- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
4 évszakos gumi=spórolás?
Csupán az jutott eszembe mivel 4 évszakos és gondolom akkor azért valahol a nyári-téli között van minta,tapadás,keménységi szempontok miatt.Ergo mérhetően többet is fogyaszt vele az autó.
Biztos van az az éves megtett km mennyiség ami után már nem is spórolás főleg ha figyelembe vesszük ajánlott lenne azért évente egyszer centíroztatni is.Ebben az esetben már csak 1db kerékcsere ára ami kihagyható évente.
Ha 0.5l többlet van 100km-en és 10.000km beszalad máris 15.000 magyar pénz.Vagyis majdnem ugyanott vagyunk már egy alap futás esetén is.Írtam ezt úgy nem tudom többet fogyaszt-e a 4 évszakos de logika szerint biztos.
-
pjen
félisten
válasz bigdigit #65652 üzenetére
Kis hazánkban átlagos városi körülmények között lassan a téli gumi felesleges lesz. Hó nincs, egyik nap 25 fok meleg, következőn mínusz 7 fokra ébredünk, de napközben akkor is 15 fok van, esetleg. Tényleg csak a 4 évszakos marad. Az jó reggel mint téli és délben mint nyári.
-
Qtya123
őstag
válasz roti86 #65646 üzenetére
Igen, Ecstar már csak "sima" 75W van. Én maradtam a 75W-80-nál más márkától. Amúgy fene tudja. Lehet az van, hogy hiába mindkét váltó csont ugyanaz, de mondjuk 2013-ban még XY cég csapágyait tették bele, 2015-ben meg mondjuk más gyártó csapágyai kerültek bele. Méretre ugyanaz, csak mondjuk a fém ötvözete más a csapágyba. De ez csak agyalás.
Mindenesetre én is azon a véleményen vagyok, hogy illik fenntartásokkal kezelni néhány csereperiódust. Főleg az ilyen sosekell dolgokat. Azért nagy különbség van aközött, hogy elő van írva, meg a másik véglet, hogy sosekell. Nem csillió Ft a csere és szerintem ki lehet jelenteni, hogy néha egy csere ártani BIZTOSAN nem árt (persze, ha a megfelelő olajat rakják bele ), ellenben ha sosem cseréled, akkor TALÁN nem árt hosszútávon.
Kicsit olyan ez szerintem, mint a 30.000 km-es olajcsere periódusok. Ott is mondhatjuk, hogy minek korábban cserélni, ne akarjunk már okosabbak lenni a mérnököknél, aztán az idő megadta rá a választ. Nem egy olyan motortípus van amelyiknél a 30.000 km-es csereperiódus betartása egyenes út a meghibásodáshoz, míg lecsökkentve ezt a periódust 15.000 km-re, hibátlanul üzemel.
ncc1701 fórumtársal értek egyet, néha a marketing felülírja a mérnöki döntéseket. Ez a 30e km-es motorolaj periódus tipikusan ez.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #65652 üzenetére
Annyira nem fekete-fehér a dolog. A ma kapható négy évszakosok széles skálán mozognak, van, ami egy télihez, van, ami egy nyárihoz áll közelebb, sőt az eco retteneteknél - mint amilyen a Suzukikon van mostanság újonnan - bőven jobbak is. Általánosságban az mondható el, hogy ha a felhasználásban nincs semmi extrém (méteres hó a Transzfogarason, pályanap a Hungaroringen), illetve ha kommersz autóra kerül, és nem pedig egy BMW M5 CS-re, akkor bőven elég a 4S gumi tudása, vagy akár még több is, mint amire egy átlag sofőr képes.
Igazából csak azt kell kimatekozni, hogy az éves km futással melyik a kedvezőbb (a +1 szett TPMS-t is beleértve). Hívhatjuk ezt spórolásnak is, de én inkább megfordítanám, felesleges pazarlás két külön szettet tartani, ha 4-5 év alatt nem kopik el a minta, csak elöregszik.
5 éve gurulok a Jazzen Michelin CrossClimate+-okon, nekem nagyon bevált, mindenképp 4S-t fog kapni újra, de előbb most az Alfára kell gummancs, 7+ éves télivel került hozzám. CrossClimate 2 vagy Hankook H750 lesz, utóbbi olcsóbb, de gyorsabban öregszik.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz tboldi #65656 üzenetére
"sőt az eco retteneteknél - mint amilyen a Suzukikon van mostanság újonnan - bőven jobbak is."
Mármint miben? Fogyasztás, zaj, tapadás, kánikulai használat vagy átmeneti időszak? Nekem semmi bajom nem volt a nyárival, tette a dolgát rendben márciustól októberig. Rettenetnek egyáltalán nem nevezném. Persze nem használom szélsőségesen az autót, betartom a szabályokat. Luxusnak éreztem kapásból cserélni, eladni meg csak nagyon nyomott áron lehetett volna még új állapotban is. Marad még pár szezonra és majd legközelebb nézek jobbat.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tboldi
nagyúr
Leginkább tapadásban. Amikor még újak voltak a CC+-aim, és jártam még Suzuki tesztvezetésekre, 5-10-zel többel be tudtam venni ugyanazt a kanyart a 4S-sel úgy, hogy ne nyikorogjon.
Illetve a 4S előtt én is eco nyárit használtam, Hankook K425-öt, amit kaptam az autóhoz.A CC+ mondjuk kifejezetten nyáriasnak számít, de mivel évről évre egyre több a napsütéses órák és a kánikulás napok száma, a telek meg egyre enyhébbek és rövidebbek, abszolút valid választás.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz tboldi #65658 üzenetére
Így világos. Én nem feszegetem a határokat, még nem volt nyikorgásom, pláne nem megcsúszásom. Én is nagyon szemeztem a 4 évaszoks szettel, talán majd a legközelebbi cseréknél már arrafelé megyek, addig azonban van még pár év a jelenlegi gumikban. Meglátjuk hogy öregednek és hogy változnak a tulajdonságok az idő előrehaladtával.
4évszakosból én is a nyári profil felé mennék, mert jobban tartok a forró beton okozta hatásoktól, mint a télies napoktól. Utóbbiból jóval kevesebb is van és ha úgy alakul akkor max. marad a garázsban az autó. Az igazi parám a 4évszakosnál nemis a tél, inkább a nyár
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
blakey
titán
válasz tboldi #65656 üzenetére
Bizony, egyelőre második garnitúra négyévszakost használom. Sokkal jobbak, mint az ECO gumik és minden évszakban megbízhatóan viselkedtek. Mondjuk egy jó középkategóriás vagy felsőkategóriást érdemes választani. A négyévszakos nem a rossz értelemben vett spórolás, hanem a megfontolt, jó választás.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
fogkefe21
kezdő
Évi mennyi kilométert mentek a 4évszakossal?
Gondolkoztam rajta, de a kb 20 ezer km éves futás miatt annyira nem akarom bevállalni. Pedig a téli most lett kuka, a nyárinál még tavaly az bal1 olyan fura időközönként lapos lesz, de lehet szelep csere megoldaná -
ncc1701
veterán
válasz fogkefe21 #65662 üzenetére
Volt, h évi 25-30 ezret is beletettem a 4 évszakosokba. Csak a kínálat tetejéről kell választani. Ahogy lekopik a gyári nyári, és a télim, már veszem is az aktuális teszt győztes 4 évszakost. Soha semmi hátrányát nem tapasztaltam a több, mint 2-300ekm alatt. A 15 ezres/éves szervizek alkalmával centíroztatni kell, és kalap.
-
bigdigit
addikt
válasz ncc1701 #65664 üzenetére
Vagyis évi 1 cserével centirrel kevesebb meg egy szett szeleppel úgy 5-6 évre.Cserébe tuti több benzint kér.
Én mivel bármilyen időben is el kell indulnom nem merem bekockáztatni.Na és a szépséges polírozott felniket sem hagyom fent télen.Jó olyankor a gyári is.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz bigdigit #65665 üzenetére
Nem, kevesebb vagyok 2 cipekedéssel, gürizéssel, gumi-felni takarítással, tárolással. Az anyagi része nem érdekel, de most már az sem elhanyagolható tán.
Ez az idegenkedés a 4 évszakostól ebben az országban valami régi beidegződés. Bárki, aki használta, és megkédezed milyen, azt fogja mondani, h nyugodtan, mert semmi baja nincs: Meg kell venni a legjobbat, és az jobb, mint az átlagos téli-nyári.
Ja, fogyasztás szempontjából legjobb eddig egy valamilyen akkori évi teszt győztes téli barum volt, amit le akartam járni, ezért nyáron lekoptattam. A yarison nekem az fogyasztott a legkevesebbet. Nem a dedikált nyári. Amúgy ezek ilyen pár %-ok, észre sem veszed, nem szempont.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz bigdigit #65665 üzenetére
Ha nem próbáltad, akkor ne írj olyat, amit nem tudsz. Nem kér több benzint. Ugyanazt az átlagot hozza, mint az előtte levő sz@r ECO.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
fogkefe21
kezdő
válasz ncc1701 #65664 üzenetére
Hmmm... Akkor megfontolandó, főleg, hogy szerintem tél sincs már nagyon. Évi 2-3 alkalommal esik a hó, plusz kb 2 év alatt egyszer mentem havas úton, mert a többi alkalommal a sószóró megelőzött. Mondjuk annyi hátránya lehet, hogy télen Ausztriába gondolom nem engednek be vagy ha be is engednek ezzel nem érdemes nekivágni a sí szezonnak.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #65670 üzenetére
A fizikát valóban nem, de a címkét igen.
Nincs szabványosított teszt, ami alapján értékelnek, minden gyártó maga végzi ezeket a saját módszereik alapján. Legfeljebb csak márkán belül releváns az összehasonlítás a címke és a betűk alapján, de az sem kizárt, hogy ezen is változtatnak időnként.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65666 üzenetére
Néha engem is elkap a dilemma, hogy négyévszakos kellene. A nyári szettemnek ez az utolsó szezonja, jövő tavasszal csere.
Mondjuk egy jó négyévszakos majdnem duplája a nyárinak. Megnéztem, hogy egy 205/60 R16 Michelin Crossclimate 2 mennyibe kerül és elég durva. 58.000 Ft. Ezzel szemben a kiszemelt nyári Hankook Ventus Prime4 K135 abroncs "csak" 33.000 Ft.
De ha megnézem, hogy emellé a Hankook nyárigumi mellé kellene mondjuk téli is, akkor egy Barum Polaris 5 (jelenleg ez van az autómon), az 30.000 Ft. Összesen 63.000 Ft és ezzel szemben csak 5.000 Ft-al olcsóbb a négyévszakos. Négy kerékre levetítve 20.000 Ft-al. Nem olyan nagy a különbség.
Persze, ha valakinek nincs 8 felnije, 8 szelepe és azokat is meg kell még venni, akkor más a matek. De ha a jelenlegi helyzetemből indulok ki, hogy ezek megvannak és csak gumit kell venni, akkor minimálisan lenne olcsóbb nekem a Crossclimate, mint a téli+nyári.
Fel/leszerelési költséget nem veszem ide, mert magamnak csinálom. 2 évente szoktam elvinni, hogy nézzenek rájuk a géppel, kell-e centrírozni. Azt ugye a négyévszakossal is megtenném. 10.000 Ft körül van 4 darab centrírozás, tehát 2 évente ennyivel kerülne kevesebbe az, hogy 4 kereket viszek oda, nem 8-at. Ez nem tétel.
Az autó elsősorban városban fut. Viszont mikor pályázik, akkor hogy úgy mondjam ki van használva a gázpedál. Városban meg ha veszem azt a helyzetet, hogy satufékkel kell megállni és pont az a -+ fél-1 méter hiányzik, amiben esetleg kevesebbet tud egy négyévszakos mondjuk -10 fokban a télinél, vagy 60 fokos aszfalton a nyárinál, akkor az nem túl vidám.
Fene tudja, nem annyira egyértelmű számomra a döntés.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #65674 üzenetére
Én azt szoktam mondani, h ha valaki ki van tömve zsével, akkor vegyen télit-nyárit. Ha valakinek egy sportosabb, erősebb autója van, az is vegyen külön gumit. Ha valaki átlag alatti vezető, az is. De egy átlag autóra felesleges, és mint írtad, nem is a pénz spórolás a motiváció, hanem a macera a cserével. Nekem ezért már meg szokta érni. De anyának inkább külön szettje van, nem bírja, ha esetleg csúszik az autó, mert nem tud mit kezdeni a szituval.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
-
blakey
titán
válasz bigdigit #65670 üzenetére
Senki sem a fizikát akarja megb... . Ha mindent elhiszel egy cimkének, akkor neked kb. bármit el lehetne adni. Direkt írtam, hogy ugyanazt az átlagot hozza, nem erdemes kilométerekre lebontani. Bárki aki kérdezi, hogy milyen új gumit ajánlanék, egyből 4 évszakost mondok, úgy is megéri, hogy csak 3 évet használja. Csendes, minden körülmények között kiegyensúlyozott, jól tapad, stb. Aki szkeptikus ebben a témában az a régi nevelés részese lehetett és nem fogad be új dolgokat. Amióta 4 évszakost használok, azóta másra is marad pénzem és időm. Egyáltalán nem elhanyagolható az évi 2x18e plusz az idő ami ezzel jár. 4-5 évente lecserélem, attól függ, hogy milyen az állapota.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #65674 üzenetére
“Megnéztem, hogy egy 205/60 R16 Michelin Crossclimate 2 mennyibe kerül és elég durva. 58.000 Ft. Ezzel szemben a kiszemelt nyári Hankook Ventus Prime4 K135 abroncs "csak" 33.000 Ft.“
Hankook nyárihoz inkább a Hankook 4 évszakosát hasonlítsd árban, vagyis középkategóriát a középkategóriával. -
őstag
válasz tboldi #65678 üzenetére
időnként én is elgondolkodom a 4évszakoson, akár a Nexen-en, akár a Michelin-en - az alufelni védelme pár éve még érv volt, de kb nincs hó így nincs só sem
De én is úgy vagyok, ha már megvan a 8 felni, kb 4-5 évente cserélni nem akkora tétel.. inkább az zavar engem is, hogy kb évi 10-12k-t megyek, erre kb nettó környezetszennyezés a 8 gumi foglalja a helyet, a lemezfelni egyre rondább, kellene csiszolni-festeni legalább házilag..90LE meg 110nm azért nem az a teljesítmény, amire ne lenne elég akár egy középkategóriás 4S, szóval folyamatosan dilemmában vagyok..
"... and I hope you have a great day!"
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #65678 üzenetére
Egyébként ez egy jó kérdés.
Egy felső kategóriás Crossclimate 2 vajon hozza-e azt az eredményt egy forró nyári napon, vagy egy meleg és vizes aszfalton fékútban, mint egy ugyan középkategóriás, de célirányosan nyári körülményekre fejlesztett Hankook? Mert ugye azon a logika mentén, hogy kicsivel kevesebbet tud egy négyévszakos, lehet pont annyit jelent, hogy egy középkategóriás nyári szintjét hozza.
Megnézem majd, hogy vannak-e jó tesztek a neten, amelyek a négyévszakosokat hasonlítják össze nyáron nyári, télen téli gumikkal.
Most így hirtelen ennyit találtam: [link]
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
...nem tudom, h külhonban ott ahol kötelező a winter guma, elfogadják-e a four seasont-t? Én nem merem megkockáztatni, pl. a labancok nagyon kockák.
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz pető bá' #65679 üzenetére
Én alufelnin gurulok minden évszakban, kutya baja. Csak a polírozott és/vagy szálcsiszolt felniket nem célszerű sós környezetben használni, de a festett, lakozott darabokat minden további nélkül lehet. Csupán arra kell figyelni, hogy ne padkázza meg a kedves user, mert akkor sérül a "bevonat".
Én csak ajánlani tudom a 4S-t, nekem abszolút bejött, vissza nem váltanék 2 szettre, hacsak nem változnának meg a felhasználási szokásaim drasztikusan. Eddig 83 pónival és 119 nyúlmókussal használtam, most 155/230-ra fog kerülni, még ez sem olyan sok, hogy indokolt legyen valami komolyabb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #65680 üzenetére
Saját, hosszútávú tapasztalatom a következőkkel van: Michelin CrossClimate+, Hankook K425 és K435 (azaz Kinergy Eco és Kinergy Eco 2), Continental PremiumContact 5*. Ezek közül kétség nélkül a Michelin a legjobb mindegyik általad felvázolt körülményben, pedig 4S. A marketinganyagban is úgy aposztrofálták anno, hogy nyári gumi hozzáadott téli képességekkel, és ez kivételesen valóban így is van.
*Ehhez mindenképp hozzá kell tennem, hogy a Lanciával együtt kaptuk 5-6 évesen és ~2 mm-es bordamélységgel, nem meglepő, hogy gyenge volt. Nem zárhatom ki, hogy újonnan ez lehetett a legjobb.
Amúgy a legjobb oldal gumitesztekre a tyrereviews.com, sajátot is csinálnak, meg másokat (ADAC, Auto Bild) is leközölnek.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
micsoda cunamit indítanak el az olajtémák nem semmi
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #65680 üzenetére
Amúgy viszakanyarodva az eredeti felvetéshez és az árakhoz, kigyűjtöttem pár gummancsot a nekem szükséges 215/45R17-es méretben.
Michelin:
1, CrossClimate 2 - 53780 Ft (4S)
2, Primacy 4+ - 48510 Ft (nyári, inkább tartós, mint tapadós, nem feltétlenül jobb a 4S-nél)
3, Pilot Sport 5 - 52930 Ft (nyári, tapadásban a legjobb a 3 közül)Hankook:
1, H750 Kinergy 4S² - 40700 Ft (4S)
2, K135 Ventus Prime 4 - 37440 Ft (nyári, szintén túrásabb)
3, K127 Ventus S1 Evo 3 - 38650 Ft (nyári, megint csak a legjobban tapadó a 3-ból)Szóval csekély a különbség árban, viszont a 2-3 mellé még kell egy téli szett is, tulajdonképpen feleannyiba kerül 4 évszakossal járni adott kategórián/márkán belül. Ha valaki hozzám hasonlóan kevés km-t autózik évente, és előbb öregszik el a gumija, minthogy elkopna a minta, akkor csak kidobott pénz 2 garnitúrát tartani.
A 3-asok ráadásul nem is indokoltak átlagos, 200-250 póni alatti személyautókhoz.Az árakat a bhpgumi.hu-ról szedtem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #65690 üzenetére
Nem vitatom, tényleg baromi jól tapad, de szerintem a legtöbb vezetőnek és a kommersz autóiknak semmi szüksége rá. Aki egyszerűen csak el akar jutni A-ból B-be, és nem feszegeti a határokat útközben, annak felesleges.
szerk.: Nagyobb teljesítményű autót viszont nem azért vesz az ember, hogy sétakocsikázzon vele, nyilván előtérbe kerül a tempós haladás, kanyarodás, arra már illik sportgumit venni.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #65689 üzenetére
Hiba csúszott a számításomba, mert most látom, hogy a Crossclimate 2-ből a 96V-t néztem, az meg drágább, mint a 92H.
Tyrereviews oldalról így gyorsan összeollózva a 4 évszakos Michelin vs. nyári és téli Hankook eredményt:
Crossclimate 2 Wet breaking (80-5 km/h): 32.2 m, handling: 99 seconds
Ventus Prime 4 Wet breaking (80-5 km/h): 34.12 m, handling: 86.47 seconds
Hankook Winter I cept RS3 Wet breaking (80-5 km/h): 28.2 m, handling: 98.8 secondsCrossclimate 2 Dry breaking (100-5 km/h): 38.6 m, handling: 79.3 seconds
Ventus Prime 4 Dry breaking (100-5 km/h): 36.9 m, handling: 51.78 seconds
Hankook Winter I cept RS3 Dry breaking (100-5 km/h): 37.8 m, handling: 80.3 secondsÖsszegezve:
Vizes úton jobb a féktávja a Crossclimate-nek, mint a Prime4-nek, szárazon fordítva.
A Hankook télivel hasonlítva pedig vizes úton és száraz úton is a Hankook téli hoz rövidebb féktávot.
Handlingben meg vizesen és szárazon is jobb időt hoz a Hankook nyári, mint a Crossclimate (szárazon ráadásul lényegesen jobbat, 79 vs 51 sec), a télivel meg egálban van kb mérési hibán belül.Olyan eget verő különbségek nincsenek a féktávokban, kiegyensúlyozott gumi a Crossclimate, de így megnézve a teszteket, kb azt igazolják, amit gondoltam. Hogy hiába felső kategóriás a Michelin négyévszakos, egy évszakhoz illő középkategóriás Hankook tud azért némileg jobb eredményeket hozni.
Árak 205/60 R16 92H esetén (árukeresőn legolcsóbb helyen nézve):
CrossClimate 2: 49.020 Ft
Ventus Prime 4: 32.395 Ft
Hankook Winter I cept RS3: 32.975 Ft49.020 Ft vs. 65.370 Ft.
Tehát 13.375 Ft egy gumin, négy gumin már 65.400 Ft-al olcsóbb a CrossClimate. Azért ez érzékelhető összeg, cserébe nem sokkal rosszabb, helyenként egyenlő tudás. Nem rossz deal.Egyébként ez a gumi dolog is olyan, hogy a Te Alfádhoz nagyon hasonló paraméterű IS-en (155/210) GoodYear Eagle F1 Assymetric2 gumik voltak, ami már a performance kategória, ha jól tudom. Na ezek úgy a 4. év után úgy elkezdtek felkeményedni, hogy fehéraszfalton szárazon úgy lehetett megindítani a seggét, ha kettesben adtál egy félkövér gázt... Az első években tök jól tapadt, utána semmi.
[ Szerkesztve ]
-
-
burgatshow
veterán
válasz Qtya123 #65692 üzenetére
Egyebkent annyira auto fuggo is. Emlekszem mikor a Mondeomra kaptam nyarinak Pirelli Cinturato P7-t a Michelin Primacy utan es konkretan leestem vele az utrol, kenodott, csuszott, mindenhogy rossz volt.
Aztan megkaptam a Passatot gyarilag a Cinturato P7-tel es az meg sinauto volt. Pedig latod, ugyanaz a gumi 2 kulonbozo kocsin. Mindketto 17-es meret volt.
Szoval az is szamit.
-
nagyúr
-
tacsk0
aktív tag
válasz Napfénysüti #65695 üzenetére
Én most cserélem le erre: Hankook Kinergy 4S 2 (H750) 215/55 R17 98 W XL
Elég jókat írtak róla. -
bod101
aktív tag
Sziasztok,
2016-os Vitarához a légszűrő méreteit hol tudnám megnézni?
Köszi!1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #65692 üzenetére
Igen, ez a lényeg, hogy egy jófajta 4S tudja azt, amire a magyarországi sofőrök jelentős részének szüksége van. Ha nincs semmi extrém körülmény, amiben rendszeresen van használva (Bajna-Héreg time attack pl.), és az éves futás sem túl sok, simán élhető alternatíva, nem kell tőle rettegni.
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #65694 üzenetére
Évről évre változtatnak a keverék receptúráján, hiába marad ugyanaz a név, ezért is fordulhat elő az, hogy X gumi egy adott teszten az egyik évben mittudomén második helyezett, a következő évben meg ötödik. Úgyhogy akár a Mondeón is lehetett volna jobb egy későbbi Cinturato.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen