Dacia Spring menetpróba

A piac legolcsóbb elektromos autója, ennek megfelelően ez tényleg egy akkumulátorcsomagon guruló közlekedőedény, de a célra éppenséggel megfelel.

Bevezető

Elszálltak az új autók árai — hogy mondjak valami olyat, ami mostanra már kábé közhely. Az európai károsanyag-kibocsátási szabályozás (normál és kvóták) kinyírják a kisautók piacát. Nahát, ez is közhely ma már. Az elektromos autók mind irgalmatlan drágák. Ez pedig egy olyan közhely, ami csak félig igaz. Mert odáig stimmel, hogy a piac legolcsóbb, újonnan megvehető e-autójában ülök éppen, de ez is 7,2 millióról indul. Csak közben a nem elektromos autók is úgy megdrágultak, hogy már az is relatív, hogy ezt drágának tekintjük-e.


[+]

Mert ha átnyálazzuk a jelenlegi elektromos kínálatot kifejezetten a legkisebb-legolcsóbb vonalra fókuszálva, akkor a Smart ForFour 7,5 millióért, VW e-Up! 9,6 millió körül nyit, a Zoé 12 guriga, a kis Fiat 500e leggyöngébb változata 9 millió… szóval igen, a Dacia Spring a legolcsóbb, a kérdés csupán az, hogy ez az árelőny mennyi kompromisszumot követel meg. Méretre, érzésre, szolgáltatáskínálatra a Forfour áll hozzá a leginkább közel, de annál azért jó 50-60 kilométerrel többet megy el egy töltéssel, illetve az egy kisebb autó is, amely ugyan a belső helykínálat kapcsán csak a csomagtérnél érezhető, mivel a Smart turcsi orra miatt az utasoknak rövidebb hossza ellenére is kábé annyi helyet kínál, mint a Dacia. Viszont a Forfour gyártása befejeződött, szóval ami készleten van, azt még el lehet hozni, aztán kvázi kiesik a Spring legközelebbi vetélytársa a piacról, így tényleg azt lehet mondani, hogy a legközelebbi új, rendelhető e-autó is több majdnem 2 millióval drágább.


[+]

Akárhogyan is, mi nagyon kíváncsiak voltunk az autóra már egy ideje, mert a mögöttes filozófia pont egybeesik azzal, ahogyan mi gondoljuk, hogy egy e-autónak ki kéne néznie: városba való, szaladgálós, takarékos, relatív könnyű, egyszerű használati tárgy az összes elektronikai bigyóktól és extrától megfosztva azért, hogy ne böszme SUV-okban és hatalmas limuzinokban hirdessük a környezettudatosság eszméjét, hanem egy célszerű, praktikus és gazdaságos alternatíva legyen az átlagember helyváltoztatási igényeit kiszolgálandó. Ugyanakkor viszont az első hurráoptimizmus után (állami támogatással a kezdőár 4 millió forint volt) azért lehetett tudni, hogy egyrészt támogatás nélkül még ez is az az árszint, amit olyan nagyon sokan nem engedhetnek meg maguknak, másrészt pedig a menettulajdonságok kapcsán is felmerültek bizonyos aggályok, és akkor még kérdés volt a hatótáv, a tölthetőség és az általános minőség is, az eredetileg az inidai piacra kitolt, filléres Renault Kwid nevű modellbe építettek bele kínai elektromos hajtásláncot, ott is rakják össze és onnan érkezik Európába — már Dacia emblémával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés