- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- DIGI Mobil
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
- Kipróbáltuk, remek lett a One UI 6.0
- Honor Magic V2 - origami
- Mobil flották
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #38906 üzenetére
Bele lehet tenni hollowtech 2 est is, ez nem kérdés.
Az első kérdés már bonyolultabb, erre nem is lehet válaszolni egyértelműen szerintem, ugyanis a Shimano 105 az egy jelenleg is kapható szett, a fejlesztése nem állt meg.
Az 600 as meg ha úgy vesszük az Ultegra, de én szeretek róluk kölön beszélni, szóval legyen a 600 az az a 600 mikor még nem volt rajta az ultegra felirat.. tricolor meg ezek a szettek, 6400 as csoport névvel. 6401-es a tricolor az 92 től volt 97 ig. Szóval innentől kezdve 20 éves cuccokról beszélünk, miket újonnan, vagy jó állapotba évente ha 1 szer raknak fel apróra, akkor se valami hű de jó áron, mert ezeket övezi egy kis legenda, így a gyűjtőknek rajongóknak árazzák be.
RX100 meg már mindegyik szét hullott, vagy nem akar megszabadulni tőle a gazdája. Ez meg 1990 től 1999 ig gyártott cucc volt azt hiszem, talán tiagra szint?
Ezeket a cuccokat folyamat leváltják, 4 évvel ezelőtti shimano cuccokat is csak kéz alól lehet beszerezni általában.
Szóval most igazából konkrétabban, mi a kérdés? Melyik szettet kéne össze hasonlítani, mert ha úgy vesszük most felsoroltad ezzel a hárommal, az "egész" 20 éves shimano repertoárt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #38912 üzenetére
Értem. A hollowtech 2 vel kevertél meg teljesen, hogy az hogy jött évtizede kimúlt szettekhez. Sora -t ne vegyél, az érezhetően nagyobb ugrás lefele jelenleg a tiagrától is, valamint ott egy kis pöcökkel kell engedi a bowdent, nem a fékkar mögött van egy kis kar mint a többinél.
Többiből meg lényegében mindegy, csak minél jobb állapotú legyen, persze azért egy prioritási sorrendnek felveheted a kategóriák sorrendjét. Új vagy újszerű Tricolor 600 as volt pár hónapja bikemgon, 60 valamennyiért, hamar el is vitték.Szerk:
30 ért jó vétel lenne az a sora szett, de még 40 ért se rossz ha nincs elkopva. De fék hozzá? Az nem ártana.. Meg én sora fékváltókart nem szeretnék használni.. tiagra nem ártana hozzá legalább.. De akkor már jobban jársz egy 60 ért megvett tricolorral, csak ahhoz kell szerencse, hogy találj még valakinél..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #39002 üzenetére
Ez tényleg jó rész, meg ezt vártam már, hogy valami épkézláb, vagy legalább feltűnő biciklit tegyenek ki, ne azt a régi női trekkinget, mert azzal nem hiszem hogy komoly tolvaj foglalkozna. Amikor engem raboltak ki, akkor is csak a drágább egyben levő bringámat figyelték ki, mellette 1 méterre levő építés alatt álló montihoz hozzá se nyúltak.. valamint ha valami gagyi bringa lett volna, szerintem be se mennek. Az ilyen 40 ezer alatti cuccokra szerintem csak a teljesen lepukkant emberek pattannak rá, akiknek az is mindegy ha elkapják őket.
De azt a merida trekkinget ha tényleg elvitték úgy hogy nem lett meg, azért kár, én elég ideges lettem volna
de ez benne van.. szerintem akármilyen gps -t teszel rá, semmiképpen sem garantált hogy 100% osan meglesz.Ezzel a spybike al az a bajom, hogy szerintem nagyon túl van árazva, bár biztos hogy az tolvajkergetők is rátesz. Meg igazából ami bringán szerszámmal elsődlegesen a legegyszerűbben bontható, az az ahead rendszer. Szóval most hogy kell hozzá egy ilyen kulcs, hát nem tudom.. szerintem azért esélyes hogy kiszedik. Egy kukához vagy egy bokorhoz rendőrt hívni meg annyira nem jó móka.
Meg remélem teljesen víz álló, mert nem akarok ötleteket adni, de alulról meg lehet tölteni vízzel a villa nyakát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #39004 üzenetére
Egyébként nekem mindig az áram ellátása okozna aggodalmat. Épp ezért mikor én elgondoltam, hogy hogy lehetne egy bringába gps -t rakni, akkor nekem első ötletem az agydinamó volt, ha mennek vele az folyamat töltené a rendszert. És kevésbé észrevehető, kiszedhető dolog, már ha nem feltűnően rá van pingálva hogy gps protected vagy ilyesmi. Mert akkor viszi kerék nélkül.. Mondjuk ez is korlátozná a felhasználók körét, mert nem mindenki szeretne agynimanót, ahogy énse, de az ahead rendszer is ilyesmi. Erről jut eszembe, a tolvajkergetős reklám videó.. azért nem a hozzá értésükről lesznek híresek.. azt mondja, hogy ha nincs 1 1/8 as villád, akkor sajnos ki kell cserélni.. jah.. a vázat is.. azt nem tette hozzá, webshop ba is valami kormány villát akar kicseréltetni.. ilyen megnevezést se hallottam még a villa nyakra.
Ami meg megint kis hazánkkal kapcsolatban elkeserítő.. hogy a spybike ot gyártó angol csávó azt mondta a videóban, hogy ott már van 1 éve is, hogy a rendőrök használják, na most lehet nagyzolt, de szerintem ha itthon ugyan ezt eljátszanád, (tegyük fel itthon gyártanák a spybike ot évek óta) akkor szerintem röhögve mondaná a gyártó hogy, dehogyis..
Szóval itthon, a bicikli lopásokkal kapcsolatban is a szar hozzá állással van a probléma.. nem jól lett felnevelve a társadalmunk.. Pl kirakod a bringát lezáratlanul pár percre, hogy beszaladj valahova, eltolják, megkérdezték az embert miért tolta el, válasz: hát hogy ne más tolja el! Mintha bazz kötelezőnek éreznék az emberek hogy lopjanak.. ha nem egy bűnbanda viszi el, akkor a szomszéd, mert csak úgy "ott vót alapon".. haverom ausztriába az udvaron tartja a bringáját a kocsi felhajtón, úgy hogy kerítésük sincs, és gondolom nem kell mondani hogy a bringa sincs lezárva semmihez.. nem viszik el..
De a rendőrséget is hasonlóan ide vehetjük.. angliába képesek ilyen trükköket bevetni, ez az igazi nyomozás, társadalomba beépülés, itthon meg kb röhögnének rajta, meg fellengzős dumákat nyomatják a nagyon igazságos törvényeikről, amiket annyira be kell tartani.. csak az a baj hogy ennek a hozzá állásnak az eredményét nem látják, hogy a témában nem haladnak semmit, a bicikli lopások száma meg iszonyat méreteket ölt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39006 üzenetére
Meg szokták adni hogy mekkora kell hozzá.
Szerelési útmutató FC-M411
FC-M410 / FC-M410-8
FC-M361 / FC-M361-8
FC-M311 / FC-M311-8
126 ost ír hozzá, de ha nem lesz jó, nem veszem meg tőled. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39018 üzenetére
Nem akarok okoskodni a témában, mert ezek mindig frissülnek, van aki ezt mond van aki azt, de szerintem olvass utána neten, van egy rakat írás, aztán ha jó cikket fogsz ki lehet egyből okosabb lehetsz mint mi: [link]
Alapjába véve fontos hogy ebben a tartományban edz, mert pl magass pulzusnál az izmok energia raktárjait, glikogén, stb -t égeted el, nem hagyod a szervezetnek hogy neki álljon a zsír párnákat lebontani.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39037 üzenetére
Jó ez, de én egy hosszabb (175mm) -es hajtókart vennék, már ha nem vagy nagyon alacsony.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39044 üzenetére
Ha nem borzalmasan alacsony a középrésze a bringádnak, akkor nem fogsz fent akadni a 175 össel, de egyébként jól kimagyaráztad magad. De a 187 centihez nekem sehogy se áll össze a 170 es kar.
Lehetsz konzervatív, és maradhatsz a 170 esnél, de én kicsit jobban tanácsolnám az egyszer élünk módszert, hátha rájössz hogy a 175 ös okozta nyomaték többlettel mennyivel is jobban tudsz menni.
Én 181 centi körül vagyok, 44 es a lábam, én MTB-on 175 össel megyek, országútin meg 172.5-el.
MTB -n egyszer volt egy alivio 170 es karom, azzal nem tudtam menni egyszerűen, emelkedőkön megállt a lábam mintha valaki megfogott volna.. nem gyorsult, borzasztó volt..
175 össel nem tudok olyan szép technikát pörgetni mint a 172.5 el, meg kicsit fárasztóbb is a tekerés, de nem cserélném le kisebbre az MTB -n, meg anno a trekkingről se vettem volna le, mert viszont nyomatékosabb, jobban meg lehet vele indulni. Na mindegy gondoltam röviden megosztom a saját tapasztalatomat ilyen téren. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39052 üzenetére
Az mindegy hogy ES 21 vagy 51, 5 ös számmal kezdődőek szoktak a deore kategóriát jelenteni, szóval a techdoc-ba csak azért írja a 2 -ast mert kategóriájában az közelít az aliviohoz.
Mondjuk erre a kombóra 17-18 ért azt mondtam volna a shimano áremelés előtt, hogy nagyon rossz ár, mert akkor lehetett venni deore integráltat ennyiért. De ~17 ért én még tudok egy helyet ahol lehet kapni, privátba elárulom. Mondjuk nem nagy titok de nem akarom a német piacot gazdagítani. ES51 nem tudom megér-e plusz pénzt, ezeket a beázás előbb kikészíti általában, minthogy elkopjon, viszont mind a kettő ugyan úgy be tud ázni. Szóval ha nem mész sárba, nem mész esőbe, nem mosogatod a biciklit állandóan, akkor el tudom képzelni hogy az 51 es tovább elmegy, de másik esetben annyira nem.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39085 üzenetére
Az a gáz hogy ennek a pumpának ennyire felment az ára.
Ez régen 4700 ft volt.
Nekem ilyen van otthon, én nagyon szeretem, igaz a nyomó rúdja műanyag, és én eltörtem már egyszer, de megragasztottam egy fél éve, azóta még tart. Ezzel baromi könnyű fújni, én 62 kilómmal egyszer nem figyeltem és felnyomtam 11 barra a gumimat. És jó a feje is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Jah hogy érezze a szúrást ( a csontba) mikor legközelebb menne levágni egy biciklit.. Ilyen középkori módszerek.. ezek a célra vezetők.
De mennyire kis idegesítő pöcs az a pincér már elnézést. Még hazudni se tud..
A vonatos sztoriban a roma gyerek legalább olyan jól hazudott, totál nevetséges volt a sztori de már el lehetett neki hinni..
A drogosok, akik meg a tolvajkergetőknek akartak biciklit eladni.. hát azok meg totál KO szinten voltak szerintem.. azon röhögtem hogy mit keres a gyereknél egy lufi???? Az ilyenekkel meg amúgy az a gáz, hogy ha be is csukják őket, majd kiengedik, ugyan úgy folytatni fogják.. mert minden máshoz lusták, hülyék..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39200 üzenetére
Ezeknél a videóknál mindig azt utálom hogy fel vannak gyorsítva. Soha nem tudod meg hol mikor milyen tempó a valóságos..
Toomy
Én annyira szinte sosem húzódok le, mert úgy még jobban rámjönnek, ha meg lemegyek az útról vagy nekimegyek a padkának, akkor meg akkorát esek mint az ólajtó, rosszabb esetbe ki a kocsi elé.. Max akkor megyek annyira lehúzódva, ha lassú a forgalom, és elférnek mellettem sávon belül. Ha gyors és amúgy is ki kell menniük a sávból, akkor fölösleges.
Válaszoltam a privátra.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem tudod lecserélni a 39 est 34 esre Totál más a lyukkör, a 34 eshez 110 es kell a 39 eshez meg 130 as, nagyobb a luk kör a 39 esnél mint maga a 34 es tányér. Valamint az át dobók se tudnak ilyen magas lánc közlekedést.
Egyébként mennyiért adják azt amit mutattál?
Hátra egyébként ha egy 27 es tetejű fogsort raksz fel, azzal egész barátságos lesz a 39 es tányér.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #39226 üzenetére
Milyen hajtómű az hogy 150mm? Gyerek bicikliken vannak ilyen méretek..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #39277 üzenetére
Ezt a hirdetést én is láttam a napokba de gyorsan bezártam. Ez egy túra váz, bazi nagy a homlok csöve hogy magasan legyen a kormány, ne kelljen a villát baromira felül alátétezni. Tehát ez inkább kényelmi szempontból jó bicikli. A kormányszár az meg félelmetes rajta. Dirt bringákon vannak ilyen ronda kocka aluminium tömbök, azt én nagyon gyorsan leszedném róla. Tulajnak ennyire hosszú volt a váz, vagy szeret "egyenes" függőleges háttal ülni mint egy lovag?
Egyébként ha jónak néz ki, megéri megvenni, főleg hogy azt írja alkuképes, mondjuk 70 ért elhozod, annyiért bőven jó ár, mert ennyiért nem kapsz semmit országútiba. Meg ez nem is egy régi modell, pár éve árultak ilyeneket akcióba tiagrával is, 150 körül már lehetett szerezni, gondolom ő is akkor vette, mert jó vételek voltak.
Még sportosra is át lehet alakítani, ha akarod, csak akkor az kell hogy picit kicsinek kell lennie neked a váznak, és akkor betenni egy hosszú kormány szárat, 120 asat, kivenni alóla azt a kis alátétet is, plusz nyerget akkor fel kell húznod eléggé, és akkor sportosan a nyereg magasság alá kerülne a kormány.[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem tudom mennyit szánsz rá, de normális edzéshez jó szoba bringa nem nagyon van, spinning gépek közt kéne körül nézned, csak azokért újonnan képesek elkérni ilyen 400 ezreket.
Ezért szerintem jobban jársz ha veszel egy terheléses görgőt, és belerakod a bringád, vagy veszel hozzá valami lelakott országútit, csak a geometriája, meg a hajtása legyen jó, meg a hátsó kerék.., és azzal hajtod. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lecsokolbi #39289 üzenetére
Ez szerintem egy GS ami nem is a rövid, nem is a hosszú, hanem a közép.
Így néz ki az SGS, ami a hosszú: [link]
Már én is belekeveredtem az előbb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dirtyz #39271 üzenetére
Rakjál fel 2 tányéroshoz való 10 es monti váltót. Az talán jó lesz hozzá.. jobban nem tudok kitalálni..
Ezekkel a kis tányérokkal előidézted azt amit nem kellett volna, mert erre normális megoldás nincs..
Az országúti váltókkal nem csak az a baj hogy hosszú az átdobó és beleakad a vázadba, hanem hogy az ívelése is tök más, totál el áll az ilyen kicsi tányértól.. Montis az már közelebb lesz hozzá, mert az 44 eshez való. Csak nem mondom 100% ra hogy az országúti fékváltókar jól fogja húzni a monti váltót.. de egy próbát megér mert akár tökéletes is lehet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dirtyz #39310 üzenetére
2 tányérhoz miért akarsz 3 ast?
Szerintem nem fogod tudni bekorlátozni annyira amennyire kéne. Szóval alul lehet be fogja dobni a láncot, ha nem marad feszes a bowden kistányéron.
De ki kéne próbálni, még sose raktam fel országúti fékváltókarhoz monti első váltót, de a te bringádnál biztos kipróbálnám.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz TESCO-Zsömle #39343 üzenetére
Az a kockás zászló a számlapon..
Egy milió ft körüli karbon gépen jól mutatna egy ilyen, Polar CS600 helyén. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #39351 üzenetére
Nálunk van egy horror sztori, amikor egy járókelő a 40 el haladó országútis elé kilépett, mert nem hallotta hogy jön.. és nem nézett körül eléggé, majd a járókelő az ütközés hatására olyan szerencsétlenül esett el, hogy ott helyben meghalt. Szóval 2 méter se kell, elég ha valaki fellök. Sajnos nem tudom ki volt a bringás, a régi egyesületben bringázott, eléggé megviselte lelkileg, hogy a halálba gázolt valakit.
De amúgy ennek az ugrásnak nullánál kevesebb köze van a topichoz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mostani tolvajkergetők (7.) mekkora hepiendel ért már véget. Minden simán ment, mindenki jó volt, a tettesek le lettek csukva, filmekbe nincs ilyen.
Ez meg jó vételnek tűnik ha magas ember trekkinget keres: Stevens trekking xt-vel.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #39358 üzenetére
Hát hogyne lenne nagy különbség egy 1600 meg egy 16 ezer ft os V fék közt.
Olyat vegyél ami nem műanyag házas spirál rugós, hanem ami a lineáris rugós (hosszú drót szerű rugó).
Ezekből a legolcsóbb a saccon szokott lenni.Kakumix
Szerintem csak azért csukták le őket mert már volt ellenük bőven mit felhozni.salieri.
Engem a tojás tartó érdekel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MP4-23 #39376 üzenetére
6 csavarosba meg beleszakítod a csavar fejét, meg elreped az agy a menetnél, meg fel lazul stb..
6 csavaros egyszerűbb, könnyebb, meg nem kell hozzá szegecselt konzolos féktárcsa, ennyivel jobb, vagy inkább egyszerűbb. De a center lock be meg az az egyszerű hogy egy sima kazetta záró anya kulccsal fel le lehet szedni, és csak egy nagy menet tartja nem 6 kicsit.
Azok a bordák nem darálódnak le abba biztos lehetsz. Maximum a tárcsa szegecselése mozdulhat meg, és akkor kattan egyet mikor fékezel, de ez sem gyakori.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #39383 üzenetére
Szerintem teljesen jó ez így, csak az első kereket ki ne vegyék meg a nyeregcsövet.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #39389 üzenetére
Ha logikusan átgondolva nézed.. A lakatot nem lehet kivenni a vázból, ahhoz el kéne vágni a támvillát és láncvillát egymástól. Ha az egyiket elvágod akkor még a másik ott tartja a vázat, ekkor a kereket is még csak úgy lehet kivenni belőle hogy a küllőket is kivágod amennyit át van fűzve. De ezt nem fogja senki megcsinálni.
Olyan váznál, aminél bontható a láncvilla támvilla kapcsolat, annál lenne kicsit fail ez a lezárás, de olyan bringából meg édes kevés van, a szíj hajtású bringák ilyenek, de azoknál is van hogy csak a jobb oldal bontható.rii Az ember mindig gyerek marad legbelül, így engem is felcsigáz még egy picit egy ilyen mutató nézésének gondolata, meg hogy kiakasszam az órát, de nem tudok elképzelni magamnak olyan biciklit, amire egy ilyen passzolna.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz vgergo #39397 üzenetére
Gondolom ferde csúszópapucsos a váz, ilyen vázakba nem ajánlom senkinek a gyorszáras megoldást, mert ha erősebben megtolod neki pl egy hegyi hajránál, akkor akármennyire is jól rögzít, megcsúszhat a saruban a tengely.. szóval sz@rt se ér az egész megoldás.
Azt nézted hogy nem-e lóg túl a papucs vastagságán a tengely? Ezt azért tippelem mert ha erősen meghúzol egy JÓ gyorszárat, akkor azt kétlem hogy akár egy polír fém felületen meg tudnád mozdítani...
Vannak egyébként olyan gyorszárak amik elég csekély szorító erőt tudnak felmutatni, pl az ilyesmik: [link]
De pl egy ilyennel: [link] meg úgy össze lehet tépni egy agyat hogy olyan kockásan fog forogni, széthullik 1000km alatt.
Szerintem akkor is meg kéne tartania ha nincsenek ott azok a bordák, igazából kívülről az nem is tart semmit, ugyanis a gyorszár a tengelyben lötyög, az csak neki szorítja a papucsokat/sarukat a tengelyen levő kontra anyának.
Meg eleve a gyorszár nem arról szól hogy izomból meg kell tépni, az agyat is hozzá kell ilyenkor állítani, mert szorulni fog a csapágy!![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #39402 üzenetére
Azért írtam hogy olyat nem fog senki se csinálni, és ezért megfelelő a lezárási mód. Amúgy azt a lakatot szerintem lehetetlen elvágni normál erővágóval.
Amúgy hülye meg kivétel mindig létezik.
Ismerősöm műhelyébe bement egy csávó, hogy két kérdése van, váz hegesztést vállalnak-e, valamint láncot lehet-e kapni. Végül kiderült hogy az ember el akarta flexelni a vázat, hogy a láncot kicserélje, majd meghegesztetni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz vgergo #39407 üzenetére
Igen, meg kell rendesen, mert különben esélytelen hogy ne csússzon el benne, de ehhez kell állítani a csapágy hézagot hogy ne szoruljon a nagy össze nyomástól az agy.
Próbáld meg vissza reszelni a bordákat akkor, de szerintem a biztos megoldás az lenne ha kicserélnéd egy tömör tengelyesre a hátsó kereket, és anyával rögzítenéd, az tuti nem csúszik meg.
Egy edző társam régebben járt hasonlóan, de neki nem volt baleset a biciklije, meg ott voltak ezek a recék, meg jó gyorszár stb, de elég erős volt a srác és mindig megmozdult picit a kerék a bringába, 2 hetente mindig észrevettem stéherbe menve mögötte hogy megint kicsit keresztbe van a kerék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39421 üzenetére
Van aki nem keni a láncot minden használat után, sőt hetente se, sőt ki se mossa ha már karcol benne a homok meg tele van olaj sárral, láncot se cserél időbe.. rákeni a műszerolajat, mert szerinte jó az is stb. Autóba se cserélne soha olajat csak ha felvillan az automata vissza jelző hogy 30 ezernél már kéne.
Vannak ilyen felfogású emberek is, szerintem kicsit te is ebbe a csoportba tartozol, semmi bajom nincs velük, csak ezt a hozzá állást ne erőltessek rá másra. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39425 üzenetére
Rövid a mono blokk tengelye. A lánc vonal milyen?
Ha 8 as van a hajtóműbe, akkor az általában annak a baja.. ennyit tud..
40 nm eleve sok volt elsőre kissé, 35 el elég lett volna. Következőre ha meg szétszeded és újra összerakod akkor meg picit egyre jobban rá fog menni, plusz tágulni a 4 szög a karban, szóval egyre gyengébb lesz a kötés, és egyre jobban rá kell húzni.
Ez a lánc bontó nem ér semmit, persze hogy letörik az onnan, mert nem is oda kéne neki feszülnie ha normálisan meg lenne csinálva. Olyat vegyél aminél hátulról egy menetes csövecskével meg lehet támasztani a csap körül a láncot.
Pl itt van ez az olcsó szar, ilyen van nekem is otthon 4 éve: [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39430 üzenetére
Hát dehogynem, akkor nem lesz annyira jó a láncvonal.. de mást nem tudsz csinálni hogy ne érjen bele a vázba.. Maximum utána lehet még szenvedni egyet a hátsó kerékkel, ha lehet az agyat alátétezni akkor ott bíbelődni, esetleg olyan fogaskereket feltenni amit lehet forgatni hogy erre vagy amarra álljon kijjebb, nem tudom milyen agyad van.. esetleg az agyat át alátétezni, aztán hozzá centrírozni ha lehet.. ilyen barkács meló..
Ez a hajtókar meg ránézésre olyan, hogy nem lehet tőle várni azt hogy tökélesen fusson, pár mm az ilyenekbe mindig van.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39437 üzenetére
Erre szoktuk régebben azt mondani, hogy akik tudnak hajtóművet gyártani, az a Shimano, meg a... ja.. hát a Shimano!
Hasaggymeg
De az ilyen megtámasztás nélküli lánc bontók azért is szarok, mert elgörbítheted vele a láncot, meg van amit össze se lehet vele rakni normálisan, főleg ha a csapon nincs rajta az a tüske ami segíti az össze rakást, szóval az ilyenek megvételéről én mindenkit lebeszélek.Packersbay
Csak egy gyenge felhörrenésem volt egy fáradt nyűgös pillanatomban.
Van akinek műalkotás, nekem is az picit. Tegnap is amit műveltem az épülőben levő bringámon, hát már magamat néztem hülyének, és még mennyi munka lesz vele..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39440 üzenetére
Azért mondtam hogy régebben, mert most már kezdenek a többiek is belejönni. De azért művelnek csúnyaságokat..
Meg hát.. egy volt edzőtársnak van egy sram xx hajtóműve, kicsit beleért az előző tulaj lába a karba, és az a kompozit karbon kar, bekopott egy 1 centis sávba olyan 2-3mm mélyen!! Félelmetesen néz ki..
Meg múltkor építettem be egy EASTON EC90 es hajtóművet, ez valami 170 ezer ft os hajtómű, használtan vette haverom, és úgy volt utólag megragasztva, mondom neki te ez félelmetes.., 10km alatt ilyen lett mint ezen a videón: [link]
Meg régen ott volt az a sok szemét amit a truvativ gyártott, a saját magát meglazító isis tengely rögzítés, nevetséges, meg olyan anyag minőségek, meg értelmetlen hajtókar formák, hogy normál használattól eltörtek stb..
Shimanoba azért akkorát nem lehet csalódni.
Eddig amiket horrort hallottam, láttam, shimano háza táján:
Van képen elől kinyílt 7800 as dura ace ről, 960 as xtr pedál menet után 3 centivel eltörve (iszonyú vékony anyagból van), 7900 as dura ace tengely törve, ugyan ilyen van campa record ból is egyébként, de ezek ki tudja mit kaptak..
Aztán ismerős dirt jumpra használt integrált deore ja, az U profilú karral meghajlott! De testbike on van akinek simán a testsúlya alatt is, hát az érdekes.. apám megkapja az enyémet, ő 110 kiló, majd meglátjuk..
Aztán hallottam törött saintról, valami durva dh-stól. Hasonlóan törött SLX ről.
De ezek durván túl terhelt alkatrészek, valamint baromi merevek, nem rugalmasak, hajtás hatékonyság van előtérbe helyezve, szóval kigyengül, túl terhelésre elreped, és rengeteget eladnak belőlük, pl fut 10 ezer darab egy dura ace ből mire felkerül egy törött kép..
Jah meg volt az alu tengelyes integrált LX, aminél az alu kikopott, ha kosz ment a csapágy meg a tengely közé, és kicsit kotyogott is a csapágy ráadásnak.. szerintem több alu tengelyes integrált shimano nem is készült..
Valamint a tipikus hiba, az integrált csapágy bal oldali beázása.. ilyenből van nekem is XT..
De egyébként meg van olyan ultegra sl hajtóművem, amibe van 18 ezer és alig használtként el lehetne adni.. ismerősnek ugyan ez van, saját bevallása szerint 80 ezer km el! Én max 60 ezret hiszek el. De a srác ott van a magyar top-ban, szóval nem simogatva van a hajtómű, és bírja..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39442 üzenetére
Én is gondolkodtam már ezen eleget, de én annyi szemetet látok mindenből.. ugyan ezt a kérdést fel lehetne tenni számítástechnikai alkatrészekre is, ami a másik hobbim, de akármi másra is..
Szerintem a legtöbb dolog akkor romlik el, mikor a márketingesek/közgazdászok beleszólnak a mérnökök, anyag beszállítók munkájába, és elkezdenek olcsósítani. (telefonomat (nokia n8) is ezért kellet alaplap cseréztetni, anno írtak róla egy cikket is, hogy mennyi memória hibásat vittek vissza Oroszországban, itt a forumba is számtalan hibás szerintem, amelyik lefagy meg nem indul újra.. az 95% hogy selejt..)
Easton-nak meg szerintem egyszerűen nincs tapasztalata ebbe a témában, azért a shimano, aki a gyártók gyártója a biciklik terén, még ők nyilatkozták pár éve, mikor már a campa rég gyártott karbon karokat, hogy ők félnek a karbontól, ilyen felhasználást illetően. Karbon egy érdekes anyag, karbon szál, kompozit test, esetleg egy alu mag amire rá rakod ezeket, plusz a gyanta ami össze ragasztja, stb, ezeken nagyon sok függ, plusz hogy milyen szövése van, meg hogyan rakod egymásra a rétegeket. Bizonyos dolgokra nagyon jó, másra meg nagyon rossz, vagy nagyon nehezen lehet vele megoldani. Ilyen fém-karbon kötés ami annál a karnál van, az ott nagyon problémás tud lenni... (van képem integrált campa chorus -ról, amiből kifordult a pedál menet valszeg hibásan voltak ragasztva a rétegek, hasonlít a fához kicsit szerintem.. tudod szál irányban erős, de amúgy meg nem tart semmit) én a tengelyre gyártottam volna egy alu konzolt, és arra ragasztottam volna fel a karbon kart.
Szóval ez már túl tesz azon hogy az ügyes okos tanult mérnök a képleteivel meg a könyvekbe leírt anyagismereteivel, programjaival számolgat.
Az meg hogy miért nem tesztelték ki, azt meg nem értem.. én ha gyártanék ilyet, tuti előtte oda adnám egy teszternek, valami súlyos, izmos sprinternek, hogy hajtson vele pár ezret má..De van aki ezt meg túlzásba viszi, az a syntace szerintem.. dehát ők németek.
Pl ők előírják hogy ha teszel fel kormányszarvat, akkor kell egy betétet nyomnod a kormányba, és ebből létezik 3 vagy 4 féle falvastagságú, és meg van adva melyik kormányhoz melyik kell.
De náluk is volt anyaghiba. De legalább azt is színvonalasan kezelték: [link]Kíváncsi lennék ez mit bír:
Clavicula MTB carbon fiber crank
Azt hiszem ez a legkönnyebb széria hajtómű, közel 300 ezer ft árral..
Vagy amire még inkább, hogy ez mit bír:
AX Lightness Laufradsatz 28" Ultra Road 24 Extralite 780g
A két kerék 780 gramm..
Vagy 995 grammos MTB kerék szett?Nehezen tudom elhinni hogy ezek ne hulljanak szét nagyon hamar.. és 700 ezret kérnek egy ilyen kerékért.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #39442 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő nekem meg még eszembe jutottak dolgok..
Van ez az oldal: http://www.bustedcarbon.com
Itt lehet találni érdekességeket.
Pl itt van ez a hulladék is: Colnago karbon hajtómű
Nem tudom mire alapoztak.. colnago névvel ellehet adni a szemetet is?
Zipp hajtóműből is van ilyen, csak már nem elérhetőek a képek, nekem valahol le vannak ezek mentve..
Meg volt még valami hajtómű, amin röhögtem anno, a lánctányér rögzítő konzolok szakadtak le egyből a csavar után.. az is ott full carbon volt.. csak egy egy-másfél centis kis négyzetet csinálni karbonból, 3mm vastagsággal.. az úgy bátor dolog volt.. főleg hogy az adja le.. a terhelést a tányéroknak.
Egyébként az extra könnyű, extra drága cuccos honlapok közül ez a kettő a kedvencem, elképesztő miket árulnak:
http://r2-bike.com/
http://www.dulight.fr/
Akit érdekelnek az ilyen elmebajok, azoknak melegen ajánlom, lapozgatni, jól fognak mulatni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #39445 üzenetére
Jó meglátások.
A karbon cuccoknál viszont sokszor van az amit mondtam, ez a bustedcarbon lapozgatásából is kiderül, hogy rosszul voltak egymásra ragasztva a karbonszövet darabok, nem tartottak a terhelés irányában. Ezeket emberi munka erővel szokták ragasztgatni, és hibázhatnak.. Ez a sima gyártási hibás termék. Csak nem tudom ha gariztatni akar az ember egy ilyet.. akkor mit szólnak hozzá.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz eddie1978 #39476 üzenetére
Vázakon szerintem még mindig az is2000 ből van a több. Nincs azzal semmi probléma, csak az adapter más.
Ennyi pénzért inkább egy kínai karbon vázat vennék már ebayen, szerintem nem érdemes ennyire ahhoz ragaszkodni, hogy mi van ráírva.. Mondjuk ezekből tárcsás nem nagyon van. :Sfpeter07
Jó a befejezés.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Drakuf #39482 üzenetére
Pont attól függően kéne választani hogy mtb kell vagy crosstrekking
Szóval most erre mit lehet mondani? Jelenleg én montit használok trekking felhasználásra, 1 colos gumival, mert ellopták a trekkingemet, ami 35mm es gumival sokkal jobban ment mint a monti, de terepre meg nem nagyon volt használható. Szóval most akkor mi kell?
Első kettő kelly-s cross bringához nincs ár írva, így nem tudok rájuk mit mondani..
Definite az elég jó kis bringa, de a tárcsát én értelmetlennek látom trekkingen.. egyébként is csak a szopás van vele, és egy jó avid V fék tud annyit mint egy ilyen trail, mert ezeknél mindennek klappolnia kell hogy jól fogjon..
2 monti közül meg nehéz választani. A glock nál csalogató az XT hajtómű, meg a deore alkatrészek, a másiknál meg a FOX teló. (Azt megjegyzem a képen egy F100 van, nem az Alps..)
Az alps jó 300 grammal nehezebb az F100 nál, szóval lehet annyira nem is csalogató, de legalább a jó mozgás akkor is garantált, Recon silver nem tudom milyen, láttam már olyat ami undorítóan működött, de hallottam már olyanról ami szépen működött, valamint azt egyszerűbb szervizeltetni, mert Pista bácsiékhoz a foxot csak akkor tudod vinni szerintem ha van ismerős, mert már nem ők a márkaszerviz, hanem a paul langenél valami 1 nap alatt kiképzett valaki.. akihez én így első hallásra nem szívesen vinném.. de szervizeltetni meg kell rendszeresen, ha nem akarod hogy idő előtt szétkopjon, tönkre menjen.
Szóval talán a glock.. ha akarsz terepre is menni, ha nem, akkor a többire találj ki valami árat.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz TESCO-Zsömle #39486 üzenetére
Akkor egy sebességes/single speed, nekem egy kutya. Nem szívesen használnék váltó nélküli bringát..
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- Ubiquiti hálózati eszközök
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SkyShowtime
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- DIGI Mobil
- További aktív témák...
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen