- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Felturbózott Edge 50 Fusiont kapott az Egyesült Államok
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49286 üzenetére
Mindig is volt téligumim, amióta létezik...
Ferdítesz, nem a 0W a fő probléma, hanem a W30 és a W40 egyidejű ajánlása ugyanarra a motorra mindenféle magyarázat nélkül. A két olaj nem alkalmas egyazon motorba. Az egész elméletet hazuttolja meg. A túlteljesítés haszontalan, ha sokba kerül, csupán erről beszélek eddig, ha nem értetted volna meg.
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49307 üzenetére
Az alábbi három olaj -10°C viszkozitásainak alakulásáról mi a véleményed?
0W 1120
5W 1390
10W 2200És arról, hogy ha 35°C időben egy szerpentinnek nekimenni egy 0W20-assal trepnin, ami eleve 5,6-9,3 közötti tartományban van a szabvány szerint? És nyugodtabb lennél egy 5W40-essel? (150°C-on is 3,7 legrosszabb esetben. Érdekes, hogy a W50, W60-nak is ennyi. A W20, 2,6!)
Gondolom azt mondod, nem megy mindenki trepnin, ami igaz, bár én szeretek ésszel csapati és sok hondást ismerek, aki szintén, ezért a W40-est tartom jónak. Az, hogy 0W vagy 5W technikailag szinte mindegy, az adatok szerint, anyagilag már nem. Legalább is én ezt látom a számokból.
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49311 üzenetére
Amit most leírtál, azzal egyetértek.
A hőfokkal nem feltétlenül, mértünk 130°C-os olajat mérőpadon, igaz, akkor kapott a motor rendesen. De autóban is felmegy 120-ra időnként, 110-re bármikor, ha autópályán, vagy emelkedőnek nyomom. A vas rossz hőellenállása miatt a henger belső fala sokkal melegebb, mint a víz felőli oldal, ami ilyenkor 100fok körüli, így a lehúzott olaj eléggé meg tudja melegíteni a karterben lévőt. Nagyobb olajmennyiség itt is előny, a 2,2 ctdi-ben 7 liter van, még is felmegy 110-re nagy melegben (5W40 pont ideális ).Az alacsony fordulathoz még, hogy nem véletlen, hogy a diesel motorokban nagyobb a csapágyak felülete, pont a nagy nyomaték és az alacsonyabb fordulat miatti "pattogás" elkerülése miatt.
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
martillo
tag
válasz BlacKSouL #49793 üzenetére
Neked allandoan be van kapcsolva a temponat funkcio?
Nem emlekszem olyan kepre, amin ne vilagotott volna a cruise nalad.... Mindenhol hasznalod?Nekem BC szerint a fogyim 5,8-6,2 rendszerint, 50%-50% M0 es BP belvaros.
Erre jon a valosag 0,3-0,5L-es korrekcioja. A valos fogyi statja nalam legjobb 6,2 es legrosszabb 7,1 es ez lefed minden verziot. Volt itt egyedul bekesen, 4 utassal palyan sietve klimaval, minden... -
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #49807 üzenetére
Nem tudom milyen autóról/motorról beszéltél de tetszett az írásod.
Bárcsak mindenki így gondolkozna.Hogy nem minden autó szereti a pályatempót az is igaz.
2.0 crtdi-m sem.
Hatodikban 130-nál ugrásszerűen megnő a fogyi ahoz képest ami van negyedik 80nál vagy ötödik 110nél.
Gondolom itt a légellenállás számottevően megnő.Kicsi benzinessel 1.4 75 paci én is hasonlóan próbálok vezetni mint te. (Nagy diesellel próbálom elkerülni a rövid városi utakat)
Látszik is a fogyin. Utolsó tankolás 5.6. Nagy átlag 6.1.Novum Forum Siculorum
-
sticky35
tag
válasz BlacKSouL #49807 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, hasonlóra gonoltam én is: speciális körülmények (túlnyomóan nyugis kisvárosi, országúti használat), előrelátó vezetés és óvatos gázpedálhasználat kell a 6 liter alatti fogyasztáshoz.
Én egyébként elégedett vagyok a saját 7 liter körüli fogyasztásommal, ahol lehet én is előrelátóan vezetek, de előfordul dinamikus haladás is.
Dízel nekem nem jön szóba, mert sokszor csak városon belül, rövid távra van használva az autó, de egyébként sem szeretem a dízelmotorok karakterisztikáját, semmi élvezetet nem adnak, talán csak a tankolás után a kasszánál, aki erre izgul. De én úgy vagyok vele hogy az az 1-1,2 l/100km fogyasztástöbblet nem olyan számottevő, hogy bevállaljam a sok dízeles szívást arra az évi 25000 km-re, amennyit átlagban megyek autóval.(Ez inkább OFF, nem akarom dízel-benzin vitába vinni a topikot.)
Az autópálya most 140 km/h-ra beállított tempomat volt (itt 3600-at forgott a motor), alagutak előtt kigurulva, néha tempósabban, óra szeint 160 km/h-val előzve.
Egyébként gyakran járok haza Egerbe az M3-on, ahol a tempomat teljsen felejtős, a külső sáv kamionok és 100-120-szal hasító Suzukik, a belső sávban 120-200 körül bármi jöhet, így itt sosen tudok egyenletes tempót menni.Az remélem átjön hogy szeretem az autót nagyon, lehet nyugodtan proszkálni vele, de ha úgy adódik 4000-6500 közötti fordulaton elég élénk tud lenni. Nyáron, jóidőben én elsődlegesen motorral közlekedek, nyilván nem ugyanazt a dinamizmust keresem az autóban, pont megfelelő a teljesítmény. Tele van praktikus megoldásokkal (teljesen nyitható hátsó ajtó, szintbe hajtható csomagtér, variálható hűtsó ülések). Nagyon jó volt most hogy a két bickli befért hátra a 2/3 üléssor lehajtásával, a csomagtartóba az álló üléstámla mögé ment a bőrönd és a strandcuccok, a hátsó ülésre pedig a gyorsan elérendő dolgok. Nekem a formája is tetszik, bár ez teljesen szubjektív, nem értem a sok fújolást internetszerte. Szóval most is ezt venném, így hogy ketten vagyunk teljesen kényelmes de szerintem még később egy gyerekkel is elég lesz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #49824 üzenetére
Enyém is csal, kevesebbet mutat. Bár nálam több a fogyi 6,2 az átlagom BC szerint, ami valójában 6,6-6,7 körül van. Igaz enyém csak 1,6 os motor. Irigylem a jó étvágyát a tiédnek.
Jah, amúgy 95% -ban rövid távon használom, munkába járásra, néha vásárlás boltról boltra vánszorgás.
Legjobb fogyim 5,6 volt akkor Pesten voltam vele.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
67tuareg
tag
válasz BlacKSouL #49879 üzenetére
Sziasztok!
Ezt az ablaktörlő kérdést gyorsan megoldottam! 2-3, akár 4 collal rövidebbet szoktam feltenni /kamion, személyk./, és biztosan töröl az egész lapát alatt. Hamarabb tönkremegy a lapát, van amikor kettőt-hármat cserélek évente, de ezért az árért mindig kilátok. Alul-felül meg még sosem hiányoltam azt a pár centit. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #49936 üzenetére
"Hiszen mostantól jó benzinesekre és jó villanyautókra van szükség – a csak városban jó hibrideknek egyre kevesebb értelmük van. Városban a villany sokkal jobb, és mérnökileg is elegánsabb megoldás, mint ez a bolygóműves szerencsétlenkedés, aminek soha senki nem számolta ki a valós környezetszennyezését."
Ezzel mondjuk totál egyetértek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #49938 üzenetére
Anno pont azért vettem el a ct200h-t mert városban alig járok és országúton meg csak cipelem az akksikat feleslegesen de ma már lehet mégis beleugranék. Gyorsuláskor bőven kompenzálja a plusz súlyt az elkómotor ha meg már lendületben vagy akkor meg nem okoz érdemi többlet fogyit igazából. Ami miatt mégis csak letennék róla az az, hogy nekem második autó kellett tehát simán van, hogy 3-5 hetet áll a garázsban, már pedig azt pont nem szeretik az akksik (önkisülés). A Toyota pl kimondottan tiltja, hogy 4 hétnél hosszabb ideig álljon az autó használat nélkül (ha ezt megszeged bukod az akkugarit élből)...
#nincsbennetarcsi
-
Jaffa75
őstag
válasz BlacKSouL #50026 üzenetére
+Qru:
amit csabi linkelt automata, nem tűnik képről rossznak, bár a kereskedést nem ismerem - az ára is tükrözi egyébként, hogy nem egy lepattant vas.
A váltóolajt én is cseréltettem a 8genben megvétel után azonnal... nem mintha akadt vagy szólt volna, de jobb a béke! Az automatánál lehet rizikófaktor ahogy írtátok, bár a Honda régebbi automatái nem betegágyasak, de ehhez karban kell tartani minimum az olajcserével. Nem annyira drága, viszont az élettartamát jelentősen kitolhatja. Itt jön be a kérdés, miért sajnálja azt a 20k-t érte, amikor ennél sokkal többet költ hülyeségekre az autónál (ilyen kur@ nagy szárny, olyan racing felni, ilyen CAI vagy sportlégszűrő...)?
Szerintem az autók hibái nagyrészt a felhasználó tudatlanságából adódnak!Persze a legfontosabb, hogy nem km-re, hanem állapotra veszünk autót!
Szerk:
(#50027) csabi94 : dobfék kicsit gyengébben fog, de az ABS-sel hatékony, attól ne félj (ha odáig jut egyszer, max hátulra is teszel tárcsát ).
Nyilván a manuálishoz képest biztos nyúlósabb az automata váltó - szerintem ki kellene próbálnod egy ilyen Accordot, hogy egyrészt legyen összehasonlítási alapod, illetve kiderüljön, hogy egyáltalán tetszik-e? Ha elhozod, akkor már késő átgondolni... Utazósebességre biztos jó az áttétel, a 140-150 könnyedén tartható - elég erős a motor, hogy az utolsó fokozat elég hosszú legyen!A Legendekben is volt automata talá 3.2 benzineshez - ha azt kibírta a Honda váltó...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #50026 üzenetére
Mert ezek pékek, nem szerelők. Btw sok
szerelőpék úgy van vele, hogy ami nem romlott el azzal nem kell foglalkozni. Rgo magának csinálja a munkát amiért majd jó vastag összeget elkérhet.mod:
csabi94: Az automata hosszabb fokozatokat kapott ugyan de így is többet fog enni, nem csak pályán hanem mindenhol máshol is. Szóval én elnegedném az automatásakat ha amúgy nem derogál váltogatni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #49807 üzenetére
Most találomra végignyálazva a spritmonitor adatait, azt jól látni, hogy akinek autópályatempós szakasz van az adott intervallumban, ott a fogyasztás jellemzően magasabb. Ahol város és autópálya van, ott a legmagasabb, ahol van főút is, az mérsékelt, és ahol a város főút van vegyesen, esetleg több főúttal, azoknál jön ki a legalacsonyabb fogyasztás. Ebből is jól látszik, hogy nem pályára és nem városba tervezték/hangolták ezt a motort, hanem országútra, max. kevés várossal.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #50143 üzenetére
Elég sok dolog közre játszik egy ilyen hibánál. Egy normális szakihoz kell elvinni aki végignéz mindent. Akár gépre kötve figyelni mi történik.
Én az astrával szívtam majd fél évet mire rájöttünk, hogy a vezérlés elugrott egy fogat. Ugyan ez volt annál is. Pedig jól raktuk össze, csak a feszítés elég faszul van megoldva és át tud ugorni.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
nandow
aktív tag
válasz BlacKSouL #31576 üzenetére
Szia!
Egy kicsit régi hozzászólásodra reagálnék, de most vettem meg az első autómat, és próbálok informálódni az olaj kérdéskörben. Visszakeresve a topikban rábukkantam ezekre az írásokra.
Elolvastam az előzményes hozzászólásokat, plusz a cikkeket, amiket linkeltél, a grafikonokat is megnéztem.Kicsit egyszerűen megfogalmazva laikusként nekem az jött le, hogy az egyfokozatú 30-as olaj viszkozitása üzemi hőmérsékleten (100 °C) alapból 10 mms2/s. Egyfokozatú 40-es olaj viszkozitása üzemi hőmérsékleten magasabb mint az egyfokozatú 30-asé, ezért ehhez adalékot kell tenni, hogy üzemi hőmérsékleten az ideális 10 mm2/s legyen a viszkozitás.
Vegyük a 0W30 és a 0W40 olajokat. Ha jól értem, a 0W30 az egyfokozatú 30-as olaj miatt 100 °C-on alapból tudja a 10 mm2/s-t, a 0W40-hez viszont kell valami adalék, hogy tudja a 10 mm2/s-t.
De a lényeg, hogy összességében mindkettő (egyik adalék nélkül, a másik adalékkal) tudja üzemi hőmérsékleten a 10 mm2/s-es viszkozitást, a hideg oldalon pedig mindkettő viszkozitása ugyanaz a 0W miatt, így a két olajnak a viszkozitási egyenesének meredeksége megegyezik. (és nem csak a meredekség egyezik, hanem a két egyenes fedi egymást)Vagyis a két olaj ilyen szempontból egyforma. Legalábbis matematikailag. Ha 100 °C-on mindkettő tudja ugyanazt a megfelelő értéket, akkor üzemi hőfok felett is elvileg ugyanannyit csökkenne mindkét olaj viszkozitása, mivel a két egyenes matematikailag megegyezik.
Végül is akkor mi a különbség a 0W30 és a 0W40 között? Ne érts félre, nem kötekedem, nem is értek hozzá, csak érdekel a téma, és szeretnék valamennyire képben lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #50262 üzenetére
Ha már témánál vagyunk... nem vagyok olajmérnök szóval akkor kérdés:
Adott egy motor (sima szívóbenzin) amihez gyárilag 5W30 vagy 5W40-es olajat ír a könyve. A gyártó kimondottan az 5W30-at preferálja (gyárilag is ezzel töltik fel). 1999-ben dobták piacra tehát olyan 1997-1998-as fejlesztésű konstrukció.
Ebbe tehetek én 0W30-at?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #50264 üzenetére
Sajnos a gyári olaj viszkozitásait nem tudom de ezeket találtam (40/100 fokos viszkozitások):
- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2 (gépkönyv megengedi de... )
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5Ezek alapján mivel az üzemanyag takarékos 5W30-at túl vékonynak találom a 0W40-et meg vastagnak mehet a 0W30.
Vélemény?
mod:
HTHS az első 5W30-nál 3,5 a másodiknál 3,2 az utolsó kettőnél 3,6. Ez nem gáz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #50278 üzenetére
Ott a gázpedál még nem elektromos
Én úgy tudom, hogy az.Az nem a kuplung remegése lesz?
Egy nagy megtorpanás van (nálam legalábbis), főleg állóból induláskor, de van, hogy motorfékkel gurulás utáni gázadáskor is jelentkezik ugyanabban a fokozatban maradva. A klíma bekapcsolásával továbbfokozható.(#50279) Qru: #szaregynégyamivalójábannemisaz
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen