Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #19156 üzenetére

    42-25 ami majdnem ugyan az az áttétel.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz szentkuti11 #19198 üzenetére

    Azért ez főként kilométer függő, nem idő.
    Egy versenyzőnek mondhatod hogy 4 évig elmegy egy sor, ha évente 10K felett teker. :D
    Egyébként én a brigéciolt favorizálom inkább. a 2000 res nem is szennyezi a környezetet, és nem is büdös.
    Én a 10 est akkor szoktam kimosni, ha megázok vele, mert akkor már nagyon gáz sprézgetni, meg letörölgetni. Mondjuk én képes vagyok minden használat után végig fújni többször valami fegyvertisztítóval, és törölközőt a lánchoz fogva átpörgetni párszor. Így nem serceg benne a homok, por, és nem eszi meg annyira.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz venember83 #19231 üzenetére

    Így nem nagyon lehet milliméterre pontosan megmérni. Én rakok egy tinta pöttyöt a gumira, és úgy járó lapon átpörgetem, és a két tinta pötty közti távolságot megmérem :D
    De még az sem a halál pontos megoldás, mert igazából terhelés alatt kéne, szóval úgy hogy rajta ülsz a biciklin, mert a gumi benyomódik, miközben terheled, és csökken a kerülete.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #19294 üzenetére

    Nálam ez volt már fordítva is sokszor. :)

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz attiati #19319 üzenetére

    Ha nem slopingos, akkor elég a B -t, ha slopingos, akkor az A -t kell hozzá hasonlítani olyan vázhoz ami neked bejött hosszra.
    I -t akkor kell nézni ha mondjuk egy levágott szárú teleszkópot akarsz berakni, vagy ha neked az jön be ha magasabban van a kormány. Meridának van külön túra meg sport országutija, a túrásnak hosszabb a homlokcsöve.
    C -t akkor érdemes nézni ha jó mezőnyverseny bringát akarsz. Minél rövidebb annál jobban el lehet vele férni. stb...
    Városba fölösleges a teleszkóp, főleg ha a bringa ilyen 100 ezer forintos kategóriát képviseli, mert abba egy 15 ezernél drágább teló nem fér bele, azok meg a semmire nem jó kategóriák, csak nehezebb tőle a bicikli 1 kilóval minimum. És hozzá nyeklik nyaklik lötyög kotyog csavarodik ronda.
    Viszont sehol sem lehet kapni normális alu villát, minden nagykerben hiánycikk, szóval trekkingbe maradt az Suntour NCX, ebből vannak normálisabbak, kis karbantartással mozog is (zsír kenésű, de gagyi műanyag persely van benne, így folyamat olajozgatni kell), padkákról lejövetelkor, meg egy kis vadulásnál jól jön.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz attiati #19321 üzenetére

    Egyenes háttal, a hátad és a hasad izmaival kell tartanod magad. Ha ezek nem elég erősek, erősíteni kell őket, csak így nem fog fájni a hátad, és tudsz dinamikusan, erősen pedálozni.
    Én általában úgy szeretem beállítani a bicikliket, hogy a nyereg a kormánnyal van egy szintben, így egy normális szöget zár be a hátad a lábadhoz képest. Ha túl nagy ez a szög akkor nem tudsz akkora erőt kifejteni.
    Aztán ott van a kanyarodás, minél jobban kihúzva ülsz a bringán, annál magasabb a súlypontod. És annál jobban a hátsó keréken lesz a súly.
    Egyébként országútin nekem a merida race vázával, a kormány 9 centivel lejjebb van mint a nyereg, ott meg szerintem ez a jó. De persze van olyan akinek ezt a beállítást a háta nem tűri el akkor sem ha edz rá, (bár ez hogy edzett rá többségében csak kamu, vagy csak úgy csinált) akkor az mást nem tud, emeli a kormányt huszár stílusban. :D
    Ha lent fogod a kos kormányt, az normális esetben már kicsit túl lent van, mert a felül fogáshoz állítod be a jó magasságot, mert ott fogod többet. Szóval ez így logikátlan állítás.

    Nyereg? Ezt a témát nem szereti senki, mert általában embere válogatja hogy kinek mi jön be. Szerintem alapvetően olyan márkák közül kell választani, amiben nem nagyon lehet csalódni, Selle Italia, vagy San Marco, esetleg az ezeknek a bevált modelljeit lekoppintó "noname" gyártók modelljeit ha költség hatékony megoldás kell.
    Én nem vagyok híve a párnás nyergeknek, mert az történik ha ráülsz egy ilyenre, hogy először jaj de kényelmes, aztán szépen belesüppedsz a párnába, ahol a súlyod van, ott pár négyzetcentiméteren összpontosul rohadt sok kiló. Nagyon nagy ott a nyomás, és a pihe puha nyereg ott besűlyed, és végül a nyereg alja, ami már szilárd kompozit, az fogja felvenni a súlyt. Máshol ahol meg nincs rajta akkora tömeg, ott a szivacs szépen púposodik, és elszorítja a vérkeringést. És ezek a nyergek ha sokat ülsz rajtuk akkor kinyírnak, rövid távon <10km kényelmesek csak.
    Nem azt mondom hogy kő kemény szivacs nélküli nyerget kell venni, lehet benne szivacs, de kemény és 1 centinél vékonyabb.
    És akkor ezekhez kell venned egy bringás gatyát, amiben van ülő bélés, és akkor már van esélyed a kényelmes biciklizésre.

    Aztán jönnek azok a dolgok hogy ha keskeny a csípőd, akkor valószínűleg a lábad közti rész is keskeny lesz, és nem fog elférni egy szélesebb nyereg, és kikezdi a lábadat belül, vagy akadályoz a normális pörgetésben.
    Országutira amik etalon nyeregnek számítottak, a Selle Italia Flite, SLR, ami kényelmes meg jó meg mégis teljesítmény oritentált, a lukas SLR, stb. Flite ból is van szintén geiles ami lukas.
    Az a jó ha kifogsz egy olyan boltot ahol ki lehet őket próbálni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz JColee #19350 üzenetére

    Villáskulcssal bontható, nem kell hozzá műanyag shimano pedálszétszedő kulcs, meg könnyebb pár grammal amúgy semmivelse, ugyan az a csapágy, meg minden.

    venember83 Mit írt a bikeman, mi a baj vele?

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Nekem az 520 as shimano val szinte csak jó tapasztalatom volt.
    Amit ebből a technológiából, ezzel a stoplival ki lehet hozni, azt szerintem ennyi pénzért nagyon bestbuy.
    Elég nehezek, még az új XT sem egy pehely súlyú, de ebből a fém stoplis rendszerből sokkal könnyebbet nehéz lenne kihozni.
    Egyik 520 as pedálomat 9 ezer km futás felett szedtem szét, mert már lötyögött pár mm-t.
    Tiszta dzsuva volt benne, szétszedtem. Itt vannak róla képek, meg leírás: PD-M520
    Belseje úgy néz ki, aminek elöljáróban az ember nem jósolna pár ezer km nél többet, de mégis 10 ezer km használattól, és nulla karbantartással sem ment tönkre a csapágyazás, olyan finoman be lehetett állítani kónusz, kontraanya segítségével, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, nem lötyög, nem darál, szépen fut.
    Egyedül, a súlya mellett, a tömítése ami nem tetszik, azt nem túlozták el. (Itt megjegyeznék egy fontos dolgot a szétszedéssel kapcsolatban, a tömítést ki kell piszkálni mielőtt elkezded szét tekerni, mert különben széjjel trancsírozod.) Szervizben múlt héten hoztak is egyet, ami állítólag nyöszörgött vagy mit csinált, szerintem beázhatott, szétszedtem azt is miszlikbe, kimos, kék zsírral összerak. Aztán működik.
    Kulcs hozzá 260 ft amúgy, satuba fogva a pedált, a kulcsot rajta meg egy párhuzamosítós knipex fogóval tekerve szépen szét lehet szedni. :DDD Ez mondjuk tényleg nem a legbarátságosabb része.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #19370 üzenetére

    Ugyan az a kettőnek az spd része, szóval az lehetetlen hogy az jobban tartsa a lábat.
    Viszont az új XT pedál -t úgy képezték ki, hogy elméletileg arra fel tud feküdni a cipő több helyen, haverom most vett egyet, majd kiderül, de szerintünk ez is csak ilyen, már nincs mit kitalálni, meg fejleszteni rajta című erőlködés. Az a két kis vízszintes felület :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #19662 üzenetére

    Ez jó ötlet, felmerült már pár éve szerencsére azoknak is akik közelebb állnak ezeknek az ügyeknek az intézésben.
    Szerintem városokon kívül is így kéne, megszélesített úton megjelölt bringa út.
    Egy apró belekötni valót viszont találtam a képeden. :)
    Mivel fested le az aszfaltot pirosra, hogy költség hatékony legyen, és esőben ne változzon tükörjéggé a felület?

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #68216320 #19667 üzenetére

    Márkában vagy színben, profilban stb tulajdonságokban egyező felnit ha beteszel hátra, attól még nem lesz az annyira gáz, van aki eleve más felnivel kéri a hátulját. Szóval csak azért átfűzni az elejét is, ha az hibátlan, mert nem passzol a hátsóval, nem sok értelmét látom.
    Egyébként ezt így ennyiből nem lehet mondani, hogy most milyet.
    Milyen árkategória, felni vagy tárcsa fék? Súly, strapabírás, tartósság, mi a fontos stb..
    Valamint ha nem akarod hátul az összes küllőt is kicserélni, akkor olyat kéne választani, amihez jó ugyan az a küllő méret, na ez a nehéz dió.
    Egyébként én így nem emelném ki a mavic ot, hogy hú az a jó, jó a mavic kerékben, de az ő felnijeik közt is akad ugyan úgy, olyan ami idő előtt szétrepedt stb. Ott van még hatvanhat márka, Sun, Alex, DT, stb, ezek is ugyan olyan jók, ha nem jobbak.
    Ha az előbb írtak nem jelentenek neked semmit, és csak bringázni akarsz, akkor lényegében totál mindegy milyen felnit fűzetsz be, csak lehetőleg a gagyi noname eket kerüld, meg próbálj nem bele esni egy egy rossz szériába. Pl foglalkozhatsz olyannal hogy szegecselt, meg nem szegecselt, ezek is olyan dolgok, hogy láttam már iszonyat sokat elment szegecseletlen felnit, meg olyat ami szegecselt volt és igen hamar berepedt a szegecs mellett..
    Meg vehetsz egy kerámia fék felületeset, de mi a bánatnak ha dupla annyiba kerül mint egy sima, amiből vehetsz kettőt, és lehet többet elmegy mint a kerámiás... stb.. szóval ha nem nagyon van elképzelésed róla, és nem akarsz sokat rákölteni, akkor nem lehet megmondani ebben a témában a frankót szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz A_ScHuLcZ #19677 üzenetére

    Ha ezt nem lehet beállítani, akkor jöhet a bovden vágó.
    Egész bovdenezést levág, hosszanti erezésű bovden házzal összerak, szépen levágott végekkel, optimális hosszúságúra vágva. Új bovdennel.
    Váltót ha mocskos, nem árt kimosni, láncot szintén, fogsort szintén, brigéciol, fogfeke, meló míg a csuklód be nem áll meg míg nem fényesedik a vas, aztán bő víz. Kerékagyat nem beáztatni, hajtómű csapágyat se.
    Aztán a váltó forgáspontok zsír spréval, vagy annak hiányába lánc kenő sprével átfúj, átmozgat, lánc gyűrűnként befúj, fölösleg letöröl, aztán jöhet a váltó állítás, korlátozó csavarok, bovden feszesség, nem árt kicsit elő feszíteni a bovdent, úgy hagyni 1 órát, aztán utána neki állni.
    Váltókart sem árt átmosni wd40 el, vagy fegyver tisztítóval, lánckenő spével ami akad. Főleg ha pozicionált, rugóit, mechanikáját szépen át mosni. Borító fedelét le lehet szedni esetleg. Ha nem pozicionált, fékje utánhúzása.
    Váltót ellenőrizni nem-e görbült el, függőlegesen áll-e a kanál, nem-e csavarodott stb. Ha igen, akkor megpróbálni vissza görbíteni, saját felelősségre.
    Váltó görgőket kiszed, dzsuvát levakar, kreatívan valami sprével kimos, perselyekre csapágy zsírt tesz, összerak.
    Ha nyúlott a lánc, akkor kell csere, ha veszettül nyúlott, akkor lehet a fogsor is kuka, de az ilyen nem HG -s rendszerek szinte semennyivel sem fognak jobban váltani, szóval az miatt ne cseréld.
    Ha nem akarsz rá egy forintot se költeni, valamint az újra bovdenezés nem megy, akkor szét kell bontani, átmosni a bovden házat mondjuk teflonos lánckenővel, (TF2) bovdent tiszta rongyon valami oldószerrel jót áttörölni, de vigyázni hogy ne rojtosodjon ki, mert akkor nem fogod tudni visszafűzni, aztán összerakni, és folytatni a többivel.
    Valamint ilyen szintű alkatrészektől ne várj csodát, ha tökéletesre meg van csinálva, akkor sem fog váltani minden helyzetben, és mindenki kezében, és tudok az ilyennel is váltani, de van akinek hiába magyarázom, sose fog vele.
    Nah ennyi elég volt a műhelytitkokból mára. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #68216320 #19680 üzenetére

    Gondolom, van valami szerviz, ahol be fogod fűzetni a kerekeket, remélem olyan hely ahol értenek ahhoz amit csinálnak. Ilyen esetben meg lehet velük beszélni, hogy mi az ami van raktáron minőségi holmi, és fűztek már olyat, vagyis nem kell a küllő számolgatással foglalkozni, hanem ránézésre tudja milyen kell bele, mert sajnos bele lehet futni abba hogy kiszámolod, aztán mégsem lesz jó és fűzhetik ki, ezt valahol bele is számolják az árba.
    Igazából, mondom nem lehet annyira ezt a témát bebukni, ha a gyengus kategóriát kerülni akarod, akkor 4 ezer forint feletti felnit válassz, ott van pl 3900 már a Rigida zac2000, az sem rossz. De ha valami 7-8 ezreset választasz azok közül a márkák közül amit mondtam, akkor ott már nehezen futsz bele rosszba. Ezek az árak már elkerülik azt, a számomra egy két unszimpatikus márkát, mint a bikepositive, rodi stb..
    Ha nem akarod centrírozásra hordani, és igazán erőset akarsz, akkor olyat vegyél aminek vannak kamrái, a fékfelület mellett. Pl ilyen a keresztmetszeti rajza: [link]
    Valamint az is előny, hogy ahol a küllő anya feltámaszkodik, ott vastagabb anyagból van mint máshol. Szegecselés is azért van, hogy nagyobb felületen támaszkodjon fel a küllő anya, és ne tudja megrepeszteni a felnit ahogy a küllő tépi befelé.
    Jah meg arra figyelj, hogy rozsdamentes, DT küllővel, de minimum sapimmal fűzzék be!

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz mtade #19683 üzenetére

    Én az integrált deore hajtóművet ami tutira 9 es, azt használtam 8 as lánccal.
    Röviden, használható vele!
    Hosszan, kicsit jobban dülöngél rajta a lánc, valamint, mivelhogy a 8 as lánc szélesebb, ezért kevesebb hely jut neki a tányérok közt, ezért ha jobban keresztbe fut a lánc, akkor elképzelhető hogy hozzáér a nagyobb tányérhoz, de ez hiba határon belül van, nem fog zavarni.
    Meg ami még előfordulhat, hogy az első váltó mikor tolja fel a nagytányérnak a láncot, akkor hamarabb fogja elkapni a nagy tányér, ez kicsit meglepő ha 9 es rendszerhez vagy szokva, és nem árt vele óvatosabban váltani nyomaték alatt, nehogy elcsorbíts egy két fogat, vagy a nagytányérba rakj egy kis 8 ast.
    De ezek lehet olyan dolgok hogy észre sem veszed.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bagira01 #19701 üzenetére

    Mavic erre a felnire azt írja hogy 2.3 tól 3 as gumi jó rá. Szóval a 2.1 es kockázatos. Ki kéne próbálni. Na meg ezek a kenda külsők.. van egy nekem is, görgőzésre. :D De megdolgoztatja a görgő távolság tartó rugóját, úgy üt.
    De ez ilyen durvulós felni, még nem is XC kategória, ilyenre slicket rakni :U :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #68216320 #19704 üzenetére

    Milyen kerék agy? Mi a típusa, száma?
    Ilyen balesetnél előfordulhat hogy a tengely elgörbül, vagy sérül a csapágy. Ha finoman forog a csapágy, akkor maradhat, ha nem, akkor érdemes szétszedni mi a helyzet benne. Ha nincs nagy baja akkor javítani is elég. Küllő peremet se ártana szép tisztára törölve végignézni, hátha a terhelés miatt megrepedt az anyag, akkor kuka.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz :MTC:kandur #19707 üzenetére

    Ha csak nem vagy baromi alacsony, és nincs nagyon pici lábad, akkor mindenképp a 175 öst vedd. Mert a 170 essel semmi nyomatékod nem lesz. Nehezebben indulsz meg, erősebb kis dombokon ahol lassabban mész, ott meg alig fog menni a gép.
    Szerintem 160 centi meg 40 es láb felett montin simán belefér a 175 ös kar. Ha extrémen pörgetősen tekersz akkor csak ~185 centi felett ajánlanám csak, 45 nél nagyobb lábbal. Mert én országútin 172.5 ösnél nagyobbat nem nagyon vállalnék be 180 centivel 44.5 ös lábbal.

    Bagira01
    Ez a schwalbe nem lehet rossz. Ilyen szélesbe nem nagyon tudok aszfalt gumit mondani. Michelin Pilot Sport Reflex, de szerintem nem kapsz itthon,

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bagira01 #19711 üzenetére

    Felni csere az nem túl jó ötlet, túl macerás. Inkább add el az egész kerékszettet..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Xantomas #19769 üzenetére

    Villa cserén kívül szerintem mást nem lehet vele csinálni, maximum hozzászokni. :D

    dqdb: "Bár a legutolsó lehetőség helyett már inkább a MÉH .." Na igen :DDD
    Jah de szélesebb kormánnyal tényleg stabilabbá tudnád tenni, bár sokat nem változna a helyzet. Ahogy írja dqdb a tök egyenes villa az jó, meg esetleg kisebb beépítési magasságút betenni mint ami gyárilag van, persze ezzel a geometriának adsz egy másik pofont.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz amargo #19903 üzenetére

    Láncra, itt írtam egy szösszenetet annó: [link] (Nem csak a TF2 van benne, hanem több általam kipróbált kenőanyag)

    Csapágy zsírba, motorexes jó csak drága, minimum egy MOL LZS 2 EP, csak ebből meg víz hatására tejföl lesz, legjobb ha valami autós boltban veszel Mobil kék zsírt, esetleg valami liqui moly molibdénos zsírt, jelenleg én ilyet használok a saját biciklijeimhez.
    Általában a beázások okozzák a csapágyak tönkre menetelét a bringákon, vagy a helytelen csapágyhézag beállítás. Szóval mindenképp erős vízálló tulajdonságú zsírt kell venni, nagy nyomásállósággal.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Manitou #19910 üzenetére

    Tudom hogy a rohloff nagy szó a bringás bringás világban, az agyváltójukat én is csodálom.
    De ez az olaj ez szerintem korszerűtlen kenő anyag kerékpár láncra.
    Lánc kenésénél, sokan azt nem veszik figyelembe, hogy azokat a pontokat kell kenni, ahol elfordulás általi súrlódás van, mert a lánc tekinthető egy csúszó csapágynak. A csapokon fordul el a belső átkötő lap, az alá kell a kenés, valamint mivelhogy a belső és a külső lap elég szorosan van, oda sem árt, mivelhogy összeérnek főleg ha keresztbe fut a lánc, ami váltós bringánál mindig előfordul, belül a görgő alatt meg elfér egy kis tartalék.
    De egyébként sehova máshova, se a fogsorra, nem kell egy csöpp kenőanyag sem.
    Ilyen fajta kenést ezzel az olajjal nem tudsz megvalósítani.
    Azért írok kenőanyagot és nem olajat ha láncról van szó, mert az előbb leírtakat, olajjal nem lehet megvalósítani.
    Azokon az elfordulási pontokon akkora erő lép fel, amit egy olaj nem bír megfelelően megkenni, mert az összenyomás hatására kiszorul a felületek közül. (olaj meg a zsír közt sok a hasonlóság, ezt gondolom tudod, olaj egy híg zsír)
    Valamint egy sűrű olajat, amilyen a rohloff, nem tudsz bejuttatni ezekbe a kicsi "résekbe", a felületek közé, hanem a lánc tetejét pacsmagolod össze, ami miatt felszedi a koszt, és a kosz csak a további kopását segíti elő. (homok stb, mint a csiszolópapír)
    Olyan anyag kell, amiben egy sűrűbb, nyomásállóbb zsír, vagy spéci keverék (teflon, grafit) van feloldva, egy vívő anyagba. Ennek az oldószernek a hatására ez a szárazan viszonylag sűrű anyag feloldódik, és a kis helyekre be tud szivárogni, majd elpárologva, be tud oda "kötni" és megfelelő kenést tud biztosítani.
    Valamint amíg nem párolog ki az oldószer, addig a fölösleget, a lánc felületéről, és a fogaskerekekről le tudod törölni, mert ott is csak a koszt szedné össze.
    Remélem elég magyarázat.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz amargo #19912 üzenetére

    Nekem nem egyértelmű hogy mihez akarsz, mit, de úgy nézem a többieknek sem. :D
    Zsír kenésű teleszkópba a manito prep m ami hűdejó.
    De olcsó teleszkópba elfér egy mol os zsír is, összekeverve egy kis motorolajjal.
    Villa száron mit értesz? Becsúszó szárakat?
    Ilyen régi zsírokkal az a baj, hogy megromlanak, ha még tartja az állagát, akkor jó lehet, de ha már dolgozol vele, szerintem jobb ha veszel újat, annyira nem drágák, és kellhet máshoz is.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz amargo #19914 üzenetére

    :D Igen azt nevezik villa szárnak, csak nem fogtam fel hogy azt minek bekenni zsírral. Ezért gondoltam hogy a becsúszó szárra gondolsz.
    Szóval a kormány csapágyhoz kell a zsír. Ennél igaz talán a legjobban, hogy vízálló kell oda.
    Az alsóba behordja a vizet a kerék, és kirohad. Jól meg kell tömni zsírral, amikor tolod be a villát a helyére, akkor nyomja ki a csapágy a zsírt.
    Ha veszel jó zsírt, akkor az integrált csapágyat is meg lehet kenni, egy szikével kipattintod belőle a tömítést, és bele lehet kenni a zsírt, (persze ha már használt akkor előtte kimosni belőle valami sprével a dzsuvát) vigyázz vele hogy szét ne essen, mert ha kiszeded a tömítést akkor szét lehet őket csúsztatni, és elég mókás utána összerakni.
    Magát a villa szárat nem kell bekenni, csak ott ahol érintkezik a csapággyal.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz TripleB #19916 üzenetére

    Én meg írhatnám mindenkinek hogy a centírozni az centrírozni. De gyakorlati haszna itt a magyarázásban annyi mint a lánckerék meg a fogaskerék közti különbség. :R

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz coqito #19920 üzenetére

    Én csak egyenes kormányt vagyok hajlandó használni.
    Országútizásra koskormányt, de montiról van szó, szóval marad az egyenes.
    De ha te minden áron hajlítottat akarsz nem gátol meg benne senki.
    Gondolom menetes, 1 colos villád van, abból amit a stucniról írtál.
    Azoknak a többsége nem szétszedhető bilincses, de át lehet rajta fűzni 25,4 es hajlított kormányt is, de csak olyat ami nem durván van meghajlítva.
    De át lehet alakítani a menetes villát, olyanra hogy ahead rendszerű stucni rámenjen [link]
    Erre tehetsz ahead os 1 1/8 colos stucnit, aminek szétszedhetős a bilincse, és bele tudsz tenni akármilyen kormányt, még 31.8 ast is, ha olyan stucnit veszel.

    tzimash, csipkéskerék xD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #19930 üzenetére

    Tőlünk nem messze is van egy ilyen az erdőben. Flóra-hegy. Beírod maps-ba pont oda mutat ahol van. :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #19965 üzenetére

    Én nem is mondtam hogy a tf2 sokat bír, és ha végig olvastad volna a testbike os írásomat, akkor nem csak ez derült volna ki, hanem hogy ajánlok ott más anyagokat is.
    Valamint én abban nem vagyok olyan biztos, hogy attól hogy nem szárad ki és nem lesz hallhatóan kenéshiány, attól még az olaj jól ken, szóval a kritikus helyeken a kenés lehet ugyan úgy megszűnőben van mint egy kiszáradt tf2 -ős vagy más hasonló elven működő anyaggal, csak itt a csirizes olajbevonat miatt nem tűnik úgy.
    TF2 vel egyébként 100km -t se mennék el, olyan anyag meg végképp nincs amivel 600-800 at el lehet menni, legjobbakkal is max 200, de már az is rohadt sok.
    Meg pl a weldtitle -ból a grafitos sokkal tovább bírja, de kipróbálható más grafitos lötty is, nagy az esély rá hogy ugyan olyan jó lesz, ismerősöm vett valami üvegeset, ami nem spray, és az jött be neki eddig a legjobban, csak az a baj hogy fekete/szürke a színe, és olyan mintha dzsuvás lenne tőle a lánc, meg ugye amit összepermetez.
    Én egyébként zsírspray -t használok kis mennyiségben, Berner gyártja, nagyteljesítményű kenőanyag néven fut, autós boltba meg lehet venni, van belőle még környezet kímélő verzió is, és fél liter 2 ezer ft.
    De ezeket is leírtam..

    DemonDani Ezt a limordot nem ismertem, de nem hiszem hogy rossz lenne, mondjuk maga a litiumos alap, ha ugyan az mint az lzs 2 ep, akkor vízállóságban biztos van nála jobb, de egyébként ha nem kap vizet az lzs 2, akkor nagyon jól működik, plusz ebbe ott a molibdén, szóval alapvetően nem rossz választás, és olcsó!

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz coqito #19963 üzenetére

    Szívesen.
    Szélesen kell fogni? Arra van egy költség hatékony módszer, fűrész!
    Levágsz belőle oldalanként 1-1 centit és máris változást fogsz érzékelni. Viszont azt tartsd figyelemben, hogy minél keskenyebb a kormány, annál érzékenyebben fogsz fordulni ezáltal nehezebbé válik a kormányzás, terepen biztos kifáradsz tőle. Pl nyomvájús úton nehéz vele menni, na meg a lefelékben.
    Meg amit még tudok tanácsolni, rakj fel rá kormány szarvat. Mai országúti kormányok azért kényelmesebbek hosszú távon, mert rengeteg fogási lehetőség van rajtuk, és mindegyik fogásban kicsit más lesz a test tartásod is, így a fogásokat váltogatva nem fogsz úgy elfáradni.
    Kormány szarvval az egyenes kormánynak lehet adni egy plusz fogáspontot. Én ezért nagyon szeretem. Hosszú egyenesekben egy kis megváltás átfogni rá.

    DonThomasino Nem kell hozzá külön dugó, mert az a szarv tudtommal a kormányra fekszik rá teljes mértékben, így a sima kormányvég dugó jó kell hogy legyen, amit lehet külön venni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #20026 üzenetére

    Ha azt elhagytad az elég ciki, (ezért érdemes olyat venni aminek be van zárva a vége a saját anyagából, mert bukásoknál amelyiknek nincs, tuti behorpad, a dugó meg kiesik) olyan szerintem nem lehet kapni :( , de kormányvég dugóból van ezer fajta, lehet valamelyik passzol bele.
    Pár forintért ma már semmit nem lehet kapni sajnos, attól függ milyet veszel, ebből is van még diós is, de egy olcsóbbat ki tudsz apróból fizetni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz TripleB #20037 üzenetére

    Többet árt mint használ? Miért?

    Más: Jó videó: [link] Művészeti faktor benne van. :D
    (Aki látta már máshol, igen a nyuuzon találtam :D )

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Nem tudom... én anno a csapatunkban azt tanultam hogy előtte is utána is nyújtás.
    És nekem csak jó tapasztalatom van azzal ha nyújtok. Mert eléggé szétcsesztem egy két szalagomat, meg folyamat túl terhelések stb, és nyújtás nélkül legtöbbször fáj ez az, most nem részletezem hosszú lenne.
    Sőt a térdemet kb egy guggolás előtt sem árt lenyújtani, ha nem akarom hogy a térdkalácsom beakadjon, és olyan érzésem lenne mintha ráb*sznának kalapáccsal.
    Valamint szerintem bejáratja az izmokat, utána rugalmasabban mozog.
    Körkörös technika is jobban megy egy nyújtás után.
    Meg mikor még nem erősödött meg a hátam meg a hasam, akkor egy gerinc nyújtással meg tudtam előzni a ferde gerincem miatti lezsibbadást 40km után.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bandi18 #20057 üzenetére

    +1 pont hogy cseréld le csavarosra a bilincset
    Meg nem ártana ellenőrizni hogy jó méretű-e a nyeregcső, keresztmetszetre.
    Ha nem, akkor olyat venni bele ami jó, vagy ki bájlagolni mondjuk sörös dobozból vágott fém szalaggal, ha az elég, ha nem akkor esztergáltatni kell bele közdarabot.
    Meg megpróbálhatod féktisztítóval vagy brigéciollal, higítóval akármivel szárazra törölni a csövet meg a vázat belül, de kipróbálhatod az ellentettjét is, hogy bezsírozod, mert akkor jobban rá tud szorulni a váz ahol a bilincs össze szorítja.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz coqito #20065 üzenetére

    Ez egy alsó kategóriás holmi, ennek a görgői nem csapágyazottak.
    Amikor berakod a csavart és meghúzod, akkor a két oldalsó porvédő lemez neki feszül a csőnek a porvédő meg a váltókanálnak. És a tengelyre merőleges terhelést a "cső" veszi fel, párhuzamost pedig a porvédő lemez. Lehet ez a görgő sima műanyag de a jobbak valami kompozit anyagból szoktak lenni, ezeknél ha megnézed ahol kopik, ott érzékelhető hogy üvegszálra hasonlít az anyag.
    Egy kategóriával feljebb, van egy fém persely a görgőben.
    Ez után szokott következni, hogy a porvédő lemez kap tömítést. Majd az acél perselyt felváltja kerámia, zsírzó rovátkákkal, plusz a "cső" is kerámiából készül.
    Utána már csak a tömített mély hornyú golyós csapágyas (ipari csapágyas) verzió következik.

    hoffman_ Nekem 2007 ből van két merida vázam, akkor szerettem őket, nagyjából egyensúlyban voltak az alkatrészek egymással, és viszonylag jó áron adták, főleg akcióban jókat lehetett kifogni. Viszont kb 2 éve iszonyat elszálltak az árakkal, és kezdtek megjelenni logikátlanul felszerelt bringák. Valamint már régebben is volt egy két nagyon elcseszett vázuk, amiknek egyszerűen nem volt helye a piacon, főleg nálunk... túra geometriás karbon országúti váztól, a rugózós (flx) verseny vázig..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Cathfaern #20091 üzenetére

    Első váltóhoz nem ér hozzá a lánc?
    Tányér nem kopott? Akkor ki szokott mászni nagy nyomatékra a lánc a tetejére, és ennek elég hülye hangja van, meg a láncot is rángathatja lent, a terheletlen részen.
    Hajtókar illesztés lazulás is rotyoghat, pattoghat nagy nyomatékra, a középcsapágy is, középcsapágy kilazulás is, pedálcsapágy is, pedál menet. Racsni, kazetta test.
    Ezekre a hangokra néha elég nehéz rájönni, és így szóban meg néha lehetetlen.
    Egyébként próbáld előidézni kézzel is azt a nyomatékot. Hajolj át a biciklin oldalról, tekerd 3 órához a hajtókar, és tenyérrel tehénkedj rá és nyomkodd, de közben ne hagyd hogy elguruljon, csípőből tarts ellen a nyeregnek, meg húzhatod a hátsó féket is hozzá. Így a fejed is közelebb lesz, és ilyenkor ha megszólal, akkor már rá lehet jönni mit kell szétszedni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tüzi #20206 üzenetére

    Írjál nekik egy levelet, lehet van még nekik, rendezvényeken ilyen régieket szoktak osztogatni zsák számra.
    rétisün úriiisten az a bandázs :o

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #20265 üzenetére

    wd 40 az olaj meg petróleum, meg valami egyéb kontakt javító, meg korrózózió-gátló adalékanyagok lehetnek benne. Csapágy kenésére alkalmatlan, oda zsír kell.

    PeachMan
    Nem ismerem ezt a felnit, de amiket találtam róla, keresztmetszeti rajz, meg egy két kép, azok alapján nem lehet rossz. Van benne elvileg két darab kamra is a fékfelület mellett, szegecselt is. Szerintem ennek bírnia kell.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Buster17 #20290 üzenetére

    Legyen a harmadik! Akármit is akar ábrázolni... :DDD

    Doki-HUN1978
    Az lehet, de 70 ért nem kapni semmit, ha még nem hullott darabjaira akkor ennyi pénzért nem kap jobbat. Meg lehet belőle alkudni még, oda van írva.
    Pedál szereléssel egyébként hogy állsz? Kaptál golyókat?

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Buster17 #20299 üzenetére

    Úgy gondoltad hogy egymásra fújod őket? És úgy lesz meg a színátmenet?
    Mert azt mondjuk fekete - fehérrel szerintem elég lehetetlen megoldani, mondjuk a festéshez nem nagyon értek, ha meg tudod csinálni szépen akkor arra kíváncsi leszek.
    Nekem az egyik vázam gyárilag van így fújva, de ott a két szín a sötétkék meg a fekete, szóval azt annyira nem nagy kaland átmenetesre, de a fekete fehérrel ezt nem tudom nagyon elképzelni. Főleg hogy a fekete meg a fehér keverve elvileg szürkét ad ki.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Csabee. #20354 üzenetére

    Ha semmi nincs kéznél, akkor ráhúzom a zoknit a gatya szárára. Tudom nem a legszebb látvány, de este úgyse nézik, na meg a funkcionalitás a lényeg. :D
    Valamivel kulturáltabb de szintén "házias" megoldás, befőttes gumival összefogatom. De vannak akik a ruha csipeszt részesítik előnyben. :D
    Aztán szült erre megoldást a kapitalizmus is: [link] :D
    Aztán volt nekem olyan is csak valahova jól elraktam, omv kutaknál lehetett kapni anno, hogy egy fényvisszaverő szalag, amit U alakba megroppantva egyenessé lehetett varázsolni, mert amúgy meg összepöndörödött, és akkor megállt a gatyán, és még látták is tőle a lábad a sötétbe, csak mondjuk eléggé csúszkált.

    Egyébként meg A ból B be biciklizésen kívül csak biciklis gatyába közlekedek.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz raczger #20439 üzenetére

    Lehet jobban jár hogy nem is mozog, így nem nyeli el legalább a hajtási energiát ha kiáll. :DD

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DemonDani #20444 üzenetére

    Ha tudsz is rajta zsírral segíteni, nem lesz sokáig jó.
    Egy-egy ipari csapágy van benne, ha már nem üzemszerűen működik, akkor kuka.

    cellpeti
    Hogy érted hogy külön vázat, meg mit venni? Így nehéz válaszolni hogy fel nem tudja az ember fogni miről van szó.

    Vasinger!
    Létezett sajnos ilyen geometria, sőt, ha jól emlékszem még a gary fisher találta ki.
    Elméletileg azért hogy ha fa törzseken mész át, akkor ne akadj fent rajta, de fel nem fogom ebbe a logikáját, mert a hajtómű tányér így is úgyis fent akad... mi hülyeség mi nem Laár András meg tudná magyarázni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Cathfaern #20449 üzenetére

    Rengetegen járnak ilyen elöregedett külsőkkel. Persze a boltnál nem sokkal messzebb.
    Jobban meg kéne feszegetni valamint belülről megnézni, hogy lehessen látni mennyire van szét szakadva, mert általában a szövet beljebb nem szokott még sérülni egy ilyen kiszáradástól, csak a külső gumi réteg reped szét. Raktárba elrakott gumik 5 év alatt képesek így kinézni.
    Minden esetre első keréknek ne nagyon rakj fel ilyen gumit, mert ha elől durr defekttel szétmegy, azt nehéz megfogni, és áteshet az életveszélyes kategóriába, de ha spórolsz akkor hátul még elfér.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz SOAD19 #20453 üzenetére

    Hajtókar meg a tengely illesztése is recseghet ha nem helyesen van összerakva, vagy túl lett terhelve. Valamint nem csak a középcsapágy okozhat ilyen hangot, hanem ha meglazult, és mocorog a menetben.
    Néha a pedál, vagy a pedál menet is adhat ilyet.
    Lánctányérok csavarjait nem árt ellenőrizni, ritkán előfordul hogy fellazulnak.
    Hátsó agy racsni mechanikájából is jöhet ilyen tipikus középcsapágy hang, amit az alu vagy karbon váz könnyen felerősít és elvezet, és kb el lehetetleníti a zajforrás megtalálását.
    Szóval igen. :)
    Egyébként elsőre mikor átfutottam a kérdést, sikerült félre értelmezni, azt hittem azt kérdezed hogy okozhat-e bajt a kopott integrált középcsapágy. Alumínium tengelyes LX hajtóművet nem ajánlatos úgy használni, mert ahogy csúszkál a csapággyal összekötő műanyagban a tengely, a bejutott kosz ki szokta koptatni.

    Meg igazából az sem mindegy hogy integráltról van szó, vagy monoblokk ról, mert a jobb monoblokkokban nem csak egy-egy golyos mélyhornyú csapágy van, hanem egy sikló, vagy henger csapágy is, középütt, és az veszi fel a nagy terhelést, ezek még kattogva is elmehetnek elég sokat. Míg az integráltban ha az egyik oldali ipari széthullik, akkor vége van.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ---Lasali--- #20454 üzenetére

    Na nehogy belém kössetek, hogy gyenge a szaknyelv.
    Tűgörgős csapágy szokott lenni a két mélyhornyú golyós közt a monoblokkban. :D

    rétisün
    Haveromnak tavaly a régi dura ace hajtóművén már kis híján le estek a tányérok. Mondjuk ehhez kellett úgy 45 ezer km, igazából fel nem fogom hogy nem koptak el a 9 es tányérok ennyi kilométer alatt, de kénytelen vagyok elhinni neki :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #20458 üzenetére

    Ezt tudom, nekem is lassan 17 ezer van az ultegra sl hajtóművemben, és még jól tartja magát. Csak azt is tudom, hogy akiről szó van, nem figyelte annyira a lánc nyúlást. Egy szezonra egy edző meg egy verseny láncot tartott aztán kész. És itt alumínium lánctányérokról van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DemonDani #20672 üzenetére

    Megtiszteltetés :D
    Egyébként ja, de mondjuk jó ára van, német boltba ennyi: 4100ft
    De azt azért vedd figyelembe, hogy olasz meneteles van az ebay hirdetésben.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Xantomas #20767 üzenetére

    Mi a műhelybe 2 hete elbántunk valami hasonló darabbal is ;]
    Valami 6 lapfejű szerszám acél alkatrész pont akkora volt hogy szépen bele lehetett verni és satuba gyönyörűen le lett hajtva a racsni :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Manitou #20996 üzenetére

    Hát én ettől kicsit idegbeteg lettem volna...

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bati0501 #20999 üzenetére

    Olyan 58 tól 60 ig, klasszikus geometriában. Ha slopingosat nézel, akkor a fejcső-közép a tetejétől nézve, vízszintesen összekötve a nyeregcső-középpel legyen kb ilyen hosszú.
    Másik kérdésre meg itt van kimerítőbb válasz: [link]

Aktív témák