- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
ph A cég úgy láthatja, hogy a túl sok márkajelzés nem tesz jót az átláthatóságnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #46559 üzenetére
Szeretem az ilyen okoskodásokat. Múltkor olyat hallottam hogy Trek et azért nem szabad venni mert nem lehet fejleszteni.. trek váltókarral gondolom csak a trek váltó meg a trek hajtómű meg a trek fogsor a trek lánccal kompatibilis.
Régi olasz marzot el lehet felejteni, mert a suntour gyárt nekik kb mindent. Szóval ha 10 éves használtpiacos teleszkóppal akarsz járni, akkor ott keress igazi olasz marzókat. Azok valóban tartósak voltak, jó minőségűek, erősek (mondjuk ezért nehezek is..) egyszerű nyílt olajos rendszer, alapvetően szép mozgás.
Szóval ha most veszel marzo -t akkor a Suntournál kicsit jobb mozgású, inkább minőségi komolyabb teleszkópra hajazó dolgot kapsz, de semmi köze nem lesz a régi olasz marzohoz.
Rock Shox -ot meg a Fox ot sem kell szerintem egy kategóriába sorolni.
Fox valóban szerviz igényes, de nem egy verseny egy teleszkóp.. Aki normálisan hordja szervizbe, és jól meg van csinálva, akkor elmegy 20-40 ezer km-t is míg a becsúszó nem kopik fel. Kicsit érzékeny technika, de csúcsminőségű, ez mozog a legjobban, ennél vannak a legjobb megoldások (szerintem..) gyök egyszerű egyébként az elvi felépítésük, könnyűek és szépen mozognak. Szervizt meg persze hogy igénylik.. valamint szokták kicsit fosni az olajat, de azt meg le kell törölni.. direkt nem feszes bennük a szimering annyira , hogy évekig tökéletesen zárjon, mert attól nem mozogna szépen. Ha már nagyon fossa akkor kell kicseréltetni, annak meg az ára ugyan annyi mint akármelyik másiké.
Rock Shox ok gyárilag nagyon gányul vannak összerakva, nem ritka hogy nincs benne semmi kenőanyag, fémforgács, stb, ha újonnan szét van szedve és szépen össze van rakva kenő anyaggal, akkor semmi bajuk. Zárt csillapítás rendszer szokta elengedni az olajat általában, egy O gyűrű cserével orvosolható...
Amivel tapasztalatom nem sok van, csak sokat olvastam hallottam róla, az az X-fusion, nekik nagyon tetszenek a teleszkópjaik, lényegében egy olcsósított FOX, de a csillapító rendszer sokkal szerelhetőbbnek ember barátibbnak tűnik a velvetben mint az f100 ban.
Én jelenleg a Manitou val vagyok úgy hogy nem ajánlom.. mostanában gyárilag lötyögő perselyek.. iszonyat szar mozgás az idióta odaút csillapításaik miatt.. amibe nincs negatív rugó az meg egyáltalán nem mozog normálisan..
Tudod olyan nincs hogy egy márka teljesen szar legyen, mert akkor már gyakorlatilag nem létezne, ha nem egy 2 hónapja alakult gyár.. megvannak a sajátos tulajdonságaik ezeknek a teleszkópoknak, neked mik az igényeid, hogy akarod használni, inkább ilyenek szerint kell dönteni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46568 üzenetére
Shimano nál az fontos nagyon! Mert különben belemegy a retek, aztán légtelenítés előtt nehéz kimosni.. főleg ha valaki elfelejti és belenyomja a rendszerbe a koszt...
Kapni nem tudom hogy lehet-e.. rendkívül szar megoldás gyárilag az a kupak..hoffman_
Hallottam én is hogy az abszolút csúcs még olasz.. nem tudom mi igaz belőle, nem sokan járnak ilyen telóval. Össze kéne hasonlítani a belsejüket a suntour gyártmányokkal. Neten lehet hogy találsz erről infót.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz zoli03 #46584 üzenetére
147ml 5W olaj a csillapításba.
A csillapítás oldali lábba 6ml 15W -s.
Ha levegős akkor a légkamrába 3ml 15W megy.
Ha rugós akkor a rugó oldali lábba 10ml 15W -s megy.
Ha levegős akkor a levegő oldali lábba 6ml 15W-s.
Szivacs gyűrűt a szimering alatt is áztassa be 15W -s olajba.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Jamby18 #46640 üzenetére
Alján a két anya leteker, aztán a csavar fa vagy kemény gumi kalapáccsal beüt, aztán szét tudod húzni..
Semmi nem lesz benne, két acél nyomórúd, jobb esetben rajta két gumi bak, sajtolt végű becsúszó, abba két rugó. Lábban műanyag persely.. meg büdös rozsdás víz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Gyufaaa #46663 üzenetére
Vitamin!
Én ma már nem bírtam, mondjuk tegnap se.. lement a térdemről nagyjából a gyulladás (majd visszajön..), aztán felraktam a slick gumikkal kipróbálni a montit, mentem vele a városba, ma meg mentünk egy 55 öt szerelő barátommal. Érdekes a gép.. könnyű jól gyorsul, veszettül lassúl, de kis törpördög kerekei ezzel a colos gumival... olyan mintha egy kamionnal menne az ember rakomány nélkül.. nagy nyomaték elforognak a sebességek csak nem megy annyira.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cyberpunk #46666 üzenetére
Létezik egy speciális szerszám, amivel jobbra be lehet állítani a fület mint ahogy gyárilag rákerül a vázra.
Nekünk van.. jobb szervizeknek szokott lenni, vissza kell egyengetni vele aztán jobb lesz mint volt, ha nincs megsérülve, ellenkező esetben fül csere.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cyberpunk #46669 üzenetére
Hogyne lenne jó.. lehet alig van baja, aztán vissza kell csak görbíteni a szerszámmal és jobb lesz mint volt.
Nem a váltón van a fül, hanem a vázon. Ha újat raksz rá, én azt is be szoktam állítani a szerszámmal tökéletesre, mert az új se szokott tökéletesen illeszkedni. Mellesleg egyes vázakhoz nehéz, sőt van amihez lehetetlen beszerezni fület.
Külön a váltót ne vidd sehova, annak lehet semmi baja. -
---Lasali---
Közösségépítő
Amelyik lemegy egyből a partra, az szerintem jobb ötlet. Bár igazából mindegy. Ismerni kéne alaposan ezeket az utakat hogy okosat lehessen mondani. Ismerőseim pl 7 esen szoktak végigszenvedni.. mondjuk főként azért meg az a legrövidebb meg csak egyenesen kell menni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kicsit beégett a kép.. elkapkodtam..
Na mindegy térdem fáj de én biciklizek.. mert ki kellett próbálni a már megrendelt alkatrészeket:Kész a cucc, 10 kiló alatt van, terepgumival is.
Nyeregcső első körbe becsúszkált, mire megtuningoltam lakkal a vázat belülről, most recseg.. következő a fogkrém lesz.. más hiba nem nagyon van, többi gyermek betegség javítva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46891 üzenetére
A cső miatt, csak ott ahol a csővel érintkezik, de utólag baromság volt, mert most igaz hogy nem csúszik be a cső, de iszonyatosan recseg. Egy szerelő ismerősömmel bringáztunk, aztán húzta a száját, én meg mondom neki EZT A HANGOT SZERETEM AZ ÚJ BICIKLIBŐŐŐLL!!!
Legközelebb megpróbálom a fogkrémes megoldást.
Nagyon fura ezzel a slick el, eddig is használtam montit keskeny gumival, de nem ennyire keskennyel. A FOX "szögletes" fékhídjában szemből úgy néz ki, mintha nem is lenne benne kerék. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46893 üzenetére
Lehet nem kellett volna nekiállnod ennek a centrírozásnak. Ha már anyát nyitottál szét meg küllő szakadt, akkor ott már óriási probléma van. Ennyire nem szabad túlhúzni küllőt.. Használhatod csak egyre rosszabb állapotba kerül.. Még időbe lehet meg lehet menteni ha a felni nem sérült, de ez már nem az alapdíjas laza centrírozás lesz.. Nagyon szét tépni a küllőket már csak az XT agy miatt se érdemes.. van abba anyag, de annak is le lehet szakítani a küllő peremét..
csabi94
Köszi!
Igen felkerült. De azt a váltót inkább a polcon lenne érdemes tartani. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46899 üzenetére
Jaah Már meg ijedtem.
Azoknak lehet adni! Csak ne legyen benne durván csoportonként eltérően megfeszített küllő, meg kifordulhat az egész kerék. Érdemes lelazítani, és kitaposni, kikalapálni belőle a hibákat, és utána vissza feszít, és ne hagyj benne laza küllőket, inkább legyen benne tojás vagy egy kis 8 as, kicsit dobál meg ráz de legalább nem hullik szét... -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #46906 üzenetére
Fogkefe helyett használhatsz körömkefét, azzal már 5 ször hatékonyabb a meló.
Én lánc kenés előtt törölközőbe szoktam átforgatni a láncot, aztán ha recseg ropog mikor megcsavargatod az ujjaddal, akkor kis fegyvertisztító, vagy hasonló pl wd40, csak az drága, azzal átfúj, utána törölközőbe jól kipörget, aztán szépen csaponként bernerrel befúj egyszer még átforgat, és akkor kész. Egészen homokosan recsegős láncot is mosás nélkül ki lehet szépen sercegés mentesre törölni ezzel a módszerre, csak többször kell átmenni rajta a fegyvertisztítóval. Nem kell sok rá, inkább csak türelem játék..
Országútin is totál el tud "homokosodni" az új lánc 50km alatt, úgy hogy bele sem mész a porba, sárba, elég ha csak az út poros.. Én ezt már megfigyeltem, ha meg eső után mész ki (mikor már felszáradt persze) az új vagy frissen mosott lánccal, akkor meg az eső által elvert por nem verődik fel a láncba, és nem lesz sercegős..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #46919 üzenetére
Amit hoffman mondott az pl egy pont jó alternatíva a dologra. Mavic gyári kerékszettek nagyon erősek a tapasztalataim alapján. Alkatrészekre gondolsz hogy fűzött kerékhez ajánljak, vagy mit szeretnél?
Agyakból, Új alu tengelyes Shimano XT, Sram X9, Novatec Light. Hozzá DT competition (2-1.8-2) as küllő, aztán valami felni, pl sun eq21?
hoffman_
Köszi![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #46923 üzenetére
Szerkesztettem az előzőt, olvasd el újra.
Felnibe még ott a DT Swiss XR 425 XC is pl, az is fasza lehet. Van kerámiás is, DT Swiss XR 4.1. Csak ezek elég drágák.
Ezekből meg az említett agyakból kijön szerintem egy 1600-1700 grammos kerék.
Sram x9 es agy viszont hülyeség, abból nincs azt hiszem tárcsa felfogás nélküli.. egyébként jó kis agyak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #47267 üzenetére
Vegyél Shimano XTR -t vagy KMC X9 et, ezekkel nem szokott baj lenni. Új láncot nem kell megkenni, gyárilag elég jól meg vannak kenve. 100km -t simán el lehet menni gyári kenéssel. Utána meg folyamatosan kened ha igényli, tisztítod, lánc nyúlást mérsz, és akkor nem fog elszakadni meg sokáig bírja.
Patent szemet a kmc hez adnak, shimano hoz nem, oda át tudod tenni a sramot. Lánc bontó mindenképp kell mert valszeg ki kell venni a láncból hogy megfelelő hossza legyen a biciklidhez. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #47292 üzenetére
20 ezerből elég nehéz használható biciklit találni.. múltkor építettünk ennyiért egy ismerősnek, de megfogadtuk hogy többet soha. Ráadásul sajnos rengeteg munka ellenére sem lett olyan amivel szívesen elindulnék egy hosszabb túrán..
Ez a merida egyébként jó méret neked? Kicsi ez a váz.
Kormányszár az csodálatos. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #47298 üzenetére
Akkora problémát csináltál ebből a kerék anya meghúzásból.. meghúzod sima villáskulccsal aztán kész, nem kell erőlködve, meg ráállva meg semmi extra, nem fog kiesni. Ha nem hiszed el, akkor próbáld meg kiütni a kereket a villából, vagy fektesd a tetejére a biciklit, lépj a kormányra és próbáld meg kitépni belőle a kereket. Az a karmos alátét az azért van, hogy ha kilazulna valamilyen oknál kifolyólag, akkor az bent tartja a kereket, régi villákon van annak egy luk, amibe bele kell akasztani. De ki is lehet venni és berakni egy sima 10 es alátétet..
Arra amire a zárat használni akarod arra szerintem megfelelő, de ez az U lakatok közt nem egy erős darab, ez a 12 mm jével az a kategória, amit egy erős erővágóval, vagy betonacél vágóval simán el lehet vágni, ha biztonságosabb megoldásra vágysz, arra vegyél 16mm est, azt már elég vastag ahhoz, hogy nehezen lehessen befogni az erővágó élei közé. De a 12 essel sem fognak szórakozni csak ha már kifigyelték és kimondottan szükségük van arra a bringára.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #47301 üzenetére
A tömör tengelyes agynál, a kerék anya túl húzásával nem tudsz a csapágyhézagra ráhúzni, tehát nem ez nem okozhatja a kerék rossz futását.
rii
Ékes hajtóműre ha rákeresel, úgy találni fogsz ilyen hajtóműveket. A tengelyednek teljesen vége van.
De én inkább ajánlanám hogy tuningold fel egy monoblokkos 4 szöges hajtóművel a bringát, már ha nem fontos a korhűség..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #47311 üzenetére
Ha kiveszed a kereket, a tengelyt könnyű tekergetni? Nem érzed hogy rág a csapágy?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz aram01 #47322 üzenetére
"srácok erős ledes lámpát tudnátok ajánlani?"
Ittvan:
MagicShine MJ-808GeneraL_XTX
Láncból hogy ki tudj venni, hogy a megfelelő hosszt be tudd lőni a bringához, ahhoz kelleni fog a láncbontó, de ezt már mondtam neked. Patent szemet meg lehet kézzel bontani, de ha nem tudod kibontani, akkor sem láncbontó kell hozzá mert azzal csak tönkre tenni lehet (patent szemet is meg a láncbontót is).Szerk. Na látom közbe rájöttél mivan.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #47327 üzenetére
Elég ritka hogy jó a gyári hossz. Általában egy trekkingre, ahol 48 as tányér van meg 32 es tetejű fogsor, azoknál is ki kell venni 1-2 szemet, montikra 44-32 vel meg ilyenkor még felcsapódik a hátsó váltó 22-11 be.. Persze nem mindegyik lánc áll ugyan annyi szemből..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz aram01 #47329 üzenetére
Az nem mondtad mennyiért. Egyébként megér ennyit..
Van ennél olcsóbb is, listázd ki az oldalon a bringa lámpákat. 5 ezerért is tudsz innen venni olyat ami lemossa a cateye, blackburn, sigma és egyéb márkás lámpák fényerejét többszörösen.. de azokat pontosan nem ismerem melyik jó minőségű, mert alapvetően ezek igazi kínai cuccok, és tudom hogy a magicshine megbízható, jó, csak hát az is a legdrágább. Van egy lámpás topic is a forumon, ott ismerik meg próbálták kb az összes kínai lámpát. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem ez ugyan az csak olcsóbb: [link]
1200 at eleve nem tud az T6 os led. A új 2. kiadású sem tud annyit. Több ismerősömnek van ilyesmi lámpája, ugyan ez a dizájn, csak akkor még 10 ezer körül volt az ára, meg nem volt színes az eleje.
Mentünk le tihanytól a lejtőn, haverom azzal a kínai lámpával biztonságosan 45 el gurult lefele, hátul a bicikli úton ahol semmi világítás nincs szóval vak sötét volt, én 25 el mertem menni kb mert nem láttam azt se hogy hol a széle az útnak mert pont előtte lopták le a 2. magicshine lámpámat a bringáról , fent volt egy ilyen lámpa: [link] semminél majdhogynem kevesebbet ért. Pedig régen ez volt a "hűű apám milyen lámpád van" kategória.. volt a túrázók közül aki beborult ott az árokba.. Meglett volna még a magicshine om, akkor haverommal együtt érünk le 40 es átlaggal a lejtőn teljes biztonságban, így meg lett fél km hátrányom, meg vártunk 5 percet a többiekre, meg még 5 öt arra aki beborult.
Csak ezért meséltem ezt el, hogy egy példával szemléltessem, hogy igen is van jogosultságuk ezeknek a lámpáknak, meg valahol itt kezdődik az a lámpa amivel valamit látsz is..
Pár éve Balatonkörön rajtam kívül egy két embernek volt ilyen nagy teljesítményű lámpája, aztán úgy néztek rám mintha valami csodát látnának, már röhögve mentem kilómétereket mert mindenki nézett meg ámuldozott, aztán 1 évre rá már egyre több ilyen lámpát láttam, tavaly meg már nem is volt nagy szám.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz 313313 #47339 üzenetére
Max fényerőn az SSC -s és a cree ledesek 4 cellával olyan 2.5 órát bírnak ki max fényerőn, attól függ hány amperre van beállítva a driver. De ha leveszed mediumra (már amelyiknél van) vagy low ra (az szokott lenni mindegyiken), akkor pl lowon elvilágít 6 órát is. Meg én építettem egy pót aksit (de lehet venni is..), amit ha magaddal viszel mezben, hátizsákban, tudod cserélni, akkor világít tovább. Nekem nem kellett akkut cserélni az éjszakai kiskörön (balaton) pedig az este 10 től indul és olyan 5 körül érünk haza. Városba meg ahol van közvilágítás ott leveszed low ra, ahol meg vak sötét van, meg rossz az út, stb, ott meg rátolod a maxot. Valamint vissza jelzik az akku állapotot, a komolyabbak, pl a magicshine 5 állapotot is tud visszajelezni, így tudod mikor fog lemerülni. Engem még nem hagyott cserben sose, pedig nem szoktam feltölteni minden használat után.
Valamint ami még nagy előnyük hogy folyamatos áramerősséget szolgáltatnak, így folyamatos feszültség folyik a leden, tehát mindig a driver által meghatározott fényerőn világít, akkor is ha tele van az akku meg akkor is ha már ürül. Magyarán nem gyengül a fényük az akku merülésével egyetembe.
A cateye meg a többi egyszerű ledes lámpa azért világít a végtelenségig, mert az elem amit beleteszel az eleve akkora feszültséget tud, amennyi a lednek kell, és ahogy merül, egyre kisebb lesz a feszültség, és a led nem tud elengedő áramhoz jutni, fényereje drasztikusan csökken. Tehát "végtelenül" világít, de a végén már egy gyufának nagyobb fénye lesz..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #47341 üzenetére
Fogsoron alulról az 5. lánckerék kicsit elkezdett haldokolni, meg a szomszédai is kicsit de szerintem ennek még el kell mennie új lánccal.
Hajtóművet meg a túl oldalról fotóztad, aztán így olyan mintha cápás lenne, de ezekbe a tányérokba a fogak gyárilag nem tükrösek ha elvágod őket képzeletben hosszába. Itt van egy új pl: [link]
Fekete felület kezelés is alig van megkopva a nagytányéron, nem hiszem hogy ebbe őrült sok kilométer lenne. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47347 üzenetére
Egyszer mi is belefutottunk egy ilyenbe, én létrának használtam az akkori montimat, a mostanit sajnálnám. De tényleg már azt hittem nem tudok felmenni, aztán a bringát elfektetve abba kapaszkodva másztam feljebb, felkapaszkodtam egy fa elé hogy az megtartson, aztán vissza hajolva húztam magam után a biciklit fel. Ott elment 1 óra a mászással, amivel végleg kicsúsztunk az időből, mert ez egy pontgyűjtős verseny volt. K3 Mikor mondtuk a szervezőknek hogy pont a túl oldalról másztuk meg, akkor csak néztek, hogy az szép meló lehetett..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47349 üzenetére
Kitámasztó előtt jár egyel az utálom mint a sz@rt kategóriában hogy őszinte legyek.
Egyrészt amiket lehet kapni váltóvédőket, azok olyan ormótlanul vannak "megtervezve".. nem idomulnak a bringa és a váltó formájához, csak robusztusan kiállnak a bringától és iszonyat rondák. Ha szűken kanyarodsz akkor a váltóvédőben fogsz fent akadni, nem a hátsó váltón első sorban.. emlékszem egy barátomra, aki egy olimpia olcsó montival járt suliba, aztán fennakad a váltóvédőjével egy csövön vagy útpadkán, aztán lepattant a bringáról, és idegből letépte a váltóvédőt, elszakadt a hegesztésnél az anyag, aztán eldobta egy bokorba.
Szóval szerintem inkább útban van mint védene valamit. Plusz bajlódni kell a kerék kiszedés berakásnál, van amelyiket ha rosszul állítod be akkor hozzá ér a váltó, aztán nem működik tőle rendesen, plusz amelyiket a gyors zár fogja oda, az meg befolyásolja a gyors zár működését is..
Bukáskor is ritkán sérül a váltó, maximum megkarcolódik, ha le volt váltva a fogsoron, mert akkor ugye kijjebb áll..
Amitől le szokták szakítani az emberek a váltót, az az amikor bekap egy ágat a hajtás, és tovább tekernek, és felcsavarják a váltót, vagy mikor beváltanak a küllők közé, mert elferdült a papucs, vagy elve nem volt jól beállítva a váltó. De ezek ellen nem véd a váltóvédő..
Valamint megjelentek már olyan váltók, amik nem állnak el a bringa vázától (Shimano Shadow) ezerekre meg szerintem tényleg teljesen fölösleges, főleg hogy ezeknél a sima kapható védők, olyan laza 5< centit elállnak.. szóval rémálom.. múltkor hoztak be egy ilyet..Eddig egy szép váltóvédőt láttam: [link]
(#47355) Teasüti
Az oldal lapot kell levenni a lánc szemekről hogy össze tudd vele rakni, mert azt helyettesíti.. ahhoz kell láncbontó, de az eleve patent szemmel árult láncokat így szokták árulni, hogy oldal lap nélküli a két vége, tehát azt össze tudod rakni bontó nélkül, csak szinte kizárt hogy jó lesz gyárilag a mérete.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #47360 üzenetére
Még annyit a váltóvédős témáról, hogy kicsi gyerek biciklin mondjuk látom értelmét, ha olyan a gyerek hogy össze vissza borul, mindennek nekimegy, eldönti a bringát bárhol bárminek.., nem vigyáz rá stb.. de egy felnőtt ne legyen már ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47364 üzenetére
Szerintem a kitámasztó olyan mint a sörnyitó, hogy minden az. Útpadkának nekitámasztod pedállal hajtásirányba, falnak kormánnyal vagy hátsó kerékkel, oszlopnak hátsó kerékkel, kerékkel pedállal kormánnyal esetleg nyereggel bárminek oda lehet dönteni. Csak úgy a semmi közepén meg nem minek letámasztani, ha olyan helyen vagy, akkor valószínűsíthető hogy még nem értél el a célodhoz, ahol ugye valami van, (ami ugye már kitámasztó ).
Jah tárcsa oldalra jobb dönteni, nem nagyon tud leérni a tárcsa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
De a repedt képeken a váz nem is hasonlított arra a bringára amit mutattál.. azért gondoltam hogy ez egy másik. Meg igazán a karbon szokott a furatoknál ilyen szépen szétrepedni.
Nem tudom hogy valójában egy alu váznak mi okozhat ilyen sok repedést azon a helyen, lehet hogy bukásnál az igen erős kulacs tartó megtéphette kifele az anyagot a csavarmenetnél fogva, vagy egyszerűen annyi km van benne hogy a csavarmenet miatt ott elfáradt az anyag, mert ugye elég nagy csavarodásoknak van kitéve azon a részen az alsó cső. Ha az utolsóról van szó akkor az a váz már annyira ki van fárasztva, hogy nem érdemes vele foglalkozni.
Nem tudom felfogni amit a kerékagyról írsz. Privátba küldj róla valami bejelölt képet, vagy bármit, hogy értelmezni tudjam mire célzol.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bowden nem hiszem hogy azért ér hozzá, bringa középrészének alján megnézted volna hogy a bowden vezető hova és hogy van felfogatva, akkor lehet kiderült volna számodra hogy csak azért futnak máshogy le a bowdenek mert az ott máshogy vezeti meg a két bowdent egymáshoz képest. Ezek általános tervezési és összerakási hibák szoktak lenni, amikre néha nincs megoldás. Én országúti vázamnál is hozzá ér az egyik a vázhoz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47459 üzenetére
40 körül szoktak fent lenni Reba -k, csak nagy kérdés hogy milyen állapotnak örvendenek. Gyárilag a legtöbb rockshoxban kenő anyag zéró, rosszabb esetben még egy kis fémforgácsot hagynak benne ajándéknak.. ha valaki úgy használta évekig hogy nem volt karban tartva igényesen, akkor az kuka..
V fékkel mondjuk meg van lőve az illető... oda valami régi Psylo vagy Duke kéne, csak azok meg már kihalóban vannak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz brownus #47462 üzenetére
Hogyne lenne, amit ajánlani tudok az a Motul sárga lánckenő spray-e, vagy ha olcsóbb megoldást akarsz, jó a Berner zsír spray is. De vannak direkt bringákhoz forgalmazott termékek, Motorex vizes és száraz körülményekre gyártott spray-e, esetleg Weldtite nak a TF2-je, de az szerintem túl híg, ha mindig tisztán akarod használni a láncot és szereted sokat fújdosni akkor jó választás mert kioldja a retket.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lefkosia #47481 üzenetére
Azért azt nem árt szemelőt tartani hogy milyen villa van a biciklibe, és ahhoz mekkora tárcsát ajánlanak maximum. Egy 26 os gyorszáras XC teleszkópot is fossá csavar egy 180 as tárcsa.. 29 colos teleszkópoknál, az all mountainre is ajánlott 15 ös átütővel ellátott villára mernék maximum 203 as hidraulikus tárcsát rakni..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #47494 üzenetére
Azt tapasztaltam saját bringámon is már, hogy gyenge rommá könnyített 20 on grammos gyorszárakat ha nem húzod meg eléggé, akkor keresztbe tud állni a kerék a sarukban.. Szóval nem árt ha stabilan fog a gyorszár, de persze ez nem azt jelenti hogy ész nélkül meg kell tépni.. Gyári shimano gyorszárak pl nagyon stabilak akkor is ha kis erővel csukjuk be őket.
Nem beszélve arról ha olyan ipari csapágyas agyakat használ az ember, ahol a tengely végeket úgy kell felpattantani, na azok is szépen meg szoktak mozdulni, ha a gyorszár képes nyúlásra, vagy nincs meghúzva eléggé. Szóval ezeket nem árt le ellenőrizni, főleg ha szétkönnyített holmikat használsz, megtépni jobbra balra a csövekhez, teló lábhoz, stb a kereket, hogy megmozdul-e, behúzott fékkel ránehézkedve előre hátra mozgatni a bringát és figyelve közelről nem látsz normálistól eltérő elmozdulásokat..
De igazából az átütő tengely az ami megoldást nyújt ezekre, ott fogsz érezni irányításban és fékezésben is határozottságot.zoo8800
Junior T ben azért rengeteg anyag volt egy mostani könnyű XC telóhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azt azért nézd meg hogy a felfogató furat, meg a saru hova esik, de ha végképp nem találsz megfelelőt, akkor pár mm nem a világ vége, csavar süllyesztéseket odébb lehet kicsit csiszolni..
Ha csak a váltót tartó menet van kicsit máshol, az sem olyan nagy baj, annyi tűrése van a rendszernek.
Xantomas
40 ezer? Akkor jól bírta a 3 lánc.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kabalababa #47568 üzenetére
Nyeregcső-nyeregpálca, stucni csere kisebbre nagyobbra - felfordítani lefordítani, kormány csere, kb ezekkel tudod magadra állítani. Persze ezekkel csak egy bizonyos korlátokon belül, szóval nem árt megtalálni a legközelebbi jó váz méretet.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Extra magokkal tömi ki AmpereOne szerverprocesszorát az Ampere
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xbox Series X|S
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- További aktív témák...
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Ipad Pro 11 (2018-2022) Ipad Air 5/4 ESR Magnetic Keyboard Case
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen