- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Gear S3 - második kör
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Apple Watch
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Hirdetés
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65153 üzenetére
Na igen.
A fékolajcsere minőségi fokozatai:
1. Nem fekete? -- Jóvanazúgy akkó, minek akadékoskodsz.
2. Lecseréljük, de csak a tartályban, mert az kényelmes. (sok szerviz így tesz)
3. A légtelenítőket is megnyitjuk, hogy az egész rendszerben friss olaj legyen. (amelyik szerviz így tesz, az manapság már kezd kincs lenni)
4. Mint a 3. de programmal átdolgoztatjuk az ABS kockát is. (valaki mondjon már nekem egy ilyen szervizet, ahol tuti így tesznek, mert akkor onnantól oda hordom....)Ugye nem egyszer előfordul a márkaszervizekben, hogy nem cserélnek le mindent. Lásd pár nappal ezelőtti hozzászólása a fórumtársnak, hogy ugyanaz a pollenszűrő maradt bent, amit ő rakott be...
Lehet tippelni, hogy vajon hány Suzuki márkaszerviz (meg úgy alapban bármelyik típus márkaszervize) jut el a 4. pontig.
Nekem erős a gyanúm, hogy az olyan típusúak, akik nem cserélik, csak kiszámlázzák a pollenszűrőt, meg spúrkodnak azon, hogy 3.5 liter olaj helyett 4-et számláznak ki, azok sok esetben a 2. pontnál nem jutnak tovább.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz Gyöször #65146 üzenetére
Nekem inkább az "Előzetes átvizsgálás műszaki vizsgához" szúrt szemet 10 ropiért.
Egy négy éves 50 ezret futott autón mit vizsgált amit a szerviz alatt nem nézett volna meg?
De ettől függetlenül korrekt volt a tulajMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #65153 üzenetére
Akkor viszont végkép nem értem. A féktartályból kinyomatták a fék folyadékot, de az ABS kockából ami mindenki szerint a szűk keresztmetszet ilyenkor nem jőn ki, hat elég érdekes. Ezekszerint ezért nyomta nekem is a tömítést szét és a darabokra szedett kitisztított vag az új kocka a jó megoldás?
-
őstag
válasz Qtya123 #65154 üzenetére
Ugyanez random szerelőnél:
- Szeretnék fékfolyadekot cserélni.
- Ok. Tudsz maradni segíteni átmosni a rendszert?
- Persze.Én vittem az anyagot, ugyanígy a váltóolaj, hűtőfolyadék stb. Itt nem félnék egy szelephézag méréstől, sőt gyanítom végig is nézném, segítenék felírni meg számolgatni.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
De pont ez a lényeg hogy az ellenőrzés az egy kb otthon elvégezhető művelet, alig kell valamit megbontani. Akkor derül ki hogy mekkora az eltérés, és még mindig lehet azt mondani, hogy kár hozzányúlni. Vagy mondatja a szerelő hogy csak a mérést vállalja, nekem ez is jó.
"... and I hope you have a great day!"
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65158 üzenetére
Pont ez az, elvittem szerelőhöz, nagy tábla: Suzuki márka szerviz, mintát vett megvizsgálta. Közölte, semmi baja, nem cseréli. Akkor most én legyek okos. Két helyen is így jártam. A kocka csere után már cserélték, de ha a kockában bent marad a kosz mennyi értelme van?
-
zzz03
őstag
válasz Qtya123 #65154 üzenetére
Októberben volt a szerviz látogatás ahol nem sikerült cserélni a pollen szűrőt. Ebből kiindulva elgondolkozik az ember hogy az olajat és a többit sikerült e ? Szerintem nem. Úgyhogy 4 hónap után ismét olaj csere, de már ott ahol a nem garanciális kocsikat is szervizeltetem (de ha már ott vagyok akkor cseréljük a fékolajat és a levegő szűrőt is mert ugye nyilván azok is csak a papíron lettek cserélve…) végülis kettőt fizet egyet kap!
Miért ott ? Mert ha nem én viszem az alkatrészt akkor előttem bontja ki amit én kérek.
Adott időben csak az én kocsim van a műhelyben és én pedig üldögélhetek a kocsi mellett vagy téblábolhatok a szerelő körül az ő legnagyobb örömére. -
őstag
Amikor folyott le a tiszta hűtővíz, rám is furán nézett.. Aztán mondtam, hogy x km vagy 4 év a csereperiódusa, nem érdekel ha feleslegesnek tartja.
Sajnos az van hogyha nem javíttatni hanem karbantartani szeretne az ember egy autót, akkor jobban kell ismerni a típust és az ajánlásokat, és néha rábeszélni a szerelőt.Kockára nem tudok válaszolni..
"... and I hope you have a great day!"
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65161 üzenetére
Akkor úgy látszik, csak én vagyok ilyen "szerencsés".Ég a sárga lámpa, na mondom EGR szelep. Elvittem szervizbe, sajnos oxigén szenzor. Kicserélték azóta jó. A hűtő vizem valóban kevés volt, szervízes: majd Ő feltölti, beállítja. Mindez tavasszal. Tél előtt mondom megméretem, két benzinkút, egységesen -46 fok és nem marta szét a hűtőt.
-
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65163 üzenetére
Beírhatod szerintem nyugodtan a márkaszerviz nevét... Nem jár inkognitó az ilyeneknek.
Amúgy ez a márkaszervizes dolog és garancia akkor lenne lényeges, ha az ember biztosan tudná, hogy számíthat rájuk, ha gond van.
Mert ma az a helyzet, hogy perkálja ki nekik az ember a gari idő alatt az emelt árat az olajcserékre (hiszen saját szerelőnél olcsóbb jóval, ugyanazzal az Ecstar olajjal is) , meg ezekre az átnéztük 10e Ft-ért kamu dolgokra.
Emellé meg kapja azt a kockázatot (azon felül persze, hogy vajon mindent kicseréltek-e, ami a papíron van), hogy amennyiben valami gond van, akkor elhajtanak, hogy ez nem garis hiba. Lásd szilent, beázás, vagy épp a rossz híd miatt félrekopó gumi. Mindegyikre van példa és beszámoló.Ők a pénzünknél vannak, neked meg marad egy ígéret. Persze ha meg az van, hogy nem oda hordtad, de mondjuk egy anyaghibás alkatrész miatt kikönyököl a motor a 2 éves autón és nincs garid, akkor meg szívás.
[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
válasz Qtya123 #65168 üzenetére
Nem ugy van amugy mar eleg reg ota az euban, hogy nem kell markaszervizbe hordani a garancia megtartasahoz az autot? Persze a karbantartas betartasa muszaj, ahogy a marka szerviz csinalna ev, km szerinti dolgok cserejevel? Vagy tevedek?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
ncc1701
veterán
válasz DeadMeat #65169 üzenetére
Dehogynem, már nyertek itthon is ilyen pert. Totalcaron is volt ilyen ügyvéd válaszol nyilvános levél, h nem kell oda hordani. Márkaszervíz nem kell a garihoz, szakember kell, és megfelelő alkatrészek. Csak sokan nem szeretnek pereskedni, ügyvédezni. Mert eleve leszarják a problémádat, elhajtanak mindenféle kifogásokkal, hiába garis az autó, pláne ha nem is ott szervizeltetted.
-
blakey
titán
válasz DeadMeat #65169 üzenetére
Nem kötelező, természetesen az általános garancia mindenképp jár, de ezt a kereskedők megoldják + extra garival aminek feltételeként megszabják, hogy náluk kell szervizeltetned és csakis abban az esetben lesz érvényes, így kaptam 6 évet és eddig nem b@xtak át, sőt 3 évig kedvezményes volt a szerviz, stb. Eddig mindig kevesebbet fizettem, ahhoz képest, hogy itt milyen összegek "röpöködtek". Idén lesz 6 éves, kíváncsian várom, hogy mi fog szerepelni a számlán.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
DeadMeat
veterán
válasz blakey #65171 üzenetére
Az tiszta, de az ugy kulon szerzodes, en is ugy kaptam(vettem) garit, ha oda viszem, +3 evet, en meg belealkudtam az arba a 3 ev szervizt.Viszont az alapot, ami az autoval jar nem tagadhatjak meg torveny szerint.
MIndenhol probalnak valamilyen szinten lehuzni, itt nekem pl pollen/legszuro nem lett kicserelve az utobbi par szerviz alkalmaval... az elozo tulajnal. A konyv szerinti ido\km szerint pedig a gyartyak nem lettek kicserelve, mert csak 60000 merfoldnel szoktak... uh maost varok a suzukitol valasz levelre... Akkor most a manual a mervado, vagy a szerviz szava...Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #65174 üzenetére
Az új autó az illata, tudat miatt kell, hogy senki nem pukizott még bele előtted, minden másra ott a mastercard meg a szerelő haver :-)
Nekem a jobb hátsó lengéscsillapító gyári hibás, szarul áll rajta a védő műanyag cső, így ledörzsöli magáról a festéket. Meg majd kirohad. Mondtam a 2 évesen a munkafelvételen, mondták nem tudják miről lehet szó, mutassak rá a szerelőnek, az majd megoldja.Mutatom a szerelőnek, hogy ott ni baj van bácsi, válasz annyi volt, hogy látom, mijjaf@szt kezdjek vele? Mondom alul felül kicsavarod bácsi, ívesen megszereled előveszel egy vacsiújat visszarakod. Á azt felejtsem el, olyat sose fog csinálni senki vele, nincs ennek semmi baja.
Semmi baj, akkor pici ujjatokat többet nem érteti hozzá senki, meg fizetni se fogok, cserélem az olajat itthon. A gátlóra meg minden téli nyári gumicserekor fújok egy köhhintés kotyogós festéket.
Ezen a 2 évesen cserélt utoljára olajat a szuzuki mester szerelő, fújja ám a féktisztítót a blokk alá, vagy fél doboz elment. Mondom hű de alapos. 'Ahhát. Olajpárát ereget a jobb első féltengely szimmering, azt pucolta le, nehogy meglássam és bejelentsem. Olajcsepp nincs a kocsi alatt azóta se csak védőbevonatot képez magán rozsda ellen. 4WD a kocsi, több fórumtársnak is előjött ez.
Akinek 4WD van erre figyeljen oda, és cseréltesse.
Hátul is kezdi már a jobbos.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
válasz AMD Power #65174 üzenetére
Új autó egy jó dolog. Sok gondtól megszabadít, nem rohad, meg ugye a kevés km önmagában jót tesz a pénztárcának, feltéve, h nincs valami ordas nagy konstrukciós hibája. Mi ennél a szög egyszerű japán szívóbenzinnél megrizikóztuk, h csak nem könyököl ki a dugattyú 100ekm/3 év alatt. Turbó sem fog elhalni, mert nincs. Hibrid akku sem halódik el, mert az sincs.
Nyilván ha egy 20-30 millás autóról lenne szó, akkor nem kérdés, h márkaszervízbe hordanám. De ott is ugyanúgy köcsögölnek a garival, ettől független más a matek nagyon. -
KubanitoS
veterán
A szervizes témához szólva kis reklám: Én ugyan már átnyergeltem más márkára, és ha nagyon őszinte akarok lenni, a Suzukis időkből a szerviz hiányzik a legjobban.
Suzuki Ankers Békéscsaba
Olcsó, precíz, emberséges brigád. Minden esetben a kocsi mellett állva néztem végig a munkafolyamatokat. Legszívesebben most is oda hordanám a jelenlegi autómat is.
-----
Amúgy sajnos én is tapasztalom a szervizek "jóvanazúgy" mentalitását. Nem értik a márkaszervizben, hogy minek hordom a mostani kocsimat tízezrenként olajcserére (15-20 ezer helyett). Azt sem értik minek kérdezősködök annyit a munka során a szerelőtől (jellemzően ilyenkor közösen átnézzük a kocsit miután felemelték, hogy lássam én is a saját szememmel, hogy minden okés-e) és hogy minek ragaszkodom, hogy ott álljak a kocsi mellett a szervizelések során. Mert ugye az szabályellenes (kit érdekel?)... Őszintén szólva biztos, hogy utálnak, mert a kevésbé egyszerűbb ügyfelek közé tartozom - de az tuti, hogy megvezetni sem tudnának olyan könnyedén - a végén a szerelő és a munkafelvevő is kap a zsebébe egy kis bónuszt, aztán így nem morognak annyit. Ez a mai valóság...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Chereiose
addikt
Valaki találkozott már S-Cross / Vitara kulcs gondokkal?
Nálunk a 2020-as S-Cross csinálja az első számú kulccsal, amit használunk, hogy járó motornál ha kinyitnak 1 ajtót akkor sárgán villogni kezd és sípol, hogy nem érzékeli a kulcsot, közben ott van letéve a kis tárolóban a váltó előtt. Már egy jó ideje csinálja néha, persze most amikor reprodukálni akartam egyik kulccsal se csinálta, ami azért lesz fasza, mert jövő kedden viszem szervizbe emiatt. Már jó 1 éve előjön random, gondoltam most megnézetem, korábban cseréltek a kulcsban 1 elemet, hogy hát ha megoldja, hát nem oldotta meg sajnos. Gondolom majd amikor megmutatnám a szervizben akkor sem fogja csinálni, szóval jó kérdés ez valaha megoldódik-e, nem tragédia de azért 2 éves autónál elég idegesítő.
Másik meg a csomagtartó teleszkóp, 1x már cserélték gariban, most megint elég szenvedősen megy felfele, most megint szóljak, hogy gariban nézzenek már rá?[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Megvolt az eves szerviz ma itt is, 65e Ft. Sok de masik auto maszekban sem annyival olcsobb, mint varnam.
SCROSS 2022
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
bigdigit
addikt
válasz szabonagyur #65180 üzenetére
Én is elkezdtem érdeklődni árakról. Hát van szórás. Helyben Csepelen 75 ahol vettem viszont 37-et mondtak. A különbségből meg van ha 10 évig minden évben inkább lemegyek vele vidékre.
-
Chereiose
addikt
válasz Kolondrum #65181 üzenetére
Gondolom akkor kb a szerviz se fog rá mondani semmit, meg nem is tudom mennyire érdemes akkor ezzel szórakozni, talán ha egy új kulcsot rátanítanak abba hagyná, de hát nem garancia.
Más: ilyen parkolási sérüléseket, illetve motorháztetőn 1 kavicsfelverődésre érdemes kérni márkaszervizben árajánlatot, vagy jobb találni ahhoz valami maszek embert? Bár ezekben sem bízom, ki tudja ki milyen kókler, számla nélkül mit mókol stb, de jó lenne megcsináltatnom rajta ezeket.
-
Jadro
veterán
válasz szabonagyur #65183 üzenetére
Hmm nekem 44ezer volt még ősszel, bő fél évesen
- Olaj: 17228
- Olajszűrő: 4280
- Olajleeresztő tömítés 180 (Ez mondjuk durván feláras a tiédhez képest )
- Pollenszűrő: 5500
- Segédanyag 1110
- Átvizsgálás, munkadíj: 15800Az árak közel hasonlóak mint nálad - kivéve a munkadíj, az azért százalékosan jobb volt nekem - illetve a levegőszűrőt nekem nem cserélték. Mondjuk fél év és kb 12ezer km után nem is szükséges szerintem sem.
Közben rájöttem, tuti a levegőszűrő cseréje dobta meg a munkadíjat!
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
bigdigit
addikt
válasz szabonagyur #65183 üzenetére
Ezt látva nem is tudom hogy jön ki náluk 37. Valószínű levegőszűrő nincs benne de akkor is.
-
bigdigit
addikt
Android auto:
Scross 2022 GL+
Mivel épp AAwireless eszközöm garanciában cserébe ment.(mint kiderült feleslegesen)elkezdtem volna vezetékesen használni az android autót.Mondom csak kezdtem volna mert nem csatlakozik fel.Az enyém se az asszonyé se és hogy teljes legyen a kép carplay sem.
Másik nem márkatárs autóban kipróbálva mind működik.Tölteni ugyan tölt de itt meg is áll a tudomány.
Suzuki szerviz be mutat mi a probléma és az illetőnek egyszer nagynehezen ugyan carplay csatlakozott de aztán soha többet az sem.
Konklúzió várjak egy frissítésre.Gondoltam a jó a...d.
Mást nem tudtam tenni írtam egy levelet Suzuki ügyfálszolgálatnak illetve majd vidéken ahol vettem már látatlanba is azt mondták valószínű félig halott a usb foglalat vagy valami ilyesmi.Mindegy első kőrben azt cserélnék.
Ami még eszembe jutott mivel a legújabb szoftver van fent nincs meg valakinek véletlen az előző vagy bármi korábbi mint a legújabb?
Csak a legújabbat engedi letölteni a suzuki globalsról nincs tárhelyezve korábbi verzió.Hátha fel lehet korábbit is varázsolni. -
dethroner
veterán
válasz SirKero #65155 üzenetére
Én is azt a tételt szúrtam ki. Amúgy meg úgy tudom van olyan opció, hogy megkezdik a műszaki vizsgát és ha mindent rendben találnak, akkor a vizsgadíjat kifizeti a tulaj, megkapja a friss műszakit és mehet isten hírével. Ha meg találnak valami gebaszt, akkor közlik mi az, mit kell javítani és vagy ott pénzért megcsinálják, vagy mehet isten hírével, ingyen volt a hibafeltárás.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
őstag
-
bigdigit
addikt
válasz Kolondrum #65198 üzenetére
Na jó most már BT csatlakozásom is elég kétséges.Van amikor fel sem csatlakozik.Gyári visszaállítás után egyszer sikerült nagy nehezen újra párosítani de aztán megint nem csatlakozott fel.Újabb gyári visszaállítás most nem is látja a telefon a suzuki fejegységet.....
Ismét benézek a kérdéses szalonba....
Lehet nem is a usb csatlakozó gond van hanem a fejegység szar. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz bigdigit #65188 üzenetére
Szét csúszott a csati hátul a műszerfal mögött, gondolom mentél rossz úton mostanság.
Vezető oldali ajtónál térdre arccal befelé, hasas a padlóra, bal kézzel benyúlsz a két műanyag között, jobbal ellentart, finom kattanas és voila működni fog."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen