a kocsi alatt...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Drughi
addikt
Hali
A Marsonál van most egy klmía szervíz csomag 25.900-ért.
Ez nekem speciel most kapóra jönne, mert csontra le van fogyva a hűtőközeg a kocsiba és itt nem 100gr-ként kell fizetni.Van valakinek tapasztalata erről?
Egy MK 2.5 bvenzines focusba mennyi hűtőközeg kellhet?
500-700gr között mondták és legutóbb 3000ft / 100gr volt a hűtőközeg ára ahol csináltattam + a sallang.Pixel 7a
-
#27070592
törölt tag
Ha klímáshoz fordulsz először diagnosztikát kérj. Rendszer leürítés, nyomáspróba, szivárgáskeresés.
Ha nincs szivárgás akkor egy pontos feltöltést kérnék, nem csak a hűtőközeggel hanem a hozzá való olajjal is.
A kompresszornak van egy védő mechanizmusa, alacsony töltöttségen nem kapcsol a kuplungja.
Fordos arc csinált erről egy videót , érdemes megnézni, felvázol a klímákról néhány hasznos dolgot. -
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #48324 üzenetére
Van olyan klímatöltés ahol nem fejtik le az olajat? Tudtommal az a hűtőközeggel együtt kering, utólag, lefejtés után "pörgetik ki" belőle.
Ahol én voltam töltetni, ott semmi ilyen nem volt kérdés, a gép típusra tudta, miből mennyi kell, lefejtés után leválasztotta az olajat, nyomáspróbázott automatikusan, majd visszatolta a régi hűtőközeget kipótolva, és új olajjal.
Van ahol ez nem így van?
-
zzola
félisten
válasz #27070592 #48324 üzenetére
Most jöttem klíma töltésből. 325g töltelék volt benne, 520g körül kell benne lennie. A rendszer tömör és olaj is lett visszatöltve.
Rendesen géppel csinálták, még papírt is adott a gép a töltés végén.
Ősszel az autó jobb elejét elkapta egy vadmalac, ködlámpa bánta meg a lökhárító. Arra gondolok még, nem-e egy kábel alul elszakad és ezért nem működik a történet...[ Szerkesztve ]
-
zzola
félisten
válasz radi8tor #48327 üzenetére
Én most csak egy töltést kértem, mert abban bíztam, hogy ez a hiba oka. Ősszel még szakított a klíma. Nem volt időm és időpontom sem a további keresgélésre. Jövő héten viszem a vasat olajcserére, akkor úgy is fel kell emelni az autót, azt mondta a szervíz, akkor megnézik...
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #48325 üzenetére
Kisebb klímás műhelyben (vagy sufniban) csak rátöltenek némi gázt 'sztjóvanaz.. és ha indul a kompresszor akkor győzelem!
Különösen ilyenkor amikor egyébként is teltház van és pörgetni kell a boltot.
Lehet hogy így is elmegy a klíma pár hónapot (amíg tart a szezon), de ha mégsem akkor a panasszal visszajövő ügyféllel simán megetetnek egy mondvacsinált indokot, pl szahar a kompresszor. -
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #48334 üzenetére
Jó kérdés
Úgy még nem próbáltam mert szenvedés leszerelni a szíjat. -
krypton
senior tag
válasz gabor9991 #48335 üzenetére
Sziasztok!
Szeretek magamnak mókolni itthon, gondolkodtam egy FORScan kompatibilis olvasó beszerzésén. A vLinker FS és az OBDLink EX az ajánlott, viszont az utóbbi majdnem kétszer annyiba kerül mint a vLinker, ennek mi lehet az oka? Amúgy mennyire könnyű használni ezt a programot?
-
robertka
tag
-
Sziasztok
Fordhoz van esetleg OBD app, amivel DPF infókat lehet kiolvasni?
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #48344 üzenetére
Ezt nem ismerem, de meglesem. Köszi a tippet!
Én Forscant használok.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
És tessék! Én meg eladtam egy ilyen jó autót!
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen