LG G5 - ismerősökkel az ismeretlenbe

Hardver és LG UX 5.0

A 20 nanométeres csíkszélességgel gyártott Snapdragon 810 melegedési és fogyasztási problémái olyan hamar kiderültek tavaly, hogy az LG a G4 esetében inkább visszafogottabb, hatmagos Snapdragon 808 mellett voksolt, így teljesítményhátrányban volt mondjuk egy Galaxy S6-hoz képest. Mindez a múlté: a 14 nanométeres FinFET+ node-on gyártott Snapdragon 820 süvít, a fogyasztást és a hőtermelést pedig kordában tartja. A chipset két 1,6 gigahertzen és két 2,15 gigahertzen maximalizált, 64 bites Kryo magot tartalmaz big.LITTLE elrendezésben. Senki ne ijedjen meg: ez a négy mag borzasztóan erős, ahogy az a teljesítménytesztek pontszámaiból is kiderül, a grafikus feladatokat ellátó Adreno 530 pedig két-háromszor erősebb a G4-nél 3D-ben. Mindehhez bőséges, 4 gigabájt RAM jár (általában 1,3-1,7 gigabájt szabad), és 32 gigabájtos belső tároló (kb. 22 gigabájt érhető el). Emellett microSD kártya is bepattintható, 2 terabájtos limittel, ám az adoptable storage funkció nem támogatott. Ez a friss androidos trükk formázza, titkosítja, és kiterjesztett rendszertárolóvá alakítja az kártyát. Mindezzel csak az a gond, hogy a microSD karik írási-olvasási sebessége és megbízhatósága sehol nincs a mai csúcskészülékek ultragyors tárolóihoz képest, így ne sajnáljuk, hogy a G5-ből ez az opció kimaradt. Nyilván más a helyzet belépőszinten, ahol amúgy sem süvít a rendszer, és szűkös a belső tárhely, itt azonban mindennek a szöges ellentéte az igaz.

Az LG G5 Android 6.0.1-en alapuló rendszerrel indult útjára
Az LG G5 Android 6.0.1-en alapuló rendszerrel indult útjára [+]

Teljesítmény-teszt
Benchmark LG G5 Samsung Galaxy S7 Huawei P9 Xiaomi Mi 5
Rendszerchip Snapdragon 820 Exynos 8890 HiSilicon Kirin 955 Snapdragon 820
AnTuTu Benchmark 6.x 137651 pont 133027 pont 98904 pont 115756 pont
Vellamo Browser 4484 pont 6686 pont 6711 pont 4257 pont
Vellamo Metal 3459 pont 3383 pont 2885 pont 2968 pont
Geekbench 3 (single) 2310 pont 2138 pont 1718 pont 1918 pont
Geekbench 3 (multi) 5445 pont 6406 pont 6513 pont 4705 pont
GFXBench Man. onscreen 30 fps 27 fps 19 fps 38 fps
GFXBench Man. offscreen 47 fps 40 fps 18 fps 38 fps
GFXBench T-Rex onscreen 55 fps 53 fps 42 fps 58 fps
GFXBench T-Rex offscreen 88 fps 87 fps 40 fps 73 fps

A fenti pontszámok után a napi használat gyakorlata is azt mutatja, hogy a G5 villámgyors lett: az Android 6.0.1-en alapuló, remekül optimalizált LG Optimus UX 5.0 szélsebesen kezeli az alkalmazásokat, minden pik-pakk betölt, nincs semmi görgetési késedelem vagy bizonytalanság, egyszerűen szuper a tempó. A játékok is remekül elfutnak, egy Asphalt 8 tökéletesen, egy Real Racing 3 már kevésbé (ahogy az az Adreno IGP-k esetében ennél a címnél megszokott), komolyabb melegedés egyáltalán nem jellemző. Napfény alatt fotózva a nagy sárga égitest nyilván rátol a festett fémházra néhány Celsius fokot, de az ilyenkor sem forrósodik fel. Alapból be van kapcsolva egyébként a játékoptimalizáció nevű trükk, ami a felbontás és a képfrissítés oldaláról próbál az erőforrásokkal takarékoskodni.


[+]

Kezdjük a legfőbb szoftveres változással: az Android 6.0.1-en alapuló UX hátrahagyta az alkalmazásmenüt, azaz minden ikon és widget a főoldalakon kap helyet 4 x 4-es, 4 x 5-ös vagy 5 x 5-ös kiosztásban. A menü csak a nagy betűméretű, látási nehézségekkel küszködőknek megalkotott EasyHome kezdőképernyővel varázsolható vissza, illetve egy alternatív launcherrel, ilyen az LG lomhán működő alkalmazásboltjából (SmartWorld) elérhető régi, 4.0-s UX. Furcsa inkonzisztencia, hogy az alkalmazásmenü az egyik kezdőlapi megjelenéssel elérhető, a másikkal meg nem, mintha a gyártónál sem tudták volna eldönteni, hogy megszabaduljanak-e tőle, vagy megtartsák.


[+]

Máskülönben a főoldal ismerős látványt nyújt: alulra öt ikon fér, a kombinált értesítési- és kapcsolópanelt felülről lehet lerántani, a kezdőoldal hosszú nyomással vagy csiptetőmozdulattal rendezhető át. Ugyanitt témákat és betűtípusokat is ki lehet választani, Smart Bulletin néven pedig egy egész oldalas, kártyaszerű widget is elérhető jobbra simítva. Itt az LG Health aktivitáskövető, a naptár, a zene, a távirányító, az Evernote és egy-két másik minialkalmazás érhető el, függőlegesen lehet közöttük görgetni. Az alkalmazásváltó kártyapakliszerűen pörgethető, és változás, hogy az osztott képernyős mód immáron nem része a rendszernek, és az ablakos QSlide megjelenést sem innen, hanem a támogatott alkalmazásokon belül kell aktiválni. A QuickRemote távirányítót már említettük, azt viszont még nem, hogy az infra tanítható, így a listában nem szereplő készülékeket és eszközöket is lehet vele kezelni, a programozáshoz csak az eredeti távirányítót a G5 felé kell tartani, és a mobil a kívánt jeleket elsajátítja. Ez még mindig roppant hasznos, és szemben egynémely riválissal, nem maradt ki.


[+]

Újdonság a mindig aktív kijelző, és ha már G5 vs. S7, az IPS technológia ellenére az LG megoldása fogyasztja a kevesebbet. Ha az always-on display aktív (alapból az), mindig (bár elég sötéten) látható az óra, a dátum és az elmulasztott értesítések egy-egy ikonja. Az értesítések tartalma persze nem, ahhoz duplán kell koppintani a képernyő felébresztésére. Két érintéssel egyébként nem csak felébreszteni, hanem lezárni is lehet a kijelzőt, méghozzá a kezdőoldalról. A képernyőzár legújabb funkciója természetesen az ujjlenyomat-olvasóhoz kötődik, melynek beüzemelése előtt valamiféle alternatív védelmet be kell állítani arra az esetre, ha a szenzor vagy az ujjunk nem működne megfelelően. Ezt követően 7-8 érintéssel meg lehet tanítani egy-egy ujjmintát, és a dolog az apró, kellemes lenyomású hátlapi gomb ellenére is villámgyorsan és hatékonyan működik, bármilyen szögből. Az olvasás érintésalapú, és a megkezdéséhez elég az ujjat a szenzorra helyezni, a billentyűt nem kell lenyomni. A biometrikus védelem bevethető a mobilos fizetéshez és a galéria, illetve a QuickMemo+ jegyzetelő tartalmainak zárolásához is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés