- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Elemental #39797 üzenetére
(#39797) noklika , (#39799) stickermajom
Nem fogok ezen tovabb szavalni, A forumozo kerte a velemenyunket, leirtam neki en is az enyemet. Ti csak kapcsolgassatok a zarofenyt fel es le. A kornyezetemet nyilvan figyelem, itt nem errol van szo. Azt figyelgetni, hogy kovetnek-e es ekkor le, majd ha nem kovetnek felkapcsoljam a zarofenyt, egy orbitalis marhasag szerintem. Szerintetek meg az a jo, ilyen egyszeru.
3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse....
Veletlen elfelejted visszakapcsolni, mert elore figyelsz elsodlegesen, nem hatra, beleddurrannak. Igazsagugyi szakerto megallapitja, hogy ha mukodik a zarofeny elkerulheto lett volna a baleset. Majd a biro kerdesere, hogy miert nem tett meg mindent, hogy latszodjon megfeleloen es ezert miert nem kapcsolta fel a zarofenyt, kivancsi lennek a valaszokra.
(#39802) stickermajom Ha refivel kovetnek az szabalytalan. Hagyjon nagyobb kovetesi tavolsagot, hogy ne zavarja a zarofenyem.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz philoxenia #39800 üzenetére
Ha például sárgánál felpillantasz a belső tükörbe, csodásan látod benne magadat....
Akkor esetleg nem lehet, hogy be kéne állítani rendesen?
Nem tudom hogy jönnek ide a kamionok egyébként.. Ha Lauda kamionozik, akkor egy pár millió km-t levezetett már, főleg illene tudni a ködzáró helyes használatát.
(#39801) Lauda Pedig ez a minimum, ez nem vita kérdése. Csak aztán ne csodálkozz, ha pár autós hosszú hosszú km-eken keresztül követ refivel..
Szerk,: Nem felejtem el visszakapcsolni, mert tudom mi történik a környezetemben és az autómmal. Ezért kaptam jogosítványt.
Meg megnézném a másik oldalról, hogy valaki beléd durrant azért, mert nem veszi észre azt, hogy hirtelen fékezel, mert a piros fény már beleégett a retinájába, megszokta a fényét, direkt máshová néz stb. Kétirányú a dolog..[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz stickermajom #39802 üzenetére
Te olvasol is, nemcsak írsz? A topik nem személyautós, még ha többségben vagyunk is. Már 3,5-es zárt furgonnál sincs belső tükör, de van itt aki busszal jár, /nem utasként/ a fiam meg például kamionozik, de mivel 23 éves, még nem vezetett le pár millió kilométert Lauda nem tudom mennyit vezetett eddig...
Ja és pont rengeteg autós követ refivel mert nem fogják föl, hogy úgy is vakítanak... olyankor szoktam zárófényt kapcsolni, de nem mindig eredményes
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
stickermajom
addikt
válasz philoxenia #39803 üzenetére
Igen, én olvasok is. Rangod mögé bújtatott személyeskedésre az ég világon semmi szükség.
Ha többségében vannak az autósok, miért is ne írhatnám le az autósok szemszögéből a véleményemet? Ahogy pl. a tükörben egy személyautós tök egyértelműen nem magát látja..
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz stickermajom #39802 üzenetére
O igen, mert mindig tudja az ember, hogy jonnek-e mogotte vagy sem, ez egy demagog szoveg, a valosagban nem igy van. Foleg nagy kodben, mikor elore sasolsz, mert te sem latsz semmit..... 20 eve az utakon vagyok, azt ki tudom jelenteni, hogy (hasrautesre) 80-90 % tudom mi tortenik elottem, 10-20 % hogy mi tortenik mogottem es akkor csak tajekozodom, nem azzal tokoreszek, hogy kapcsolgatom a zarofenyt, mikor elore is alig latok. Neha hosszu ideig bele sem nezunk a visszapillantoba, mert lekot minket az elottunk halado forgalom. Kodben meg aztan foleg nem hatrafele nezegetek, mert abszolute tokmindegy mi van ott, arra figyelek, hogy bele ne fussak valamibe.
Meg megnézném a másik oldalról, hogy valaki beléd durrant azért, mert nem veszi észre azt, hogy hirtelen fékezel, mert a piros fény már beleégett a retinájába, megszokta a fényét, direkt máshová néz stb. Kétirányú a dolog..
Erre mar irtam, tavolabb kell huzodni. Azert nem lehet hibas az elotted halado, mert jogosan hasznalja a zarofenyt, teged meg ez hatul vakit, maximum jot mosolyognak rajta.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Nézd, én nem 20, csak 8 éve vezetek személyautósként napi szinten és igenis rápillantok a szemem sarkából a tükörre, hogy tudjam mi van körülöttem. Ez nem jelenti, hogy nem figyelek előre, de tudom a forgalomban elfoglalt pozíciómat. Így tanítottak, így vezetek a mindennapokban. Ebben nem tudom mi a demagóg szöveg..
Nincs értelme Veled vitatkozni, ködzárózz csak. Én meg maradok azon az oldalon, akik nem szúrnak ki a másikkal direkt.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz stickermajom #39806 üzenetére
En is, amikor nem kotnek le az elottem torteno dolgok. Kodben viszont pont lekot, ezert hot nem erdekel mi van mogottem. Termeszetesen nem vagyunk egyformak. Ha neked ilyen helyzetben is van eleg figyelmed a mogottes forgalomra es meg kapcsolgatni is azt az izet, az egy kiveteles dolog szerintem.
(#39806) stickermajom Ezen az egeszen nincs ertelme, mert az egyik igy gondolja, a masik ugy. A szabalyok viszont egyertelmuek, latni es latszani. Sotetben tompitott helyzetjelzovel, kodben kodfenyszoro (ez sem feltetlen miattunk kell, hanem a masik kozlekedo miatt) es zarofeny es nem kapcsolgatjuk.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
"Hagyjon nagyobb kovetesi tavolsagot, hogy ne zavarja a zarofenyem."
Talán ez a legjobb megoldás nagyobb ködben. Pár hete két autóval mentünk ködben, én voltam elől. Az első ködlámpát kapcsolgattam annak megfelelően, hogy voltak előttem vagy sem. A hátsót egy olyan szakaszon kapcsoltam fel, amikor akkora lett a köd, hogy alig láttam az engem követő tompítottját, pedig nem maradt le.
Utólag megbeszéltük jó volt, hogy felkapcsoltam, mert így nagyobb (biztonságosabb) távolságból tudott követni.Természetesen akadt olyan, aki előzött, bizonyára volt fedélzeti radarja. Volt akit ezután megpróbáltam követni, de inkább lemaradtam, mert annál a sebességnél és útfelületnél ha még láttam a helyzetjelzőjét (ködzáróját ?), akkor már túl rövidnek éreztem a követési távolságot. Amihez be kellett számítanom azt, hogy akár csattanhat is az előttem száguldó.
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz stickermajom #39802 üzenetére
"Ha például sárgánál felpillantasz a belső tükörbe, csodásan látod benne magadat....
Akkor esetleg nem lehet, hogy be kéne állítani rendesen? "
Ezt írtad. Előtte írtam, hogy Lauda kamionozik, ergo ha van belső tükre, azt max borotválkozásra használja.
Nem értelmezted ezek szerint a hozzászólásomat, bár ha személyeskedésnek veszed, amit írtam, akkor gondolom olvastad.Ha Téged már ez is sért, akkor megkövetlek.
De nem követlek olyan távolságból, hogy zavarjon a zárófény. Ha akkora köd van, hogy országúton kell a zárófény, akkor nem megyek olyan közel, hogy zavarjon, városban meg szerintem evidens, hogy nincs rá szükség szerintem...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
stickermajom
addikt
válasz philoxenia #39810 üzenetére
Én nem is tudtam, hogy kamionokban van belső tükör, ezért nem gondoltam, hogy önmagam látása már arra vonatkozik. Valószínűleg ez a félreértés alapja, így valóban nem volt szó személyeskedésről.
Amúgy tegnap reggel BP-n belül is világított mindenki, mint valami leszállópálya, pedig egyáltalán nem volt indokolt.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz stickermajom #39811 üzenetére
Igazából nem arra kéne figyelni, hogy érkezik-e éppen valaki, hanem, hogy a követési távolság indokolja-e a zárófényt. Kis követési távolságnál városban igen ritkán kell, legföljebb éjjel néptelen utcákon, autópályán meg már akkor is, ha száz méterre még ellátni. Persze a sorban haladva ha úgy ítélem nem kell lekapcsolom, de ténylegesen erős ködben inkább nem azt nézem és nem süti ki a szemem nekem sem, gondolom a mögöttem jövőnek sem. Csak sokan túl hamar kapcsolják föl, mikor még alig van köd.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kovacsroli
senior tag
Köszönöm a válaszokat, ez a jó amikor előjönnek a véleménykülönbségek, lehet róla beszélgetni. Ma már figyeltem a többi autóst, ugyanis ma is köd volt.
A gyorsforgalmin egyáltalán nem volt zavaró számomra egészen addig amíg kb. 20 méteres távolságba nem értem (előzéskor), de azért a „vakítótól” még akkor is marha távol állt. Amikor beértem a városba (Győr egyébként) pont egy olyan autós mögé érkeztem a piros lámpánál, akinek szintén világított, na mögötte állni már kimondottan zavaró volt. Nem mondanám, hogy kevésbé tudtam figyelni a környezetemre, de tényleg kellemetlen volt.
Következőre jutottam: városon kívül ködben folyamatosan használom gyér forgalmi viszonyok között, városba érve viszont mindig lekapcsolom, hacsak nincs extrém köd (tejköd).Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
mezis
nagyúr
válasz kovacsroli #39813 üzenetére
"Következőre jutottam: városon kívül ködben folyamatosan használom gyér forgalmi viszonyok között, városba érve viszont mindig lekapcsolom, hacsak nincs extrém köd (tejköd). "
+1
mezis
-
félisten
válasz kovacsroli #39813 üzenetére
(#39813) kovacsroli
Következőre jutottam: városon kívül ködben folyamatosan használom gyér forgalmi viszonyok között, városba érve viszont mindig lekapcsolom, hacsak nincs extrém köd (tejköd).
Szerintem is igy a helyes.
(#39809) mezis
Sokkal biztonsagosabb igy kovetni valakit, a zarofenyt joval messzebbrol meglatod, nem kell megvakulni mikozben keresem az elottem halado helyzetjelzojet es a nagyobb tavolsag miatt tobb idom van reagalni is, ha netalantan elol tortenne valami.
(#39808) stickermajom
Persze, a lényeg úgyis az, hogy balesetmentesen vészeljük át az úton töltött időket
Ez a lenyeg, ahogy irod.
-------------------------------------
[ Szerkesztve ]
-
belavagyokbp
aktív tag
Sziasztok,
Napi szinten járok ERRE, jobbra szoktam lekanyarodni. A két út kereszteződésénél nincs elsőbbségadás tábla, így feltételezem egyenrangúak, tehát aki egyenesen halad, annak a jobbkézszabályt figyelembe véve elsőbbséget kell adnia nekem. Jól gondolom?
Csak azért, mert tegnap satuznom kellett itt valaki miatt. -
mephi666
nagyúr
válasz belavagyokbp #39817 üzenetére
elvileg itt neked van elsőbbséged tábla híján... jobb helyeken raknak ki táblát arra a szakaszra, amerről te is érkeztél... mondjuk főleg olyan helyekkel találkoztam eddig, ahol elsőbbséget kellett volna adnod... lehet ide se ártott volna egy medvesajt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz belavagyokbp #39817 üzenetére
Szia!
Hianyzik onnan a tabla? Mert ha igen, akkor egyenrangu.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz belavagyokbp #39817 üzenetére
Elsőbbséget KELLENE adniuk az egyenesen érkezőknek. De ne számíts rá !
mezis
-
Elemental
addikt
válasz philoxenia #39798 üzenetére
Az izgalmas nem ez, hanem pl a mi kocsinkban csak az első felkapcsolása után kapcsolható föl, magában nem.
Nálam is, sőt, megkockáztatom, az autók túlnyomó többségében úgy van. De ez hol befolyásolja, hogy az ember lekapcsolja a hátsót?A korábbi kérdésre a válasz: én városban nem kapcsolom fel, főleg akkor nem, ha ellátok legalább 7-8 közvilágításig. Akkor valószínű, hogy a ködzárfény teljesen felesleges. Országúton meg lekapcsolom, ha valaki a közelembe ér. Gondolom nem nagy gyakorlat kell ahhoz, hogy valaki észrevegyen egy autót a tükörben.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #39821 üzenetére
...ha a kocsinkban lenne, akkor reggel a városban tuti felkapcsolom a hátsót a mögöttem közlekedőnek, mert távolságit nyomatott és fél perc után már rotyogott az agyam tőle
apropó: más városokban is az a szokás, hogy 6:45 körül már lenyomják a közvilágítást, amikor még egyáltalán nincs világos? reggel is közeledek kereszteződéshez, ahol kanyarodnék jobbra (amikor a zebra is zöldet kap), már lassítok, erre közvilágítás lekapcs... szinte állóra lassítottam és úgy próbáltam meggyőződni, hogy van-e gyalogos a közelben, mert szitált az eső, pár autó fényét szórta szanaszét és sokat nem lehetett látni (meg ahhoz képest, hogy tökéletes a látásom, nem áll át a szemem 1 pillanat alatt a hirtelen sötétre)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #39821 üzenetére
A felkapcsolásnál okoz gondot ez esetleg, mivel szemben mondjuk folyamatosan jönnek, az én sávomban meg senki, így a szembejövők miatt nem tudok kapcsolni zárófényt mondjuk...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MaciG
addikt
Egy kérdés a ködlámpa (zárófény) használatát illetően. A kresz tiltja azt hogy indokolt esetben, ha köd van használjuk? Mert ha nem, akkor mi a fenének kapcsolgatni menet közben?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
kovacsroli
senior tag
válasz philoxenia #39823 üzenetére
Nálam is úgy van, hogy először tompított fényszórót kell felkapcsolnom, hogy felkapcsolhassam az első ködlámpát, majd csak az első ködlámpa után tudom felkapcsolni a hátsót is. Értelemszerűen lekapcsolni is csak ugyanígy lehet (fordított sorrendben). Egy Fordom van amúgy.
Egyébként én több olyat látok, aki az elsőt használja indokolatlanul, mint aki a hátsót. Sokan szerintem design-elemnek gondolják és azért égetik folyamatosan, mert jól néz ki véleményük szerint. Viszont ha jól tudom ezt tiltja a KRESZ, és akkor jön a csavar a végére:
Miért forgalmaznak olyan autókat Magyarországon, amelyekben gyári megoldás, hogy a kanyarodás iránya szerinti ködlámpa kigyullad és a manőver végéig égve is marad?
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Debilon
addikt
válasz kovacsroli #39826 üzenetére
mert az nem ködlámpa, hanem kanyarfény, max egy házban van
legalábbis amit legutóbb láttam abban külön izzó volt erre célraSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
szebe
őstag
Nem tudom, hogy konkrét tiltás van-e a KRESZ-ben róla, viszont egy dolgot fontos megjegyezni:
A zárófény papíron ugyan olyan erős, mint a féklámpa. Tehát ha valaki utolér, és ég a záród + fékezel, akkor azt nehezebben fogja észrevenni, mert nincs "fényváltás". Különösen akkor veszélyes ez, ha mindkét oldalon van zárófény, nem csak a bal oldalon."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
mezis
nagyúr
"38. § A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni."
"(I)zárlat elleni védelem(/I)" :Ez biztosítékot jelentene ?
("45. § ompított fényszóró" : )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brd
nagyúr
válasz kovacsroli #39826 üzenetére
Én ezzel kapcsolatban azt nem értettem soha, hogy miért jó az, ha tompított kell a ködlámpa mellé? Az összes olyan alkalommal, amikor tényleg ködlámpára volt szükségem, a tompított csak zavaró volt, mert további fényvisszaverődést okozott, ezért inkább mindkettőt lekapcsoltam, hogy lássak (persze értve ezt közvilágítás mellett, és helyzetjelző azért volt; városon kívül sajnos kellett valamilyen fényforrás, így kénytelen voltam küzdeni a tompított fényével is).
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
-
TaaT
veterán
Jó fék, jó gumi, de az odafigyelést nem lehet megvenni.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Elemental
addikt
Amilyen autókat eddig én használtam, ott nem a tompított csak a helyzetjelző kellett, hogy tudjam használni a ködlámpát. A helyzetjelző+ködlámpa kombó is szabályos megvilágítás volt valamikor. Hogy jelenleg mi a szabály, azt nem tudom. Viszont a ködlámpa elvileg nem zavaró, vagyis nem kéne annak lenni. Ha véletlenül belenézek egy ledes nappali menetfénybe, az jobban elvakít.
Az én nissanomon a nappali menetfényt oldották meg huszárosan. Folyamatosan ég a tompított auto módban. A szürkületérzékelő a hátsó lámpát és a műszerfal megvilágítást kapcsolgatja. Auto módban ködlámpát is fel tudom kapcsolni. -
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
Elég komoly [link]
Give them hell Ukraine!
-
félisten
-
mephi666
nagyúr
jó, de akkor sem normális, hogy olyan sebességgel haladjon mindenki a pályán, hogy fel legyen készülve a sávjában tolató(!) kamionra és meg tudjon gond nélkül állni... menne mindenki 40nel?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Formula-1
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Futás, futópályák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs