Hirdetés

Dacia Spring menetpróba

A piac legolcsóbb elektromos autója, ennek megfelelően ez tényleg egy akkumulátorcsomagon guruló közlekedőedény, de a célra éppenséggel megfelel.

Műszerfal és funkciók

Belül aztán vannak egyértelmű jelei annak, hogy nem egy drága autóban ülünk. Az ajtó könyöklőjében levő mélyedésben ott mosolyog fedetlenül a csavar, az ajtócsukódás hangja is tudatja, hogy a zajszigetelés minimális lesz. A komplett műszerfal kopogós, kemény műanyagból készült, pohártartó csak a térképzsebek elejében van, ami túl nagy egy félliteres palacknak, mert az eldől, nagyobb viszont magasságában nem fér bele. Elektromos ablakemelőt hátulra is tettek, de az elölről nem vezérelhető, csupán lezárható, az elsők nem automatikusak és a középkonzolról lehet ezeket kezelni.


[+]

A kormány tele van vakkapcsolóval, a hangerőt sem lehet itt állítani, az a középkonzoli kijelző feletti gombokkal jöhet össze. Egy darab USB-A van az autóban (illetve a szivargyújtó lent), váltót ne keressünk, egy egyszerű tárcsával lehet D, N és R állapotba tekerni a jószág aktuálisan elvárt menetképességeit, magyarán nincs az e-autóknál gyakori B, vagyis visszatáplálós fokozat, emiatt nem is lassul úgy, hogy egypedálos közlekedésre alkalmas legyen, használni fogjuk a fékpedált is sokat. És a kéziféket is, mert nincs P állása a járműnek, tehát parkoláskor N-be tesszük, amivel simán el tud gurulni, szóval a nagyon anakronisztikusnak ható, manuális kéziféket szükséges lesz behúzni.

Azzal a bütyökkel lehet váltani a kiírt adatok között
Azzal a bütyökkel lehet váltani a kiírt adatok között [+]

Mivel ez a jobban felszerelt verzió volt, ezért az LG által beszállított középkonzoli rendszert megkapjuk 7 inchen, meglehetősen fakó megjelenítéssel, tippem szerint 1280 x 720 pixeles felbontással. Nem kell tőle sokat várni, van benne rádió, zenelejátszó (Bluetooth, USB és AUX forrásról üzemel), néhány beállítás magával a rendszerrel kapcsolatosan, illetve navigáció, ami nem túl izmos, de nem hiányzik az Android Auto és az Apple CarPlay sem, mindkettőhöz kábel kell, de simán működnek ezek a megoldások, tehát nyugodtan zúzhat a Waze, vagy a Google Maps, illetve az összes többi szolgáltatás. Ezért jár a pirospont. A kijelző nélküli változatban is megy a Bluetooth, ez tehát kvázi alapfunkció. Bármelyiket is választjuk, a zenei élmény nem lesz túl acélos.

[+]

[+]

A vezető előtti rész viszont nagyon alapszintű. Középen egy monokróm kijelző mutatja digitálisan a pillanatnyi sebességet, két oldalt pedig meghatározott színű és alakú lámpák rajzolnak ki sávosan infókat a teljesítmény/visszatöltés és a töltöttség kapcsán, kicsit Fiat Tipo Digit, kicsit KITT, de a célnak végeredményben megfelel. Egy fél napom ment rá, hogy kiverjem az autóból a fogyasztási adatokat, mert minden indítás után az egyetlen információ az összes megtett kilométer volt, de aztán kiderült, hogy ennek helyére lehet kérni mást is, ha a műszercsoport jobbra eső részének közepén levő bütyköt nyomkorásszuk. Nem túl szofisztikált megoldás, de működik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés