Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Avicularia #63036 üzenetére

    Ésszerűség erejéig meg lehet ám nézni mit mond a nem EU előírás.
    API SM, és felsorolja a viszkozitásokat. Maradva 0w20nál, minden olyan 0w20 olaj jó lesz bele, amelyik minimum SM. De mivel a gyartastechnologiabol adodoan az összes 0w20nak SN-nek kell lennie, legalábbis biztosan fogja teljesíteni, ezért a minimum SM követelmény része kipipalva.
    Az ACEA szabványok közül az A3 az olcsóbb, általános használatú, magas hths minősítési szint, az A5 pedig a takarékos. Abból kiindulva, hogy egyébként a 0w20at tartja ideálisnak, a motorkonstrukcio takarékosnak, de mindenképp pontos, precíz illesztesunek vehető. Vagyis közelebb áll hozzá az A5 minősítés. Több 0w20 olaj esetében nincs meg az A5, mert a HTHS viszkozitásuk 2,9alatt lesz, pl. 2,7, de emlékeim szerint a Honda gyári 0w20 meg ennél is alacsonyabb, szóval a Honda olaj sem kaphatna pl. ACEA besorolást. De mivel arra nincs semmi információ, azzal le is van tudva a minősítés és teljesitmenyszint kérdés, hogy Honda és kész. Pedig ha minősíteni kellene, nem is lehetne. Nem azért mert rossz, hanem mert meglepődnénk hogy milyen tulajdonságai vannak amit a minositeskor figyelembe kell venni.

    Más szóval, az én véleményem szerint bármelyik ismertebb, nagy márka 0w20 viszkozitású, API SN vagy SN plusz olaját választhatod, de ha közülük találsz olyat ami ACEA szerint is minősített, A5, az szintén megfelelő.
    Ha ragaszkodsz a Honda olajhoz, akkor markaszerviz, de akkor ragaszkodj a 0w20hoz is.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák