- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lolal
senior tag
Régebben én is írtam a problémámat senki nem válaszolt rá értelmeset .
De még egyszer felteszem a kérdést hátha. Volvo S60 2.4 D 93Kw -ról lenne szó. Hidegen indítás után fémes ( hol halkabb , hol hangosabb ) csörgő hangja van. Bal oldalról hallani inkább. Ha kinyomom a kuplungot megszűnik a hang. Ha bemelegszik a motor utána nem csinálja ezt a hangot egyáltalán.
Valakinek valami ötlet ?
Szervizbe megpróbáltam bejelenteni , de csak jövőhétre van időpontjuk. Valakinek jó szerelő ismerőse , Dél - Pesti régió .
[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
ffodi
veterán
Tippre kuplung --> kinyomócsapágy. Ha szarnak érzed a kuplungot, akkor az nem lesz olcsó mulatság. Kuplungfelújítás (csere) + ilyenkor illik a kettőstömegűt is cserélni. Ha nincs vele gond, akkor egyelőre hagyni kell.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
lolal
senior tag
Magát a kuplungot nem érzem rossznak , vaj könnyen megy , váltásnál se dadog semmi. Itt mennyiből úszható meg egy ilyen kettőstömegű móka mindenestül ? Valakinek volt már ?
[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
ffodi
veterán
Első gond, ha mondjuk induláskor egyesben vagy hátramenetben egy kicsit rángat/"rázkódik". Ez tipikusan mondjuk meredekebb úton történő elinduláskor veheted észre. Aztán ha benne vannak rendesen a lovak (de a gyári 126/300-zal is lehetséges), akkor 3-ban/4-ben ~2000 rpm körüli fordulatról padlógáz esetén elkezd néha fel-fel pörögni a fordulat, ez a jele, hogy megcsúszik a kuplung... Amikor már kezdi a végét járni akkor előfordulhat, hogy az egyest vagy a hátramenetet nehezen akarja bevenni.
Tipikus jel, a s@r a kettőstömegűnek, hogy pl. alapjáraton kegyetlenül rázkódik az egész autó...
Valamelyik cseréje esetén illik cserélni mindent (értsd kuplungszerkezet + lendkerék), az ára márkaszervizben szerintem kb 400-500k.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
lolal
senior tag
Köszi a gyors választ !
Szerencsére egyenlőre egyiket se érzékeltem ezen hibák közül menet közben. Csak hidegen az a kis csörgés.
De ahogyan te is írtad , amíg nem lesz "véres a torka" addig használom rendesen és spórolok . Ha már elkezdenek előjönni az általad is írt hibák akkor meg betolom majd egy szervizbe és megkönnyezem az összeget.
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
-
#03969024
törölt tag
Na, ezt a marhaságot kitől hallottad? Gond nélkül lehet csak csapágyat cserélni, igaz, akkor kevesebbet kaszál a "mester".
lolal
A csapágy hangja nem igazán szokott elmúlni a melegedéssel. Valami rázkódásból eredő zörej lehet...
Akkor is csinálja, ha melegen indítod?[ Szerkesztve ]
-
vrknsft
újonc
Sziasztok!
Mintha már láttam volna ezt a kérdést itt a fórumon, de sajnos nem sikerült megtalálnom, így ha valaki tud az alábbiról valami infót és válaszolna nekem azt megköszönném.
Van egy 2001-es 2.4 benzines 140 LE Volvo S60-om, aminek van ugye 170 LE változata is, hallottam ilyeneket, hogy elvileg a 140 lovas szoftver módosítással 170 lovasra felhúzható, minden egyéb módosítás nélkül. (Pontosan a menetét nem tudom ennek a dolognak, de mintha annyiról lenne szó, hogy megkapja a 170 lovas szoftverét és aszerint működik)
Valaki próbálkozott már ezzel a dologgal vagy hallott erről valamit? Esetleg van rá konkrét embere akit tud ajánlani? Valóban működhet ez a dolog? Vannak ennek buktatói?
Köszi előre is a válaszokat!
-
lolal
senior tag
válasz #03969024 #6160 üzenetére
Nem , ha melegen indítod , vagy pl vissza is hül picit akkor sem csinálja már. Csak ha tényleg az a kimondottan "nagyon hideg". ( napi első indítás ). Arra is gondoltam / tunk , hogy a váltóba esetleg kevés lehetne az olaj vagy régi . Ugyanis amikor vidéken voltunk és az autó kb 45° meredekségű szögbe parkolt. (Zemplénben)
Akkor jobban csörgött reggel. De így vízszintbe kevésbé. Vagy ez a probléma nem adhat ilyen hangokat ?Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
lolal
senior tag
De ahogy fentebb írtam , a kuplung kinyomása esetén csöndben van. De a csörgés sem folyamatos. Hanem így rövid szakaszos. Elkezdi , abbahagyja , elkezdi abbahagyja elkezdi ... amíg fel nem melegszik picit.
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
#03969024
törölt tag
Két dologra tudok gondolni:
1. Hidegen vélhetően jobban rázkódik a motor, s valami takarólemez zöröghet, esetleg a kipufogó ér bele valahová. Próbáld ki, hogy kis gázadással megszűnik-e?
2. A váltóban megnőtt a hézag valahol, ami melegen megszűnik. Ha kinyomod a kupplungot, akkor elméletileg megszűnik a váltó forgása, ergó a hang is.
Azért nem gondolok kinyomócsapágyra, mert ugyan a Volvot nem ismerem, de manapság már szinte minden csapágy folyamatosan felfekszik a szerkezetre, így mindig forog, kinyomáskor inkább a hangja változna.
Az első esetben inkább csilingelő, lemezszerű, míg a második esetben inkább daráló, morgó hangot kéne hallanod.
Esetleg kérdezz rá az Index Volvo-s topikjaiban is![ Szerkesztve ]
-
Dávcy
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
Én még mindig arra gondolnék mint amit múltkor mondtam. Lehet tényleg a cső adta meg magát valahol. Lehet jól zár a bilincs a végeken, de nekem konkrétan a közepe teljesen szétment. Duct-tape ideig óráig jó rá
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
tagh
csendes tag
Sziasztok!
Volt-e már valamelyikőtöknek hasonló problémája?Volvo XC60-nál kanyarodáskor a fék felengedésekor tompa, egyszeri koppanó hang hallatszik a futómű felől.
Az biztos, és teljesen egyértelmű hogy a hang a fék felengedésével van összefüggésben.Annyi infó még, hogy nem sokkal a hang megjelenése előtt volt fék csere az ország egyik legnagyobb márkaszervízében.
Mikor feltűnt a hang, vissza is vittem átnézetni, vagy 3 órán keresztül átvizsgálták, de nem találtak semmit.
Viszont engem idegesít. -
#03969024
törölt tag
-
lolal
senior tag
Pont került a csörgő hang rejtélyére. Tegnap voltam szervizben , ahol megnézték rendesen. Kiderült , hogy az a "drágalátos" kettős tömegű ad ilyen hangokat. Öröm az ürömben , hogy a szerelő szerint , még jó lesz egy darabig . Habár záros határidőn belül kb 50.000 km ... cserére érett lesz . Mikor megkérdeztem , mennyi lenne ez a rezgéscsillapító eszköz csere , kuplung szerkezettel . . .hát bemondtak majdnem 400.000 forintot. Csak pislogtam mint hal a szatyorban. . Tudtam , hogy nem egy olcsó mulatság , sőt. Magamban olyan kb 200.000 körül , fölött tippeltem , na de kb a duplája . Ti már megjártátok ezt ?
[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
-
somasz
addikt
Cserélve lett, most már nincs disznó hangja és van ereje is, sőt, nagyon halk lett. 2-2,5 literrel kevesebbet is fogyaszt. ('98 V70 2.0 T5)
További tünet:
3000-es fordulat körül, meg valahol 4200-nál intenzívebb gyorsításnál van egy-egy kis visszaesés a képzeletbeli teljesítménygörbén. Talán hezitálás helyett a megbicsaklás szót használnám rá. Nem turbó-lyuk, itt már tölt a turbó. Én esetleg befecskendezőkre gondolok, vagy turbóhoz köthető problémára, mondjuk töltőnyomás-szabályzóra.Esetleg van ötletetek? Szabad/érdemes befecskendező-tisztító adalékkal próbálkozni?
Eladó üzleti laptopok számlával, garanciával: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/somasz/index.html
-
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
Azt látom, hogy a 2000-2003-as Volvo s60 drágább mint az ugyanolyan évjáratú s80. Ez miért van?Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
person
senior tag
Sziasztok, XC90-en (163Le D5 automata) nektek mennyit csal a fogyasztásmérő? Lehet valahogy kalibrálni?
6,3-at ír szinte csak országúti használattal, valójában inkább 8 vagy fölötte.
Óra szerint fél tankig 500 Km-t megyek de a másik felével 200 Km-nél többre nem nagyon kell számítani.
A képen egy teli tankból az eddig megtett táv. Teli tankra mellesleg 1000 Km fölötti távot ír ki..[ Szerkesztve ]
-
lolal
senior tag
Mert az S80 túl nagy és korábban indult maga a típus mint az S60 . Értsd , valamivel régebbi az alapkonstrukció. ( S80 , 1998 ) , ( S60 , 2000 ). Ebből következik az , hogy ott még nem volt ráncfelvarrás mikor kijött már az új S60.
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
Peti78
őstag
Így érthető.
Valaki rendelkezik s60 évjárattól függő felszereltségi listával ami az extrákat illeti? Olvastam valahol, hogy ami az első évben extra volt, azt követően talán alapfelszereltség lett. Kellene ez azért, mert a hirdetésekben bár feltülntetik az évjáratot, de a felszereltséget nem, és az extrákat sem mindig adják meg hiánytalanul.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
Peti78
őstag
Kifejtem bővebben. A hirdetések egy részénél nagyon kevés extrát sorolnak fel. Feltételezem, hogy annál azért több van benne, de kifelejtik, nem tudják. Ezért lenne hasznos, ha az ezen évjáratú autók három felszereltségét tudnám, így meg lehetne kérdezni, hogy az adott autó melyik csoportba tartozik. Pl. az esp nekem fontos, de még az eladó sem tudja pontosan, mit akar eladni.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
haxxika
senior tag
Az ESP-t STC néven rakták be az S60-ban, az enyémben gombbal kapcsolható (hosszan tart, kinyom, és már csúszik a hátulja a havon ). Summumban szerintem alap volt a navi, telefon, memóriás bőrülés, meg a fém váltókeret. Igazából ha van fent kép a belsejéről és kutakodsz kicsit, hogy mi hogy van benne, akkor meg lehet fejteni többet is mint ami a leírásban van
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
lolal
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
Winter módban az 5 gangos Geartronic 3-asból vagy 2-esből indul (S60 D5)?
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
sok a kavarodás. kint pl németeknél nézem most az autókat és nagyon sokban benne van a memóriás vezetőülés egyéb felszereltségtől függetlenül. XC70-ekben legalább a felében benne van, de V70-ben is sokban. amin viszont kivagyok, hogy a hülye hollandok megveszik a bőrt fűtés nélkül még a legcsövesebb bőrkárpitnak is legalább 300ezer a felára, ha nem több, a fűtés meg 60-70ezer és kispórolják... pedig hidegebb őszi napokon is simán van létjogosultsága, alacsony fokozaton tojásfőzés sincs, viszont a veséd megköszöni.
Qru: kettesből kellene neki, meg a gázpedált butítja. hármasban elindulni nagyon para (egyszer csináltam, fix 3-ból), de akkor nyárigumival kijött jégen a kocsi...
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
válasz rbalint88 #6188 üzenetére
Sajnos nekünk a vezetőoldali ülésfűtés már elszállt... valamiért nem akar beindulni, pedig télen tényleg a legjobb dolog. Azonban az anyóson ha benyomom az erősre, rendesen süt.. foglalmam sincs miért. Régebben az újabb XC90-esünkben nem volt ennyire erős mint az S60-ban van.
S80-asunkban is full bőr ülés van fűtés nélkül olaszok is kispórolták, mondjuk a digoknál sok hó nincs csak az alpokban télenOnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
rbalint88
addikt
válasz haxxika #6190 üzenetére
nekem volt már bőrös autóm, fűtött üléssel, de azt megfogadtam, hogy addig max az ülés szélén lehet bőr, amíg nem futja egy fűtős-szellőztetős megoldásra. sokkal jobban éget a szövetnél, amikor nyáron felforrósodik. mondjuk mióta olcsó prosztó kocsim van, tök nyugodtan hagyom 2-3 centire leeresztve az ablakot, max a rádió előlapját tudják elvinni.
szaki meg tudja javítani az elromlott ülésfűtést. nem szabad rátérdelni az ülésre, akkor meg tud szakadni a fűtőszál, aztán lehet amiatt le is tiltja. én megnézetném hozzáértővel, legrosszabb esetben cserélni kell az ülőlapi egységet, 20-30k maximum és meg van oldva. -
Peti78
őstag
válasz haxxika #6185 üzenetére
Majd az lesz, hogy belinkelem a képet a kezelőszervekről, és ti okosakat tudok majd mondani.
(#6191) rbalint88 Ha már az sxtrák javításánál tartunk.
Ennél az autónál a jobb oldali anyósulés jeladó problémájának megoldása mennyibe fájhat? Nincs benne esp, szóval nem akarm megvenni, de kíváncsi vagyok.
Egyébként ez az ár reális, vagy sunyulás lehet a dologban?[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
#17347328
törölt tag
Sziasztok,
Az S40 T4-es (1998) kocsim ma induláskor a lambdára figyelmeztető jelet bekapcsolva hagyta, a hibakód olvasó meg üzemanyag-szivattyú relé hibát talált.
Ettől függetlenül megy az autó gond nélkül.
Van a kettőnek valami köze egymáshoz vagy ez az elektronika ötletszerű hibajelzése? -
lorcsi
veterán
s40-hez mi a legajánlottabb motor?
2006-12 közötti évjáratokat nézem..és 2M-ig
évi 10e km alatti használatra
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen