- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #39849 üzenetére
Valóban nehéz lenne autópályán nagyon lassan haladni, DE:
Száraz, napsütéses időben is célszerű csatlakozás közelében "ritkítani". Vagyis még előtte kis gyorsítással vagy lassítással gondoskodni arról, hogy legyen egy szabad sáv. Ha meg látszik, hogy a felhajtón autó van, akkor lehetőség szerint belső sávba húzódni.Ködben meg sajnos arra kellene felkészülni (és olyan sebességet választani), hogy valahol biztosan teljesen áll a forgalom, mert az nem lehet, hogy nem akadt legalább egy őrült száguldozó.
mezis
-
raczger
őstag
[link]
Ide, a korláton át zúgott be az autó, mikor arra jártam, már megvolt a helyszínelés, krétával körberajzolták a nyomokat. A túloldali sávban és részben a járdán volt egy félkörív, szűken felrajzolva (mintha megfordult volna). Onnan vajon hogyan hozzhatta össze ezt? Esetleg egy beragadó gázpedál, egyébként meg nem értem...www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
mephi666
nagyúr
állnia sem lett volna szabad, max a leállósávban... ha elnézte a lehajtót, nem az a megoldás, hogy visszatolat bármelyik forgalmi sávban, hanem a következő lehajtónál menjen le és a másik oldalon tegye meg visszafelé ugyanazt a távot... oké: idő, üzemanyag, de így meg kinéz neki x év
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #39854 üzenetére
Oke, de itt szerintem nem ez a fo gond. Akar allhatott volna ott muszaki hiba miatt is. Itt foleg a masik teherauto soforjet fogjak elitelni szerintem, ha arra alkalmas allapotban lesz persze a kesobbiekben.
25. § (1)182 Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni;
Innentol fogva nincs mirol beszelni, hiszen kodben foleg szamitani kell az uton egy baleset bekovetkeztere es ehhez megfelelo sebesseget kell megvalasztani.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
A követési távolság helyes megválasztásával igen sok baleset elkerülhető lenne.... Ahányszor vezetek annyiszor tapasztalom, hogy túl közel jönnek hozzám, túl közel mennek az előttem haladóhoz.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
ja, de ha műszaki hiba miatt ott vesztegel, kötelessége mielőbb kihelyezni a járműtől x méterre az elakadásjelző háromszöget és ezzel figyelmeztetni az adott sávban közlekedőket... nem: ő tudatosan szembe ment a forgalommal és halálos közúti balesetet okozott... történhetnek véletlenek, amire nem lehet felkészülni és meghalhat valaki ilyen miatt, de itt egyértelmű a felelősség...
olyan dolog ez, hogy kiugorhat a vaddisznó is az árokból és bárkit kinyírhat, mégsem közlekedik az emberek nagy része 20km/h-val az ilyen területeken arra alapozva, hogy "na, jöhet a vaddisznó" ...ugyanígy arra sem készül fel kb senki, hogy majd valami barom nekiáll tolatni pályán a külső forgalmi sávban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #39858 üzenetére
Ha éppen a műszaki ok miatti megálláskor éppen szedi ki a háromszöget a csomi'tartóból, és te megtolod hátulról, akkor mit mondasz?
Ott sem a vaddisznó (felelős szervezet) lesz a hibás, ha kint a vadveszély tábla. Nem a tolatás okozta a balesetet, hanem a figyelmetlenség. Ettől függetlenül a tolató kamion sofőrje hibás persze, de 50%-nál messze kisebb mértékben. Persze ebben a beteg világban bármit el tudok képzelni, ítélet gyanánt.
The only real valuable thing is intuition.
-
updog
senior tag
Ha már kreszt hasogatunk
"(2)214 Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.215"
(#39859) brd minimum 50-50% a felelősség, a gyűrődést nézve a hátsó sem 30-cal ment bele, de azért próbáljunk már meg objektívek lenni.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #39857 üzenetére
Ilyenkor szoktam kétszeresére növelni a követési távolságot, hiszem már kettőnknek lehet szüksége rá....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
TaaT
veterán
Ez a tolatunk az autópályán dolog nálam egyenlő a megfordulunk az autópályán és szembe megyünk a forgalommal, egyikre sem számítok és nehogymár én legyek a hibás ha beleb@szódok egy ilyenbe
A leállósávban álló jármű az más tészta, persze azt mondják hogy már az is borzalmasan veszélyes (meg a youtube-os videók is ezt bizonyítják)
Give them hell Ukraine!
-
mezis
nagyúr
Igen, sajnos sokan így csinálják.
Az autópályán haladni szokás, vész fékezni csak nagyon ritkán. Vagyis még annak is kicsi a gyakorlata ebben, aki már sokat vezetett.
(Én is ritkán vezetek autópályán, de nagyon megjegyeztem egy sokat autópályázó rövid tapasztalatát:
"120-nál még beszélgetek, de a fölött már csak arra figyelek mi van ott távolban előttem. Ha bármi gyanús dolgot veszek észre, FÉK ! Mert iszonyú hosszú ám a fékút 150 - 170-nél !")[ Szerkesztve ]
mezis
-
biker
nagyúr
Én nem csak írok, tényleg rohadt sokat pályázok, kb 1,5m km van mögöttem, de lehet több is
Évi 130e km is volt sokáig
3szor keveredtem vészhelyzetbe, mármint "kupac" végére, vagy állt le a motorvezérlés 130-nál belső sávban
Mindig megjegyezte aki épp mellettem ült: ezt hogy vezényelted le?
Hát úgy, hogy fék közben tükör, mögöttem ki jön ezerrel , merre lehet menekülni?
Amikor leállt a motor éjjel, akkor már én is parásabb voltam, azt néztem, hol a legszélesebb a padka, és a legalacsonyabb az árok, és közben mondtam a feleségemnek, ahogy megállunk kiszállsz a gyerekkel a jobb oldalon, és húzol a vadvédelmi hálóig. Miért? Kérdi
Mondom mert ha egy kamion mögöttünk tarol, akkor kampeca. Volt valami tanulmány is, hogy hány perc átlagban a leállósávban állás esetén míg meg nem lepnek
Persze 5 percen belül mögénk állt egy rendőr, és elvitte a családot a köv pihenőigDe! Ködben általában addig megyek "gyorsan" míg előttem látok lámpákat. Ha nem látok, nem megyek. Akkor ha kell 60-80
Volt, hogy még autópályák előtti időben jöttünk komáromból szegedig haza 6,5 órát(2,5helyett).2 szaggatott vonalat láttunk magunk előtt, pedig egy top class hella ködös volt elől. Lakott területen 80-al, mert a lámpasorból láttuk merre az út, kint országúton meg 25-30 már száguldás voltElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Olyan három hete az első igazi ködös este felénk "egyvonalas" volt... Az már nagyon durva. Hiába járok naponta a bekötőn, nem tudtam hol vagyok sokszor percekig. Ilyenkor a tíz perc is húsznak tűnik.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Byk01
senior tag
válasz mephi666 #39858 üzenetére
"de itt egyértelmű a felelősség..."
Nem feltétlenül. De az igazságügyi szakértő feladata megállapítani, hogy a tolatás ténye közrejátszott-e a baleset végkimenetelében, azaz, ha állt volna, akkor meg tudott volna-e állni, aki hátulról jött, vagy ha nem, akkor ugyanilyen sérülések keletkeztek volna-e. Kicsit sarkítva: ha 240-nel jössz a ködben, ugyanmindegy, hogy tolat-e a kamion 10 km/h-val, vagy áll, ugyanaz lesz a vége, míg ha 30-cal csorogtál, és a kamion ugyanennyivel jött feléd, akkor lehet, hogy te mindent megtettél a baleset elkerülése érdekében.
(#39869) biker " Lakott területen 80-al, mert a lámpasorból láttuk merre az út"
A gyalogost is láttad volna?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mephi666
nagyúr
most komolyan: állnia sem lett volna ott szabad, nemhogy tolatni... megy a fantáziálás, hogy "mi lett volna, ha műszaki hiba miatt áll ott valaki?" (apropó: műszaki hiba esetére van ott végig a leállósáv... és műszaki hiba se gyakran van úgy, hogy haladok szépen 90nel és 1 másodperc alatt 0-ra lassítva ottragadok a sávomban) ...nem ez történt: itt a paraszt benézte a lehajtót és nekiállt tolatni a pályán... aztán megölt egy embert... (de az is lehet, időközben kettőt, mert a túlélőnek is elég rosszak voltak az esélyei) a köd csak egy szerencsétlen körülmény volt, ami ha nincs, lehet hogy el tudják kerülni a szerencsétlenséget... ne mentegessük már a kamionost: csak az a biztos, hogy ha nem tolat a pályán, akkor nincs baleset
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #39873 üzenetére
Nem egy másodperc, a leállósáv persze kellett volna, hogy játsszon, de ha megáll, 10 másodperc múlva megy hátra a háromszöggel, elüti a kisteherautó, akkor mit mondasz?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz mephi666 #39873 üzenetére
és műszaki hiba se gyakran van úgy, hogy haladok szépen 90nel és 1 másodperc alatt 0-ra lassítva ottragadok a sávomban) .
Nem hinnem, hogy robbantal le kamionnal. Megtortent eset, hogy szetszakadt a valto a vontatoban es ott abban a savban allt meg a szerelveny. A nemet rendor intett le egy masik kamiont, aki felrehuzta a lealloba. Ez csak egy pelda volt arra, hogy lehet ott allo jarmu emiatt. Azt viszont furcsallom, hogy meg mindig nem erted, nem a tolatas a gond, hanem hogy ott barmi miatt all jarmu, defekt/baleset/sofor rosszullett/lepottyant mars szonda, akkor is belejuk szalad, mert nem torodve a koddel ment mint az allat.
a köd csak egy szerencsétlen körülmény volt, ami ha nincs, lehet hogy el tudják kerülni a szerencsétlenséget...
De hat persze, ez a lenyeg. Ha nincs kod latja a kamiont es mivel kod volt, ezert kellett volna lassan haladnia, hogy barmi van ott idoben eszrevegye. Ha meg mindig nem erted, tenyleg felesleges ezt folytatni.
-
mephi666
nagyúr
mondjuk még mindig nem tudni mekkora köd volt vasárnap reggel 7-8közt... ami biztos, a kamionos szánt szándékkal nekiállt tolatni pályán a külső forgalmi sávban és halálos közúti balesetet okozott... ha mégy a pályán, haladsz 110-120as tempóval, kisebb ködfoszlányok vannak, amik igazából nem zavarnak, egyszer meg egy ilyenből kiérve feltűnik veled szemben egy forgalommal szemben érkező, akkor ki a hibás? te, mert nem készültél fel arra, hogy bárki is a forgalommal szemben fog haladni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #39876 üzenetére
ha mégy a pályán, haladsz 110-120as tempóval, kisebb ködfoszlányok vannak, amik igazából nem zavarnak, egyszer meg egy ilyenből kiérve feltűnik veled szemben egy forgalommal szemben érkező,
Szeretnem toled megkerdezni ezek utan, hogy mennyit vezettel eddig? Amiket irsz, nekem az az erzesem, hogy zero tapasztalat.
-
Byk01
senior tag
válasz mephi666 #39876 üzenetére
Már leírták: kamionnal nem száguldva szokás tolatni, így valószínűleg, ha forgalmi okból áll az úton a kamion, akkor sem tudott volna megállni az autós. Nyilván nem kell tolató autóra számítani az autópályán, de ködben balesetre, és emiatt álló kocsisorra már igen. Ha úgy mész, hogy nem tudsz megállni előtte, akkor te vagy a hibás. De még valószínűleg megállnod sem kell tudni, hiszen alacsony sebességnél ki is tudod kerülni az ütközést a leállósávban.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
xmaas
őstag
Nemtudom ha ismeritek oket vannak erdekes videok hogyan allitanak meg olyanokat akit rossz helyen parkolnak vagy jardan probaljak kikerulni a forgalmat , sok dilis orosz fegyvert kepes huzni csak azert meg vissza akarjak forditani/megakadalyozni hogy tovabb haladjanak a biciklis uton vagy jardan , erdemes belenezni vannak durva fazisok
-
stickermajom
addikt
Mindig a BMW-sek.
-
DEV_NULL
őstag
-
shteer
titán
tudja valaki mennyi most egy kerékbilincs eltávolítás Bp-en?
TaaT: azt az autót tuti a prérifarkas vezette
..szerintem jónak tűnik
-
8th
addikt
válasz shteer #39885 üzenetére
Mondanám, hogy 170 de nem mondom mert megint itt terem - a humorérzék nélkül született - daa-raa és újfent kitilt bűncselekményre való felbujtásért.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
TaaT
veterán
Így kell előzni [link]
Give them hell Ukraine!
-
HoaryFox
őstag
válasz Kalandor #39895 üzenetére
Olyankor simán rányomom az ipsére a refit, hadd vakuljon egy kicsit ő is
De viccet félretéve, én meg egyre több olyannal találkozok, hogy nincs semmi lámpája felkapcsolva, de túrja városon kívül. Rávillogok, hogy tegyen ellene valamit, de kb. mint a falra hányt borsó. Aztán meg meglepődik, amikor a sünik megállítják...
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
mezis
nagyúr
válasz Kalandor #39895 üzenetére
Aztán láttál valamit is a nagy őszi ellenőrzésekből ?
"....A kampány második részében, 2015. novemberétől a rendőrség a forgalomban résztvevő járművek világítását, valamint az álló járművek kivilágítására vonatkozó rendelkezések megtartását kiemelten ellenőrzi. "mezis
-
Möhe
addikt
válasz Kalandor #39895 üzenetére
Vidéken szintén. Sokan azt hiszik hogy a nappali menetfény=ködlámpa.
Ami nem csoda, mert fosvágenék majdhogynem egy egységbe építették számos modellben. Az a barom aki meg nem fogalmazta meg kellően hogy a DRL hova/hogyan kerüljön beépítésre,szarjon sünt. A másik meg hogy ezt valaki elfogadta mint szabványt.
Most jöttem M7-en végig Bp-re,a "c" román kisbusz/furgon ködzáróval, köd sehol......
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen