- iOS alkalmazások
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Az IQOO-nak sikerült fokozni a Neo9 Pro-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #45359 üzenetére
Felületeket összeszorító erőtől miért ne függne a surlódás? Vagy most mivan? Ezek szerint a te féked úgy működik mint egy digitális kapcsoló? Van nem behúzott, meg behúzott állapot? Attól nem fog jobban a fék hogy erősebben húzod? Rá repül egy katica és átesel a kormányon? Vagy nem értem ezt az eszme futtatást már megint.
Egyébként tud fogni durván a HS fék, régebben amikor még nem terjedtek el a hidraulikus tárcsa fékek, az összes triálos ezt használta, biztonsággal satura fogták vele a hátsó kereket pl az azon való ugráláshoz. Már csak azért is jobb egy sima V féknél, mert teljesen párhuzamosan tolja rá a felnire a pofákat.Orion meg lehet az olaj után töltésről beszélt, nem kimondottal a fék levegősödéséről. Mert ugye a pofa kopásával egyre nagyobb utat kell bejárnia a dugattyúnak, ami több olajat emészt fel a rendszerben.
Jah meg az sem mindegy melyik pofával próbálod ki, mert a sima fekete az nem fog annyira. Valamint amikor ezeket a fékeket ontotta magából a magura, az már nem ma volt, azóta a pofák is elöregedtek ezekben a fékekben, mert a fekete alig kopik.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #45361 üzenetére
Jah meg arra most pontosan nem emlékszem, de létezik olyan amin van tényleges fékmerevítő, nem csak szétnyílás gátló.
Pl ez itt: [link]
Ez mint látod a két forgáspontnál megtámasztja a cuccot. Nem csak a tetejét köti össze a féknek.
Egyébként az hogy a tetejét összekötöd, az nem vesz el erőt a váz szétnyitására irányulóról? Mert a logika az mutatná hogy le kéne vegyen, ugyanis ha nem lenne ott akkor szétnyílna a fék. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Packersbay #45365 üzenetére
Akkor valószínűleg a váltótartó fület is meg kell karosszériázni hogy normálisan váltani tudjon majd az új váltó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz F_Gergely #45498 üzenetére
Hú megy ám a szakértés itt..
A fogsor miatt minden ilyen biciklinél beljebb van tolva a jobb oldali agyperem az agyon, tehát a hajtás oldal mindig függőlegesebb, és feszesebbre van húzva, valamint ha a bal oldal agyperem magassága nem nagyobb, akkor általában kisebb küllő is kell a jobb oldalra.
Azt hogy a... határozzátok meg hogy jó-e a küllő méret úgy hogy a gumi rajta van és takarja az anyák fejét?? Ha rövid akkor kívülről lehet látni, hogy pl kilóg az anyából a menet, de hogy hosszú azt csak belülről fogod.
Jah még egy kérdés, a kereket úgy fűzték, hogy a biciklit is vitted hozzá, vagy csak a hátsó kereket megcsinálták, és te otthon beraktad? Mert utóbbi esetben lehetséges hogy az ember kónusz végekhez képest középre centrírozta, csak a vázad nem pontos, és abba nincs középen, tehát a vázhoz kell hozzá centrírozni a kereket minden hátsó kerék esetében ha a küllő méret jó.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Ati007 #45516 üzenetére
Ez egy sima bb30 as középrésznek tűnik. De azért toló mérővel rámérnék mielőtt bármit megrendelek hozzá.
Több anomálival fogsz szembesülni ha ebbe shimano -t akarsz rakni.
Ugyanis a shimano nem készített még 30mm es tengellyel hajtóművet, és olyan keskeny hajtóművük sincs ami ehhez jó lenne. Szóval a csapágyban levő átmérőt le kell csökkenteni 24mm-re, valamint ki kell szélesíteni a felfekvési pontokat.
Létezik rá többféle megoldás. Ha meg akarod tartani a középcsapágyat, akkor a legegyszerűbb az lenne ha vennél hozzá két darab spacer átalakítót. Ez így néz ki: [link]
Ha a shimano hagyományos csapágyát akarod használni, ahhoz ki kell venni a vázadból a csapágyat, és át kell alakítani hagyományos BSA 68 as szabványra. Ezt nem ajánlom, mert ehhez egy ilyen alu csövet bele kell ragasztani a vázadba:[link]Ezt egy bizonyos locktite ragasztóval be kell kenni és bele kell préselni a vázba, ha később ki akarod venni, nem tudom kijön-e. Ez esetben simán be tudod tekerni a hajtóműhöz adott csapágyakat a 3 hézagoló gyűrű használatával.
Aztán ha ki akarod venni a sram csapágyat, és másik csapát akarsz berakni, de nem tetszik az alu csöves megoldás, akkor vehetsz speciálisan erre készített megoldást, pl: [link]
Vagy nekem ennél jobban tetszik a race face megoldása, mert ott egy csészébe van egy csapágy, nem a vázba kell belerakni, tehát tartósabb szerelhetőbb nem teszi tönkre a vázadat semmilyen esetben sem, talán a csapágyat is ki lehet cserélni a csészében, itt van: [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz F_Gergely #45568 üzenetére
Kissé rövidnek tűnnek azok a küllők. Ahogy nézem kint van kb 2 menet az anyából, nem?
Anyákba mindenhol ugyan annyira lóg bele a küllő? Az a legoptimálisabb ha pont a feje tetejéig ér az anyában a küllő, de réz anyánál kibírja ha nem lóg végig, de azért nem kéne kilátszódnia a menetnek, mert így nagyon kevés menet szám tartja az anyában a küllőt.. itt most az lenne a jó ha annál a küllő sornál még lenne hosszban tartalak, ahonnan át kéne húzni a túl oldalra a felnit.
Egyébként ilyen kereket én nem szívesen vállalnék el, nincs hozzá normális küllő számító program, sem képlet, én meg nem fogok hozzá kitalálni.. próbálgatással lehetne befűzni jó mérettel, mert ha már egy mérettel össze tudod fűzni akkor már meg tudod saccolni mi lett volna a tökéletes. De egyébként sincs értelme ennek a 4 csoportos, de hagyományos fűzésnek, csak gyengébb, centrírozhatatlanabb tőle a kerék.
Na megint mindent elmondtam amit kell tudni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz F_Gergely #45573 üzenetére
Alapjában véve semmi gond nem lenne a kevés küllős vagy speciális gyári kerekekkel pl a campagnolo G3 egy teljesen jó megoldás, de ez a hagyományos fűzésű de 4 csoportos fűzés egy agymenés.
Arra mondtam hogy kilóg, hogy a képen úgy néz ki, mintha 2 menet sor kilátszódna a küllőből az agy felőli oldalon.
Nem kell ezt kidobni, meg kell próbálni hozzá centrírozni a vázhoz ha a küllő méret engedi, aztán kész, megy ameddig megy, lehet sokáig nem lesz vele semmi baj.
Egy megoldás még jó lenne, ha ugyan ehhez a küllő mérethet tudnál találni egy normális felnit, akkor viszonylag kis költségből lenne egy normális kereked.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Retkes időjárás már....
Tegnap mentünk egy 60 at, szétfagytam, térdem kikészült.. elindultunk 11 fok, napsütés, átértünk Kenesére, nulla nap, és kb 4 fok..
Mikor lesz már jó idő.. Reggel is megyek dolgozni azt szakad a hó.. eső meg délelőttől esik egész nap..
Versenyek is amúgy sorban maradnak el.. ilyet se láttam még.. tihany kupára 3-4-5 éve mikor mentünk már majdnem egy ezrest lenyomtunk a szabadba jó időbe, most meg hallom meg se volt tartva?
Balatonkörig is már nincs 25 nap.. az is hó esésben fog zajlani vagymiap*csa...[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #45716 üzenetére
Spirál bowdenházat el lehet vágni egy jobb kombinált fogóval is, de a hosszantis váltóbowden házat kb lehetetlen, nagyon jó csípő fogóval esetleg.. de az is össze fogja roppantani, szóval lapos lesz a vége, egyengetheted vissza, meg lehet megtörik a műanyag burkolat.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #45909 üzenetére
Ez a sárgán átmegyünk vagy nem megyünk, erre egy külön témát lehetne indítani..
Ugyanis elkezdték büntetni a sárgán való átmenetelt, több ismerősömet lehúzták 30 ezerrel mert átment a sárgán! Pedig annak pont egy figyelmeztető jellege van, hogy figyelj mert már piros lesz, szóval miért kéne ilyen baleset helyzeteket kreálni abból hogy valaki eszeveszettül lefékez a sárgánál, hogy ne büntessék meg...
Nem tudtam felfogni.. jó lehúznak egy csomó hülye büntetéssel, de azért olyannal ne már amivel baleset helyzetet okozhatnak... -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ledgeri #45914 üzenetére
Én volt hogy tudtam így menni ha nem is a dobogó tetejéig.. most se lennék tőle távol ha a szájba***t ugrótérd szindróma nem térne vissza folyton.. lassan kés alá kell feküdnöm...
(#45915) hoffman_
Ilyen sztorim van nekem is.
Karácsony másnapján világítás nélkül fekete ruhába, 4 sávos úton, úgy hogy a túl oldalt bicikli út, rámordítottak kocsiból, nem jöttem rá hogy rendőrök.. mentem tovább, lent piros lámpa, fel a járdára, kereszt utcába be, zárovonalon át, visszafordul, kikanyarodó sávból vissza 4 sávosra.. majd skoda beelőz, beáll elém, satu fék, ha nem lett volna pöpec a biciklimen a fék, akkor berepülök a hátsó szélvédőjükön.. aztán igazoltatott.. mondtam mindent ami az eszembe jutott, fel akartak jelenteni, végül elengedtek.. tényleg rohantam egy megbeszélt találkozóra.. lámpát meg elfelejtettem vinni.. plusz a wc ről rohantam ki mert romlott lehetett a karácsonyi ebédben valami.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz madmike #46009 üzenetére
Szabadonfutóját szét kell bontani mielőbb, lehet csak belement a víz, vagy valami dzsuva, vagy a zsír átkerült a golyósortól a kalapácsok közé és a hidegbe megmerevedett, és az akadályozza a kalapácsok működését, stb.. ez sűrűn előfordul. Lehet ha normálisan össze lesz rakva akkor megjavul. Ha valami kopott, törött benne, akkor nem biztos hogy lesz hozzá alkatrész. Ha szalajtósan használod akkor elkophat, eltörhet benne alkatrészt végérvényesen.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Rii miatt olvastam csak el a kérdésed, kíváncsivá tett.
Mire a végére értem az olvasásnak, csak kérdések fogalmazódtak meg bennem, feléd irányulva.. hogy mi a bánat értelme van egy ilyen cuccot hajkurászni.. és erre pazarolni ennyi energiát.
Ha nem találtál könnyű jó agyat 2 sebességesbe, akkor keress 3 vagy több sebességben, valami biztos lesz. A marokváltóval vezérelhetősek is nagyon jól működnek. Ha meg fék kell ott a shimano nak az agyfékes megoldás, mondjuk nem a legjobb, meg az sem könnyű..
Agyváltót eleve nem fogsz hű de könnyűt találni, mert nagyon komoly erők szabadulnak fel az agyban, és szétrepedne a francba, a másik meg hogy erős acél alkatrészek vannak benne. (Ilyen agyat még nem szedtem szét, de az pl kérdéses nekem hogy a kontra fék fékje minek feszül neki, mert hagyományos kontrás agyaknál az agypalásnak, ott meg akkor kell az alu palástba egy acél hüvely...) De ha össze adod a fogsort, hátsó váltó súlyát, sima kazettás agy súlyát, akkor lehet még mindig jobban jársz a 980 grammos aggyal.
Mi se szerelünk agyváltót, aminek az oka inkább az hogy nem lehet hozzá alkatrészt venni, minthogy nem tudjuk szét és össze rakni. Múltkor szétszedtünk egy 3 sebességes sramot, mert eltűnt belőle két fokozat, kiderült hogy belül a fogaskerekek háza szét van szakadva, valamint a az egyik fogaskerékből is ki van törve két fog, pedig csak boltba járásra használták. Porvédelme egy nulla volt, az egészről kb egy csepel kontrás agy jutott az eszedbe. Valószínűleg az végezte ki az agyat, hogy túl nagy csapágyhézaggal használták, és belül nem volt akkora tűrése, vagy hézag a mechanika számára, és felült az agypalástra, és összetörte.
Itthon a biker kft forgalmazza a sramot, velük nehéz szót érteni..Szóval kinéztél magadnak egy olyan alkatrészt, ami egy nem létező felhasználási területre lett véletlenül legyártva, majd ahogy kell nem is vette senki, de azért valószínűleg létezik, és neked az kell.. ha már közvetlen a srammal tudtál levelezni és ők sem tudtak mondani semmi bíztatót, akkor szerintem ideje feladni és valami hasznosabbra fordítani az erre szánt időt.
Legyártani ilyen agypalástot az elég hülyeség. Az egész alkatrész nem ér annyit, egy tömeggyártásba fosott szar a belseje is... amihez meg lehet alkatrészt nem fogsz szerezni, szerszám acél erősségű alkatrészeket meg nem hiszem hogy akarsz gyártatni.
Agypalásthoz kéne egy nagyon jó minőségű (itthon kisiparilag beszerezhetetlen) alumínium tömb, aminek úgy a 85% át el kéne esztergálni. Aztán speciális géppel kialakítani a furatokat a küllőperemen, aztán kéne bele sajtolni egy csapágy csészét, amin a golyósor futhat. Ennek az egésznek a munka és anyag költsége hogy normális legyen, szerintem 100 ezer ft nál is több.rii
Ez ilyen igazi "hurrá" kérdés ahogy hívni szoktuk.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46417 üzenetére
Hát szerinted? Mindjárt szét...szok valamit mérgembe.. Erre vártam hónapok óta hogy kész legyen, meg hogy végre jó idő legyen.. itt vannak a 17 fokok meg napsütés.. már mennék mindenfele deeee neeeeeeeeem dee NEEM!!
Részletek amikről eddig itt nem nagyon beszéltem:
2009 be amikor igazolt U23 as voltam, hegyi ob -re készülés közben lesérültem, majd megcsináltam a versenyt, a sérülés súlyosbodott, helyi orvos nem mondott épkézlábat, később mentem el térdspecialistához, ugrótérd szindrómát állapított meg, azt mondta valószínűleg műteni kéne, én nem mertem megműttetni, megpróbáltuk szteroiddal elfújni a gyulladást, kaptam 3 szor szteroidot, többet nem lehet adni.. ekkor valamennyire helyrejött a térdem, de feladtam a versenyzést. Aztán egy buliban rommá törték a szárkapocs csontom, akkor megint 1 év szünet. Aztán meghalt a torok mandulám.. nyáron a 30 fokba nem ment le a gyulladás róla több kör antibiotikumtól se... úgy kellett kiműteni hogy még gyulladt volt! Valószínű betett neki a 20 on évesen elkapott mononukleózis!
Most hogy elkezdtem újra edzeni, a múlt héten elmentünk biciklizni hétfőn. 11.5 fokot mutatott a hőmérő, sütött a nap, csak 1 réteg ruhát vettem fel, mondom elég lesz, elég is lett volna.. csak Kenese fele semmi nap nem volt, és kb 4 fokra lement a hőmérséklet.. 30km után leszálltam a bringáról.. iszonyatosan fájt az egész patellám végig, na mondom mivan.. hazajöttem, itthon nem fájt már. Másnapra viszont úgy begyulladt mindkettő, hogy utána 1 hétig kenegettem meg szedtem rá gyulladás csökkentőt. Semmit nem segít.
Szerintem visszatért 3 évvel az injekciózás után az ugrótérd...
Ezt pedig meggyógyítani csak műtéttel lehet! 6 hét térdmerevítő, utána 3-4 hónap felépülés. Ez még annyira nem is lenne gáz.. de két térdem van és mindkettő szar!![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46420 üzenetére
A jobbnál jelent meg először az ugrótérd a túlterhelés következtében. Mert ugye jobb lábas voltam eredetileg.. aztán tudat alatt elkezdtem terhelni jobban a bal oldalit, majd hirtelen annál is megjelent..
Doki-HUN1978
Köszönöm.(#46420) Teasüti
Ezt a szöveget kinyomtattam a dokinak, és az orrá alá dugtam mielőtt elkezdte a kezelést! Azt mondta hogy ez csak nagyon kritikus esetekben lehet igaz. Egyrészt ha rosszul adják be az injekciót, valamint ha körbe injekciózzák. Szóval ha kitapintja a gócpontot, és vagy az ín fölé, vagy ínt átszúrva annak alá adja be, akkor nem okozhat szakadást. Csak ha valaki belenyomja a szalagba közvetlen, és a következő injekciókat nem ugyan oda szúrja, hanem össze vissza tele szurkálja. Valamint ha kudarcot vall az injekciózás, akkor tovább folytatja![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46423 üzenetére
Nem csak össze vásároltam párat, meg volt nekem is.
Volt egy kb hibátlan újszerű 520 as, azt itt eladtam madmike-nak.
Meg van egy rommá hajtott 520 as, azt szét kéne szedni, meg van az én 520 asom, ami végül is még jó, szét volt szedve, de van benne 10 ezer km.
Mondjuk stopli az egyikhez sincs.D.Orion
Köszi!salieri.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #46427 üzenetére
Köszi!
Ez az én formám.. már kezdem megszokni.. volt amikor egymás után 2 szer pont akkor volt mandula gyulladásom mikor gázló tt volt, pedig az is olyan kihagyhatatlan dolog volt, mint a balatonkör.szki
Igen. Köszi.
Kortól ez nem függ. Egy volt csapattársam, fiatalabb srác, most úgy néz ki ugyan ezzel szenved másfél hónapja, pedig most lesz hétvégén a verseny, ami alapján bekerülhet a diákolimpiai válogatottba, meg mehetne külföldre..
Megrostálja az embereket ez a sport is rendesen! Van aki nyer, meg van aki nyomorékként végzi..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Meg kell találni az egyensúlyt, hogy mi az ami még használ meg mi az ami már sérülést okoz. Elég nehéz, főleg ha versenyszerű sportról van szó, ahol hajt a bizonyítási vágy, az edző, stb..
Annó mikor egyik barátom járt a testnevelési egyetemre, triatlonedzőit tanult, bejött az előadó, nem szólt semmit, csak felírta a táblára a következőket.
Versenysport = káros
1 sportoló = 1 edző
Aztán letörölte és kezdte az előadást. De ezzel mindent elmondott pl a tömeges úszás oktatásról.. vagy azokról aki azt hiszi hogy a tv-ben adott sportolók csak úgy biciklizgetnek meg teniszezgetnek focizgatnak stb...
Meg ami még eszembe jutott.. egy ismerősöm keresztszalag sérüléssel biciklizik, szét lehet húzni a térdét ha le lazítja az izmait, lényegében a biciklizéstől megerősödött többi szalag és izom tartja össze neki!madmike
Ha olyan csavart tudsz szerezni valahol, akkor szólj nekem is. Műhelyben van 1 darab 1 kombinált készlethez adták, aztán kifújt![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46436 üzenetére
Ma divatos és ész szerű edzés módszer, funkcionális erő edzés, core izmokat edzi, ami tart, kritikus terheléseknél is védi az ízületet szalagot, szóval nem csak egy izmot erősít hogy legyen rajtad egy nagy púp, hanem tényleg strapabíró leszel tőle. Gyakorlatilag ugyan az mint amikor a srácok edzenek kint az utcán mászókákon vagy akármin, vagy TRX ezel, kettlebell stb. Ezek mennek most mindenhol. Szóval jó dolog, de szerintem nem árt soha egy nagyon jó edző, aki elmagyarázza mindennek a megfelelő mozdulatsorát, hogy mire kell figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz madmike #46440 üzenetére
Ki ne tekerd.
Ha a féknyerget felrakod a legmagasabb pontra a fékkarhoz képest, szóval teljesen fel lógatod a rendszert, akkor nem fog kifolyni belőle sok olaj, de akkor is utána kell csöpögtetni kicsit a csavar helyének, amikor vissza tekered, különben bemászhat onnan egy kis lég buborék a dugattyúkhoz, aztán lehet újra kezdeni a légtelenítést.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46442 üzenetére
Kb direkt gyártanak mindegyikhez külön, hogy ne tudd megcsinálni.. vidd márkaszervizbe, meg hogy meg kelljen venni a gyári szerviz készletet. Mondjuk nem olyan nagy pénz, 6-8 ezer körül ebay en láttam már magurához komplett szettet. 10 en párért meg lehet után gyártott multi szettet venni ami jobb esetben mindenhez jó. Csak ha az ember otthon akarja szerelgetni a saját fékét, akkor azért ennyit nem szívesen ad ki.. Na de hát minek van a szerviz? Én is csak azért akarok venni, hogy ne kelljen haza hordanom a szerszámokat, hanem mondjuk ha épp kell, akkor megtudjam csinálni itthon.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #46445 üzenetére
Mondat második felében meg is magyaráztad hogy miért bonyolítjuk.
Egyébként a magura működik vízzel is. Egyszer mondta egy magura márkaszervizes, hogy bármit belerakhattok! Vizet is!! Csak DOT fékfolyadékot nehogy!madmike
Ez ránézésre se lesz jó szerintem, menet emelkedése se olyan, meg a maguránál amiket eddig én szereltem, a csavar vége fém a fémen zárt, nem volt rajta O gyűrű, ennek meg a vége sem olyan.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz madmike #46466 üzenetére
Azért mert a shimano fékeket kivéve azzal az 5 perces melóval amit a videóban látsz, semmivel nem lesz jobb a fék. Általában úgy kell ki kísérletezni a dugattyúk közti távolságot.. oda vissza kell játszani az olajjal, túl tölteni stb.. Videókban legtöbbször nem is szívják oda vissza az olajat, hayes-t meg pl a márkaszervizben is mondták hogy 3-5 oda vissza szívás nélkül nem légtelenedett még ki sose.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #46501 üzenetére
Azt a mindenit milyen dolgok vannak rajta ez egy műemlék!
Ilyen bringáknál nehéz eldönteni mit ér meg, mert borzalmasan elavultak. De ha nincs széthasználva, jó állapotú, akkor még sokáig elmegy, akkor megéri. Én azért alkudnék ha lehet... -
---Lasali---
Közösségépítő
A matricánál van illesztve a felni gondolom csak megtörik az illesztésnél a fény!
Ez egy k*rva jó kerék egyébként! Valakit érdekel felsorolom mik az előnyei amiket sajnos azóta kb egyik másik kerék sem tud!
Ott az anya az agynál! Ott lehet centrírozni, igaz nem egy leány álom, ha nagyot kap a felni akkor vége van, mert alig van benne küllő, nincs mit centrírozni, viszont nagyon erős a felnije, nehezen megy bele 8 as vagy tojás. -
---Lasali---
Közösségépítő
Először is. Nagyon kevés küllő, tehát légellenállása minimális, erre még rátesz az aero felni is!
A küllők nem a felni közepébe, hanem az oldalába vannak beakasztva, ezt azt teszi, hogy a felnit oldalról is tartja a küllőzet, tehát az oldalmerevsége jobb, amellett hogy kevés a küllő.
Aztán a küllő mivelhogy a felni oldalába van berakva, ezért nem volt szükség a felni belső részén a falvastagságának növelésére. Hogy oldalról van berakva a küllő, ezért az anyaggal kb párhuzamos szakító erő éri, nem merőleges, ezért ott falvastagság módosítás nélkül képes megtartani a küllőt a felni.
Aztán a küllő anyák az agyhoz vannak berakva, így a forgatott tömeg elvileg valamelyest kisebb.
Az agy úgy van kialakítva ahogy ez ma már szokás a gyári kerekeknél, hogy a küllő húzási irányának megfelelően van berögzítve a tartó pont. Így merevebb, erősebb.
Valamint azt is érdemes észrevenni, hogy a küllők egymáshoz is rögzítve vannak, a kereszteknél, ezáltal is merevebb a kerék.
A csapágyak a shimano csúcs minőségű kónuszos csapágyait idézik, azóta se nagyon készült jobb.
Régen írtak róla egy cikket, hogy egy csávó ha jól emlékszem, 40 ezer km -t tudott elmenni vele, úgy hogy elég súlyos is volt, és a hegyek közt használta. Az lett a kerékszett vége, hogy elfékezte a felnit.
Szóval egy legendás kerékszettről van szó, amilyen többet nem készült. Persze ma már technológiailag utolérték, le is körözték, de amiket leírtam azok többnyire egyedi pozitív tulajdonságai maradtak.Negatív tulajdonságai hogy bukásban sérülékeny, ha durván megütöd, valami éri, akkor kicentrírozni gyakorlatilag lehetetlen, hacsak nincs szerencséd és pont ott ment bele a 8 as vagy a tojás, ahol vannak küllők... Valamint hogy a kónuszos csapágy szakszerű beállítást és karbantartást igényel.
madmike
Milyen hátteret? Milyen kivágás?
Egyébként egyszerű.. írni kell az eladónak egy levelet, hogy mi a helyzet, esetleg nyomjon róla közeli képet, aztán kész. Általában csak nálunk divat hogy szemetet adunk el.. nem kell egyből ebből kiindulni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az a baj hogy azt mondja mindenki, hogy a szalagnak az a része, amit a térdkalács "ki kezdett" az ott egy elkocsonyásodott valamivé alakult át, és ha le is tudod húzni a gyulladást, egy terhelésre, vagy terhelés sorozatra az a kocsonyás dolog újra megindítja a gyulladást. Ezért mondják hogy csak a műtét segít ami kiszedi azt onnan..
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Alkoholista nevelde
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bestbuy játékok
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Linux kezdőknek
- iOS alkalmazások
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest