- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Honor Magic V2 - origami
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
Hirdetés
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Hosszabb bemutatón a SteamWorld Heist II
gp A folytatás premierje még kicsit odébb van, augusztusban érkezik a teljes változat.
-
Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
ma iPhone-hoz, Androidhoz és számítógépekhez egyaránt használható kiegészítők érkeztek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
Szóval én ismerem a helyet, tudom hogy ott van felfestés, nah de ha valaki olyankor jön erre amikor hótakaró borítja az utat, és nem látszik a felfestés, akkor simán lassít ott ahol a tábla van, és ott meg ahol nincs (de egyébként zebra fel van festve) meg teljesen nyugodtan megy hogy neki van elsőbbsége.
Az egészből azt akarom egyébként kihozni, hogy ha én lennék a gyalogos aki okozta a balesetet, lehet, hogy jogi úton meg lehetne támadni, hogy azért mégsem olyan 100% az én felelősségem.BANZAII
-
Byk01
senior tag
21.§ (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Mindegy, hogy van tábla, nincs tábla, van felfestés, nincs felfestés. Szóval ne menjen olyan nyugodtan az a gyalogos. Ha így lép le az útra, akkor az autós már úgysem fogja elütni (valószínűleg).
(#39752) Lauda +1
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
updog
senior tag
"...de ha valaki olyankor jön erre amikor hótakaró borítja az utat..." ekkor a gyalogos sem láthatja hogy van-e ott zebra, +az autó meg eleve fokozott óvatossággal lelassít a tábláig, akkor nem lesz ott gond a túloldalt sem a hóval borított úton
Alapvetően Lauda-val értek egyet, de az is lehet, hogy a trolivezető is "tudta", hogy nem ott van a zebra, és nem számított gyalogosra - pedig a tábla alapján simán beleférne egy átkelő az innenső oldalra is, lehet, hogy épp csak tökig lekopott. Ettől még szvsz ha nem is 100% de mondjuk 97%-ban a gyalogos hibázott.
(#39750) Lauda "a masik iranybol nincs is tabla" egyirányú út
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
itt kecskeméten a napokban 2szer is volt ebben a kereszteződésben nagy fékezgetés meg dudálás... pár napja valami öregasszony tekert át keresztben biciklivel, amikor haladtam a forgalommal... külsőben teherautó fékezett, akibe majdnem beleszálltak, belsőben meg az előttem haladó, amikor elé került (ilyenkor jó, hogy tartom rendesen a követési távolságot) ...ma meg 2 hülye tizenéves kezdett el keresztben futni és ennek is fékezgetés lett a vége... komolyan azt hiszik, hogy jó poén froggert játszani élesben?
solton meg pont ellenkezője: kb 50 méterre látom, hogy túloldalt várakozik valaki a zebránál, lassítok, megállok, szerencsétlen meg nem mer elindulni... áthúztak még 2-3an az orra előtt még akkor is, amikor már álltam
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
-
updog
senior tag
Ugyanazt mondjuk, csak szerintem nem jött át az iróniám
Szabálytalan gyalogos (nem a kijelölt helyen, figyelmetlenül, és/vagy láthatóan megadott elsőbbségadás nélkül -csakazértis(!)- kilép) -> gembasz esetén ő legyen a felelős.
Szabálytalan autós (láthatóan megkezdett átkelésnél is átrongyolna a gyalogos előtt, arról már ne is beszéljünk hogy átkelési szándék esetén nem előzékeny...) -> ő a felelős.
Csak arról nem igazán lehet ítélkezni, hogy ki sérti meg jobban a kreszt, amikor a kettőt kombináljuk. Merthogy mindkét oldalon kötelesség lenne ezekre figyelni.
Viszont ha baj lesz, valószínűleg a gyalogos jön ki - fizikailag - rosszabbul a dologból*. Talán emiatt (kérdéses hogy mennyire jogosan, ha erre vannak egyáltalán statisztikák) viszik el a balhét az autósok akkor is, ha kb. a gyalogos rohant nekik fejjel - "nagyobb vagy, te vigyázz rá", stb.
*nagyon jó példa a "nem ismeret nem mentesít"-re, legalábbis szerintem nem kifogás, hogy a gyalogosnak nem kell ismernie a kreszt. Legalábbis őt se vigasztalja majd a kórházban. És akkor itt jönne megint a közhelyem
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
MaciG
addikt
Ha már előzés van egy olyan jelenség amit abszolút nem értek. Ha egy nagyobb jármű (kamion,busz vagy akármi ami mögül nem látsz ki rendesen) előz vagy kikerül valamit akkor vannak olyan személyautósok akik automatikusan rátapadnak erre a járműre és előznek ők is anélkül, hogy látnák milyen messze van a szembejövő, vagy hogy tudnák mennyi ideg fog tartani az előttük lévő jármű előzése. Nem egyszer volt már hogy intenzívebbet kellet fékeznem, mert egy ilyen nagy jármű mögött még 1-2 személyautó is felbukkant...
BANZAII
-
Byk01
senior tag
Nem feltétlenül. Ha a helyszínelés bizonyítja, hogy én megtettem mindent (lelassítottam a zebránál, és a gyalog féktávon belül lépett le), akkor nem engem hoznak ki vétkesnek.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
félisten
Ez igy van.
-------------------------
mezis Ez igaz, a jogi reszet irva igaza van. Ha azt is hozzavesszuk amit irtal, akkor csak a kepzeletunk szab hatart.
En most csak arra reagaltam, amit a jogszabalyok eloirnak. Ha o mindent megtett es a gyalogos fektavolsagon belul lepett le (ami tilos), akkor a gyalogost fogjak kihozni hibasnak, volt is ra pelda nem is olyan regen itt a kozelunkben.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
jaja, nagyobb járművet követőként én mindig keresem a rést, hogy elé lássak, mert ha előzés után úgy sorol be, hogy nincs mögötte hely és én követem, akkor pisloghatnék a szembejövőre nagyokat... nem kezdek soha úgy előzésbe, hogy előtte nem bizonyosodok meg arról, hogy lesz-e nekem hely a megelőzött jármű(vek) előtt... múlt héten az 52esen jöttem így haza, hogy inkább beálltam a sor (vagy egy tucat jármű, főleg kamion) 70-80 körüli tempójára, mert szakaszosan érkeztek szemből, a kamionok meg úgy egymáson voltak, hogy franc se tudta hova tudnék bemenni...
ui: tegnap jöttünk haza dunaújvárosból 3-an munkatársakkal, én vezettem... itt az úton előttünk kamion kb 30as tempóval, kimentem előzni és már mellette jártam, amikor szépen kezdte ránkhúzni a kormányt... munkatársaim ijedeztek-szentségeltek, én meg inkább padlóztam és húzódtam le, mert ezt biztosabbnak láttam, mint lefékezni... pár faág odavert a kocsi oldalának, ennyivel megúsztuk, de akkor sem értem az ilyeneket... oké, hogy nem szeretnek az út szélén menni, de akkor sem kellene középre húzódniuk anélkül, hogy előtte megnéznék, ki van épp mellettük előzésben
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
TaaT
veterán
Ezt én is tapasztalom (és néha alkalmazom )
Byk01: Haver úgy "ütött" el egy gyalogost hogy az ember a zebrán áthaladó autónak sétált neki oldalról, elesett, fejjel tompította a járdaszegélyt, béke poraira.
Havert elítélték, bevonták a jogsiját, de mire vége volt az ügy addigra vissza is kaphatta azt.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
MaciG
addikt
Ezt nem teljesen értem? Mi az hogy megtettél mindent de mégis elütöd a zebrán a gyalogost? (Tekintsünk el attól amit valaki írt, hogy nekisétál az álló kocsi oldalának). Ott neki van elsőbbsége a zebrán és igen neki is szét kell nézni, de mint jól tudjuk más szabálytalansága nem mentesít minket... Arról nem is beszélve, hogy a gyalogátkelőhelyet úgy kell megközelíteni, hegy eleget tudjunk tenni a ránk vonatkozó kötelezettségeknek. (Tudom, hogy ez városi forgalomban szinte lehetetlen, mert akkor megállna az élet ha mindenki így csinálná, és szerintem is hülye szabály, de attól még ez van)
Vagy ha én egy mellékutcából kanyarodok ki, rossz látási viszonyok mellett, szépen óvatosan, de mégis összeütközök azzal aki a főúton halad, akkor is hibás lesz nem csak én mert nem adtam elsőbbséget vagy mi?BANZAII
-
szebe
őstag
A mozgásoddal párhuzamos irányban sétál, jön a zebra, gondol egyet, rádordul, lelép Körülnézés nélkül nyilván, mert ha már forgolódik, abból már következtethetsz, hogy lelép. Neked meg van másfél métered megállni.
Azt ne mondd, hogy te erre is fel vagy készülve.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Byk01
senior tag
Vagy ha én egy mellékutcából kanyarodok ki, rossz látási viszonyok mellett, szépen óvatosan, de mégis összeütközök azzal aki a főúton halad, akkor is hibás lesz nem csak én mert nem adtam elsőbbséget vagy mi?
Azért nem ugyanaz a kettő, mert aki a védett úton halad, nincs arra kötelezve, hogy bizonyosodjon meg a kereszteződésbe behajtás előtt, hogy biztonságosan megteheti azt, mint ahogy a gyalogosnak meg kell tennie az úttestre lépés előtt.
(#39767) TaaT Abszurdisztán ellen nincs orvosság, szóval amit én írok, az egy normálisan működő bíróság esetén állná meg a helyét (ha lenne ilyen bárhol is)
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
TaaT
veterán
"Azt ne mondd, hogy te erre is fel vagy készülve."
Néhány fotelfizikus szentül hiszi hogy ő igen, erre is fel van készülve.
Csak a való élet kicsit más...
Byk01: Azt mondta a srác, csak az volt a szerencséje hogy nem a kocsi elejével kapta el a gyalogost hanem az oldalával, különben tuti leültetik. Bár az elhunyt hozzátartozói eléggé fel voltak háborodva az ítéleten.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
MaciG
addikt
Javaslom fuss neki megint, főleg ennek a résznek: "(Tudom, hogy ez városi forgalomban szinte lehetetlen, mert akkor megállna az élet ha mindenki így csinálná, és szerintem is hülye szabály, de attól még ez van)"
Szóval én sem vagyok rá felkészülve, de attól még a kreszben ez áll amit szintén nem én írtam bele.BANZAII
-
negroo
aktív tag
Néz meg egy kommunista kresz oktató filmet. Ott oktatják is, hogy csak ha meg győződtél annak veszélytelenségéről akkor léphetsz zebrára. És ott is a gyalogosnak van elsőbsége, de volt hogy A gyalogost oktatátk ki hogyan és mikor léphet rá. Most azt mondja elsőbbséged van menj nyugodtan. Mekkora nép írtás ez már.
-
TaaT
veterán
válasz negroo #39774 üzenetére
"Most azt mondja elsőbbséged van menj nyugodtan."
Igen, a legnagyobb baj ez. Bezzeg az autósoknak megtanítják a kresz-t, aztán odabökik hogy elsőbbséged viszont csak akkor van ha meg is adják. A buta gyalogosba meg azt sulykolják hogy menjél csak, úgyis elsőbbséged van.
Give them hell Ukraine!
-
félisten
válasz negroo #39774 üzenetére
Most azt mondja elsőbbséged van menj nyugodtan.
Senki es semmi nem mondja ezt.
Innen indulunk:
21. § /
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Egy dolog hogy a ''zebran'' elsobbsege van, viszont akkor sem lephet le korultekintes nelkul es ha veszelyesen kozel jar egy jarmu, akkor nem lephet le.
-
#48525824
törölt tag
eleg baj, hogy oktatason odabokik, hogy csak akkor van elsobbseged, ha meg is adjak, mert eleg sok gepjarmuvezeto ezt ugy fogja fel, hogy akkor nem feltetlenul kell megadnia az elsobbseget, aztan cseszik a macisajtra.
elsobbsegedadast, mint jogi fogalmat kene felfogni, nem pedig ugy, hogy ha megadom megadom, ha nem, nem...
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz #48525824 #39778 üzenetére
Jo, hogy ezt igy tanitjak, hiszen aki igy kozlekedik, sok bajtol megkimelheti magat. Egy belathatatlan keresztezodesben, hiaba van elsobbsegem, gazelvetellel es fokozott figyelemmel kozelitem meg. Nem abbol kellene kiindulni, hogy direkt nem adta meg, szerintem ezt zarjuk is ki.
(#39779) MaciG Szerintem 50/50-ben lett volna az itelet. A gyalogos nem is latta a masik savon kozeledo autot, a hozza kozelebb eso auto takarasa miatt. Ebbol kiindulva az autos sem lathatta nagyon, viszont igy nem kozelitunk meg atkelot es nem is futunk at mint a hulye. A gyalogos amugy mar probalta menteni a menthetot, mikor meglatta az autot, annak soforje viszont az en meglatasom szerint semmit sem tett az egvilagon. Se az atkelohoz kozeledve, se utana.
(#39780) negroo Nem, nem ertem. Az viszont kotelezo a gyalogosra nezve, ami ott le van irva. Amugy a szabalyoktol eltekintve, elemi osztonenek kene lenni mindenkinek, hogy nem futok ki auto ele es nem megyek be vonat ele stb, de van akit ez hidegen hagy.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
Szerintem: szakszerüen
-
mephi666
nagyúr
na ez az pár napja mi is jártunk hasonlóan a városban, hogy távol minden zebrától átsuhant előttünk egy árnyék... messze volt, de mi is csak lestünk, hogy ez mégis mi a franc volt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
TaaT
veterán
Én inkább nem arra megyek. [link]
Give them hell Ukraine!
-
kovacsroli
senior tag
Sziasztok,
ma közepes ködben jöttem dolgozni, első hátsó ködlámpával.
Először a gyorsforgalmin villogott a mögöttem jövő, nem tudtam mire vélni, majd a városba beérve egy Corsa-s szintén mögöttem két alkalommal is rámvillogott. Itt már tényleg kíváncsi voltam, ezért a lámpánál kiszálltam és megkérdeztem miért villog. Ennyit mondott „kapcsold le a ködlámpát”.Valamit nem tudok a ködlámpa helyes használatáról? Még egyszer mondom, tényleg köd volt.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
biker
nagyúr
válasz kovacsroli #39789 üzenetére
a hivatalos neve sorzárófény. amikor kocsioszlopban közlekedsz, és mögötted jönnek, ugyanúgy illik lekapcsolni, mint a távolságit ha előtted megy valaki.
kurvára kiégeti a retinád, és hacsak nincs 20 méteres látótávolságos köd, akkor semmi nem indokolja, hogy égesd kocsioszlopbanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickermajom
addikt
válasz kovacsroli #39789 üzenetére
Na te legalább megkérdezted, mert érdekelt és legalább észrevetted, hogy villognak.. Tegnap én is villogtam több autósnak, de fel se tűnt nekik. Ilyenkor előzök, ködzárót két-háromszor fölvillantom, hátha észbe kap és aki legközelebb jön mögötte már nem vakul meg.
Meg tudok ettől őrülni, hogy az autósok meglátják, hogy valahol az út mellett fél km-re van 3 darab ködpamacs és már világítanak, mint a karácsonyfa, a többi autósnak meg folyik a szeme. Másik az esőben első ködlámpát használók esete.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz kovacsroli #39789 üzenetére
Hivatalosan amikor a latasi viszonyok ezt indokoljak. Egyebkent amikor ugy erzed, hogy szukseges. Ezt a le/felkapcsolgatast felejtsd el egyszer s mindenkorra. Elet es balesetveszelyes. Veletlen elfeledkezel a visszakapcsolasrol, valaki beledszall mert nem hasznaltad a kodzarofenyt, holott kellett volna es leszkapsz. Amikor kod van bekapcsolod es kesz.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
"....valaki beledszall mert nem hasznaltad a kodzarofenyt, holott kellett volna...."
Sajnos van aki így közlekedik. Nem lát semmit, tehát nincs is ott semmi, lehet nyomni.
De azért ne az legyen a hibás, aki nem kapcsolta fel a ködzárófényt. Egyrészt nem minden járművön van ilyen, másrészt számítani kell a lámpák koszolódására, továbbá hogy fogja észrevenni azt a szabályosan kihelyezett elakadás jelző háromszöget, amit egy lerobbant, semmilyen világítást üzemeltetni nem képes autó miatt tettek ki ?mezis
-
félisten
válasz amargo #39794 üzenetére
Meg a leggyakorlottabb vezetoktol sem varhato el, hogy azt figyelje, jon-e mogotte valaki es akkor kapcsolja le a zarofenyt, mikor az lekanyarodik mondjuk mogule, akkor meg kapcsolja fel. Abszurd az egesz.
(#39795) mezis Nem az, hanem az is! Hiszen ha van kodzarofeny a jarmuvon, akkor azt hasznalnod kell ha olyanok a latasi viszonyok.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #39797 üzenetére
Az izgalmas nem ez, hanem pl a mi kocsinkban csak az első felkapcsolása után kapcsolható föl, magában nem.
Amúgy ne csak szgk. -ban gondolkodj, Lauda kamionozik.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
stickermajom
addikt
Meg a leggyakorlottabb vezetoktol sem varhato el, hogy azt figyelje, jon-e mogotte valaki es akkor kapcsolja le a zarofenyt, mikor az lekanyarodik mondjuk mogule, akkor meg kapcsolja fel. Abszurd az egesz.
Ez ugye csak valami vicc? Eleve az lenne a minimum, hogy a kedves sofőr folyamatosan figyelje a környezetét, tájékozódjon a többi autó helyzetéről. Ez nem gyakorlottság kérdése, hanem enélkül én jogosítványt sem adnék. Aki erre nem képes az alkalmatlan a vezetésre, és semmi keresnivalója az utakon.
Ugye például a sárgánál felpillantasz a belső tükörbe, hogy jön-e valaki a seggedbe, így nem satuzol, hanem egy esetleges ráfutásos balesetet elkerülve átslisszansz. Autópályán szintén nézed a mögötted levő forgalmat, nem felejted magad a belsőben, ha megérkezik egy gyorsabb autó lehúzódsz előle. Ezekhez az apró dolgokhoz elengedhetetlen a forgalom folyamatos monitorozása. És ehhez jön még a ködzáró helyes használata, amit igenis lekapcsolsz ha megérkezik mögéd valaki, ne adjisten még rád is villant kettőt, majd ha eltűnt mögüled visszakapcsolod. Ugyanúgy ahogy a szembejövőt, vagy akit utolérsz sem vakítod el a refivel, mert automatikusan nyúlsz, hogy lekapcsold.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz stickermajom #39799 üzenetére
Ha például sárgánál felpillantasz a belső tükörbe, csodásan látod benne magadat.... Ülj be egy kamionba, kicsit más a holttér fogalma, mint személyautónál... Azok a jóarcok például akik szokás szerint a kamion seggére tapadnak nem is látszanak...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
- HP 255 G8 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5700U 16GB DDR4 512GB NVMe SSD gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs