- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- iPhone topik
- Eleglide C1 - a középérték
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Máris túl a félmillión
gp Alig pár nappal a korai kiadás premierjét követően a játék átlépett egy komoly mérföldkövet.
-
Jelentős előnyt kínál az egységes memória az OpenFOAM keretrendszerrel
ph Négyszer gyorsabb is lehet a feldolgozás, ha elkerülhetők az adatmásolások.
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Asszem szivárog a főtengely szimmeringem !!
A motorblokk és az olajteknő eleje olajos és friss olajos lefolyás van a főtengelytől lefelé levő részen !
A hangjha is elég furcsa, rendellenes a motornak hidegen, kicsit súrlódó, enyhe süvitő hangja van, csak nem rég figyeltem fel rá.Vajon hogy lehet cserélni, mekkora munka ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Körülnéztem, van mindeféle márkában és árban is főtengely szimmering !
Van pl. Reinz 2700.ért, és Corteco 6xxFt-ért !!!Nem feltétlen a 6xxFt-osat akarom venni, de a többiből is elég nagy a választék !
Van Goetze is, de az kétszerese a Reinznek, nem tudom megéri e ?
Az elülső oldalon 1db szimmering van ?
Mert a Unix oldalán az egyik márkában valamelyikből a szükséges darabszámnak 2-t ir !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Batman2!
Végül mit csináltál a foncsoncsoroddal? Sikerült újra foncsoroztatnod vagy vettél egy bontottat?
Én is szét kaptam a lámpáimat, és sajna a nagy foncsoroknak legalább a 1/3 részükről hiányziak a krom, a maradék is le van mattulva.
Ma rá kérdeztem az árakra, foncsor 26k, komplet lámpa 110K vákum motor nélkül.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6603 üzenetére
Szevasz
Még semmit.
Összeraktam a lámpát és alig vevődik észre a foncsor hiány, amit beletöröltem, így egyelőre hagytam a dolgot, de nekem is erősen le van mattulva, azért is kezdtem neki a pucolásának, gondoltam, hátha ki tudom kicsit fényezni !
A bőr önmagában nem volt elég, ezért vettem elő a krómtisztítót, az viszont, úgy ahogy van, le is kapta a foncsort !
Ahol csak minimális érte, ott talán sikerült kicsit fényesítenem rajta, de valszeg már maga a réteg oxidos a sok pára és hőtől, amit kapott az idők során, így ennél is csak az újrafoncsoroztatás lenne a megoldás.
Vagy másik lehetőség, hogy keresek bontóban valami jó állapotú lámpát, bár a koruk hasonló, de hátha jobb amelyiket kevesebbet használták.Ha viszont tényleg 26 ezer egy foncsoroztatás, akkor marad ez, vagy a bontó.
Én olyan 6-7 ezerre gondoltam/lámpa, ami még elfogadható lenne.
Egyébként, én asszem láttam Hellát 50-60 ezerért !Kevés a fénye, az biztos, azt szoktam tenni mostanában, ha kevés a fény, este sötétben, rossz látási viszonyok között (eső, hó, köd), akkor hozzákapcsolom még a ködfényt is, úgy valamivel jobb.
Üdv.:.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6603 üzenetére
Szimmering témában van valami infód esetleg ?
Másik: az üzemanyag pumpám egyik csavarjának a menete megsérült és nem szorul meg rajta rendesen az anya, ezért szivárog a motorolaj a tömítésnél !
A csavart szárat magát lehet vajon valahogy cserélni ?Jelenleg legfeljebb úgy tuidnám megoldani, hogy esetleg vastagabb anyát, vagy közdarabot teszek rá, vagy átvágom a menetét kisebbre.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6605 üzenetére
Szimering témában nem vagyok otthon, de haver xantiájából kiszedték a főtengelyt mikor cserélni kellett.
De ezt nem kéne vissza vinni ahol csinálták a generált? Azért még nem igazán folyhatna ott az olaj.Lehet cserélni a szárat! Gyári száma: 1413502024, és 2-3száz környékén mozog az ára.
De ahogy elnézem ez bele van sajtolva az adagoló házba, úgyhogy lehet jobb lenne valami közdarabot betenni.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6607 üzenetére
Szevasz
Valóban jó kérdés, cserélniük kellett volna a motor generálkor, az biztos, aztán, hogy megtették e vagy sem, azt nem tudom.
Viszont fél év garanciát adott a generálozó műhely, igy oda már akkor is hiába mennék, ha cserélték (egyébként lehet azért ment tönkre, mert már vacak új, persze ki tudja mit tettek bele).Rendeltem Reinzet, az kerül bele, és beszéltem szerelővel is, elvileg kedden megtörténik a csere.
A foncsorozáson még gondolkodom, tegnap érdeklődtem egy műhelyben, ott is 7ezret mondtak rá.
Igen, a csavarral nekem is pont ez a bajom, hogy ha be is szerezhető, akkor is hogyan lehet azt kicserélni, kivenni sérülés nélkül és betenni az újat anélkül, hogy annak a menetét szétroncsolnám, ugyanis nincsen rajta semmi fogás, még egy csavarhúzó vájat sem !
Szóval marad a közdarab, vagy vastagabb csavar, amennyiben beszerehető.
Köszi az infót !De hogy áll a Te járgányod most ?
Egér dolgozik már rajta ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6609 üzenetére
Szevasz
Na, ezt most nem teljesen értem, hogy mivel mit csinálok...
Tehát az adagoló oldalából kiálló egyik csavarmenets szárral van a probléma, amire az üzemanyagpumpát rögzitő csavar tekerhető !
Ennek a menete sérült meg pont ott, ahol meg kell, hogy szoruljon, ezért gondoltam arra, hogy vagy egy vastagabb anyával, vagy egy közdarad segitségével ki lehet hagyni, át lehetne hidalni ezt a sérült szakaszt !Tényleg lehet szárat is szerezni hozzá, de annak a sérülésmentes cserélhetőségével kapcsolatban vannak kétségeim, inkább maradok az előbbinél.
A kisebb menetre való átvágás meg azért nem szimpatikus, mert az meg már pláne nem elég erős, a kellő tartáshoz, ha ez is átszakadt, legfeljebb, ha ott is vastagabb anyát alkalmaznék, ami több menetet fog át, azáltal megosztja a terhelést.
De majdcsak megoldom mostmár valamelyik módszerrel.
(...csak ne lenne még mindig ilyen hideg ! )Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6611 üzenetére
A cső fogó nem szedi szét a menetet ?
Még a kivételnél nem is érdekes, hogy szétmegy e a menet, vagy sem, de az új csavar betételénél mindeképpen lényeg !
Legfeljebb vágok a végébe fűrésszel egy vájatot csvarhúzónak és azzal hajtom be, ha birja.
Majd ha jobb idő lesz, mindenképpen orvoslom valahogy a helyzetet, mert nem szeretem az olajfolyást, ha olajos a motor.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nincs valakinek véletlen egy felesleges csillag rögzítő kosara a díszrácshoz ?
(csillagom van, csak kosaram nincs hozzá)Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6614 üzenetére
Évek óta keresem, sajnos nem tudom hova lett, pedig benn volt a csillag még mikor megvettünk anno a járgányt, én vettem ki később, mikor megpróbálták egyszer lecibálni róla, de arra már nem emlékszem, hogyan volt a csillag betéve, csak annyira, hogy valami lemezcsavar volt a horgába keresztben beakasztva, az tartotta benn, de hogy volt e kosár, vagy sem, arra abszolút, de nem emlékszem.
Ez úgy 9-10 éve volt.
Sokszor arra sem emlékszem aznap történt...Bontóban akartam szerezni itt helyben, feltételeztem, hogy kosaruk bőven lesz, mert egy csomó autónak törik le a csillagját, de a kosara elvileg ottmarad, de sajna valahogy a kosarak is "elpárolognak" később, nem volt egy sem a bontóban.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6616 üzenetére
Szevasz
Köszi !
Közben Gabó is igérte, hogy utánanéz.A befecskendező témában még mindíg nem döntöttem, hogy hol csinálom (csináltatom), lehet mégis megpróbálnám magam, ha Gabi haverodhoz lehetőség van valamikor elmenni és Te is épp ráérsz !
Megjöttek végre az adagolóhoz a tömítések és rugok, valszeg hétvégén megpróbálom cserélni, aztán majd beszámolok, hogy van e pozitív változás...
Ellenben a főtengely szimmering csere után is van egy enyhe, össze-vissza csikorgó hang, amennyire meg tudom állappítani, a generátortól jöhet !
Lehet, hogy szétment a csapágya.
Abban vajon hogy lehet csapágyat cserélni ??Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6617 üzenetére
Szia!
Lehet cserélni, én is a napokban fogok neki állni.
Robbantott ábra, gyáriszámokkal. Nekem sokszor olyan hangot ad ki mint egy hajszáritó, ha bemelegedett akkor olyan a hangja, mint egy éppen nyorsuló villamosnak.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
-
Mintcar
tag
-
Batman2
őstag
Üdvözletem
No megcsináltam délután az adagoló elemeimben a tömitések és a fejszelep nyomórugó cseréjét !
Rosszabb szerencsémre nem lett, legfeljebb annyi negativ változás van, hogy most egy kicsit egyenetlenebb az alapjárata a motornak, lehet nem pontosan egyformán sikerült becsavarnom az összes fejszelep házat, vagy aesetleg az erősebb nyomórugók jobban kihozzák a fejszelepek hibáit !
A hideg inditási készségét még nem tudom, de lehet hogy az új nyomórugó nem fog sokat változtatni rajta.
A régi és új nyomórugókat összemértem, szemmel látható hosszúsági külömbség volt köztük, kb fél mm-rel rövidebb a régi rugó, mint az új !
Akkor volt ilyen nyugtalan, lötykölődös alapjárata a motornak, mikor egyik alkalommal szerelők levették és visszatették a nyomócsövet és közben az fejszelep ház is elmozdult kicsit !
Visszább csavartam 2-3mm-t és rendben is volt. Most nem tudom mi a hiba.A fejszelepeken jól látható gyűrű formájú nyom van, ahol érintkezik az ülésével, feltételezem, hogy új állapotában teljesen homogén a szelep felfekvő felülete, tehát ezek már rendesen meg vannak kopva !
Némelyik picit érdesen fordul az ülésében, ha megforgatom benne.
Az egyik adagoló elemből pedig úgy tudtam kivenni a fejszelepet, hogy hozta magával az ülését is, anélkül, hogy az lecsúszott volna róla, megmozgatva is kicsit nehezen mozdult a szelep az ülésben, nem tudom mitől szorult.
Megmostam petróleumban, majd újra mozgattam, aztán bejáródott.
Az lenne a szivás, ha kicserélném az összes fejszelepet és akkor is dadogva indulna a motor !Kicsit jártunk vele, az alapjárat kicsit fonomodott, a mete tulajdonságaival nem volt gond a próbaút alatt.
Járok egyelőre tovább igy vele, meglátom hogyan alakul és hogy indul hidegen.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A generátor csapágyak milyen méretekkel rendelkeznek ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
pattilaa
csendes tag
Sziasztok van 1 300D-m és azt szeretném kérdezni hogy valaki lakik közületek gyöngyös környékén aki esetleg tudna segíteni szerelés téren köszönöm
-
Batman2
őstag
válasz pattilaa #6626 üzenetére
Szevasz
Üdvözlet körünkben és a w123-as tulajok körében !
Én ugyan elég távol lakom Gyöngyöstől, de ha szereléssel kapcsolatos kérdéseid vannak, tedd fel nyugodtan, megpróbálunk úgy segiteni, hogy kezdőként is meg tudd csinálni amit kell !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
pattilaa
csendes tag
hát le kellene venni a hengerfejet és a vezérlés lekötésével lennének problémáim hogy ha láncit veszem le akkor elállítólik igaz ?
-
pattilaa
csendes tag
hát hogy elállítódik az nem is baj de ujra beállítani már nem tudnám :S vagyis nemtudom hogy hogy kellene
-
pattilaa
csendes tag
de hogy jelölöm meg a főtengelyt ?
-
Batman2
őstag
válasz pattilaa #6629 üzenetére
A láncnyúlást is ezzel a módszerrel tudod megállapitani !
ha a fötengely jelen van, akkor megnézed, hogy a vezérműtengely is jelen van e, ha nem akkor mennyivel tér el attól !De ha ez a dolog ennyire nem megy biztosan, akkor lehet jobb, ha inkább szerelővel csináltatod és mefigyeled, hogyan csinálja !
Én is amikor csak lehet, ott vagyok szereléskor és amit csak lehet, megfigyelek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pattilaa #6631 üzenetére
A főtengely kiegyensúlyozó tárcsáján van egy beosztás fehérrel festve fokokban, és annak van egy nulla értéke, az kell szembe nézzen a motrblokk oldalán levő kis ékkel !
A vezérműtengelyen pedig van egy vékony, vizszintes vonás a tengelyen, közvetlenül a lánckerék után és egy az első csapágy tokon !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
pattilaa
csendes tag
a motor bent van kocsiban csak a hengerfelyet szeretném levenni megnézni hogy a hengerek milyen állapotban vannak
-
pattilaa
csendes tag
ha leveszem szelepfedelet ott van ugye a vezérműtengely végén vagy az elején attól függ honnan nézzük a lánckerék a lánccal és azt nem tudom hogy hogy gondolta a bejelölést
-
t.zsolti
tag
válasz pattilaa #6634 üzenetére
én közelebb lakom ,de nem elléggé
így kezdődött nekem is ,hengerfej le -motor ki olyan volt a persely belülről mint a szántóföld
a vezérműtengelyen nyakban van egy jel ( olyan mintha vágóval belevágtak volna )ennek a jelnek kell egybeesni a tengelyházon a felöntéssel ( szemböl nézve jobb felül )MB 123 3.0d
-
pattilaa
csendes tag
köszönöm majd ha lesz időm lekapom csak az a baj hogy csak hétvégenként érek rá :S
-
joci79
újonc
válasz Templomegere #240 üzenetére
Szia! Érdekelne engem ama bizonyos cd, ami neked megvan. Hogyan, mennyiért juthatnék hozzá? Előre is köszönöm a választ! Joci
-
Mintcar
tag
T.egere!
Korábban beszéltük hogy levinném a szekeret egy kis motor építésre.
Lenne még néhány kérdésem, mielött belevágsz. Máricius utolsó hetén vinném ha neked is meg felelne, olyan 29-30-31.-e környékén, ha neked is megfelel. Kérdezném hogy van-e neked 2db. bontott 615-s előkamrád vagy bontozzak, mert van két előkamra bent amin nagyon erős bemaródások vannak a könnycsepjein. Nekem most egy keveset futott felújított 55le-s hengerfej van fent gömbölyű előkamrával, ami még garanciális, szerinted érdemes lenne keresni egy 2.szériás hengerfejet, vagy annyira nem kritikus hogy a 55le-s maradna fent? Még anno nagyon erősködött a hengerfejes cég hogy nyugottan fel lehet tenni, csak az előkamrákat kell kicserélni. A másik hogy az adagolóval tudsz-e valamit kezdeni, már korábban írtam hogy többen is bele tekergettek, valakinek oda tudod adni hogy beállitsák normálisan(ha még belehet), vagy valamit kezdjenek vele?w123 200D 1.1millió km+
-
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6641 üzenetére
Zsír, akkor nem vadászok hengerfej után. Vezérműtengejem van faszájtos minden sallangjával. Na mindegy, viszek egy csomagtartonyi vasat (persze mosva vasalva) azt majd meg látod mi lesz!
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Ma próbáltam a motort úgy inditani, hogy előtte jól felpumpáltam az üzemanyag rendszert a kézipumpával, keményen ment, kezdettől fogva erős ellenállás érződött és halk, nyekergő hangot hallatott, gondolom, ahogyan áramlott a gázolaj, lehet a nyomástartó szelep szokott nyekeregni, mikor nyit !
A hideginditás viszont ez után sem volt semmivel jobb, mint máskor.
Ezek szerint akkor lehet hogy a hiba mégiscsak a fejszelepeknél lesz, az meg drága lesz !
(az adagoló elemeket jónak feltételezem)
Csak tudnám biztosra, mert akkor csak rászánnám a pénzt, ha ezen múlik, hogy jobban induljon !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6641 üzenetére
Egér !
A gömb végű vagy a lapos végű előkamra a régebbi ?
A 2. szériás hengerfejnek nagyobb szelep nyilásai vannak, és emellett mélyebben is nyit a szelep ?Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6643 üzenetére
Hát jó kérdés!
Már régebben probáltam eligazodni a nyégyhengeres vezérműtengely jelöléseken, de sikertelenül. Amit sikerült kideritenem, van két méret, és számtalan ötvözet, de nem tudtam jelölö számokhoz rendelni a különböző méreteket és ötvözeteket.
Ami biztos hogy egy 1982-s vagy 1983-s 240D-ből van ami 170k-t futott, EPC szerint belemehet a 81-s 200d-be, de valahogy a vezérmű tengely része nem világos számomra az EPC-ben sem.
Csinátam képet: jobb bal.Mikor kormányművet vettem, csak úgy adták oda 15k-ért ha eltüntetem az összes többi alkatrészt is,aztán kiderül az összes alkatrész egy németországi 170k-t futott törött 240d-é , gyakorlatilak egy komplet 240D motor volt szétszedve a rengeteg alkatrész közt.
w123 200D 1.1millió km+
-
pattilaa
csendes tag
Sziasztok meg tudnátok mondani hogy hegerfelyet hányas kulccsal tudom levenni illetve a vezérlést úgy kössem le hogy leveszem láncot vagy a lánckerékkel együtt lehet? köszi
-
Batman2
őstag
válasz pattilaa #6649 üzenetére
Szevasz
A hengerfej csavarokat szerintem spéci kulccsal tudod csak oldani, mivel 12-es belső osztatú (a régebbiek normál 6-osak), csillag jellegű kiképzése van, bár lehet bele megy a sima hatlapfajű imbusz kulcs is, csak kérdés elég erős e hozzá !
A lánckereket tudod lehúzni a vezérműtengelyről, miután kioldottad, óvatosan le kell kopogtatni róla egy fa, vagy gumi kalapáccsal !
A láncot pedig egy dróttal ki kell kössed, hogy nehogy beessen a motorba !!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fűnyíró topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest