Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz tkazmer #113 üzenetére

    250LE-höz egy 3 literes dízelre nem kell sok okosság. Piezzo-adagoló és lépcsős biturbó feltöltés, ennyi. A BMW 3 literes S6-osa (ami szintén nagyon szépen szól) lépcsős feltöltéssel 280LE-nél van.

    Egyébként dízelfronton nem vagyok híve a lóerőhajhászásnak, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagyon kihegyezett motorok nem sokáig húzzák, 200-250 ezer km és vége. Ott a merci, az ő dízelarzánálja durván 5-8%-kal mindig le van maradva nyomatékban és lóerőben is, viszont sokkal tartósabbak a motorjai. Kivétel a régi 290 Turbodiesel és a 270CDI, azokat elszúrták. A BMW-nél nagyonerős dízelmotorok vannak, főleg mostanság, de az új 35d, fentebb említett dízelek sorra pukkannak el, akár 130-140 ezernél. Anno ugyanez volt, mikor a VW útjára engedte az akkor legjobb löktérfogat/teljesítmény arányú 130 lovas 1,9-es PDTDI-jét, rengeteggel gond volt.

    Visszatérve Volvo bácsiékra: szerintem S60 és az alatt felesleges a D5-nél nagyobb dízel. Az XC70/90-be és az S80-ba lehetne talán tenni erősebb dízelt, és ezzel meg lehet lovagolni a dízelpiacot Nyugat-Európában. Egy 3,5 literes V6 lenne jó választás. Annál kisebb nem ad igazi különbséget a D5-höz képes, annál nagyobb löktérfogat csak V8-as elrendezésben lenne pörgős, de az meg nehéz. 250 ló S80/XC70-be elég lenne, XC90-be lehetne lépcsős feltöltéssel okos 280 ló, és akkor nincs is gyilkolva a motor, ugyanakkor elegendő is.

Új hozzászólás Aktív témák