Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz venember83 #42671 üzenetére

    Azért mozog rosszabbul a dual air mert ott nem egy darab dugattyú tömítést kell megmozdítani, hanem kettőt. Viszont kisebb nyomás kell a két kamrába, mint az egybe tehát az O gyűrű szorosságát kisebbre lehet venni talán. Egyébként a dual air az gondolom a dupla kamra méret miatt lineárisabb tud lenni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #42687 üzenetére

    Az újra nyitott vagyok de az értelmetlen fejlesztésekre nem, plusz azokra sem amik kitaszítják a kerékpárt a maga szépségéből.
    Annak vagyok híve hogy a bicikli egy akkor szép és filozófiáját tekintve csodálatos jármű, ha megmarad a maga egyszerűségénél, amilyen az ember is. Mivelhogy ez az egyetlen jármű amit emberi erő hajt, a természet mozgat, nincs benne se motor se elektronika, ami már az ipari forradalom után megjelent csoda, ami bizonyos nézetekben az emberiséget a föld rákjává tette.
    Pár gondolatom ami miatt szembe megyek az elgondolással:
    ABS a biciklire? Elektromos rásegítés? Elektromos szervomotoros váltás? Rakjunk még rá ESP -t meg szervoféket, szervokormányt.. meg még mit ne.. azért egy bizonyos szinten meg kéne állni. Én nem szeretnék a természetben egy olyan kerékpárral tekerni amiből szervomotorok hangját hallom. Nekem nem kompatibilis a madárcsicsergéssel és a lehulló hó hangjával a szervomotorok hangja.
    A biciklizést sokan úgy fogják fel hogy ráülsz aztán tekersz. De ez hogy nem dőlsz el vele, és tekersz, kb a biciklizési tudásnak az 1% -a amit emberileg el lehet érni, vagy még annyi sem. Ha helyetted fog a bicikli fékezni, meg mindenfélét csinálni, akkor ki fog biciklizni? Mitől lesz élmény a biciklizés? Hogyan fogunk azzal játszani hogy minél gyorsabban bevegyünk egy kanyart? Hogy felmenjünk egy emelkedőn? Hogy lefele le tudjunk fékezni úgy hogy nem csúszunk ki? Mert a biciklizés erről szól.
    A biciklinél nincs szervofék. Te magad vagy az aki az erőt modulálja, mivel hogy az ujjad mindenféle motor, szervo pumpa nélkül van összekötve a tárcsánál dolgozó dugattyúval. A súlyod is teljesen koordinálva van, a bicikli súlyát te mozgathatod fel és le, ugrathatsz vele, felemelheted, akármit meg lehet tanulni amit a fizika megenged. Innentől kezdve nekem ne szóljon bele egy gép abba, hogy nekem hogy kéne húzni a féket. Azt nekem kell éreznem. Ha nem tudom érezni, akkor igen gyengék ezen téren képességeim, amiket fejlesztenem kell, vagy ha nem tudom, akkor így jártam, ha ezt tudjuk helyettesíteni technikával, akkor az már egy teljesen más kategória. Az a rokkantság megsegítése.
    Egy autót nem tudsz annyira magadévá érezni, nincs meg az a környezet amiben egy átlag autós ki tudná az autójának a mozgását, reakcióit tapasztalni. Ott a pedálokkal és a kormánnyal nem vagy olyan közvetlen viszonyba mint a biciklin. A súlya is többszöröse az ember súlyának, ugyan így a motornál is. Tehát nem tudjuk a testünk pozíció váltásaival igazán befolyásolni a fizikai síkokban történő mozgást. Valamint sokkal nagyobb a sebesség. Ezeknél van értelme az ABS -nek.
    Egyébként a biciklinek a kis súlyából adódóan a tehetetlensége se olyan nagy, mint egy motornak. Tehát ha megcsúszik az első kerék, nincs az az elektronika ami érdemben meg tudná fogni. Plusz egy erős teleszkóp is centiket nyeklik egy erősebb hirtelen fékezéskor, elképzelni nem tudom hogy ezt a szakaszos fékezést normálisan át lehessen adni az keréknek és az le tudja közvetítetni az útnak, mert közbe a teló előre hátra mozog 2 centit, igen a fox is. Szóval vagy a fékerő lesz kevés, vagy a megszakítások gyakorisága lesz kevés... ezt nagyon nehéz jól behangolni. Ültem már olyan skodában amivel nevetséges módon kicsúsztunk a 4 sávos közepére nedves úton mert az abs annyira sokat engedett hogy nem fékeződött a kerék, hiába állt haverom a pedálon tök erőből.. Abs nélküli autóval tutira veszem hogy megálltunk volna még a lámpánál..
    És ha megcsúszol, egy kicsit is, hiába lesz szaggatott a fékezés, te ha béna vagy minta segg ugyan úgy elveszted az uralmadat a kerékpár felett. Plusz még meglepetések is érhetnek, mert a kerékpárnál egy minimális fékerő módosulás, egyensúly áttétel is borzalmasan befolyásolja a kerékpár mozgását. A szervoféket a megszakítóval együtt pedig úgy behangolni, hogy ez a kellő mértékben működjön, és te azt meg tudd szokni, meg tudj vele tanulni menni.. hát az munka.
    Továbbá.. egy mai tárcsafék már nehéznek számít akkor, ha 300 gramm. Gyakorlatilag semmi komoly mechanika nincs egy ilyen fékben.. három dugattyú, közte olaj, ennyire bonyolult a felépítése, csak ezeknek a mérete, erőkarai úgy vannak kioptimalizálva hosszas tervezéssel hogy az a megfelelő működést biztosítsa bizonyos súlyok, tárcsa méretek, kerék méretek, gumi ballonosságok stb-k esetén.
    Hogyan oldod meg ezt a szervofékes, komputer vezérelt borzalmat, úgy hogy legalább 1 kiló alatt maradjon.
    Mert az hogyha a bringa nehezebb, az azt eredményezi, hogy nehezebben fogod tudni mozgatni, koordinálni a mozgását, nehezebben gyorsítod, nehezebben állsz meg vele. Többet ártasz vele mint kedvezel. És elég fél kiló, vagy 1 kiló is hogy ezeket a negatív hatásokat érezd.
    A másik hogy ahhoz hogy megcsúsztasd a kereket a bringán, ahhoz bénának kell lenni! Az nem tud biciklizni.. Vagy durva sárnak kell lenni, de ott meg csekély mértékben lenne hatásos ez az abs..

    Cikket egyébként ott próbálták komollyá tenni azok szemében, akik a képeket nézve már rosszul lettek, hogy jött a Technokrata francia befektető. Hát szerintem az az ember ezt nem látta, vagy csak kv -zás közben mondták neki hogy van ilyen. "De jó! Kell!" Végre valami megzavarta az álló vizet a kerékpár fékek történetében...

    Van egy ismerősöm, mindig szoktam idézni, 2 éve kicsit megharagudtam rá mikor egy korforgalomban 35 el kicsúsztam és úgy mentem be dolgozni hogy a könyökömből ömlött a vér, ő meg megszólalt hogy "meg kell tanulni biciklizni b*zmeg" De most szívesen beküldtem volna őt az pannon egyetemre mikor ezt elkezdték fejleszteni, hogy mondja már el nekik is ezt a már bejáratott mondatát, hátha megvilágosulnak.

    Ha eltekintek attól, hogy ehhez a megoldáshoz milyen technika kell, egyszerűen csak egy dolgot tartok szemelőt, hogy szakaszos fékezés. Akkor eszembe jut egy régi sztori, amikor egy nedves körforgalomba tartottunk edzőmmel, egymás mögött stéherben, ő volt elől, és egy autó bevágott elénk, és pont belecsúszott volna edzőm az oldalába, de a vizes úton, Országútival! (nem montival) úgy fékezett mintha abs-es lett volna az első kerék, és be tudta venni a kanyart a kocsi mellett, úgy hogy épp nem csúszott neki. De erre ő fel volt készülve, ő csinálta a rohadt erős szorításával. Valamint le bringázott már 150+ ezer km -t, és igazából ő tudott bringázni..
    Röviden ennyit tudtam elmondani. Ez nem arról szól hogy szerelő vagy és nem vagy nyitott az újra.. ez egy rossz megközelítés. Pont azért mert szerelek és versenyeztem, valamennyire átlátom a dolgot, és a biciklit mély értelemben vett csodát, próbálom védeni az elkurvulástól.
    Ez az én véleményem. Ha nem győztelek meg, semmi baj..

    Teleszkópok fejlesztésénél pl tudom értékelni az elektronikus megoldást, de azért azzal is vannak fenntartásaim. Fox-Shimano prototípus? Elektromos teleszkópok boncolgatása

    /segédenergia nélkül nem tudod megoldani, ugyanis az energia megszakítását nem lehet veszteség mentesen megoldani, ezért nem léteznek örökmozgók :U /

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz szentkuti11 #42767 üzenetére

    Kb semmi, organikus betétnek pont az az egyik előnye hogy az nem sikít.
    Várhatsz vele hátha összekopik, vagy ha már elég kopott a tárcsa akkor finom vizes papírral szárazon felcsiszolhatod a fék felületet. Állíthatsz a féknyergen..
    Szokták még mondani a dugattyú és a pofa közé a réz pasztát, de lehet egyik sem fog segíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Auratech #42800 üzenetére

    Ez a rázós megoldás nem ér semmit, mondjuk ezt már említettem egyszer.
    Legalábbis az alapos mosástól rohadt messze van.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz dudi6 #42827 üzenetére

    Meg kéne mérni a tengely szélességet mert az szerintem még 125 körüli lehet, a tiéd meg már 130 as, valamint megnézni hogy a fogsor felfogatása hogy is van. Menetes kazettás stb. 5 ös helyére valószínűsítem, nem fog felmenni a 7 es.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz F_Gergely #42834 üzenetére

    Elvileg ez egy menetes 1 1/8 colos villa de nem biztos. Azt kéne megtudni hogy a villa belefér-e.
    Mert ugye lehet menetes attól hogy 1 1/8 ados, viszont az aheadosításhoz meg kormánycsapágyat kell cserélni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Auratech #42836 üzenetére

    Na de ha még benzinezgeted, akkor beigazoltad végül is hogy teljesen értelmetlen amit csinálsz..
    Ha nem akarod pocsékolni a vegyszert, meg nem akarsz megdögleni az oldószerektől, és teljesen tiszta láncot akarsz, akkor veszel egy flakon brigéciol 2000 -ret. Aztán döntesz egy tálcába 1 centit hogy ellepje a láncot, és körömkefével vagy fogkefével kisikálod minden oldalról, főleg úgy hogy a gyűrűk jól pörgessék ki maguk alól a retket. Egy nagyobb üvegbe, mondjuk az említett nesteas-ba, beledöntöd a tálcából a dzsuvás elő mosó levet, aztán a láncot kimosod vízben, aztán újra brigéciol, megint kikefél minden oldalról, a brigéciolt szintén bele a nesteas üvegbe, aztán alapos vizes öblítés. Eredmény, patika tisztaságú lánc. A koszos brigéciolt a nestea-ban, pedig ülepítheted amíg akarod, aztán a tetejéről leszívod a tiszta brigéciolt egy nagy fecskendővel.
    Brigéciol 2000 pedig annyira nem veszélyes, mert nem olaj alapú, hanem olyan mint egy sima mósószer, csak sokkal erősebb, szóval nem fognak azonnal kidögleni a tengerekből a halak ha egy kicsit kiöblíted vízben a vele mosott láncot.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #42883 üzenetére

    egy 9 es láncnál mondjuk azt érnéd el hogy egy 10 éves gyerek egy erősebb taposásra azonnal eltépné :D
    Meg ha meg ki tudsz egy láncot ilyen szépen fúrni, akkor érdemes lesz a szakmában elhelyezkedni. :DDD
    Tavaly csináltam egy olyan hibát, hogy az oem shimano 9 es láncot, úgy nyomtam össze hogy mikor az oldal lemezből kiért volna a csap, kicsit félre ment, és a helyét egy pár század miliméterrel kitolta a luk 50 foknyi cikkelyén. Szerencsére ismerősé volt a bringa, míg átment a szomszédba el is szakadt, aztán gyorsan kapott egy patent szemet.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #42934 üzenetére

    Ha a neten nem találtál, vagy nincs konkrét elképzelés hogy mihez kell, pl manitou villához vagy rockshox, stb, akkor járod a boltokat hátha valahol találsz.. ezek ilyen nagy kincsek. Hasonló dolog mint a váltótartó fül..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #42936 üzenetére

    Suntour féktüske az is nagyon jó buli.. egyszer kitekertem egyből hogy át tegyem egy másikba, persze hogy nem volt jó.. már nem emlékszem hogy lett megoldva.. talán egy másik teleszkóppal. :DDD
    Fogalmam nincs hol tudnál szerezni.. boltokba nincs az szomorú, mert ha mondjuk tárcsásítanak egy ilyen bringát, abból ki szoktuk tekerni, és akkor azt megtartjuk, és akkor van..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #42938 üzenetére

    Mindent lehet gyártatni, csak hol és mennyiért. Egy jó esztergályos talán megcsinálja neked, de jópár ezer ft lesz. Mivelhogy egy menetet kell bele fúrni is, plusz vágni is vagy mángorolni. Plusz ugye a menet is speciálisnak mondható.
    Plusz kéne rá egy kulcs hely is, ahol meg tudod fogni, és elég kicsi, szóval macerás szerintem megcsinálni. Valamint elég erős anyagból kell legyen, hogy ne törjön el a francba.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #42940 üzenetére

    Még amit tudok ötletet adni.. ha nincs sehol, Pista bácsiékat "zaklatsd".. náluk el tudom képzelni hogy van.. csak meg kell találni. doctorbike

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #42959 üzenetére

    haláltusája :DDD
    Én is mondtam ismerősömnek hogy itt nem esett a héten, erre miután letettem a telefont hallom hogy lapátolják a havat...
    Már kezdem várni a balatonkört. :D Remélem innen is jönnek majd.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz emre #42962 üzenetére

    Itt már olcsóbb. Ha ez ugyan az..
    Itt is van: [link] még olcsóbban. Aztán hogy mennyire van raktáron annak utána kell járni. Jó lenne tudni mennyi volt az ajánlott kisker ára, hogy az ebike hogy találta ki a 36 ezret.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz emre #42964 üzenetére

    Annál ezek jóval komolyabbak. Lockout nélkülibe nem nagyon fogsz minőségibb darabokat találni, már mindegyikbe van. De szerintem el is kél, ha kiállva tekersz akkor jól jön, én használtam sokat mikor még megvolt a trekkingem.. mondjuk én sokat sprintelgettem meg túrákon mindig leállok versenyezni azokkal akik ráindulnak a dombokra.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz madmike #43137 üzenetére

    El kell kezdeni gyűjteni új teleszkópra.
    De egyébként felcsiszolgathatod finom vizes papírral, aztán lelakkozhatod, vagy egyéb erős kopásállóságú dologgal le kezelheted, de nem fog sokáig tartani, de nem rohad legalább tovább.. egy darabig. Ha már odáig jutott hogy rohad, akkor már túlságosan kopott, és lekophatott róla teljesen a könnyű csúszásért és egyenletes felszínért felelős felület kezelés, tehát vége van a becsúszónak.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #43139 üzenetére

    Nem érdemes vele foglalkozni, eleve nem tudom ki a bánat tudná olyan minőségbe lekrómozni ami megfelelő, ha egyáltalán a gyári felület az sima krómozás. Másik hogy a krómozáshoz ki kéne szerintem venni a vállból a becsúszót, ha ki is szeded hogy rakod vissza. Ha nagy értékű.. akkor eléggé preciz az illesztés, esetleg ragasztva is van, és eléggé ki van könnyítve, szóval nagy mechanikai behatásokat nem lehet alkalmazni. Ez igazi lakatos munka, melegítés úgy hogy az alu ne gyengüljön ki, a festék megmaradjon, a préseléskor az anyag ne sérüljön.. fölösleges vele próbálkozni is.
    Ha nagy értékű akkor a perselyezése is totálisan gajra lehet, ugyanis ezek mind teflon perselyezésű, amit a rozsdás rész már tutira szétevett, (valamint ez inkább fordítva szokott lenni, a szétkopott persely meg a benne levő dzsuva koptatja rommá a becsúszót) a persely cserét pedig kb 4 helyen vállalják itthon, munkadíjjal meg persellyel bő 10 ezer fölé rúg a számla. Hogy ennyire tönkre menjen egy ilyen erős felületű becsúszó, ahhoz egy nagyértékű teleszkópot borzalmasan karbantartás hiányába kell használni, szóval vélhetőleg a belseje is eléggé kopott, tehát az egész egy rom. Nagyértékű telónál ha sérül a becsúszó, és nem cserélhető a csak vállal, akkor kénytelen vagy venni vállal együtt egyet, ami kb a teleszkóp árának a fele, szóval csak akkor érdemes belemenni ha egyébként valami csoda folytán a lábban levő alkatrészek jó állapotnak örvendnek.

    A fentiek 100% osan tényleg csak a drágább, közép-felső kategóriás teleszkópokra igazak!

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz D.Orion #43141 üzenetére

    Hú de merev lehet. Napokba belefutottam véletlenül ebbe a videóba: [link] Ez is ilyen tám-villa nélküli váz, nézd meg hogy inog a nyereg össze vissza, iszonyú.
    A képen levő bringa szerintem majd 15 el való gurulást bírná ki.. vagy olyan iszonyat erős anyagból kell csinálni, hogy lenne a váz 20 kiló.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #43143 üzenetére

    :DDD Kéne ilyeneket szerezni, és versenyezni ki hol tudja eltörni hamarabb.
    Perverz vágyam már régóta van arra, ahogy a vázakat szoktuk tesztelni hogy mennyire merev, hogy 6 órás hajtókar állásnál megnyomod oldalról a pedált, és mennyire megy ki a váz közepe, hogy meg lehetne-e így rottyantani egy gyengébb vázat, vagy ha már mondjuk még ki is van gyengülve az alu.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz madmike #43150 üzenetére

    Azigen :Y Fotót mutatsz róla?
    Dartot még nem is láttam ennyire felkopott becsúszókkal hogy rozsdásodjon. Nem folyhatott rá valami ami felmarta? Vagy lehet hogy gyári hibás.. minden esetre egy jó macro fotónak örülnék.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43181 üzenetére

    Szerintem is azzal lehet a baj, hogy nem jó a kar a váltóhoz.. de nem feltétlen a csávó akart lenyúlni, szerintem csak egyszerűen fogalma nem volt hogy nem jó hozzá a váltókar... mert ezt elég kevesen tudják, hogy különböző szetteknél milyen váltókar és váltókarokat lehet összepárosítani, mert szakirodalom sem nagyon van róla, kérdeztünk már a shimano forgalmazónál is ilyen felfedezett anomáliákat, de ott sem tudtak mit mondani. Létezik külön országúti egyeneskormányos váltókar de 8 asba nem hiszem hogy találsz, vagy ha találsz az már annyira régi lesz, hogy az meg lehet megint más húzású. :DDD
    Szóval szerintem szabadulj meg attól a 105 ös váltótól, és vegyél rá egy középkanalas MTB váltót.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz madmike #43203 üzenetére

    Nem vagyunk látók, de akkor valószínűleg a hátsó agy csapágyazásával lehet valami. De ez törött tengelytől elkezdve, a csapágyig, a szabadonfutóig, minden lehet. Minden esetre ha a golyó törött benne vagy ha golyó kosaras és azt feltekerte és ugye kónuszos agyról van szó, akkor ott biztosra lehet venni hogy a kónusz is kuka, aztán a csésze hogy túl élte-e, azt meg csak remélni lehet.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tomi_Sci #43205 üzenetére

    Ha végképp nem megy, akkor vágd le flexel a tengelyt, a benne maradt darabot meg próbáld meg satuba kinyomni, vagy hidraulikus préssel.
    Nem kellett volna megszakítani.. akkor melegítéssel lehet leugrott volna egy pillanat alatt..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43263 üzenetére

    Amelyik 4mm-es.
    simon7012
    Mit kell azon annyira köszörülgetni ha nyíl egyenesre elvágom egy jó bowdenvágóval? Köszörüléssel meg belemegy a fémpor, azt meg mosogathatom ki belőle utána. Itthon van hogy dremellel, koronggal elvágom, az se lesz jobb, csak nem roppantja kicsit össze mint a fogó, de az is annyira lényegtelen.. csak koronggal vágni meg azért szar mert könnyen megolvadhat a házban a "teflon" cső.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43262 üzenetére

    Jó lesz az hozzá, egyébként ha valami jó fém ház véget veszel, azzal kicsit még rugalmatlanabb lesz a rendszer, tehát pontosabb. De mondjuk 8 as rendszernek akkor is kéne működnie ha oldalba van hugyozva már elnézést.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43267 üzenetére

    Nevetséges ár, de ez nem lesz jó minden bowden akasztó konzolba. Ezt szerintem hanyagold.
    Amúgy pl színes KCNC alu-t lehet kapni 150 ért. Azt is sokalltam. :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43270 üzenetére

    Vegyél sima műanyagot akkor (ebből egyébként van sokkal olcsóbb is, meg ezek szerintem drágábban is adják), azzal is csodálatosan kell működnie akár egy 11 es rendszernek is, gyárilag is ilyet szoktak a gyártók, valamint minden szerviz alapból ilyeneket épít be.
    Egy 8 as rendszernél nem kell ennyire túlugrálni ezt a dolgot. Lényeg hogy legyen egy hosszanti eres 4mm es váltó bowden ház, végek. Szépen legyen levágva a vége, szép ívük legyen ahol szöget kell bezárni, ne feszüljön stb, jól legyen rányomva a vég, amit meme is mondott, és akkor szépen kell működnie.
    Ezen felül az már csak tuning, az ember technokrata lelkének megnyugtatása végett , ha fém véget használsz, vagy drágább bowdenházat, vagy drágább köszörült rozsdamentes, vagy teflon bevonatú bowdent, minimális lesz a különbség, szinte csak akkor észrevehető, ha már több 10-100 rendszert össze építettél és tudod mit kell hol nézni, érezni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fireproof #43276 üzenetére

    Elvileg igen, de a szerelőnek is kell hogy legyen bowdenje, szerintem érdekesen fog nézni ha beállítasz egy váltóbowden szettel hogy cserélje ki.. egyébként ha beállíthatatlan a váltó, akkor neki automatikusan ki kellett volna cserélnie, vagy legalábbis detektálni a hibát és közölni veled, hogy nem lehet beállítani, mert a bowdenezést ki kéne cserélni hozzá hogy jól működjön. Lehet ezeket a bowdeneket nagytételben venni, úgy filléres összeg neki újrabowdenezni egy hátsó váltó rendszert.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Fúhh most jöttünk meg a bringa expo szakmai napjáróóll. Elfáradtam. Mindenhol karbon vázakat meg kerekeket látok magam előtt. :DDD

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Vasinger! #43337 üzenetére

    Az elektromos fox -os haibike bringát próbáld ki, nagyon álat, csak vigyázz a kanyarokba mert az a festett beton nem tapad semmit, volt aki csúnyán elesett.
    Egyébként amik nekem a jelenlegi bringa ipar krémjét jelentette, az a focus, ott megőrülsz olyan jó bringák vannak, meg a haibike nál az országúti az kegyetlen. Egyébként jó az összes stand, a shimano nem vitte túlzásba, talán holnapra még kiraknak valamit, de nem hiszem. Vannak kint hope -osok, kicsi a stand, azért mondom nehogy elmenj mellette, ha még nem láttad azokat csodáld meg, két srác van ott akik értenek is hozzá nem csak ott állnak, nagyon komolyak a fékjeik, de a többi cucc sem rossz.

    Meg ami még jópofa, van egy szintén nem nagy stand ahol vannak olasz bringák, elektromos super recordos fondriest, meg még valami, azok is oltári szépek.
    Specializednek az új cuccai nekem kicsit csalódások voltak, de kint van egy carbon demo DH bringa, azt azért érdemes megcsodálni, az fantasztikus.

    Jah és most van ruhatár!

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Vasinger! #43337 üzenetére

    Jah és a ruhatáros kiscsajtól kérdezd meg hogy 6 os vagy 9 es, hátha emlékszik még a poénra amit előadtunk neki. :D :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Vasinger! #43340 üzenetére

    Igen, ingyenes. Én nem hagynék bent semmit, már nem a lányból nézem ki, mert ő rendes meg jófej, de most érted.. nincs ott biztonsági őr meg ilyenek.. De hagytak ott bent nagy táskákat meg mindenféléket, szóval lehetett azokba akármi. Csak én már mindenhol félek hogy lopnak tőlem.. tettek ezért az érzésért már páran hogy száradna le a kezük...
    A specializednél vannak teszt bingák de nem nagyon osztogatták őket, én le akartam egyet akasztani, de oda volt tolva egy pad hogy ne is tudd levenni csak ha azt elveszed.. aztán inkább nem eröltettem, meg a string bike ot láttam hogy próbálgatják ami így drágább dolog.
    Az az elektromos haibike az nem egyedi, és az teljes mértékben prémium. Nem pártolom az ilyen elektromos dolgokat annyira, de játszani szeretek, szóval azért mondtam hogy ezt a játékot ne hagyd ki mert engem tényleg meglepett hogy milyen jól működik, és milyen bika motor van benne.

    Pénz szerintem nem érdemes, egyrészt venni nem nagyon lehet dolgokat ahogy észrevettem, másik meg hogy nem adják olcsóbban mintha megvennéd boltban. Ez nem erről szól igazából.

    Nem, volt régen egy "legenda", hogy élőbe a rádióba sorsolták a 6 os lottót, úgy hogy akkor még a "nép" húzta a számokat és ők is olvasták be, és egy falusi csávó kihúzta a számot, majd megszólal: Hatos! F*szt! fordít rajta. Kilences!
    Csak barátom is 9 es számot kapott és 6 osnak nézte elsőre, aztán előadta ezt a "csajozós" dumát a 20+ évvel fiatalabb lánynak. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Vasinger! #43361 üzenetére

    Azért volt rengeteg Rock Shox is. Én inkább attól őrültem meg hogy a montik kb 70% án Magura MT fék volt. Mondtam a végén a csapatnak, hogy kb két 100 literes szemetes zsákot meg lehetett volna tölteni magura MT -vel a kiállításon. :DDD
    Meztelen csajt én nem láttam, igazából mi a szakmai napon voltunk, ahol szerintem inkább több üzletkötő meg tulaj volt kint, mint ilyen extra látványosság, ami a mi számunkra inkább volt kedvező, mert legalább gondolatban sem csalhattunk volna meg a barátnőinket, feleségünket, valamint fel tud tudtuk fedezni kicsit a lehetőségeket, hogy ár érték arányba mit hol mennyiért meddig lenne érdemes árulni, mert nagyon elharapództak az árak..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz vendingo #43388 üzenetére

    80-120 ezer ft nál a nagyon könnyű nem játszik, egy nagyon könnyű alkatrész kerül kb ennyibe, nem egy egész bicikli. :D
    Szerintem valami cross trekkinget nézz. 195 centihez kb a legnagyobb vázak illenek csak.
    1.6 os gumi az 40mm széles, az a cross trekkingen kb a maximum, ami még kényelmesen elfér a villában meg a vázban.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tomi_Sci #43421 üzenetére

    Fekete szigetelővel akkor már teljesen körbe kellett volna tekerni.. :C
    Cateye új prototípusa.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz cekkk #43475 üzenetére

    Ludsimon ezt nem tudja mert ő rá sem megy a bicikliútra. :DDD

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Gergő_ #43524 üzenetére

    Zsírt kell bele tenni a perselyhez, nem fújogatni, fújni szilikon spray jó, letörölgetni vele a becsúszót meg a szimeringet, de ezekkel a kő egyszerű rugós csillapítás nélküli valamikkel nem sokat érdemes foglalkozni, csak ha valami perverz vágyad van a mániákus karbantartására.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #43531 üzenetére

    Szerintem rá lehet bármire, én a foxot fújogatom vele. De ez ilyen teljesen sima szilikon, nem autó ápoló szer, szóval nincs benne semmi agresszív anyag. Szerintem csak jót tesz a szimeringnek, nem szárad ki meg ilyesmi, taszítja a vizet a sarat..
    Lehetséges hogy az axonod a benne levő patronos rendszer miatt indul meg rosszul. Ha szétszednéd és megnéznéd hogy a patronba mennyire nehezen mozog a nyomórúd, és tényleg nehezen megy, akkor megvan az egyik oka. Egyébként szerintem szét kéne borítani, és kitisztítani a perselyeknél, és teleszkóp zsírral összerakni, vagy ha műanyag perselyes, akkor elég a szilikon zsír is, és akkor klasszisokkal jobban menne, ha rég nem volt szétszedve, vagy netán ha soha.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #43535 üzenetére

    Nem fog keveredni, mert a szimering kívülről látszóró része letolja a becsúszóról a dolgokat, amikor benyomod a telót, hiszen ez a dolga. Amennyi meg bejut..
    Bevetetted a gyorszáras tesztet. :C

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lsebestyen #43536 üzenetére

    Mi erre akarunk: K3 Meg a gázlóra. Na meg én biztos ott leszek a balatonkörön is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #43539 üzenetére

    Ha ekkora ász az ember, akkor miért nem dolgozik műhelyben?
    Milyen csillapításokat tud szerelni meg felújítani? Van Pécsett egy srác, aki bikemag forumba is szokott írogatni hogy komolyabb telókat is szerel, még az is lehet hogy vele sikerült összefutni. Felújításba egyébként az a necces, hogy ha csak otthon nyomod az ipart, akkor nem fogsz tudni rengeteg villához alkatrészt kapni, hiába értesz hozzá.
    Egyébként abba az iskolába én annyi kreténnel beszéltem, nekem már mindent bemeséltek, ha mind igaz lenne, akkor gyakorlatilag ott gyűlt össze a gazdag jó helyre született és egyben tehetséges életművészek nagy százaléka az országból. :DDD De általában bebizonyodott hogy iszonyat kamu művészekkel van dolga az embernek, vagy beteges hazudozókkal akiknek valami kiskori pszihológia problémája vezetett eme végkifejletthez. Amúgy most 3 tantárgy miatt rúgtak ki onnan amiket előtte leadtam. :C Végre! ;] XD

    4 ezerért egyébként egy full szervizt hülye aki bevállal.. az vagy annyira lesz fullszerviz hogy semennyire, vagy az ember szeret ingyen dolgozni másnak.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rii #43541 üzenetére

    Egyébként én nem magasztalnám ilyen magasságokba a polart. Mert ezek szépen hangzó dolgok hogy EKG pontosságú mérés meg ilyesmi..
    De hogy rövid és szemléletes legyek.. én egy halálosan nyugodt ember vagyok, de nem tudnám megmondani hányezerszer ordítottam a polar óráimmal úgy, hogy: "miaku*va any*dért nem mérsz te szar?!?!?!!?". :DDD :DDD
    Van egy 725 tour editionom, meg egy CS200 cad. Mindegyiket már rommá boncoltam, cseréltem elemet a bonthatatlan jeladóba... rommá tört kijelzőt is házilag.. amire a szaGszerviz 20 ezret mondott azt én 7 ből megjavítottam plusz egy kis ragasztó.. ezúton is köszi a Zergének hogy elküldte külön a kijelzőt postán.
    Az gyönyörű egyébként.. 8400 ft egy jeladó, elemet cserélni elvileg ugye nem lehet.. na én cseréltem benne elemet dremellel.. aztán szilikonnal úgy össze ragasztottam, bringán nem is látnád hogy szét volt szedve.. Gondoltam rá hogy meghirdetem hogy vállalok elemcserét a cserélhetetlen elemet polar jeladókba..
    Ugye két szíjam van meg jeladóm, valamelyik mindig tákolás meg elemcsere alatt áll.. mert az istennek nem mérnek normálisan..
    Egyébként rengeteg probléma van velük, ismerősöm is utálják mint a szart.. de az a baj hogy más alternatíva nem nagyon van..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rii #43543 üzenetére

    Melegvíz? Én szereztem már hozzá ekg nél használatos pasztát is. :DDD Azzal se volt jobb. Víz nélkül nem is működik egy idő után egyáltalán.
    Egyébként ha betartod a használati útmutatót, ami a pánton is rajta van, hogy minden használat után mosd ki, akkor egész működőképes a pulzus mérés. Én volt amikor a pántokkal együtt fürödtem. :DDD
    De attól függetlenül az órákkal is akadnak bajok. A 725 ös már nem egyszer omlott össze teljesen hogy resetelni kellett, kontakthibák, össze vissza beletesz a maximum km/h hoz iszonyat értékeket, felső vezeték mellett nem mér, a cs200 az néha elveszti a sebesség szenzort, ha elmegy mellettem egy kocsi akkor lenullázódik és nagyon lassan fut fel a sebesség a valós értékre.
    A cs200 at ha kar magasságból le ejtettem akkor megfutott a kijelzője.. egy bukáskor teljesen tönkre ment, az új kijelző 7 ezer volt munkadíj nélkül, munkadíjjal csak a házzal együtt akarták cserélni mert abba meg az üveget elengedte a ragasztás..
    A pulzus mérőbe az elem fél évente biztosan cserés, de lehet inkább hamarabb, mostanában azzal szórakozok hogy leveszem teljesen a pántról a jeladót, és akkor hátha tovább bírja. Mert ha nem mindig friss az elem akkor vagy egy nap mire elindul, akárhogy be van áztatva.. vagy eldobja a szinkront az órával, és akkor újra elindítani se tudod.. csak ha totál kikapcsolod az órát.
    725 nek van elvileg elem merülési jelzőkéje, de nem működik, azt hittem elromlott mert nem akarta fogni a pulzus mérést, meg néha leállt az edzés, elem csere után megjavult..
    Cs200 néha magától elindítja az edzést ha be van kapcsolva.. ez kiváló..
    A jeladók adása annyira gyenge, hogy a MTB-n 1 óra volt kitalálni hova rakjam a jeladókat, mert mindig valami árnyékolta.. országútin is ha már az óra nem ugyan azon a kormány oldalon van ahol a jeladó, akkor már nem megy..
    Akkor a jeladóik többségéhez olyan brutál küllő mágnes kell hogy csak na.. különben nem érzékelik..
    Ilyenek... mindig van valami..
    Annak örültem legalább hogy míg a sigma vezetéknélkülit kiütötte a magicshine lámpám sugárzása, addig a polár legalább működik..

    Ismerősöknél ami előfordult, vadi új 800 as órában úgy zörgött a gomb hogy zavarta haveromat bringázás közben. :D Akkor belül annyira vékony gány szar a nyák meg rajta a mikro kapcsolók, hogy elgörbült az egész, ki kellett cserélni. A magasság mérője miatt már új korában fődarab cserés lett, mert több ezer méteres csúcsokat betett..
    Aztán vannak egyszerűbb órák, amik szintén 20-30 ezresek.. a kijelzőik nem hozzák egy 4 ezres casio szintjét.. valamint ezekből is volt ami teljesen meghalt.. úgy hogy alig volt használva.

    Meg én arra lennék még kíváncsi, hogy az ownindex mérése az min alapszik. Mert úgy vettük észre hogy az is befolyásolhatja hogy milyen gyakorisággal edzel, amit ugye úgy állítasz be, szóval hazudni is lehet neki, valamint ennek nem sok köze van a valóságos mérés alapú vo2 maxhoz.. nekem olyan rohadt magas értéket adott ki mindig, hogy olyan jó nem lehetek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Most is egyébként az egyik pulzus mérőt bűvöltem.. ez is szórakozott a múltkor.. edzés közbe megállt az élet.. elvesztette az órát és nem akarta megtalálni.. a panasonic elem 3.04V ot tud benne.. nehogy már ne legyen jó.. megfeszegettem az érintkezőket meg megkapargattam, nem volt rajtuk oxid pedig.. majd meglátjuk működik-e. Imádtam ez miatt megszakítani az edzést és lejönni a görgőről jeladót cserélni..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rii #43554 üzenetére

    725-ösnél direkt van egy reset gomb, de csak valami hegyes dolgokkal lehet benyomni. :DDD
    CS200 nál meg tudtommal nincs, mondjuk az még nem fagyott le, de abból az elemet ki lehet kapni egy 200 ft ossal.

    gmatti
    Sajnos nem mindegyiknek lehet a porvédőjéhez hozzá férni, de egyébként igen meg lehet így tuningolni az ipari csapágyas megoldásokat is.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #43630 üzenetére

    Társasház miatt nálam is ez a borzalmas módszer játszik mindig.. Én első kerék nélkül vagy teljesen kerekek nélkül szoktam betenni a kádba, rá egy műanyag sámlira. Úgy egyszerűbb vele bánni és nem lesz a plafon is sáros.
    Hétvégén kimentünk montizni tihanyba, de feladtuk.. olyan sár van még mindig, hogy iszonyat.. lemosta a humuszt a dombokról hegyekről az olvadás rá az ösvényekre, gyalog sem járható nemhogy biciklivel. Most szerencsére újdonsült haveromnál le tudtuk mosni kertes háznál a bringákat.. aztán folytattam itthon a szervizt.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Chosen #43632 üzenetére

    Nagyon problémás a merev villa beszerzés, főleg trekkingbe. Legnagyobb baj a megfelelő beépítési magassággal van.
    Ami biztos van és jó minőségű, az karbon száras és tárcsa kompatibilis csak, és elég horror áron..
    Ha nem találsz semmit talán tudunk segíteni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #43642 üzenetére

    Kb, vagy turizni kell nagykerben.. néha lehet találni. Múltkor hoztunk egy jó kis trekking villát, de levágták a nyakát olyan rövidre hogy gyakorlatilag semmihez nem jó, meg kell hosszabbítani majd és akkor jó lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #43649 üzenetére

    Szemben van megadva, hogy hány szemes, de elég extrém áttételezés esetén rövid csak a legrövidebb lánc is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #43651 üzenetére

    Láncbontó nevű szerszámról hallottál már? :D Ez a fúrás ez kész..
    Megszámolhatod, de ha csak nem valami 48 as tányér meg 34 es sor meg 29 es monti vagy trekkingről van szó, akkor jónak kell lennie a 100 valahány szemesnek is, annál rövidebbet meg nem szoktak csinálni.
    Jah és ha mégis számolni akarod.. a számoláshoz: Ez egy szem: [link] Tehát egy külső és egy belső pár, csak hogy nehogy rosszul számold.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák