Hirdetés

Dacia Spring menetpróba

A piac legolcsóbb elektromos autója, ennek megfelelően ez tényleg egy akkumulátorcsomagon guruló közlekedőedény, de a célra éppenséggel megfelel.

Külső

Nagyon trükkös a formaterv, mert képeken ez egy SUV jellegű gépkocsi, aztán élőben derül ki, hogy olyan, mintha összement volna a mosásban. Tök kicsi. 3,73 méteres hossza is elárulja már, hogy a legkisebb kategóriában indul (e-Up!: 3,6 méter, Fiat 500e: 3,63 méter), de a szélessége még jobban mutatja, hogy milyen apró, az 158 cm-es oldalirányú kiterjedés a mindkét közeli versenytársánál keskenyebb. Éppen ezért magasnak tűnik, pedig nem az, csak az arányok miatt érezzük így. Meg a fotókon néz ki komoly autónak addig a pontig, amíg mellé nem állunk egy Swifttel.

Az egyik SUV, a másik egy dodgem
Az egyik SUV, a másik egy dodgem [+]

A mi példányunk a két kivitel közül a drágábbik volt, ez 7,7 millióért vihető haza. A leglényegesebb eltérés, hogy ebben van pótkerék a csomagtartó padlója alatt, a középkonzolon pedig egy 7 inches érintőkijelző is található, az olcsóbb kivitelben itt egy mezei rádiós egység üldögél. Szintén többletszolgáltatás a tolatókamerás radar és a narancsszínű visszapillantó, viszont a Type2-es kábelt külön kell megvenni 100 lepedőért, ha pedig CCS csatlakozó is kell az orrába, akkor azt 180 ezerért mérik, alapáron csak a 230-as konnektoros megoldás jár az autóhoz.


[+]

A töltőcsatlakozó elöl van a két lámpa között, belülről nyitható. A 14 inches lemezfelnik aprócskák (hátul dobfékkel), viszont a hasmagasság bőséges, bármilyen padkára simán feláll a jármű, a fordulókör 9,6 méteres, tehát extra kicsi, városban kimondottan jól lehet manőverezni a Daciával. Kívülről tehát kissé kretén ugyan az arányai miatt, de alapvetően többek szerint egész csinos, az árcédulával együtt érkező kompromisszumok akkor kezdődnek, amikor beülnénk. Klasszikus kocsikulcs, össze sem lehet csukni, két gomb van rajta (nyitás-zárás), aztán amikor feltárul a beltér, akkor lesz némi csodálkozás.


[+]

Egyrészt a belső méretek kapcsán. Ha 180 centi feletti magasságú a vezető (és az utas), akkor hátra csak láb nélküli emberek fognak beférni, ami külön nehezítő pont a gyereküléssel, ráadásul roppant szűk a hátsó ajtó nyílása is, nem is vagyok benne biztos, hogy minden gyerekülés egyáltalán befér ezen. De elöl sem lesz óriási a térérzet, főleg vállban szűk a kabin, kabátban már két átlagos méretű felnőtt hosszú úton biztos kidörzsöli egymás felkarjának szövetét, de egyébként sem túl bonyolult intim közelségbe kerülni a mellettünk ülővel. A szélvédő meredek, következésképp a műszerfal rövidke, a tetejére nem is lehet pakolni, jó közel van az ablak az orrunkhoz.


[+]

A szűk utaskabin hozadéka, hogy a csomagtér ugyanakkor a kategóriában nagy. 290 literes, jó alakú, jól pakolható, de ha van pótkerék, akkor nem lehet alá beszórni a töltőkábeleket. A kalaptartó megoldása is olcsó, a célnak viszont megfelel, a csak egyben ledönthető hátsó üléssor (amely szigorúan két személy számára készült) tovább bővíti a teret 620 literesre. A csomagtérajtó viszont elég vékonyka kis lemez, egyszer sem sikerült elsőre kinyitnom, becsukni már igen, mert ha az ember odavágja, mint egy Wartburg kombinál, akkor oké, nem érdemes vele finomkodni, mert akkor csak félig záródik be.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés