- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- OnePlus Nord - északi sale
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- DIGI Mobil
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Android szakmai topik
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz radi8tor #2654 üzenetére
Ó az én igényeim nem ilyen durvák, persze szívesen tespednék egy Merci-Audi-BMW trióban, de ha reaálisan gondolkodom, akkor egy Focus kombi, akár ST, akár sima, vagy egy Mondeo nekem untig elég. Persze dízelben, az 1.5 ecoboost 182 lóval nem volt meggyőző, igaz csak 1x ültem benne, lehet frissíteni fogom az élményt.
Eddig szívó benzinjeim voltak, de mióta van a családban/cégnél turbódízel, és vezettem TSI-t, azóta a szívó nekem csak 3.0 vagy afölött lenne elviselhető.kcsa: 2.7 CDI E-mercedes, 5 henger, pályán 6.2-es fogyasztás, az 1.8 szívó 7.5 alatt nem áll meg 130-nál, fölötte meg már 8-9. Ennyi...
Az 1.2-esnek kicsi a köbcentije, küzdenie kell. Amúgy a Puntom is 1.2 volt és 7,5-el eljártam vele pályán, szóval nekem itt megint hibádzik valami.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kcsa
veterán
válasz Erdei88 #2655 üzenetére
Azt az enyém is tudná 1.8 szívó. Hosszú országúti szakaszon jobb a fogyasztása amúgy, mint az 1.2-esnek
Nincs csoda amúgy: több levegőhöz (turbó) több üzemanyag is kell.
@tsebacsi: dízellel ne keverjük azért. De pont azt írtad, mint én is, hogy 140 az 8l.
[ Szerkesztve ]
-
DZs
senior tag
Városban akarja használni, ahol cammogsz. A motor az idő nagy részében alapjáraton forog. Itt semmi előnye a turbózott benzinnek.
Autópályás dízel fogyasztásokkal összehasonlítani a helyzetet nem szerencsés. -
Atlantis
veterán
válasz tomiii. #2662 üzenetére
Asszem ez így nem vezet sehová, a két oldal nem tudja meggyőzni egymást soha.
De azért folytassuk...Szerintem nem kell a városi kigyorsításokhoz ekkora nyomaték, váltóáttételezés is erősen szerepet játszik. Meg kell nézni, 50-re melyik gyorsul előbb, ha van is pár tized előny, emiatt nem éri meg a bonyolultabb technika és felár. Zöldhullámos csordogáláshoz meg nem kell a nyomatéktöbblet sem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
senior tag
Azt is leírtam, hogy nem akarom állandóan járatni, leállításnál meg indításnál,mert sok indítás meg leállítás van nálam, nekem ehhez nincs türelmem Barátnőmék turbós kocsijával is tele vagyok, hogy mindig járatni kell. És lehet fikázni a turbó miatt, benzines híve vagyok. Meg mint írtam városi használatra lenne, erre meg senki nem javasol turbós kocsit!
Your car, your life ;)
-
nagyúr
válasz Pardise #2666 üzenetére
Írtuk, hogy városi használatlán NEM kell járatni, beleülsz mész, leállsz. Nem lesz baja a turbónak. A városi használattal olyan hibák lehetnek, amik egy szívónál is előfordulhatnak. Nem kell rugózni tovább, azt veszed amit magadnak jónak érzel, a mi véleményünk eltér, nem fogunk ezért megkövezni, és rosszul sem döntesz.
Azért fotókat és tapasztalatokat szívesen látunk majd!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kcsa
veterán
válasz Pardise #2666 üzenetére
Amúgy az a paradox helyzet van, hogy a turbós tényleg jó lenne városban, mert alacsony fordulaton is sok nyomaték áll rendelkezésre. Mindez egy jó automatával ideális lenne
De technikailag pont ez a használat gyilkolja a legjobban. Persze a szívót is, de azon kevesebb a drága hibaforrás.
Amúgy én is így választottam autót mint te. Így lett mk3 Mondeo, az utolsó generáció sallangok nélkül. Jártam én már mindenfélével, de ez való az én használatomhoz is. (persze a 26x lovas AeroT-hez képest gyenge, de azt a cég tankolja, nem én )
-
nagyúr
Pörgesd csak, és pörögni fognak a számok is tankolásnál... Nemtudom miért akarsz megdumálni, mikor 3 szívós autóm volt, most is azzal járok, és 8-9 liter alatt egy 1.6-1.8-as autóval csak úgy jársz városban, ha kvázi útakadály vagy. A dízel 1.6 focus 7 literrel megy városban, kis távokat. Én napi 40-et megyek, egyhuzamban huszat, és a fentebb írt fogyasztással szenvedek úgy, hogy a kocsi hegynek fel állandó pörgetést és visszagangolást igényel. Dinamikus haladáshoz nyomni kell neki, és akkor 42 literből kvázi 460km-et mész. Állati... Neki se lesz sokkal jobb, hacsak nem hódol be, és sosem gyorsít ki rendesen, vagy akar bejutni egy kocsi elé, hogy ne 40-el, hanem teszem azt 60-al suhanhasson át a városon.
Egy turbóbenzin visszagang nélkül 1500-tól megcsinálja ezt neked, de ezt végre leírtad... Viszont ez a nyafogás, hogy kinyírja... Ki, meg az is ha beleszáll oldalról egy IFA, mindkettőre alacsony esély van. Csak a magyar ha negatívat hall már károg, ha pozitívat, meg azt, hogy ennek így kéne lennie alapvetően... bhah
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Real_Necro
veterán
Sziasztok!
Kicsit örülök, hogy éppen ezen folyik a téma.
Legkésőbb jövőre tervezem lecserélni a jelenlegi 1,4-es benzines G Astrám. Mivel család egyre gyarapodik, bele szerelmesedtem a Mondeoba, abból is szerintem a kombi lesz a megfelelő.Költözés alatt is vagyunk így a jövőben napi 2x21km munkába, alkalmanként bevásárlás, havonta átlag 1-2 alkalommal anyós/apóslátogatás, ami 2x61km (részben nulláson haladva), átlag 2 havonta szüleim látogatása, ami 2x245km, ebből 173km pályán. Mellette egyéb gyerkőccel kapcsolatos események, országon belüli utazások hosszú hétvégékre...
Mivel egész família benzines vonalon mozog (vidéken), így sokáig a 2 literes szívóval szemezgettem, de úgy érzem inkább érdemes lesz dízelre váltanom, ha már fővároshoz közelebb vagyok.
Az első kérdésem, hogy a fent felsorolt kihasználtság mellett van e értelme?
Nagyon tetszik a 2011 utáni külsőleg is kipofozott széria, amiben már nappali menetfény is van. Ebből is a titanium felszereltség. Létezik egy összehasonlító táblázat a felszereltségre vonatkozóan? Láttam már itt jelölést titanium-s-el meg -x-el, sima ghia-t vagy ghia executive-ot. Motorikusan, futóműben van valami eltérés? Vannak nem ajánlott típusok?
Lehet kicsit korán kezdtem el ezeken agyalni, de hosszú távú tervekkel mindig így vagyok, szeretek alaposan utána nézni, és az autót kb 8-10 évig szeretném majd használni.
Köszönöm
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
kcsa
veterán
válasz Tsebacsi #2671 üzenetére
Engem sem kell meggyőznöd, volt már mindenfélém. Azzal is tisztában vagyok hogy általában 1.6 és 1.8 egyformán fogyaszt. (egy literen belül legalábbis).
De könyörgöm azt felejtsd már el, hogy a dízelt hasonlítgatod össze a benzinessel. Hasonlíts össze szívó benzinest szívó dízellel, és ugyanúgy turbós benzinest turbódízellel.
Elmesélem mit fogsz tapasztalni: mindkét esetben a dízel fogyaszt kevesebbet, és a turbós mindig többet fogyaszt azonos városi használat mellett (TFH a technológia azonos)
Csendben megjegyzem nekem legfeljebb 9-et fogyaszt a Mondeo rövid távokon városban, és ismerőseim nem úgy ismernek, mint skodás-kalapos bácsi. Megitatható 11-12 is vele, de akkor váltott gáz-fék üzem van, annak mondjuk nem sok értelme van. Országúton 6,5 körül. Persze a dízel ott is 4 értem én, de megérthetnéd amit páran mondani akarunk.
-
nagyúr
Miért ne hasonlítsam össze? Pont az lenne a lényeg, hogy meglássuk, melyik a legalkalmasabb az egyes közlekedési szokásokra. De beszéljünk csak szívóról, mert csak az a jó, mert az sosem romlik el.
Nem nem értem mit akartok mondani, mert ti is meg akartok győzni valamiről, aminek eddig csak az ellentettjével találkoztam. De sebaj.
Ezerszer leírtuk már: Ha ésszel használod az autót, betartod az írott/íratlan szabályokat, akkor szinte bármit vehetsz, nem lesz vele problémád jó ideig. Ha meg mégis, az pech, de ennyi erővel be kell bújni a föld alá a koporsóba, mert holnap vagy elüt valami, vagy a fejedre esik, vagy megüt az áram, kapsz egy hirtelen szívleállást, stb.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz Tsebacsi #2664 üzenetére
Akkor had kérdezzem már meg, hogy ha végig nem a forgalommal haladsz, hanem előzgetsz állandóan?
Na de akkor is forgalom része vagy.
Mert ezt már sokadjára írod, és nekem a tipik előzgetek f&szagyerek stílus jut róla eszembe, nem sértésnek szánom ne érts félre.
Csak tényleg hogy kell értelmezni ezt, mert én még nem jöttem rá."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
senior tag
válasz Tsebacsi #2668 üzenetére
Nem tudom, hogy itt írtam-e vagy a másik topikban, hogy haveromék dízelese a városban ment tönkre, mert nem járatta soha, megmondta a szervizes, hogy városban is ugyan úgy kell járatni, hát nem tudom. Egyik azt írja nem kell dízel városban, másik, meg hogy igen. Ez olyan dolog szerintem, hogy akinek benzin van az a turbós ellen van meg fordítva. Köszönöm mindenkinek a segítséget, ha meg lesz a kocsi természetesen rakok fel ide képeket és leírást, hogy milyennek találom.
Your car, your life ;)
-
DZs
senior tag
válasz Real_Necro #2672 üzenetére
Ahogy számolom az éves futásod, én nem váltanék dízelre. 2011-től 1,6-os ecoboosttal vennék.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2675 üzenetére
Kijönnek elém, lekanyarodnak előlem, 30-cal mennek 50-nél, telefonálnak, helyi járat, távolsági járat, csak pár földöntúli dolog, ahol én pl előzni szoktam, gondolom a kollégánál is előfordul ilyesmi.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2679 üzenetére
Akkor nem értem az előző kommentet az előzgetéssel kapcsolatban. Persze én is eljártam városban is az 1200-es ladával, szóval akkor emberfüggő mit nevezünk dinamikusnak.
-
-v-
addikt
válasz Pardise #2676 üzenetére
Ez olyan dolog szerintem, hogy akinek benzin van az a turbós ellen van meg fordítva.
Benzinesből is van turbó Én eddig azt hittem arról beszélünk, most kiderül a cimboráké dízel volt igen annak nagyon nem jó a csak város, mert lekormolódik. De most akkor miről beszélünk?
Csak mert vitatkozni meg érvelni lehet, annak van értelme, de azért elzárkózni a benzines turbótól, mert ismijék dízele lekormolódott .. hogy ebből hogy jön ki, hogy a benzines turbót városban járatni kell meg hogy akkor azt nem szabad városba venni, nem tudom. Értem én, hogy nézőpontok, csak vannak tények is, amiket lehet simán rosszul tudni, mert keverjük a szezont a fazonnal. Az, hogy egy benzines turbót városban járatni kéne indítás után vagy leállítás előtt, az simán nem igaz. Tény. Ha fals infókra alapozva döntesz az jó sose lehet, azzal fölösleges érvelni, ha egy tényt nem tudunk vagy rosszul ismerünk, arra mit lehet alapozni?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #2675 üzenetére
tomiii leírta, én csak csatlakozom: Egyre ritkább, hogy normális tempóval lehet haladni a városban. Egyfolytában belefutsz olyan elemekbe (direkt nem írok rosszat senkiről csak gondolok) akik valamilyen számomra megmagyarázhatatlan okból nem indulnak el zöldnél, nem képesek normál dinamikus gyorsításra, ésszerű sávváltásra, (erre pont tegnap volt példa, kerepesi pillangó után elhagyjuk a róna felé kanyarodót, erre elém és az előttem lévő közé beszuszakolja magát egy egyén külsőből belsőbe. Kimegyek külsőbe, melléérek és ránézek, hogy ezt most vajon MIÉRT??? Mert biztos majd balra megy az örsnél, ami majd 1 km még ), haladni a forgalom ritmusával, stb stb. Ezeket mind ki kell kerülni, megelőzni, különben minimum 15 perccel is később érek haza vagy munkába. A fogalmatlanul kóválygókat már nem is említem, én is szoktam utcákat keresni, de azért előtte megnézem, hova megyek, nem úgy majdleszvalami alapon indulok el.
Ez az állandó elsőzés ez vicces, de nem erről van szó. Haladni szeretnék a célom felé, nem elindulni/megállni folyamatosan valami hibbant miatt, aki a szép szeméért ment át a forgalmin, nem azért, mert képes autót vezetni. A legjobban azt szeretem, amikor egy hasonló dinamikusabb sofőr mögé be tudok állni akár pályán akár városban, mert akkor nem nekem kell küzdeni a hülyékkel. Első legyen az, akinek ez a feladata (versenyző), én az egyenletes, folyamatos mozgás híve vagyok!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
senior tag
Igazad van benéztem, Elfelejtettem, hogy itt a turbós benzines is téma, sajnos általában telefonról vagyok fent nem mindig gépről és kapkodva olvasok dolgokat, most itt a gép előtt visszaolvasgatva kezd világossá válni Elnézést. Hát a turbó benzinesben az Ecoboostokat néztem, ezres 125 lovas, az ezres nem kevés? Ami meg nagyobb, 1.5ös azok meg már drágábban, nem tudom melyik lenne jó :/ Ha veszek is csak április-májusban, addig még van idő kitalálni!
Your car, your life ;)
-
nagyúr
válasz Pardise #2684 üzenetére
Neked csak az 1.0-es vagy az 1.6 szívó a jó, az 1.5 felesleges lenne és mint írtad drágább, a dízel meg nem szereti a városi megyek 2km-t, megállok 10 percre, megint megyek, megint megállok játékot. Igazából a turbós benzin se annyira, de elviseli és emiatt az 5 év alatt hibád nem lesz, vagy gariban meg lesz javítva.
Nem rábeszélni akarunk semmire, csak megmutatni, hogy nem csak szívóbenzinből áll a világ, és vannak bizonyos esetekben sokkal jobb alternatívák.
(#2685) Goose-T : Neked ez jött le? Van baj... Amúgy ha halad 2-3 autó 60-al és közéjük vág egy hibbant 48-al annak nemigen örülök, de más sem.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Real_Necro
veterán
2.0 alább nem akarom adni, valamint ugye használtban gondolkodom. A keret várhatóan 2,5 körül lenne rá.
Bejárás agglomerációból városba majd vissza, rokonokhoz pályázás. Ezért is indultam ki dízelből. Új turbósat megint nem szeretnék.
Ja nem írtam, hogy 5 éves tervben van egy második autó feleségemnek, ami úgy néz ki egy Fiesta lesz. Szintén 2011 körüli évjárattal.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Goose-T
veterán
válasz Real_Necro #2689 üzenetére
A hahun az első 9 ajánlat van 2,5 millió alatt a 197-ből a 2011-2013 közti dízel Mondeók között. Nem jó előjel, vagy kicsit több pénzt érdemes rászánnod, vagy alább kell adnod az igényekből.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Real_Necro
veterán
válasz Goose-T #2690 üzenetére
Ősznél előbb biztosan nem jöhet szóba a csere, de elhúzódhat jövő tavaszig, így bízom benne, hogy annyit még megy lefelé az ára. Max tényleg kicsit alább adom és nézek egy 2010-est.
Azt nem tudom mennyi különbséget lehet felfedezni a két széria között?
Itt van pár szimpatikus darab:
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Goose-T
veterán
válasz Real_Necro #2691 üzenetére
Ebben a cikkben leírják, mit tartalmaz a facelift. Röviden: külsőre nem túl sok, műszakilag viszont jelentős változások vannak.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
nagyúr
-
Richard!
addikt
Srácok!
05 Focus Trend felszereltségű autóra lehet tenni motorburkolatot, illetve motorháztető burkolatot?
1.6 benzin
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Formula-1
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Ukrajnai háború
- OnePlus Nord - északi sale
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- DIGI Mobil
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest