- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Mobil flották
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
De berakod állványra, oszt jónapot amúgy ne a tárgyat mozgasd, hanem a gépet és nyomod az expót, oszt valahol éles lesz.
Mi köze a szenzorkiolvasásnak a vakuhoz? Ezt nem teljesen értem.
Néha AFel, amúgy életem első közgyűrűs makróját is elő tudom szedni ha kell, de ugye az egész megfejtéshez részletek kellenek, hogy mi az az amit nem tudsz megvakuzni, vagy miért tilos, vagy csak kép kell, vagy adott módon elkészíteni?
Éppen babrálom a képeim, ez is makróféle aztán ha nem mozogna, akkor semmi trükk nem lenne benne, így max. az időzítéssel vakaróztam, de gyutáv beállít, gép állványra, stabi ki, fóluszt oda állítom síkba, 3. próba ecpóból kiderül a vaku ereje, amit levettem minimálra és húztam a rekeszt, oszt távkioldó és heló:
Persze fotós klubban elszórakoztunk vele 3 délutánt, de ott volt sör és mindenféle alakítás, színes, világmegváltás. Tán ha tudnánk is, hogy mit szeretnél...
-
veterán
Nem mondtak semmit. Vakuzni nem azért nem lehet, mert nem lehet, hanem jelen helyzetben (egy üzemmód választó tárcsa a korábbi vázamon a fotózandó tárgy) ahhoz, hogy a fekete részek rendesen ki legyenek derítve vakuval, a krómozott részek azonnal rommá égnek, és mivel picit karcos már a felület, sokkal jobb, ha látszik egy részén legalább a textúra. Több expóból nyilván össze lehetne rakni vakuval is, de őszintén szólva egyszerűbb természetes fény mellett hosszabb záridővel dolgozni, és így lőni néhány eltérő expót Ma újra nekifutok a feladatnak, a kérdésem igazából csak arra vonatkozott, hogy a folyamatos liveview használat és a hosszabb záridő roncsolja-e a szenzort érdemben, a többi körülmény tulajdonképpen lényegtelen infó.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
Én mondjuk fél órás záridőket is szoktam, meg persze ott vannak a filmesek, ahogy írtam, itt még nem is olyan hosszú, amit csinálsz. Bár az élő kép ugyanaz, de én ott is azt szoktam, hogy összerakom a kompozíciót, aztán utána nem kell élőkép, csak nyomom a távkioldót. Ha óra, akkor fényfestéssel is simán, csak állítsd meg a másodpercmutatót. Amit természetes fénnyel meg lehet, azt vakuval is, ráadásul jobban szabályozhatóbb. Annyi van és ott, ahol szeretnéd.
-
Jahno
őstag
Ha ez sincs kikötve, csak egy makró kell, akkor akármi. AD200nál gondolom a barebulb fejre gondoltál. Azt hosszúkás stripboxosan kell megvilágítani, ha egyáltalán makrónál látszik valami. Lehet nem szopnék vele, nem tudom makróban azzal egyszerűen és jót ki lehet-e hozni, de próbálkozni mindig érdemes. Ha már ilyen, akkor sima 40 wattos izzó, vagy minimál feszültséggel. De én csak vízcseppekben tudok gondolkozni :-D
-
Teasüti
nagyúr
Ha csak a csúcsfények miatt nem akarsz vakuzni, akkor esetleg HDR (fókusz stack + HDR az egy szép computational feladat )?
De lehet próbálkozni fényformálóval is, vmi 2-3 rétegű lágyítás - esetleg derítés - már lehet megregulázná a csúcsfényeket is kicsit.
Mondjuk ha a tárgy nem makulátlan, akkor a retust nem úszod meg.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #30760 üzenetére
Így van, pont azért írtam már fentebb, hogy egyszerűbb most nekem természetes fénynél fotózni, mint külön képekből összerakva szenvedni, meg utólag retusálni. Utóbbit mondjuk így sem úsztam meg tegnap, hiába volt szemre portalan a vezérlő tárcsa környéke. Persze igazad van, ha a maximális eredményre törekednék tengernyi idővel, akkor lágy fénnyel tárgyasztalon megküldve próbálkoznék, így marad a gyors módszer.
Jahno: jól gondolod, de csak a villanőcső szálát akarom lekapni, viszont lehet az MS300-é lesz, az szebb.
[ Szerkesztve ]
-
szacsa82
tag
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket.
Fotós felszerelést fogok venni.
Nem vagyok kezdő, és volt már rengeteg féle gépen és obim, régen Praktica, majd Sony DSLR, Sony SLT, Nikon D7200, most pedig Canon M rendszerem van. Viszont szeretnék fotóriporterséggel foglalkozni a jövőben, ehhez pedig szeretném az első profi, full frame felszerelést felépíteni. Azonban nincs túl sok pénzem jelenleg, szóval alaposan meg kell gondolnom. Max 7-800e lenne a keret, és ebbe szeretnék első körben egy jó alapzoomot (24-70 v 24-105 pl) és egy telét (70-200 félét), meg egy fix portré obit (85mm) a váz mellé. A tele esetleg egy kicsit várhat...
Akárhogy is nézem, a friss MILC-ekkel bajosan menne ennyi pénzből.
Nem idegenkedem a régi technikáktól sem, de nehéz eldönteni látatlanban, hogy mennyire versenyképesek ezek még ma, illetve ár-értékben hogyan viszonyulnak egy újhoz.
Nikon DSLR-től Z sorozatig mindenen törtem már a fejem, Canon és Sony sincs kizárva.
Egy régi vázzal (pl D800e), használt obikkal bele tudnék férni a költségvetésbe, de lehet, hogy érdemesebb lenne várnom egy kicsit és tovább kuporgatnom, hogy modernebb gépet tudjak venni...
Mit tanácsoltok, hogyan vágjak bele?
Köszönöm.https://www.flickr.com/gp/147950305@N06/2VsXP4
-
Jahno
őstag
válasz szacsa82 #30766 üzenetére
Én egy használt 5DMIII-al, mert sok más lehetőséget ára miatt nem hagytál, aztán majd idővel bővítheted a sort. Arra még jutnak obik meg tartozékok is. És ha nagyon termelsz, akkor röhögve cseréled Sony at egész hóbelebancot majd 4 milláért :-D
Pont ma hümmögtem, hogy fotózás kapcsán mennyi szar 10-50 dolláros cuccra megy el még a lóvé. Kioldók, távvezérlő, obikhoz adapterek. Persze ez csak a hülye hobbistáknak kell, aki dolgozik vele, annak nem nagyon :-D
-
A Zéé
addikt
válasz szacsa82 #30766 üzenetére
Biztos, hogy kell a FF rendszer?
Mármint ez attól függ mit értesz fotóriporterkedésen.
A legtöbb anyag ma már webes megjelenésre kell, és gyorsan. Oda meg a FullHD képméret is ritka. Ilyen 5-600 pixeles képekhez bőven elég egy D7200 szintű (de még gyengébb) szenzor is. Nem nagyon vannak nagy raw fotózasok egy sima politikai, városi, céges, vagy sporteseményen, mert nincs idő kidolgozni. Kis túlzással ugyan, de ha a kattintás után 10 perccel nincs publikált a kép, akkor kb. már nem is érdekes.
Ilyen helyzetekre sokkal jobb, ha egyből 2 géppel mész, mert itt sokszor nincs idő obit cserélgetni. Kell egy váz egy normál zoom-al, meg egy egy telével, meg egy normális heveder, amin mind a két gép egyből kéznél van. A gyors sorozat, vagy az utómunka mentes JPEG itt fontosabb, mint a raw-ból kihizható maximális dinamika tartomány.Persze ha ilyen művészkedős, mély riportos anyagokhoz készítenél fotódokumentációkat az más helyzet, ott van idő és lehetőség is a babrálásra.
Just a simple Lineman...
-
Jahno
őstag
Riporterkedés érdekes, még vidéken is jobb gépekkel nyomják, idehaza viszont összes ismerős szerkesztőségi elé komoly cuccokkal, de szabadúszóknak is haladó kategóriás gépeik vannak. Esküvőzni gyengébbel járnak Nagy RAW fotózás lehet nincs, de technikában sem árt a gyorsaság és valamivel leküzdeni a fényhiányt. Meg aztán kizavarják mindenhova is, este félhomályba, Szigetre buliba, ahogy kiadja.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz szacsa82 #30766 üzenetére
Nikon D750 használtan 250.000-ért 100.000 expo feletti változatban.
Sigma 70-200 OS Sport most van egy használtan 330.000-ért a sárga fórumon
Tamron 24-70 VC első generáció, 150.000.
Pótakku, kártyák és bele is fértél.
D800e amit néztél nem riporterváz. Sok megapixel, rossz zajtűrés, feleslegesen nagy 77Mb-os NEF fájlok... Vidéken nem olyan rég még volt aki D80-al rohangált riporterként és azzal készített illusztrációt. Utána az egész ügynökség Nikon D700/D3s vonalról Canonra váltott. Úgy hogy pl 10 évig D3s-re Sigma 10-20 croppos obit használtak- croppos üzemmódban.
DX váz felejtős ilyen melóra. Bár inkább azt mondanám hogy maga ez az egész melórész felejtős... de ezt inkább nem mondom -
A Zéé
addikt
Jaja, komoly cumók vannak, látom én is. Sima megyei sportmeccskre mennek 400-as fixekkel, meg mellé 70-200-akkal. Csak arra akartam rávilágígani, hogy nem biztos, hogy az egy komolyabb váz és 2 jó Obi kombónál lehet, hogy jobb a 2 gyengébb váz és 2 jó Obi verzió.
Sebességre: nemrég volt kollégám építkezésénél ilyen "nemzetünk nagyjai" delegáció, és mire visszatért az irodába már kinn is volt neten a képgaléria hozzá. Azt nem tudom hogy csinálták, de sztem már az autóból ment a laptopra aztán a netre.Just a simple Lineman...
-
Jahno
őstag
Sebesség az olyan, nézzél leírásokat olimpiákról, ott helyben dolgozzák fel, egyből expó után de mi is csináltuk, mikor nem értünk rá szórakozni. Párszor írtam is róla, mikor valami fotós csoportban majom magyarázza, hogy "én ki nem adok a kezemből nyerset" meg "akkor a képekben nem lesz benne az egyéni stílusom". Jahh, mikor meg ilyet csapatsz egy kiállításon, ahol egész nap rohansz, nyomod a kötelezőt és az előadókat, majd a világ másik végén teljesen más dolgozza fel a képed, akkor mi van? Egy meccsen meg aztán marhára kell egyéni stílus. Katalógus vagy ügynökségi fotóról nem is beszélve, milyen vicces lenne egy ruha márkánál vagy szépségiparban, ahol összevissza "egyéni látásmód"-dal megáldott fotók lennének a katalógusban és nem egységes kék/fehér, amit a marketing és a grafikai osztály kitalál :-D
-
Teasüti
nagyúr
Ez más világ. Ebbe egy magamfajta hobbista/amatőr - aki a művészi oldalt tanulmányozza - bele se lát.
Portré fotózás pl. ilyen, ahol jó esetben a stílusoddal emelkedsz ki a mezőnyből. Riporterkedéshez kell egyáltalán bármi ilyen úri huncutság, mint fotóművészet? Nekem kicsit robotmunkának tűnik, de nem látok bele egyáltalán. Erről mindig az alulfizetett megélhetési szabadúszó riporterek jutnak eszembe, az is csak filmekből.
Egy újságíróról is teljesen más tulajdonságok jutnak eszembe, ami kiemelkedővé teheti. Nem feltétlen emberbarát jelzők.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
-
Teasüti
nagyúr
Volna egy kérdésem.
Ún. dry cabinet mennyire fontos beruházás? Kell félni a gombásodástól, vagy ez ilyen rémtörténet csupán amivel ijesztgetni lehet a fotósokat? Két éves a szerkóm és az alig használt obiban sem látok szabad szemmel semmi oda nem illőt. Állótlag a hosszú állásban fejlődhet ki a gomba - bár nem értem használat közben miért nem, de mindegy. Igaz relatíve óvva van a felszerelés, úgy igazán még nem volt kitéve az elemeknek. De a jövőben azért az időjárásállóságot próbára fogom tenni, ha úgy alakul a helyzet. Esős portrék hiányoznak a portfólióból, meg ha esik az eső akkor nyilván nem mondhatom azt egy esküvőn sem, hogy nem megyek sehova egy tapodtat sem.
Szóval ez olyasmi ami minden hivatásos fotósnak kéne legyen, vagy csak a nagyon kényszerbetegek költenek ilyesmire? -
Jahno
őstag
válasz Teasüti #30775 üzenetére
Odahaza csak van egy normális száraz polcod... Én sok vackot műanyag dobozban tárolom, de inkább csak a por miatt, meg ott jól jön rendszerezve is. Régi oroszokat ilyenkor kirakom a napra, hogy kapja az ívet és az UV-t, csak ne legyen túl meleg mert az a ragasztásnak és olajnak árt. Ismerősöknél meg sehol nem láttam ilyesmit.
-
Teasüti
nagyúr
Van, persze. De nem légkondicionált a szekrény polc, vagy a szoba.
Páratartalom lehet bármi, esős napoktól kezdve a nyári melegekig, illetve a téli száraz levegőig.
Láttam már sok értéket 20-80% között csak itt a szobámban.
Gombásodás mennyire jellemző? Elő szokott fordulni vagy ez legenda számba megy?[ Szerkesztve ]
-
szacsa82
tag
Kösz mindenkinek a hozzászólását.
Egyébként a fotóriporteri feladatok nagyon sokrétűek lehetnek, nem csak a nagy portálok futkosós fotósaira lehet gondolni, én pl. a munkámban használnám tudósítói célra, szociális-segítő-nonprofit területen, de sosem lehet tudni, mit hoz a jövő. Meg persze amúgy szívesen fotózok mindent "is". Tényleg kösz a javaslatokat.https://www.flickr.com/gp/147950305@N06/2VsXP4
-
pitagi
tag
Sziasztok! Olyan kérdésem van, hogy aki természetet (vad, madár) fotóz állványról gimballal, vagy video-fejjel (mozgatja a gépet, keze folyamatosan rajta, esetleg manuál fókuszt tekeri), az bekapcsolva hagyja-e a képstabilizátort, vagy nem? Én bekapcsoltam, de még kevés a tapasztalatom, kíváncsi vagyok gyakorlottabbak véleményére. Előre is köszi!
-
Jahno
őstag
válasz pitagi #30780 üzenetére
Gyári leírásban mindenhol ott van, hogy állványon és egyében kapcsold ki a stabit.
Innentől meg szokásos állandó vita, nem mindig van baj belőle, de aztán ha berázza a gépet akkor megy a fejvakarás és senkinek nem jut eszébe, hogy ezért.
Ha gyakorlottabb lesz a szemed, akkor svenkelésnél és egyébnél néha látod is, mikor beledolgozik.
-
Flashback
addikt
Sziasztok
Van egy 12éves APSC Canon DSLR-em meg hozzá egy Sigma 17-50/2.8-as obim.
Még mindíg szeretem ezt a gépet igaz a szenzor miatt este elég korlátozottan használható.
Gondolkodtam hogy le kellene cserélni valami tükör nélküli kisebbre, jobb szenzorral:
Fuji XT200 nagyon tetszik a kompakt mérete, a "klasszikus" kialakítása miatt és a KitObi sem tűnik rossznak kezdésnek.
Viszont nem tudom hogy képminőségben előrébb lennék.
Alternatívaként Sony A6x00 széria ami még tetszik.
Oly és a Pana kínálatot nem ismerem.
Kezdésnek 1000EUr-ra lőttem be a keretet, esetleg ha van valami szuper obi akkor max 1500.
Van ami még szóba jöhet?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
vihartigris
őstag
-
Jahno
őstag
válasz vihartigris #30786 üzenetére
Ismerős Nikon Z50et nézeget. Mivel tudnám lebeszélni róla valami Fuji/Oly vagy akármi javára, azon kívül, hogy szerintem szar?
-
Flashback
addikt
válasz vihartigris #30786 üzenetére
Melyik adapter ajánlott?
Jahno: Igen 500dBocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
BoscoD55
tag
Sziasztok,
baromi egyszeru makro obis kerdes
Tamron SP 90mm 2.8 AF vagy Kiron 105mm 2.8 ?
(nikond7200-on lenne hasznalva)
Koszi!
[ Szerkesztve ]
-
-
Sziasztok
Arra lennék kíváncsi, hogy ha egy max. 20MP-t tudó gép menüjében leveszem a felbontást pl. 10 MegaPixelre, akkor csak a érzékelő felét használja, vagy az egészet, és a teljes képből csinál egy 10-est? Kicsit talán hülyének tűnhet a kérdés, de én már sok ellentmondó dolgot olvastam erről...
Köszi. -
scarabaeus
őstag
válasz aquark #30794 üzenetére
Alapból a teljes szenzort kihasználó és teljes felbontású kép gépen belüli leméretezése történik ilyenkor. Ennek max. a helyfoglalás miatt lehet előnye, de ki tudja, épp nem egy lekicsinyített képre lenne-e később szükség eredeti felbontásban. Az elveszett részletek örökre elvesztek.
Van sok gépen lehetőség a másik módszerre is, amire utaltál, ezt különböző módokon szokták elnevezgetni a gyártók marketingesei, végül is ilyenkor nem egy digitális zoom történik az optikai zoom vége után "tovább húzva", hanem egy kivágás, egy crop. Mondjuk ezt a kivágást is el tudja végezni az ember a gépen, ráadásul akkor tetszőleges helyen, ha már a teljes kép adott, ennek előnye talán ott lehet, ha jpegbe készül a kép, nem raw-ba, és így megmenekülhetünk a gépbeli veszteséges tömörítés utáni második veszteséges tömörítéstől, nameg az is igaz, hogy a fényképező különböző automatikái (fénymérés, fehéregyensúly stb.) a kivágás alapján értékelik ki, mit tegyenek, míg a teljes képen esetleg expókompenzációra lehet szükség (fénymérési módtól függően) a kivágandó területen kívüli fényviszonyok miatt.Quoth the Raven "Nevermore."
-
Flashback
addikt
Mostanság milyen UV szűrő ajánlott? Hama Hoya?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Lassú Víz
őstag
válasz aquark #30794 üzenetére
Teljes szenzort, keresőben is a teljes képet látod a kimeneti jpg felbontástól függetlenül. A nyers mindig 20 MP marad.
Ne keverd az FF gépek APS-C-s crop módjával, ahol a képkivágás eredménye a kisebb felbontás.
Van gép ahol létezik a digitális telekonverter nevű parasztvakítás is, de ha erre van szükséged, vegyél egy Gigapixel AI-t kb. 100 Euroért, és lényegesen jobb eredményt kapsz mint amit a gépben lévő különböző fantázianevű processzorok és algoritmusok tudnak.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Flashback
addikt
Fuji 16-80/f4 72mm.
Normál vagy prémium UV szűrő? Normál vagy slim?
Vagy polár szűrőt vegyek rá inkább?Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen